handdator

Visa fullständig version : Upprop Norrland!!!!!



MINA
2007-10-24, 16:37
Dax för att kolla av om vi norrlänningar är sugna på att träffas.
Är det sant att vi norrlänningar helst vill vara för oss själva?
Om inte!? Hör av er på den här tråden så vi får kolla intresset !
När vi ser vilka som är intresserade kan vi bestämma var och när.
Långa avstånd är ju inget problem för en Norrlänning Visa sörlänningarna nu! Hälsn. Martin(Regianansv. tillsammans med Anders):grupp:

Bergen
2007-10-24, 19:47
Det låter väl intressant om man hade någon bil.Lol.Skämt och sido,det kan kanske vara en ide.

MINA
2007-10-27, 15:30
:zzz: Verkar som samtliga ställt av sina bilar inför vintern eller monterar vinterdäck och motorvärmare för glattalivet!
Anders W från Boden är det nån som du känner Mikael?
Vi får väl ha en "mini"träff när du passerar V48

Bergen
2007-10-27, 20:24
Nej,men jag såg honom i medlemslistan.Jag har faktiskt ingen aning om vem han är.Än så länge i alla fall.

Anders W
2007-10-27, 21:38
Hej
Här är han alla pratar om ...
Jag är inne på min andra cooper s kör nu en röd -04 med ca 2000mil på mätaren ,självklart med motorvärmare & fulldubbade vinterdäck

Daaoak
2007-10-27, 22:42
Får jag vara med???
Fast min står i garaget under täcket :rolleyes:
Tar på mig min MINI-keps för att vara lojal mot er med motorvärmare och dubbade vinterdäck...:)
Är det ingen som använder rattmuff? :woot:

Se så sött den vilar...

Bergen
2007-10-28, 06:20
Ja, där är du ju. Hejsan! Jag ser att du blev medlem här 1 dag före mig. Bra ställe det här eller hur? Vad hade du för färg på din tidigareCooper?. Jag undrar om jag har sett den tidigare du hade. Den du har nu, har jag i alla fall inte sett ännu. Jag håller på att bestämma mig vad för vinterdäck jag skall ha, vad kör du på för några och är du nöjd med dem.

Anders W
2007-10-28, 18:23
Hej
Förra bilen var m grå med svart tak jag såg att den var till salu på blocket i Sthlm för 155 tusingar
Ang vinter däcken rullar den på nokian hakkapelitta fungerar men det är nog ingen riktig höjdarbil på vintern

Bergen
2007-10-28, 19:39
Japp.Då har jag sett den.

MINA
2007-10-29, 18:02
Tjenare grabbar!Roligt att det börjar röra på sej!
Det var väl inte så konstig att jag trodde ni var polare när ni i stort sätt registrerade er samtidigt! Daaoak som inte har några vinter däck är regionansvarig tillsammans med mej i region norr. Men det är klart att ni tycker att vi i Sundsvallstrakten borde heta region Mitt men enligt Stockholmarna så börjar väl Norrland utanför tullarna "har jag hört".
Nog skämtat om norrland! Roligt om ni Bodenbor kan hitta varandra och
ev. hitta några fler minisar i norrbotten. Ni där uppe slipper i alla fall saltet på era vintervägar(Lyllo er). :drive: Hörs och Syns.

MINA
2007-11-03, 07:54
Inatt kom snön ! Var ut och körde på sommar däcken i blötsnön kändes lite slipprigt är nog dax att montera v-däcken idag.
Konstigt att ingen från Umeå,Luleå eller Ö-vik hör av sej här på norrlands-
uppropet? Har en känsla av att om Skellefteå slår Timrå ikväll så kanske nån
åtminstonde skriver en rad och dizzar!

Bergen
2007-11-03, 13:30
Lyckos dig som har en att montera v-däck på. Nåja, den som väntar på något gott...(väntar alltid för länge). Apropå det, vad kör du på för dimension på vinterdäcken? Jag har beställt 15-tummare men vet inte än vad jag skall sätta på för dubbdäck ännu, men dubbdäck får det bli. Funderar på 195/60-15 eller 175/65-15.På däckfirman nämnde de 185/60-15 också.

MINA
2007-11-03, 14:26
Åker på 185/65 15 men dom andra varianterna funkar väl också!

Kanske Tomten Dyker upp i en Cooper i år med kälken hängande i dragögglan?:rolleyes:

cabrio
2007-11-03, 15:32
På den tiden jag åkte rally så ville man ha så smala som möjligt för att få grepp i isen. Det gäller nog ävem vanlig vinterkörning.

