handdator

Visa fullständig version : Fullutrustad..



numberone
2007-10-22, 18:12
Det verkar gå trend i att Minisarna på blocket är fullutrustade!

Eller i varje fall skrivs de att de är det, saknar de inte panorama så saknar de klima eller något liknande..

Kul för en som är ny i mini världen när den får reda på att dennes mini är långt ifrån fullutrustad..

:mad: :mad:

Förövrigt hittade jag, om jag får säga det, den mest smaklöst stylade minin hittils. http://www.blocket.se/vi/13813348.htm?ca=12_s

Så, nu har jag avreagerat mig lite.. :cool:

ola
2007-10-22, 18:38
ja tjena, det står med stil.... håller med om att den är riktigt smaklös, det kanske går att lägga upp en tråd med de fulaste MINIsarna.... :-)

RasmuS
2007-10-22, 18:43
ha ha jo den va inte den finaste, det e ju ungefär så som Pauls projektbil kommer att se ut :D

Betan
2007-10-22, 19:08
Sen ett utgångspris på 160 k vilket skämt sen är det alltid bra att iaf tvätta bilen innan fotografering för annons :-)

Darkfool
2007-10-22, 19:35
Det verkar gå trend i att Minisarna på blocket är fullutrustade!

Eller i varje fall skrivs de att de är det, saknar de inte panorama så saknar de klima eller något liknande..

Kul för en som är ny i mini världen när den får reda på att dennes mini är långt ifrån fullutrustad..

:mad: :mad:

Förövrigt hittade jag, om jag får säga det, den mest smaklöst stylade minin hittils. http://www.blocket.se/vi/13813348.htm?ca=12_s

Så, nu har jag avreagerat mig lite.. :cool:



FY fan vad bilen ser ut! :x Helt plötsligt har man likats göra en mini cooper i la 240 stylingen...Här med utfärdar jag frislag och sparkar på raggaren som tycker att bilen ser snygg ut!

Marcus
2007-10-22, 20:11
Så här ser jag det:

Fullt utrustad
Har Chili och Curry, tonade bakrutor, harman/kardon, pdc, helläder (eller recaros från 05>) och navigator sen säger man +/- soltak eftersom alla inte vill ha det samt att det syns på bilder.
Fullt utrustad är även OK att säga om man har allt ovannämt fast bara halvskinn.


Sen kan man ha fullt utrustad + diverse works grejer
Works trimmad, works stylad osv.

Eller slutligen:

Fullt utrustad och fullt workspaket vilket innebär
Aero, bromsar, motorkit, chassi, kolfiber inredning, alcantraratt.

Tyvärr skriver många full utrustad på bilar som har curry, chili och taklucka.

GT
2007-10-22, 20:20
I have a fullutrustade GP!

No AC
Two speakers
No back seat
Leather Recaros
No extra lights
Sport chassis
Metalic paint


Now what does that meen?

ola
2007-10-22, 21:49
Så här ser jag det:

Fullt utrustad
Har Chili och Curry, tonade bakrutor, harman/kardon, pdc, helläder (eller recaros från 05>) och navigator sen säger man +/- soltak eftersom alla inte vill ha det samt att det syns på bilder.
Fullt utrustad är även OK att säga om man har allt ovannämt fast bara halvskinn.


Sen kan man ha fullt utrustad + diverse works grejer
Works trimmad, works stylad osv.

Eller slutligen:

Fullt utrustad och fullt workspaket vilket innebär
Aero, bromsar, motorkit, chassi, kolfiber inredning, alcantraratt.

Tyvärr skriver många full utrustad på bilar som har curry, chili och taklucka.

pdc ??? vad är det?

Marcus
2007-10-22, 22:25
parking distance controll skulle vara en möjlighet, eller något annat som börjar på parking iaf.

parkeringsvarnare :)

ola
2007-10-23, 10:02
parking distance controll skulle vara en möjlighet, eller något annat som börjar på parking iaf.

parkeringsvarnare :)

okej, man lär sig alltid något nytt..

alxndr
2007-10-23, 15:17
Haha den coopern är galet smaklös, förstår faktiskt inte hur man kan göra så ?

Ace
2007-10-23, 15:32
Den killen har helt missat grejen! Sen har han mage att begära 125000:- för den också. I det skicket och nerstylad tycker jag 75-80000:- verkar mer rimligt.

Ashra
2007-10-23, 15:49
haha jo rejält nerstylad. Jag önskar han dock lycka till med försäljning av den =P han kan behöva det. =P

ola
2007-10-23, 16:21
fast vem är mest smaklös, säljaren av åbäket eller köparen? för det är ju smaklöst att betala pengar för det där...:blink:

MiKE
2007-10-24, 11:32
Vad är det för bakljus som sitter på?? De ser ut att "Puta" ut lite? :blink:

//MiKE

MiKE
2007-10-24, 11:47
Apropå "Fullutrustad".... jag blev helt snurrig:eek: av allt folk skrev på Blocket, när frugan och jag letade Cooper.

