handdator

Visa fullständig version : Missljud från styrningen



bandola83
2007-10-13, 15:36
Hej,

Jag har börjat höra ett svagt ljud från styrningen. Man kan även känna att det "hugger" till väldigt lätt på två ställen mellan fullt rattutslag. Man känner lättast av det när bilen står still och inte rullar. Det känns helt klart som ett mekaniskt slitage någonstans mellan ratt och hjul.

Har hört att MINI's lidar av någon typ av styrnings-deffekt men har aldrig vetat vad det var.

Har jag drabbats nu oxå? Eller vad tror ni det kan vara? Kan man vänta med detta tills servicen om 1700 mil?

TMBerka
2007-10-13, 15:53
Hej,

Jag har börjat höra ett svagt ljud från styrningen. Man kan även känna att det "hugger" till väldigt lätt på två ställen mellan fullt rattutslag. Man känner lättast av det när bilen står still och inte rullar. Det känns helt klart som ett mekaniskt slitage någonstans mellan ratt och hjul.

Har hört att MINI's lidar av någon typ av styrnings-deffekt men har aldrig vetat vad det var.

Har jag drabbats nu oxå? Eller vad tror ni det kan vara? Kan man vänta med detta tills servicen om 1700 mil?



Det kan vara drivknutar eller Länkarmarna som har blivit dåliga, Har du kört på någon trotoarkant eller åkt i ett kraftigt gupp kan det bli skador.

bandola83
2007-10-13, 18:23
Jo, tänkte nog att det skulle vara något i den stilen. Men vad tror ni, kan man vänta 1 år innan man åtgärdar?

Hobbe
2007-10-13, 18:28
Bandola,

Det är ett gammalt problem du syftar på.
Hela den elektroniska styranordningen brukar få bytas ut.
Nu vet jag inte om det är felet du har, men passa på medan du har garanti kvar.