/Lasse

MINA
2007-11-04, 13:59
På den tiden jag åkte rally så ville man ha så smala som möjligt för att få grepp i isen. Det gäller nog ävem vanlig vinterkörning.

/Lasse

Roligt med besök från Dalarna på den här tråden! Vad åkte du med när du körde Rally en Cooper möjligen!
Själv var jag mycket ute och kollade på rally på sjuttitalet och var mycket impad av Saabs trimmade tvåtaktare (Vilket ljuuuud). I övrigt håller jag med dej om däcks val på snö.

Daaoak
2007-11-04, 20:43
Men en ska bör man ta i beaktning, moderna bilar är helbilsgodkända, man får bara montera på dom dimensioner som bilen är typad för.
Det får inte bli för smalt eller brett däck.
Man får inte ändra på hastighets klassningen nedåt hellre.

Kör lungt i vinter.
#1 S-vall

Park Lane
2007-11-04, 21:09
Här är en till Norrlänning som inte visat sig här på ett tag :) Bor i Umeå. Har observerat en massa Minisar här i stan på sistone....måste nog börja en "värvnings kampanj" för nog vore det kul med någon form av norrlands träff :)

Har för övrigt precis fått tillbaka min Cooper från verkstaden med ytterliggare en ny växellåda.....hm....2 lådor på 1300 mil :confused: tur det är garanti. Blev dock som en ny bil att köra då jag nu tydligen har fått en helt ny modell på lådan som är 6 månader nyare än bilen. Helt annan känsla i lägena :handen:

cabrio
2007-11-05, 08:49
Roligt med besök från Dalarna på den här tråden! Vad åkte du med när du körde Rally en Cooper möjligen!
Själv var jag mycket ute och kollade på rally på sjuttitalet och var mycket impad av Saabs trimmade tvåtaktare (Vilket ljuuuud). I övrigt håller jag med dej om däcks val på snö.

Jag körde BMW 2002 på den tiden riktigt kul ca: 1000 kg 160 hk, har en BMW nu oxå men en sommarbil 1602 fullcab -71 en av nio i Sverige.

/Lasse

MINA
2007-11-05, 17:09
Här är en till Norrlänning som inte visat sig här på ett tag :) Bor i Umeå. Har observerat en massa Minisar här i stan på sistone....måste nog börja en "värvnings kampanj" för nog vore det kul med någon form av norrlands träff :)

Har för övrigt precis fått tillbaka min Cooper från verkstaden med ytterliggare en ny växellåda.....hm....2 lådor på 1300 mil :confused: tur det är garanti. Blev dock som en ny bil att köra då jag nu tydligen har fått en helt ny modell på lådan som är 6 månader nyare än bilen. Helt annan känsla i lägena :handen:

Kul att höra att mini trenden börjar visa sej även i våran landsända!
Apråpå värvnings kampanj-Tänkte att allt skulle bli klart med namnbytet innan
vi slår på STORA TRUMMAN men värva på du!Klart vi ska ha en norrlandsträff!(Umeå kanske ligger rätt geografiskt?
Roligt att höra av DEJ! hälsn Martin

MINA
2007-11-05, 17:21
Jag körde BMW 2002 på den tiden riktigt kul ca: 1000 kg 160 hk, har en BMW nu oxå men en sommarbil 1602 fullcab -71 en av nio i Sverige.

/Lasse

Coolt! BMWs 2002-1602 modeller är ju riktigt snygga bilar och skulle väl ljuga om man sa att man aldrig drömt om en sådan! En kompis till farsan hade en orange 2002 tii som rörde på sej räjält när den inte rasat.(var visst rätt skör i motorn om man plockade ut för mycke hästar eller?)Visst dyker du upp på en Norrlandsträff !(Vi icke storstadsbor måste ju hålla i hop.)
Hade bra i Skogarna / Martin

MINA
2007-11-05, 17:30
Men en ska bör man ta i beaktning, moderna bilar är helbilsgodkända, man får bara montera på dom dimensioner som bilen är typad för.
Det får inte bli för smalt eller brett däck.
Man får inte ändra på hastighets klassningen nedåt hellre.