Men jag åkte till närmsta MINI försäljare och hämtade lite tillbehörskataloger, och, satte mig ner och Läste och läste.... För att få ett grepp om vilken bil som smakade bäst gällande utrustning m.m. ;)

Den vi nu äger sen i Lördags har rätt mycket gott i. Inte nav och taklucka. Inte automatisk nedbländning av mittbackspegel och inte backsensorer. Detta tycker jag är ok att inte ha. Men ett bra ljud och Klimat istället för AC, värdesätter jag mycket. Har Harman/kardon i bilen. Gött ljud!

lite av säljarens annons:

Chili/curry(vad innefattar det?)
ABS bromsar
ACC/Klimatanläggning
Airbag förare & passagerare
Antisladdsystem
Antispinn
CD-stereo
Harman kardon
Elhissar fram
Elspeglar
Fjärrstyrt c-lås
Larm
LM-fälgar Orginal 17" Sommar
LM-fälgar Orginal 15" Vinter odubbat
Multifunktionsratt
Läderklädsel (helläder) med höjbar passargerarstol och svankstöd i denna oxå. (förrutom då i förarens givetvis)

Farthållare
Färddator
Yttertemperaturmätare
Digital Hastighetsmätare
Däcktryckskontroll

Extra Utrustning:
Cooper S Vinge bak
Kromade Blinkers hållare
Vita Blinkers
Fabriks tonade rutor bak

Vad finns det mer att tillgå, förrutom allt som går att köpa ur MINI:s tillbehörskatalog, och Works katalogen...?

Skulle vara kul att veta från er som är lite mer insatta här på forumet.

//MiKE

Christian
2007-10-24, 18:09
Apropå "Fullutrustad".... jag blev helt snurrig:eek: av allt folk skrev på Blocket, när frugan och jag letade Cooper.

Men jag åkte till närmsta MINI försäljare och hämtade lite tillbehörskataloger, och, satte mig ner och Läste och läste.... För att få ett grepp om vilken bil som smakade bäst gällande utrustning m.m. ;)

Den vi nu äger sen i Lördags har rätt mycket gott i. Inte nav och taklucka. Inte automatisk nedbländning av mittbackspegel och inte backsensorer. Detta tycker jag är ok att inte ha. Men ett bra ljud och Klimat istället för AC, värdesätter jag mycket. Har Harman/kardon i bilen. Gött ljud!

lite av säljarens annons:

Chili/curry(vad innefattar det?)
ABS bromsar
ACC/Klimatanläggning
Airbag förare & passagerare
Antisladdsystem
Antispinn
CD-stereo
Harman kardon
Elhissar fram
Elspeglar
Fjärrstyrt c-lås
Larm
LM-fälgar Orginal 17" Sommar
LM-fälgar Orginal 15" Vinter odubbat
Multifunktionsratt
Läderklädsel (helläder) med höjbar passargerarstol och svankstöd i denna oxå. (förrutom då i förarens givetvis)

Farthållare
Färddator
Yttertemperaturmätare
Digital Hastighetsmätare
Däcktryckskontroll

Extra Utrustning:
Cooper S Vinge bak
Kromade Blinkers hållare
Vita Blinkers
Fabriks tonade rutor bak

Vad finns det mer att tillgå, förrutom allt som går att köpa ur MINI:s tillbehörskatalog, och Works katalogen...?

Skulle vara kul att veta från er som är lite mer insatta här på forumet.

//MiKE



Titta här och fråga aldrig mer igen...!!;) :woot: :woot: :woot:

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3414&highlight=L%E4nkar

MiKE
2007-10-24, 19:17
Titta här och fråga aldrig mer igen...!!;) :woot: :woot: :woot:

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3414&highlight=L%E4nkar

De länkarna har jag redan sökt upp på nätet, själv, innan bilköpet. ;) :p

Med min fråga ang "Fullutrustad" menar jag, att, Vad är det som räknas som det när en bil säljs. En del tycker att AC räcker för att en bil skall vara fullutrustad (killen på blocket ovan tex) andra vill ha en jäkla massa plock i bilen för att den skall räknas som fullutr.

Vad är standard från MINI:s egna normer mätt.... ?:blink: ;)

//MiKE

Christian
2007-10-24, 21:46
De länkarna har jag redan sökt upp på nätet, själv, innan bilköpet. ;) :p

Med min fråga ang "Fullutrustad" menar jag, att, Vad är det som räknas som det när en bil säljs. En del tycker att AC räcker för att en bil skall vara fullutrustad (killen på blocket ovan tex) andra vill ha en jäkla massa plock i bilen för att den skall räknas som fullutr.

