handdator

Visa fullständig version : Premiärvisning Clubman 8/11 Nordic Light Hotel, Stockholm



Fredrik
2007-10-16, 15:07
Jag har fått lite inside info att premiärvisningen av nya MINI Clubman sker på Nordic Light Hotel i Stockholm den 8/11. Inbjudningar kommer antagligen att gå ut i denna vecka till Mini-ägare i Stockholmstrakten, och de räknar med runt 400 personer på visningen.
Detta evenemang arrangeras av MINI/BMW Group Sverige i samarbete med Stockholms tre största auktoriserade MINI-återförsäljare, BMW Group Solna, Borgs Bil i Vällingby samt Bilcentralen Segeltorp. New MINI Club Sweden/Cooper Sweden är ingen arrangör av detta evenemang, varvid anmälan inte ska ske till oss, men jag lägger upp det i evenemangskalendern ändå.

Ashra
2007-10-16, 15:26
ta bilder när du e där Fredrik

ola
2007-10-16, 16:27
egen parkering för oss där?

Fredrik
2007-10-16, 16:32
Har ingen aning - hotellet ligger precis vid centralen ( kvarteret mittemot sidoingången till Arlanda Express), såvida de inte spärrar av gatan kan det bli lite knepigt. Själv tänkte jag ta tåget in och kanske ta en öl före visningen (och under visningen :mrgreen:) - någon som vill haka på?

RobertH
2007-10-16, 17:01
Fredrik - vilken tid svänger MINI-taxin förbi mig och Jessika?


EDIT: Vad är det du skriver, ska man behöva åka godståg in till stan???

Fredrik
2007-10-16, 17:26
Om du är riktigt snäll släpper de nog på dig på pendeln denna gången också ;)

Frejkan
2007-10-16, 20:11
Fick inbjudan i förra veckan, tänker gå!

Fredrik
2007-10-21, 14:02
Har uppdaterat evenemanget i kalendern - klicka på detta så får du läsa uppdateringarna.

JohanH
2007-10-22, 10:53
Fick inbjudan idag - tänker också gå.

kakan
2007-10-22, 11:49
jobbigt att man är skriven i uppsala då.. lär ju inte få nån inbjudan :(

Spicegirl
2007-10-22, 12:23
jobbigt att man är skriven i uppsala då.. lär ju inte få nån inbjudan :(

Tänkte precis samma som dig
Hur är det för oss som inte bor i Stockholm, blir det ingen vissning för oss:(
Kommer det bara att vara visning i Stockholm:(
I så fall blir jag nok lite smågrinig:mad:

Kunde dom inte ha visningar lite runt om i landet så alla minifreaks fick en chans att visa sitt intresse :p

Fredrik
2007-10-22, 12:26
Anja, jag har svårt att tro att MINI i Göteborg/Mölndal inte anordnar en visning. Något borde de ju hitta på för er på västkusten också, kan man ju tycka.
Kakan, skriv och anmäl dig på miniclubman@bmw.se - jag tror nog att du får komma om du vill.

Spicegirl
2007-10-22, 12:29
Anja, jag har svårt att tro att MINI i Göteborg/Mölndal inte anordnar en visning, men det bestämmer ju inte jag.
Kakan, skriv och anmäl dig på miniclubman@bmw.se - jag tror nog att du får komma om du vill.

Man kan ju hoppas.
Eller tror faktiskt jag ska ringa och fråga dom.
Om dom då säger nej, då ska jag gråta hysteriskt på telefonen så dom skäms och fixar till det direkt:p

Spicegirl
2007-10-22, 12:39
Ringde precis och frågade BMW Göteborg om dom skulle ha nån premiärvisning.
Hon sa till mig i telefonen "den kommer att komma till oss den 10/11"
"men ska ni ha någon premiärvisning, så som i Stockholm? för då undrar jag om man ska anmäla sig, eller om det kommer att skickas ut inbjudningar" frågade jag då
Fick till svar att det visste hon inte om det skulle bli
Det verkar ju inte så lovande:(