Kör lungt i vinter.
#1 S-vall

Fråga? Varför går min bil fortare enligt mätaren när jag kör på mina egenhändigt modifierade 12tumsfälgar men köerna växer bakom bilen när jag varvar ur bilen i 110km/h:oops: Kan det vara fel på overdriven?
Hoppas på ett uttömmande svar/ sign.Fool

Daaoak
2007-11-07, 18:59
Fråga? Varför går min bil fortare enligt mätaren när jag kör på mina egenhändigt modifierade 12tumsfälgar men köerna växer bakom bilen när jag varvar ur bilen i 110km/h:oops: Kan det vara fel på overdriven?
Hoppas på ett uttömmande svar/ sign.Fool

Jag sa ju till dig att dom där 12 tummarna inte skulle passa...:blink:
Den nya Minin har ju M 12 X 1,25 gänga, men 12´´ kräver Whitworth gänga på hjulbultarna annars bildas analmagnetism. Vilket får hastigheten på din bil att bli 30 km/h men mätaren visar 110 km/h, samt att dina kontokort i plånboken avmagnitiseras och ditt anus drar i hop sig, vilket med för att du får förstoppning. Din fru kommer att får gråa hår, dina döttrar kommer att gå med i Kjell Lönnås kör, din katt sticker till skogs...
Så snabba dig att byta till dom där rosa 14 ´´ plåtfälgarna du köpte sista gången du var på Pride festival i Berlin...:lol:

RandyPiper
2007-11-07, 19:10
Jag sa ju till dig att dom där 12 tummarna inte skulle passa...:blink:
Den nya Minin har ju M 12 X 1,25 gänga, men 12´´ kräver Whitworth gänga på hjulbultarna annars bildas analmagnetism. Vilket får hastigheten på din bil att bli 30 km/h men mätaren visar 110 km/h, samt att dina kontokort i plånboken avmagnitiseras och ditt anus drar i hop sig, vilket med för att du får förstoppning. Din fru kommer att får gråa hår, dina döttrar kommer att gå med i Kjell Lönnås kör, din katt sticker till skogs...
Så snabba dig att byta till dom där rosa 14 ´´ plåtfälgarna du köpte sista gången du var på Pride festival i Berlin...:lol:

Kunde inte sagt det bättre själv :woot: :woot:

MINA
2007-11-07, 20:43
Jag sa ju till dig att dom där 12 tummarna inte skulle passa...:blink:
Den nya Minin har ju M 12 X 1,25 gänga, men 12´´ kräver Whitworth gänga på hjulbultarna annars bildas analmagnetism. Vilket får hastigheten på din bil att bli 30 km/h men mätaren visar 110 km/h, samt att dina kontokort i plånboken avmagnitiseras och ditt anus drar i hop sig, vilket med för att du får förstoppning. Din fru kommer att får gråa hår, dina döttrar kommer att gå med i Kjell Lönnås kör, din katt sticker till skogs...
Så snabba dig att byta till dom där rosa 14 ´´ plåtfälgarna du köpte sista gången du var på Pride festival i Berlin...:lol:

Just! Förstog att det fanns en enkel förklaring. Ps. Förstog att du skulle komma med ett inlägg när det blev tekniska frågor(de rosa är inbytt hos din pojvän på televerket till
15 tums nummerskivor) Ds.

Daaoak
2007-11-10, 17:18
Just! Förstog att det fanns en enkel förklaring. Ps. Förstog att du skulle komma med ett inlägg när det blev tekniska frågor(de rosa är inbytt hos din pojvän på televerket till
15 tums nummerskivor) Ds.

Pojkvän???:eek:
Du måste ha förväxlat mig med någon av dina hockey hängarounds...
Jag är så säker i min heterosexualitet att jag skulle kunna äga en rosa Mazda Miata...
Men valde en LY MCS bara för att tjejerna skulle få något att dregla över.
Hur många hk sa du att du hade???:hehe:

GT
2007-11-11, 08:13
Is it white in the "NORTH" now ?

MINA
2007-11-11, 22:39
Pojkvän???:eek:
Du måste ha förväxlat mig med någon av dina hockey hängarounds...
Jag är så säker i min heterosexualitet att jag skulle kunna äga en rosa Mazda Miata...
Men valde en LY MCS bara för att tjejerna skulle få något att dregla över.
Hur många hk sa du att du hade???:hehe:

Hmmmm! Hk antalet är fullt tillräckligt för att kunna köras med årent runt!
Men....... Tjejerna bryr sej inte om vad som finns på insidan dom vill ha en röd och varmt välkomnande utsida! Men vad vet jag som har tre tjejer i familjen som älskar vår Cooper?!

MINA
2007-11-11, 22:43
Is it white in the "NORTH" now ?

Yes! White,cold,slippery and fun fun fun!

