handdator

Visa fullständig version : Kraschad Cooper S i Västerås



Klas Rombäck
2007-10-17, 16:09
Hej!

Såg den här bilen kraschad i V-ås, tror att den "var" till salu på Blocket, hoppas det gick bra för den/dom som åkte i bilen.

// Klas

Ashra
2007-10-17, 16:13
Såg ju faktiskt mindre kul ut. Hoppas den/de som var i bilen mår bra.

ersk
2007-10-17, 17:04
Hej!

Såg den här bilen kraschad i V-ås, tror att den "var" till salu på Blocket, hoppas det gick bra för den/dom som åkte i bilen.

// Klas

Ser inte på bilden men vad är det för regnummer på den?
Du kan skicka mig ett PM om du tycker det är olämpligt att skriva det offentligt.

Ace
2007-10-17, 17:05
Det är nog inte mycket att göra med den? Eller vad säger Mr PaintworX?

ersk
2007-10-17, 18:27
Nä jag tänkte inte göra något med den, jag tänkte slakta delar till bra pris om det var något jag behövde :P

Spicegirl
2007-10-17, 19:38
Aj aj Det såg inte så roligt ut.

numberone
2007-10-17, 19:59
Det där ser inte ut som någon krasch, det ser ut som om någon våldat den.

Är det den som var på blocket så är det synd, för jag var lite intresserad av den när jag sålt min cooper..

GT
2007-10-17, 21:14
Not that much wrong with that!!!

Christian
2007-10-17, 22:41
Är tändningen på till den??
Se lysande lampa i bild 1.


Och VARFÖR i hela fridens namn står den ute på öppen gata???!?!?!
Ägde INGEN bilen,Innan den blev våldtagen??

Tror knappt att den blivit krockad, om man tittar på undre kofångaren...
Bara sönderslagen.

Evelina84
2007-10-18, 10:31
Hej! Det är min bil och jag körde, när en lastbil körde rättut i vägen framför mig...... Som tur var svängde jag så jag inte körde rätt in den utan lite snett.. sen drogs bilen med lastbilen dit den står nu... :( Jag mår bra. lr jag har ont i huvvet blåmärken på benet och i morse när jag vakande hade jag skit ont i nacken ich axlarna så ajg lär ringa till min doktor.... Vi pratade med plåtfirman i morse och de kommer nog skrota bilen. Hoppas vi får ut bra med pengar så vi kan köpa en ny bil. Det var den som var tillsalu på blocket....

Marcus
2007-10-18, 10:40
Skönt att det gick bra för dig! Hoppas ni får vettig ersättning från försäkringsbolaget, bilarna ligger ju rätt jämnt på blocket, så dem borde inte kunna pruta överdrivet mycket. Som dem brukar försöka göra tyvärr.

Tipsa skrotfirman om den här sidan om du vill/orkar, finns många här inne som letar delar. Ola kanske vill köpa motor och växellåda tex.

Evelina84
2007-10-18, 10:50
ah de ska jag göra :D nu ska jag åka till akuten , jag återkommer senare.. Men vi ska ju kunna köpa en likvärdig bil och den billigaste 03.an kostar 155 000 på blocket. och om de ska jävlas med mig är de bäst att de är förbredda rejält.. JAg brukar få som jag vill... ;)

Darkfool
2007-10-18, 11:23
Skönt att du klarade relativt oskadd!...

Spicegirl
2007-10-18, 11:50
ah de ska jag göra :D nu ska jag åka till akuten , jag återkommer senare.. Men vi ska ju kunna köpa en likvärdig bil och den billigaste 03.an kostar 155 000 på blocket. och om de ska jävlas med mig är de bäst att de är förbredda rejält.. JAg brukar få som jag vill... ;)

Bra att du klarade dig såpass lindrigt. Att hamna i olycka med en lastbil kan ju gå RIKTIGT illa.
Bra att du inte tänker låta dig luras av försäkringsbolaget, bara stå på dig.

Klas Rombäck
2007-10-18, 16:18
Hej! Det är min bil och jag körde, när en lastbil körde rättut i vägen framför mig...... Som tur var svängde jag så jag inte körde rätt in den utan lite snett.. sen drogs bilen med lastbilen dit den står nu... :( Jag mår bra. lr jag har ont i huvvet blåmärken på benet och i morse när jag vakande hade jag skit ont i nacken ich axlarna så ajg lär ringa till min doktor.... Vi pratade med plåtfirman i morse och de kommer nog skrota bilen. Hoppas vi får ut bra med pengar så vi kan köpa en ny bil. Det var den som var tillsalu på blocket....


Hej Evelina!

Skönt att det gick bra med dig, bilar kan man alltid reparera eller byta ut även om det är en Cooper.
Hoppas det ordnar sig på bästa sätt med försäkringsbolaget så att vi får tillbaka en ny Cooper i V-ås:cool: :D

Mvh/ Klas

Christian
2007-10-18, 16:48
Hej! Det är min bil och jag körde, när en lastbil körde rättut i vägen framför mig...... Som tur var svängde jag så jag inte körde rätt in den utan lite snett.. sen drogs bilen med lastbilen dit den står nu... :( Jag mår bra. lr jag har ont i huvvet blåmärken på benet och i morse när jag vakande hade jag skit ont i nacken ich axlarna så ajg lär ringa till min doktor.... Vi pratade med plåtfirman i morse och de kommer nog skrota bilen. Hoppas vi får ut bra med pengar så vi kan köpa en ny bil. Det var den som var tillsalu på blocket....