Fredrik
2007-10-22, 14:40
Det verkar märkligt, de borde ju ha det åtminstone i storstadsregionerna kan man ju tycka, eller också är det så att det här i Stockholm är ett samarbete mellan tre återförsäljare och BMW/Mini Sverige och det är därför det blir en större visning av det i Stockholm.
Snacka med Paul så kan han kanske ta ett ord med dem i Mölndal om att ordna något, om inte på något hotell så åtminstone hos MINI i Mölndal, bara för att fira/visa upp den nya modellen för MINIster = potentiella kunder :D

Helan
2007-10-23, 06:40
hmmm har heller inte fått någon inbjudan!

helan

Fredrik
2007-10-23, 06:54
Om ni inom några dagar inte får en inbjudan sade Niclas på BMW/MINI i Solna att det är o.k. att anmäla sig på miniclubman@bmw.se eller ringa 08-4706000.

Uppge registreringsnumret så att de kan se att ni är MINI-ägare. En gäst kan man också ta med.

Fredrik
2007-10-23, 20:06
Tog en sväng i lördags för att kolla in lite S-kärror hos MINI-handlarna. I Solna fick jag inbjudan av Niclas.
Idag i brevlådan kom inbjudan från Borgs bil och David Rhodiner - har lärt känna honom där, en trevlig kille - har någon annan fått dubbelinbjudan :mrgreen:

Ashra
2007-10-23, 22:07
Jag fick ingen inbjudan =P Dock äger jag ju ingen mini :-)

Fredrik
2007-10-24, 06:43
Som sagt, vill du gå, anmäl dig till miniclubman@bmw.se

Fredrik
2007-10-25, 08:02
Skriv gärna en rad här om du tänkt gå på visningen, kan vara kul att veta vilka fler MINI-galningar som kommer :)
Hittills (vad jag vet) är det Frejkan, Johan H, Helan (?), RobertH (?), Marcus (?) och jag, men jag antar att vi blir fler från New MINI Club Sweden.

Fyll på :happy:

TMBerka
2007-10-25, 11:27
Den 8/11 är en Torsdag och jobb dag, är det någon som kan svara på vilka tider det är som gäller? Skulle vara riktigt kul att komma dit och se den nya kärran och träffa några av Er.

Mvh
Tobias

Fredrik
2007-10-25, 11:44
Det står i kalendern om du klickar på evenemanget längst ned på sidan, men här är det igen:
Kl. 17.00-20.00 ca 8)

Spicegirl
2007-10-25, 12:05
Skriv gärna en rad här om du tänkt gå på visningen, kan vara kul att veta vilka fler MINI-galningar som kommer :)
Hittills (vad jag vet) är det Frejkan, Johan H, Helan (?), RobertH (?), Marcus (?) och jag, men jag antar att vi blir fler från New MINI Club Sweden.

Fyll på :happy:

Hade gärna kommit.
Men det är ju så JÄKLIGT långt till Stockholm:(

Fredrik
2007-10-25, 12:08
Kan du inte ta en jet upp då, Anja 8)

Helan
2007-10-25, 12:20
Jag skall göra allt jag kan för att komma och givetvis skall jag försöka få med mig Maria med! :)

Helan

Spicegirl
2007-10-25, 13:51
Kan du inte ta en jet upp då, Anja 8)

Hade ju varit lite coolt:handen:
Jag får testa och köpa en trisslott och se om det blir råd med det:)

Klas Rombäck
2007-10-25, 14:04
Tänkte precis samma som dig
Hur är det för oss som inte bor i Stockholm, blir det ingen vissning för oss:(
Kommer det bara att vara visning i Stockholm:(
I så fall blir jag nok lite smågrinig:mad:

Kunde dom inte ha visningar lite runt om i landet så alla minifreaks fick en chans att visa sitt intresse :p

kakan jobbigt att man är skriven i uppsala då.. lär ju inte få nån inbjudan


Jag bor och är skriven i Västerås men jag fick en inbjudan till premiären i Stockholm, men jag kan tyvärr inte gå:(

// Klas

RobertH
2007-10-25, 18:17
Skriv gärna en rad här om du tänkt gå på visningen, kan vara kul att veta vilka fler MINI-galningar som kommer :)
Hittills (vad jag vet) är det Frejkan, Johan H, Helan (?), RobertH (?), Marcus (?) och jag, men jag antar att vi blir fler från New MINI Club Sweden.