Daaoak
2007-11-12, 21:18
Hmmmm! Hk antalet är fullt tillräckligt för att kunna köras med årent runt!
Men....... Tjejerna bryr sej inte om vad som finns på insidan dom vill ha en röd och varmt välkomnande utsida! Men vad vet jag som har tre tjejer i familjen som älskar vår Cooper?!

Med dig så blir det ju fyra tjejer...!
För det är väl inga riktiga karlar som "bara" nöjer sig med en MC?

Christian
2007-11-12, 21:35
Med dig så blir det ju fyra tjejer...!
För det är väl inga riktiga karlar som "bara" nöjer sig med en MC?

:woot: :woot: :woot: :woot:

MINA
2007-11-12, 22:15
Med dig så blir det ju fyra tjejer...!
För det är väl inga riktiga karlar som "bara" nöjer sig med en MC?

Med en cooper får du en längre njutning efter vägen med en mc:s kan det "gå för fort" ! Tjejer och MÄN som vet vad dom talar om föredrar och klarar av en längre njutning. Dumt att ha bråttom när man har skoj!

Bluebear
2007-11-13, 11:00
Hörru Daaoak! Dra inte in Miatan i de här. Har själv en sån fast grön.
Känns som du ger dig på dom stora grabbarna. Är det din mening??
:uglyhammer:

Christian
2007-11-13, 16:21
Topic killar..... ;)

Skåne har fått ""snö"" idag....

ööhum...

Bergen
2007-11-13, 17:05
Ahhh, så långt ner.Vi har också fått snö. En decimeter ungefär. Jag iddes inte skotta, så jag körde ner snön istället. Nu har jag en bra grund för snöslungan senare i vinter.

MINA
2007-11-14, 14:32
Topic killar..... ;)

Skåne har fått ""snö"" idag....

ööhum...

Grattis till lite Norrlandskänsla!

MINA
2007-11-14, 14:34
BERGEN Nu är det nära!!!!!!!!
När far du genom S-vall? Någon changs att möta upp?

Christian
2007-11-14, 14:40
Grattis till lite Norrlandskänsla!

HAHA!!

Snö menar du???

Den är redan borta....!
Snart är det ju vår!! :woot:

Vinter var det när vi satt uppe på Saltoluokta fjällstation med 2-5 meter snö för tre års sedan utan el och skotrar, jag minns hur vi använde yxan för att hugga/skala bort insidan av den timmrade stugan för att få ved till kaminen....
4 dagar med bara smält snö och torkat renkött....

blääää

RandyPiper
2007-11-14, 15:29
Lite OT , men finns det nån chans att någon av er norrlänningar kan smuggla ner lite torkat/rökt renkött till Stockholm ?

Christian
2007-11-14, 16:44
Lite OT , men finns det nån chans att någon av er norrlänningar kan smuggla ner lite torkat/rökt renkött till Stockholm ?


Smuggla???

Jag visste inte att det var skatt på sånt i fjollträsk.....!

RandyPiper
2007-11-14, 17:07
Smuggla???

Jag visste inte att det var skatt på sånt i fjollträsk.....!

Fjollträskarna försörjer resten av Sverige, så narurligtvis får vi dras med en massa straffskatter såsom robin hood, trängselskatt och renköttskatt.

Norrlänningar och halvdanskar ska vara jävligt glada över oss givmilda Stockholmare, det är vi som bekostar era slackerliv.

RobertH
2007-11-14, 17:08
Det är fan skatt på allt i den här stan =/

Bergen
2007-11-14, 18:44
BERGEN Nu är det nära!!!!!!!!
När far du genom S-vall? Någon changs att möta upp?

Ja, nu är det verkligen nära. Jag hoppas att det finns tid till det. Min sambo ska tyvärr jobba i Stockholm hela dagen och jag ska möta upp och så åker vi. Det är för att slippa 2 biljetter på flyget som vi kommer att synka det med hennes jobb. Det innebär tyvärr att vi kommer att komma iväg rätt sent på dagen och eftersom det är sisådär 10-11 timmar hem eller mer vid dåligt väder så finns det nog inte så mycket tid till det. Men man vet aldrig. Jag hör av mig närmare om det.:happy:

Bergen
2007-11-14, 18:51
Lite OT , men finns det nån chans att någon av er norrlänningar kan smuggla ner lite torkat/rökt renkött till Stockholm ?

Jag ska kolla upp det.

RandyPiper
2007-11-14, 19:41
Jag ska kolla upp det.

Kanoners !! :)

Är jävligt gott, var länge sen man åt det senast.
Var nog när man bodde i Norrland.