Vad är standard från MINI:s egna normer mätt.... ?:blink: ;)

//MiKE


Enligt Mina egna normer, så anser jag att folk på Blocket eller dyl. som skriver "fullutrustad", har inte den blekaste aning om vad som finns till MINI!

Det finns ju så mycket så jag tror att det finns ingen MINI som ÄR fullutrustad. Det går nästan inte.
Man kan ex. inte ha Kolfiberpaneler i bilen samtidigt som chrono paketet.. Kaka på Kaka liksom....


AC har även Volvo eller Mazda....:blink:

RobertH
2007-10-24, 21:59
Man kan ex. inte ha Kolfiberpaneler i bilen samtidigt som chrono paketet..

Wanna bet?? :D

MiKE
2007-10-24, 22:09
Enligt Mina egna normer, så anser jag att folk på Blocket eller dyl. som skriver "fullutrustad", har inte den blekaste aning om vad som finns till MINI!

Det finns ju så mycket så jag tror att det finns ingen MINI som ÄR fullutrustad. Det går nästan inte.
Man kan ex. inte ha Kolfiberpaneler i bilen samtidigt som chrono paketet.. Kaka på Kaka liksom....


AC har även Volvo eller Mazda....:blink:

Just till MINI:n så finns de ju, som du säger en massa prylar att köpa upptill.

Hade en BMW 740 IAL E32 karossen Klassiska BMW dragen, innan den blev lite mer rund m.m.) Den var på sånär Fullutrustad. Det som saknades på den var "Bara" Ställbart elektriskt baksäte, och Ljusterbara fjädrar och antisladd (onödigt i kalifornien vartifrån bilen kom) resten fanns. Om, man inte köpte en Blackline.. men då spelade man i en annan division, även prismässigt. Min kostade 600.000:- Ny -94:a

Idag är det lite annolunda med vad beteckningen "fullutrustad" står för i en annons på Blocket tex. Kan ju betyda AC i en Volvo eller Mazda som du skriver. :rolleyes:

Christian
2007-10-25, 15:56
Wanna bet?? :D

Kolfiberringar OCH kromringar??

hmm.. Du kan väl prova och sen lägga in en bild här, så alla vi andra "fans" kan se hur du har det i din bil....;)

(ps.. tack för snabbt svar innan idag på sms)

RobertH
2007-10-25, 18:20
Bildbevis, "kolfiberpanel" och kromringar och chronopaket:

Ashra
2007-10-25, 18:43
roberth tha bling bling man ! har du lust att tvätta min bil innuti också ?=)

RobertH
2007-10-25, 19:49
Nej, jag putsar bara krom!

Christian
2007-10-26, 17:56
Bildbevis, "kolfiberpanel" och kromringar och chronopaket:



men ..men.. men..

Kolfiberringarna då???

http://www.outmotoring.com/images/P/JCW_cf_trim_rings-md.jpg
eller dessa??
http://www.outmotoring.com/images/P/JCW_leather_rings_md.jpg

RobertH
2007-10-26, 18:38
Man kan ex. inte ha Kolfiberpaneler i bilen samtidigt som chrono paketet.. Kaka på Kaka liksom....

Var stod det kolfiberringar?? :D

Kolfiberpanel = check
Chronopaket = check

Christian
2007-10-26, 20:32
Kolfiberringar OCH kromringar??

hmm.. Du kan väl prova och sen lägga in en bild här, så alla vi andra "fans" kan se hur du har det i din bil....;)

(ps.. tack för snabbt svar innan idag på sms)



HÄR........

RobertH
2007-10-26, 20:46
Jaha, men det var inte det påståendet jag svarade på :blink::blink:

Christian
2007-10-26, 21:21
förstod det... du gjorde en egen tolkning,, *hick*http://wow.incgamers.com/forums/images/smilies/large/smiley_drunk.gif

RobertH
2007-10-26, 21:57
Eller så skrev du lite fel http://smilies.vidahost.com/contrib/gizm0/Celebrating_Emoticon.gif

Ashra
2007-10-26, 23:14
Fixa kolfiber ringar istället för krom robban !

Christian
2007-10-27, 17:11
Fixa kolfiber ringar istället för krom robban !

Dyyyyrt!

2980:- enligt BMW.


=mycket bensin för de pengarna...

numberone
2007-10-28, 11:55
Eller klasssikern..

Fullutrustad förutom ditten och datten. Och så är det inte min bil på bilden, men en nästan likadan, förutom att det är annan färg årsmodell och fälgar..

Haha

MiKE
2007-11-08, 11:51
http://www.blocket.se/vi/13866483.htm?ca=20_s


:blink: :woot:

Christian
2007-11-08, 14:38
*suck*

numberone
2007-11-08, 15:36
Ang. den minin jag länkade till i första inlägget, med de röda stolarna. Ett rykte har nått mig att de röda stolarna är bortmonterade efter att fabror blå sagt sitt om dem..

Christian
2007-11-08, 16:38
Den länken är borttagen....