Fyll på :happy:

Jag har inte heller fått nån inbjudan!

Som det ser ut nu så blir det svårt att komma dock, för Jessika ska på sin examensfest i stadshuset precis den dagen/kvällen. Tydligen är det kutym att ens respektive är med på sådana tillställningar. :blink:

Men, det är ju iofs gångavstånd mellan, så man kanske kan dra iväg utan att hon märker något. Om hon inte läser här först förstås..:handen:

Fredrik
2007-10-25, 19:49
Passa dig Robban, jag såg att Jess var inne här tidigare ikväll ;)

Som sagt, om man inte har fått inbjudan men vill gå, anmäl på miniclubman@bmw.se så kommer ett svar att det är o.k. om du är MINI-ägare.

Glöm inte att efter namnet och antal personer ange bilens reg.nr så de inte blir överhopade med besökare som bara råkat läsa detta - det är för speciellt inbjudna, samt givetvis för New MINI Club Sweden/Cooper Swedens medlemmar 8)

jeanette
2007-10-26, 22:02
Skriv gärna en rad här om du tänkt gå på visningen, kan vara kul att veta vilka fler MINI-galningar som kommer :)
Hittills (vad jag vet) är det Frejkan, Johan H, Helan (?), RobertH (?), Marcus (?) och jag, men jag antar att vi blir fler från New MINI Club Sweden.

Fyll på :happy:

Hej!
Jag och min man skall dit! Det skall bli kul och se den i verkligheten! Än så länge har vi bara fått se bilder, små filmsnuttar och speclistan kan vi utantill!
Men v 48 får vi vår pärla! Längtar!
Det skall bli kul att träffa andra Minifrälsta den 8/11!
MVH
Jeanette & Stefan

ola
2007-10-26, 22:18
Skriv gärna en rad här om du tänkt gå på visningen, kan vara kul att veta vilka fler MINI-galningar som kommer :)
Hittills (vad jag vet) är det Frejkan, Johan H, Helan (?), RobertH (?), Marcus (?) och jag, men jag antar att vi blir fler från New MINI Club Sweden.

Fyll på :happy:

jag kommer oxå..

TheEngineer
2007-10-27, 15:14
Jag och Andreas kommer!
/Magnus

Ace
2007-10-27, 15:39
Jag och Andreas kommer!
/Magnus

Andreas som var med i Holland?
Har han köpt någon bil än? :)

TheEngineer
2007-10-27, 16:08
Andreas som var med i Holland?
Har han köpt någon bil än? :)

Nix! En annan Andreas.

Om Holland-andreas har köpt nån bil än det vet jag inte.

Hans-G
2007-10-30, 20:41
Jag har anmält mig och kommer att vara på plats vid 17, när jippot drar ïgång!
Hoppas få se många gamla och nya MINI-vänner där!

TMBerka
2007-10-31, 15:46
Mailade BMW och fick ett inbjudningskort på Posten. Anmäld och ser fram emot nästa torsdag.

KIT
2007-11-01, 19:14
Vi kommer också med familjen !

GT
2007-11-02, 06:37
Vi kommer också med familjen !

Who cares??????

KIT
2007-11-02, 15:17
You do honeyboney....

GT
2007-11-02, 18:49
You do honeyboney....

GOD i know ;)

Helan
2007-11-09, 06:39
Här kommer lite bilder från Nordic Light Hotell igår! Trevlig tillställning!

Grattis Fredrik till en mycket fin bil!

Kolla in lill killen som inte kan låta bli en MINI Cooper! Någon som känner igenom honom? ;)

Magnus ser kanske ut som att han var medveten om att jag tog foto på honom, men det var han nog inte!