RandyPiper
2007-11-15, 01:30
Ursäkta OT men jag kunde inte släppa tanken på det där renköttet :)

Vad tror ni om det som säljs på den här webbshopen ?
http://www.renomera.se/system/webshop.asp?HID=174&FID=165&HSID=1832

Är det ett vettiga priser på torkat/rökt ?

Bergen
2007-11-15, 07:54
Ja, jag tycker att det verkar vara rätt pris på renköttet. Jag tror knappast att jag kan hitta något som är billigare i alla fall. Renkött är ju rätt så dyrt. Älgköttet är det också rätt pris på, liksom hjortronen. F-n jag tror till och med att jag ska beställa därifrån jag också.

Daaoak
2007-11-15, 09:11
Hörru Daaoak! Dra inte in Miatan i de här. Har själv en sån fast grön.
Känns som du ger dig på dom stora grabbarna. Är det din mening??
:uglyhammer:

:blink: Miata och stora grabbar? Vänta nu, det är väl en ekvation som inte går ihop? Eller är det därför herrn har bytt till en MCS? Och hur kan det komma sig att Miatan är grön??? Möglig och oanvänd???

Daaoak
2007-11-15, 09:17
Med en cooper får du en längre njutning efter vägen med en mc:s kan det "gå för fort" ! Tjejer och MÄN som vet vad dom talar om föredrar och klarar av en längre njutning. Dumt att ha bråttom när man har skoj!

"Ju fortare det går ju längre får man sova." Johan Svensson
Den mannen vet vad han talar om...:handen:

Daaoak
2007-11-15, 09:36
Fjollträskarna försörjer resten av Sverige, så narurligtvis får vi dras med en massa straffskatter såsom robin hood, trängselskatt och renköttskatt.

Norrlänningar och halvdanskar ska vara jävligt glada över oss givmilda Stockholmare, det är vi som bekostar era slackerliv.

Försörjer???:woot:
Hur kan det då komma sig att du vill ha ett matpaket nersmuglat till Hufvudstaden??? Går det dåligt på börsen???
Nää, vad säger ni killar... Har hittat en STOR strömbryare här, med texten "Ström till Fjollträsk", ska jag flippa till den?
Så vi får se hur dom klarar sig utan cappacinomaskiner, hårfönar och tandblekningsmojar, ge dom ett par dar så kommer dom se rätt risiga ut...:handen:

Daaoak
2007-11-15, 09:44
Med en cooper får du en längre njutning efter vägen med en mc:s kan det "gå för fort" ! Tjejer och MÄN som vet vad dom talar om föredrar och klarar av en längre njutning. Dumt att ha bråttom när man har skoj!

Men om du varit vaken på fysiklektionerna när du gick på Höglunda så hade du också kommit ihåg Albert Einsteins teorier om hastighet kontra tid...;)
Skaffa en MCS så kommer du att se att det inte bara var teorier :handen:

Bluebear
2007-11-15, 11:01
:blink: Miata och stora grabbar? Vänta nu, det är väl en ekvation som inte går ihop? Eller är det därför herrn har bytt till en MCS? Och hur kan det komma sig att Miatan är grön??? Möglig och oanvänd???

Oanvänd? Nä då, och när det gäller färgen är det så att med tanke på bilens storlek bör man välja rätt färg annars kan hundarna missta den för något annat, t.ex. om den var gul! :hyper:
Föresten, nu förstår jag varför du inte vill köra med mcs´n på vintern och har täckt över den!
Kan det vara att det finns många hundar där du bor.

Daaoak
2007-11-15, 11:28
Oanvänd? Nä då, och när det gäller färgen är det så att med tanke på bilens storlek bör man välja rätt färg annars kan hundarna missta den för något annat, t.ex. om den var gul! :hyper:
Föresten, nu förstår jag varför du inte vill köra med mcs´n på vintern och har täckt över den!
Kan det vara att det finns många hundar där du bor.

Nää, hundar är inte ett problem. :rolleyes:
Dom hinner inte besudla min MCS, är alldeles för snabb för det. :handen:
Vill ju bara ge er med mer "bleka" färger på era Minis en chans att få lite uppmärksamhet...:woot:
Så att den står där i sin mysdress är bara min lilla gest av medmänskighet till er andra :cool:

RandyPiper
2007-11-15, 13:55
Försörjer???:woot:
Hur kan det då komma sig att du vill ha ett matpaket nersmuglat till Hufvudstaden??? Går det dåligt på börsen???
Nää, vad säger ni killar... Har hittat en STOR strömbryare här, med texten "Ström till Fjollträsk", ska jag flippa till den?
Så vi får se hur dom klarar sig utan cappacinomaskiner, hårfönar och tandblekningsmojar, ge dom ett par dar så kommer dom se rätt risiga ut...:handen:

Samma argument som arabarerna kör med, vad vore ni utan vår olja medans de själva inte ens kan raffinera.