Nej nej nej... Inte skrota.

Sälj delarna, om inte till många.. Åtminstånde till Paul "GT" här på forumet.

Han kan säkert plocka delar till "shit car" eller åt någon annan.

Evelina84
2007-10-18, 17:45
JA jag vet inte om de skrotar den. om vi får pengar lär ju vi knappast få bestämma vad de gör med bilen??? Å det blir ingen ny mini vi skulle ju sälja den för att skaffa en liten kombi istället. å jag är väldigt lycklig att det gick så bra... Hade jag inte sväng hade jag säkert hamnat under lastbilen... :/

Det gick bra på akuten efter 5 timamr så fick jag reda påatt de inte såg något på röntgen men musklerna och sånt där har fått lite stryk. å kanske nerver ...



Nån bra liten kombi bil å rekommendera?? Vi har funderat på en focus.... men jag vet inte, de som äger dem verkar vara nöjda.. å de är krocksäkra.

cooperd
2007-10-18, 17:48
JA jag vet inte om de skrotar den. om vi får pengar lär ju vi knappast få bestämma vad de gör med bilen??? Å det blir ingen ny mini vi skulle ju sälja den för att skaffa en liten kombi istället. å jag är väldigt lycklig att det gick så bra... Hade jag inte sväng hade jag säkert hamnat under lastbilen... :/

Det gick bra på akuten efter 5 timamr så fick jag reda påatt de inte såg något på röntgen men musklerna och sånt där har fått lite stryk. å kanske nerver ...



Nån bra liten kombi bil å rekommendera?? Vi har funderat på en focus.... men jag vet inte, de som äger dem verkar vara nöjda.. å de är krocksäkra.
Mini Clubman

Evelina84
2007-10-18, 17:59
mini clubman???

Marcus
2007-10-18, 18:53
Har du missat Clubman när du ska skaffa en familjebil?! Och ni funderar på att gå från MINI till Ford Focus... Stackare ;) Det mår man nog värre av än att krocka med en lastbil :p

http://www.automotorsport.se/uploaded/image/2007/7/27/2577713756.jpg

http://www.motorauthority.com/wp-content/uploads/Mini/Spy/Clubman/mini_clubman_main_1.jpg

http://auto-presse.de/newssys/galerie/19613/19613_report_w486.jpg

Läs mer här:
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=55702

Evelina84
2007-10-19, 09:21
ah den var ju suveränt fin. men finns ju inga begagnade och vi vill helst kuna betala bilen kontant så vi blir av med lånet på vår bil.. Så högst 40 000 ungefär.... Hjälp mig å hitta något bra

Helan
2007-10-19, 09:35
Erbjud er att ta hand om den krockade bilen efter att ni fått er pengar!

boka tid för en skön massage för nacken! ;)

Helan

Evelina84
2007-10-19, 09:51
Vadå ta hand om??? Dom vill väl sälja den själva lr??? hm jag vet inte alls hur sånt här går till :D så förklara dig

Helan
2007-10-19, 10:31
Istället för att de tar hand om bilen och att de för kostnaderna för hanteringen/skrotningen för bilen, så kan ni erbjuda er att ta hand om den!
Det måste finnas mycket i den som är värt att säljas!
Det blir nog inte lätt att få dom att släppa den dock! Vad tror ni andra?

När vi fick motohaveri på vår! ersatt de den gamla med en bättre begagnad.
och jag var och hämtade den gamla motorn som jag prata mig till igår!

Helan

GT
2007-10-19, 14:39
Send me your insurance details by PM and i can talk to the insurance people about your car , and what they tend to do with it!!

Evelina84
2007-10-19, 15:34
okay i will do that

Christian
2007-10-19, 18:39
mini clubman???

Att byta från MINI till Ford är ju som ett slag i ansiktet....

Evelina84
2007-10-19, 20:22
haha är det så illa? :) Vad ska man köpa då? Som inte är så dyrt men krocksäkert å så... Blaaa jag hatar bilar.. (ja inte mini då, men man kan ju inte alltid ha kul)

GT
2007-10-19, 20:24
haha är det så illa? :) Vad ska man köpa då? Som inte är så dyrt men krocksäkert å så... Blaaa jag hatar bilar.. (ja inte mini då, men man kan ju inte alltid ha kul)

It depends on if you are planning to hit a truck again..........in that case buy a TANK:woot:

Evelina84
2007-10-19, 20:54
not planning.. but you never know.. :S

Christian
2007-10-19, 21:22
Kolla på "Vi bilägare" i tidningen alltså...

Evelina84
2007-10-22, 09:41
Hej! De har bestämt sig för att lösa vårt lån och sedan ge oss mer pengar för bilen! Så det är skönt... Jag skickar skadenummret till dig Paul...

De har inte bestämmt sig för hur mycket mer pengar vi ska få. Men vi ska kolla runt hur mycket det skulle kosta för oss att köpa en liknande bil nu.