Maria du passar jätte fint i den där Dooper Clubmannen! ;)

Sofie(arbetskamrat till maria), Maria och Jennie(lilla syster till maria) ser väldigt roade ut, under det inledande talet! haha

(vad jag vill ha en riktigt kamera) (förövrigt suger blixt)

Fredrik
2007-11-09, 07:27
En trevlig tillställning med mycket folk och en del kända ansikten, bl a Picko Troberg skymtade förbi i vimlet.
Jag anlände något sent då jag kom direkt från Göteborg med min nya kärra, men träffade ändå på många MINI-kamrater.

Jag talade med Jeanette och Stefan, relativt nya på forumet (under namnet "Jeanette"). de kör idag en MINI One, men har en Clubman D på väg in i slutet på året, så snart kommer vi att ha en Clubman med oss när vi är ute och kör. Jeanette och Stefan var verkligen sugna att vara med på en tur, så jag lurar på om vi inte ska ut och fara snart - ska kika på lämpliga datum och återkommer i frågan.

RobertH
2007-11-09, 07:50
Synd att man missade detta, såg kul ut!

jeanette
2007-11-09, 10:38
Hej.

Det var verkligen kul att vara där igår. Att få se bilen för första gången i verkligheten och att få träffa medlemmarna härifrån. Det är kul att känna sig välkommen och vi ser fram att ta en tur tillsammans vid tillfälle.

Allt gott!

Jeanette och Stefan

TMBerka
2007-11-09, 15:41
Hej! Det var ruggit kul att se bilen, har sett den innan på håll men det var kul att ta en mer granskande syn och visst var den läcker. Jag gick hem rätt tidigt "neggade" lite när det tog 40 min att få in en drink.

Ace
2007-11-09, 17:00
Hej! Det var ruggit kul att se bilen, har sett den innan på håll men det var kul att ta en mer granskande syn och visst var den läcker. Jag gick hem rätt tidigt "neggade" lite när det tog 40 min att få in en drink.

40 min!
I Göteborg hade Befeeter laddat upp med ett hundratal Gin/Tonic....Det var bara att hugga i....Hur många drack du Fredrik? Paul sänkte 6 tror jag. Själv nöjde jag mig med 3. Och en Bitter!

GT
2007-11-11, 08:17
I dont know how many i had.............i only know this.......i was rough the next day!

TheEngineer
2007-11-11, 11:21
Magnus ser kanske ut som att han var medveten om att jag tog foto på honom, men det var han nog inte!


Hehe... Stämmer! Jag hade ingen aning att jag blev fångad på bild... :)

jeanette
2007-11-19, 20:30
Tjohooooo

Fick samtal från BMW idag. Det stod tydligen en vackert grön Mini Clubman där och väntade på oss. Så på Torsdag åker vi och hämtar den. Ska bli så sjukt kul. Naturligtvis ska vi försöka lägga ut bilder på den så fort vi kan....


Jeanette och stefan

Ace
2007-11-19, 21:09
Tjohooooo

Fick samtal från BMW idag. Det stod tydligen en vackert grön Mini Clubman där och väntade på oss. Så på Torsdag åker vi och hämtar den. Ska bli så sjukt kul. Naturligtvis ska vi försöka lägga ut bilder på den så fort vi kan....


Jeanette och stefan


Spännande!
Vi väntar redan på bilder...........

Fredrik
2007-11-20, 06:52
Tjohooooo

Fick samtal från BMW idag. Det stod tydligen en vackert grön Mini Clubman där och väntade på oss. Så på Torsdag åker vi och hämtar den. Ska bli så sjukt kul. Naturligtvis ska vi försöka lägga ut bilder på den så fort vi kan....


Jeanette och stefan


Kul för er :happy: - visst kommer ni med på turen den 1/12?
Om ni gör det blir ni först i Sverige med att officiellt delta med en Clubman på en tur med New MINI Club Sweden / Cooper Sweden 8)