Primitivt, det är vi vi civiliserade stadsbor som får komma och bygga ut vattenkraften medans ni sitter på era arslen.

A-kassa och förtidspensioneringar motsvarar arabernas medborgarlöner.

Det var väl en jävla tur att det råkar rinna älvar och växa träd där uppe som vi civiliserade människor har vett att ta vara på. Utan oss fjollträskare hade ni fortfarande varit på jägar- och samlarstadiet.

Daaoak
2007-11-15, 14:59
Samma argument som arabarerna kör med, vad vore ni utan vår olja medans de själva inte ens kan raffinera.

Primitivt, det är vi vi civiliserade stadsbor som får komma och bygga ut vattenkraften medans ni sitter på era arslen.

A-kassa och förtidspensioneringar motsvarar arabernas medborgarlöner.

Det var väl en jävla tur att det råkar rinna älvar och växa träd där uppe som vi civiliserade människor har vett att ta vara på. Utan oss fjollträskare hade ni fortfarande varit på jägar- och samlarstadiet.

Araber??? Vad har dom med det här att göra??? Finns inga sånna här inte...
Vi blev tillfrågade, men valde snö och norrsken istället...:rolleyes:

Civiliserade stadsbor? Jo pyttsan, det enda som kommer ur era kakhål är;
-Jag kan köpa det här skitstället å lägga ner det...:woot:

Dom enda gångerna ni vågar er norr om Dalälven är ni så dretfulla så ni vet inte bak eller fram på en Okelbo. Trä för er är något man lutar sig mot när man inte kan stå rakt o pissa. Vad stadsbor vet om älvar = mycket vatten som rinner fort, går också att pissa i... :handen:

Har hört att ni där söderut fortfarade är på jägar-och samlarstadiet, några tunnland runt Sureplan verkar vara era jaktmarker. Ni har nog tagit en konstig jägarexamen, för ni använder automobiler, knivar och små löjliga pistoler för att fälla era byten...:blink:

Fredrik
2007-11-15, 15:16
Ähum, tänk på tonen även om jag vet att ni skojar - ta lite mer av detta i off-topic istället, guys ;)

Hälsningar
Evenemangsvicemoderator light Fredrik

MINA
2007-11-15, 16:06
Ähum, tänk på tonen även om jag vet att ni skojar - ta lite mer av detta i off-topic istället, guys ;)

Hälsningar
Evenemangsvicemoderator light Fredrik

Håller med dej ! Känner själv att jag spårat ur lite på vissa inlägg!
Detta är ju trots allt en Norrlands tråd där alla är välkommen men vi ska väl hålla en positiv ton och i huvudsak prata om våra minisar och hur vi ska kunna sprida intresset för våra bilar längre upp i detta avlånga land!
Tack för det ! Martin Andersson

Daaoak
2007-11-15, 20:12
Jag har inget mot paj kastning, så länge pajen är god och alla är glada

Tjena Bluebear!

Trevligt att du kunde titta in...:rolleyes:

Läget i skärgården???

Bluebear
2007-11-15, 20:14
Tjena Bluebear!

Trevligt att du kunde titta in...:rolleyes:

Läget i skärgården???

Helt okey!

Bluebear
2007-11-15, 20:19
Helt okey!
Föresten, tala om havet! Nu lyser det blått under bilen!:rolleyes:

Daaoak
2007-11-15, 20:48
Föresten, tala om havet! Nu lyser det blått under bilen!:rolleyes:

Hm, e det inte liiite epa-traktor över dylika installationer??? :blink:

MINA
2007-11-16, 13:05
Föresten, tala om havet! Nu lyser det blått under bilen!:rolleyes:

Nu måste vi bara få se hur den tar sig ut i vintermörkret!
När kommer foton?

Bluebear
2007-11-16, 13:08
Nu måste vi bara få se hur den tar sig ut i vintermörkret!
När kommer foton?

När tar du med dig kameran till jobbet??

MINA
2007-11-16, 13:25
När tar du med dig kameran till jobbet??

Idag är den med !
Hör av dej vi kanske kan ta några bilder i helgen?:woot:

MINA
2007-11-26, 18:49
Har ni gått i ide Norrlänningar?
Vi Medelpadingar tänkte träffas och snacka lite om allt som rör våra Bilar (Plats och datum ej spikat än) men finns det verkligen inget mer intresse där ute i vintermörkret?:Hacking:Hör av er så att vi vet att ni finns!
Bergen V48 nu = Spännande

Anders W
2007-11-26, 19:17
Sålde bilen i dag till en ny lycklig ägare i Arvidsjaur
kort bekantskap med detta forum denna gång
Lycka till med norr träffen /Anders

Bergen
2007-11-26, 19:23
Japp nu är det nära. Den inkommer på onsdag, men vi kan inte hämta den förrän den 14 dec. Synd men den som väntar på något gott... Vi har skickat ner vinterdäck och fälg som ska monteras. Nu får man bara hoppas att Defa kan skaka fram en värmare innan vi kommer hem med den. Det verkar strula rejält med värmare till Dieseln. Hoppas att det är bra med er i Sundsvall. Jag hör av mig närmare om vi kan stanna till på hemvägen.

Bergen
2007-11-26, 19:26
Anders jag undrar om det var dig eller den nya ägaren jag såg idag. Han hade stannat på chili-chil (matställe i Boden) med en chili-röd Cooper.LoL till Chili-Chili. Var det du eller den nya ägaren eller var det en helt ny Cooper rent av i Boden. Hoppas att det blir en till Cooper för dig. Hej, så länge.

Anders W
2007-11-26, 19:40
Hej det var den nye ägaren som åt lunch innan åter resa till Arvidsjaur .
En fransman som Jobbar som bil testare åt Bosch !
Det var frun i huset som ska ha bilen
/Anders

Ace
2007-11-26, 20:08
Hej det var den nye ägaren som åt lunch innan åter resa till Arvidsjaur .
En fransman som Jobbar som bil testare åt Bosch !
Det var frun i huset som ska ha bilen
/Anders

Kul när gubbarna köper en Cooper S till frugan.
Undra vem som kommer varva den mest över 4000!

Bergen
2007-11-27, 08:02
Jag tänkte just det om det var lunch innan hemfärd. Jag har sett en gråmetallic cooper i Boden också, men bara en gång, så jag vet inte om det var någon på genomresa eller så. Tiden får utvisa.

MINA
2007-11-27, 16:53
Sålde bilen i dag till en ny lycklig ägare i Arvidsjaur
kort bekantskap med detta forum denna gång
Lycka till med norr träffen /Anders



Tråkigt med så kort bekantskap men hoppas att du snart dyker upp med en ny Mini / Martin

MINA
2007-11-27, 17:03
Japp nu är det nära. Den inkommer på onsdag, men vi kan inte hämta den förrän den 14 dec. Synd men den som väntar på något gott... Vi har skickat ner vinterdäck och fälg som ska monteras. Nu får man bara hoppas att Defa kan skaka fram en värmare innan vi kommer hem med den. Det verkar strula rejält med värmare till Dieseln. Hoppas att det är bra med er i Sundsvall. Jag hör av mig närmare om vi kan stanna till på hemvägen.

Här är allt bra ! Använder motor o kupe' värmare dagligen (varmt och mysigt när man kliver in i bilen). Vi har ett talesätt här nere ------------
Den som väntar , väntar alltid för länge :hihi: / Hälsn. Martin

Bergen
2007-11-27, 18:12
[QUOTE=MINA;44351]Här är allt bra ! Använder motor o kupe' värmare dagligen (varmt och mysigt när man kliver in i bilen). Vi har ett talesätt här nere ------------
Den som väntar , väntar alltid för länge :hihi: / Hälsn. Martin[/QUOTE Ahhhhhh! Det var bra att allt är bra. Skönt med värmare. Ett helt riktigt talesätt. Jag längtar verkligen nu. Vi syns. Hoppas att det inte blir så här länge bara::wheelchair:

Christian
2007-11-29, 17:28
Hej det var den nye ägaren som åt lunch innan åter resa till Arvidsjaur .
En fransman som Jobbar som bil testare åt Bosch !
Det var frun i huset som ska ha bilen
/Anders
offtopic:
Testar han vindrutetorkare eller...?!?! :woot:

MINA
2007-11-30, 16:46
När tar du med dig kameran till jobbet??

Kameran var med idag och jag förevigade Norrskenet under Björns bil!
(se Björns avatar) Blueheaven:o

MINA
2007-12-06, 17:09
Tror våren är på väg , här är det Göteborgsväder ( regn o slask )
Hur är det vänner från Norr - Visst åker vi ner på årsträffen 2008 ? ( Ni längst upp får plocka upp oss andra på vägen söderut!)

Bergen
2007-12-12, 09:06
Samma här. Helgen som var i alla fall. Nu är det -18 grader som vanligt igen. I morron bär det av efter bilen i Solna. Spännande var ordet. Tjejen jobbar till kl.15.00 inne i Stockholm och sedan blir det Solna. Vi kommer förmodligen komma iväg kring 16.00 så det blir svårt att hinna träffas eftersom vi kommer hem så sent om vi inte kör i ett. Man kan väl inte hålla en anständig hastighet när man kör in den, så tiden vi sparar in får väl bli på att vi slipper tanka de 90 milen hem, eftersom den förhoppningsvis drar så lite.Man kan ju alltid hoppas i alla fall. Det verkar bli lovande väder och kring nollan. Jag hade väntat mig snöstorm och drivis med min otur, när man verkligen vill känna in bilen. Hoppas vädergudarna är med oss. Vi får väl om inte annat ses på träffen till våren. Hoppas att det är bra i sundsvall i övrigt.

MINA
2007-12-12, 09:18
Här är allt lugnt och behagligt . Har fått en ny omgång med snö så vi hoppas på en vit jul! Önskar dej en angenäm resa med din nya bil! / Martin

Bergen
2007-12-12, 09:35
Tackar, tackar.

MINA
2007-12-15, 17:13
Tack för påringningen ! Roligt att höra rösten på en riktig norrlänning.
Och Grattis till att du äntligen fått din Nya Cooper 08'a
Ps. nu måste du ändra på signaturen och ta bort SNART Ds.
:drive:

Bergen
2007-12-15, 22:31
Det var kul att få höra rösten på en inbiten miniist, när man bara har föreställt sig hur en person är efter forumet. Desto större anledning till att ha en träff i vår så vi verkligen får lära känna varandra mer än bara till namnet. Och tack för gratulerandet. Japp nu måste man ändra, det hade jag fullständigt glömt bort.

MINA
2007-12-23, 14:09
God Jul på er alla Norrlänningar(och alla andra som besöker denna tråd)! Hoppas Tomten är snäll i år !

MINA
2008-02-14, 22:20
Dax att lyfta fram den här tråden !
Skriv här och ge er till känna om ni finns här på forumet !

Bluebear
2008-02-18, 11:08
Hej på er alla! Dags att komma ur ide.:p

Daaoak
2008-02-20, 19:34
Minin må vara i ide, men jag är vaken ;)

MINA
2008-04-18, 18:50
Dax att komma ut ur garagen !

RandyPiper
2008-04-18, 19:04
Ska inte ni köra ett run i morgon ?
Resten av coopersverige är ju ute på vägarna i morrn.

MINA
2008-04-18, 19:07
Ska inte ni köra ett run i morgon ?
Resten av coopersverige är ju ute på vägarna i morrn.


Vi ska ut och lägga igen alla TJÄLSKOTT !:mad:

Bergen
2008-04-19, 11:57
Nu, är sommardäcken på. Äntligen. :woot: Får väl vänta ett tag med att sätta på sommarsulorna på de andra bilarna tills man ser om det kommer nå´ mer av den här j-la snön. Nu ska man upp till Harads på kalas.En vända på 10 mil ToR så nu får man äntligen känna hur bilen är med sommardäcken på. Hoppas att dessa runflat däck inte är alltför hemska så att man måste byta ut dem. Man har ju hört så mycket dåligt om dem. Men en sak som verkligen är att häda, är ju att det sitter HJULVIKTER på utsidan av fälgen:blink: och det på de originalmonterade däcken.:mad: . Det trodde jag var borttaget för länge sedan. Direkt på måndag blir det till att åka och vikta om dem, för det ser ju skitfult ut. Vi syns och hörs. :cool:

MINA
2008-07-29, 20:04
Vi ska ut och lägga igen alla TJÄLSKOTT !:mad:


Hur är det där ute ! Nog för att vi har dåliga vägar men finns det verkligen inga MINISTER i norradelen av landet :( :( :( :( :( :(

MINA
2008-07-29, 20:07
Ska inte ni köra ett run i morgon ?
Resten av coopersverige är ju ute på vägarna i morrn.

Är det verkligen ingen som vill ut och köra med sin Cooper här i Norr:???: