handdator

Visa fullständig version : Logotyptävling!!



RobertH
2007-10-11, 16:40
Eftersom namnet "New Mini Club Sweden" nu är officiellt så får jag äntligen ta tag i uppgiften att ta fram en ny logotyp.

Styrelsen har beslutat att utlysa en tävling. Vi vet att det finns många talanger här, så upp med era bidrag i den här tråden.

Regler:

Namnet New Mini Club Sweden måste ingå på något sätt
Om domännamn ska stå med så är det "www.miniclub.se" som gäller
Vektoriserade logotyper, eller sådana som kan vektoriseras, går före. Anledningen är att det blir mycket enklare och billigare att hantera samt göra trycksaker såsom stickers med denna metod. http://sv.wikipedia.org/wiki/VektorgrafikPriser? Äran och ett hemligt pris från klubben till vinnaren. Vi gör en poll om vinnaren när vi har fått in ett antal bidrag.

GO!!

Christian
2007-10-11, 17:08
:woot: :woot: :woot:

Ashra
2007-10-11, 17:34
Roberth du skulel ju fixa den =P

HF-Björn
2007-10-11, 19:45
Är det inte ett gäng AD's som hänger här? hehe har fått för mig att det är många sådanna som kör MINI :)

ola
2007-10-11, 21:53
Har Ett Förslag....

MiKE
2007-10-11, 23:24
En liten LOGO!

//MiKE & Sandra

Ps. Symboliken från MINI:s egna logga har jag försökt ta upp i logon. "Vingarna" tex.

GT
2007-10-12, 07:01
Paint WorX
Ny MINI Klubb Sverige :handen: :handen: :handen:

JohanH
2007-10-12, 07:39
Har Ett Förslag....

Den här gillar jag. Och så trycker vi fish tail parkas till alla...jag kör redan Vespa också så ni andra får skaffa mera fordon :)

KPKalle
2007-10-12, 08:10
Har Ett Förslag....
I like that! But maybe a blue/yellow version? ;)

Ashra
2007-10-12, 08:36
jag gillade Mikes version

ola
2007-10-12, 09:03
I like that! But maybe a blue/yellow version? ;)
den här är väl inge vidare?

KPKalle
2007-10-12, 09:08
den här är väl inge vidare?
Well I was thinking of Swedish colours for the roundel rather than UK. Only a suggestion :)

ola
2007-10-12, 09:25
Well I was thinking of Swedish colours for the roundel rather than UK. Only a suggestion :)

ok , you mean this one?

KPKalle
2007-10-12, 10:12
ok , you mean this one?
I meant the UK style roundel but in Swedish colours. I think using the Swedish roundel is cool but not MINI.

Marcus
2007-10-12, 10:47
Lite classic-inspiration:

http://www.italiazakka.co.jp/shop/goods_img/19_03_A5T015_6_01.jpeg


http://hosting.epotential.co.uk/queenmarybritishpub/images/stories/qm_car_club2__converted_%20(300%20x%20214).jpg

Gärna med en tom cirkel i mitten där man kan sätta sitt medlemsnummer med lösa siffror.

MiKE
2007-10-12, 11:17
//MiKE

ola
2007-10-12, 21:58
har ett nytt förslag , som kan kompletteras med medlemsnummer i mitten...http://www.coopersweden.se/attachment.php?attachmentid=988&d=1192222419

Marcus
2007-10-12, 22:11
Gillade den sista ola!

Skulle nästan vilja se en ram på dem bara antingen helt fyrkantig, eller med liten böjning ovanför MINI. Sen kan man ju göra en vit cirkelt som man sätter nummret på i mitten om det ska se ännu mer rejsit ut.

ola
2007-10-12, 22:50
Gillade den sista ola!

Skulle nästan vilja se en ram på dem bara antingen helt fyrkantig, eller med liten böjning ovanför MINI. Sen kan man ju göra en vit cirkelt som man sätter nummret på i mitten om det ska se ännu mer rejsit ut.

ska jobba på det :-) men nu är det bingen som gäller, kommer med nåt nytt gförslag imorrn.

Hobbe
2007-10-12, 23:12
Varför engelsk flagga ?
Om nu den svenska flaggan av någon anledning inte duger så står den tyska flaggan på tur oavsett vad någon vilsen engelsman kan tycka ;)
New MINI - inte old Mini.

Det skulle vara kul att få se fler förslag med den officiella MINI loggan.
Samtliga bilklubbar har ju vanligen bilmärket i centrum.

numberone
2007-10-12, 23:36
Skissar på (ett) förslag just nu..

ola
2007-10-13, 00:04
Varför engelsk flagga ?
Om nu den svenska flaggan av någon anledning inte duger så står den tyska flaggan på tur oavsett vad någon vilsen engelsman kan tycka ;)
New MINI - inte old Mini.

Det skulle vara kul att få se fler förslag med den officiella MINI loggan.
Samtliga bilklubbar har ju vanligen bilmärket i centrum.

den svengelska flaggan :-) det kanske syns dåligt på miniatyrerna att det röda är bytt mot gult...
bilen byggs ju i england o ägarna är tyska...
saab o volvo räknas väl fortfarande som svenska bilar fast ägarna är amerikanska..

Hobbe
2007-10-13, 00:14
Ola,
Jag kritiserade inte din kreativitet.
Visst kan man kombinera diverse som tex svenska flaggans färger med engelska flaggans struktrur, men ett klubbmärke är vad som syns utåt, och kommer att användas för marknadsföring av klubben.

En engelsk flagga med svenska färger marknadsför knappast MINI, eller intresset för MINI.
Däremot är MINI loggan välkänd, och associerar direkt till något som majoriten förstår/känner till.

Mina två korvören.

Marcus
2007-10-13, 00:18
Då kan vi få problem med rättigheter.
Officiella logotyper vill vi ju helst inte använda, vi är ingen officiell klubb.

Hobbe
2007-10-13, 00:25
Det kan ju vara lämpligt att designa ett klubbmärke där MINI loggan ingår om klubben har för avsikt att bli en officiell klubb.
Eller det finns kanske ingen avsikt att bli en officiell klubb ? :confused:

Marcus
2007-10-13, 00:30
Inget hindrar att vi blir en officiell klubb.
Men tills dess håller vi oss borta från MINI loggan. :)

Rasmus
2007-10-13, 00:32
Förslag från Rob & Raz!

Nu har jag och RobertH suttit och skissat på förslag fram och tillbaka. Jag skickade över 8 st skisser till Robban och efter ett gäng ändringar och grävandes i garderoben efter Pantone-skalor, presenterar vi tillsammans ETT alternativ i två enkla varianter! :handen:

Den som inte gillar detta får hojta till så lägger vi in fler ;)

Hobbe
2007-10-13, 00:41
MINI:n på bilden saknar ju GP bakvingen !!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Annars tyckte färgsättningen på bilden till höger såg bäst ut.
Är tanken en vit bakgrund ?
Lite svårt annars kanske att få blå färg att synas på vissa billacker ?

Marcus
2007-10-13, 00:41
Bästa hittils :)

Rasmus
2007-10-13, 00:45
Är tanken en vit bakgrund ?
Lite svårt annars kanske att få blå färg att synas på vissa billacker ?
Just nu ligger ju den på vit bakgrund och det ser OK ut.
För att den ska passa på alla bilar och dess färgsättningar föreslår jag att man trycker den i helvit och helsvart "klistermärke".

RobertH
2007-10-13, 00:46
MINI:n på bilden saknar ju GP bakvingen !!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Annars tyckte färgsättningen på bilden till höger såg bäst ut.
Är tanken en vit bakgrund ?
Lite svårt annars kanske att få blå färg att synas på vissa billacker ?

Tanken på forumet är att bakgrunden ska passa designen. I dekalerna kan man få vilken färg man vill, förslagsvis max 1 färg som passar den individuella lacken och utskuren så att lacken blir "bakgrunden".

Hobbe
2007-10-13, 00:46
Just nu ligger ju den på vit bakgrund och det ser OK ut.
För att den ska passa på alla bilar och dess färgsättningar föreslår jag att man trycker den i helvit och helsvart "klistermärke".

Helvit eller helsvart fast med svenska färgerna under (sträcken) :woot:

Christian
2007-10-13, 06:55
Förslag från Rob & Raz!

Nu har jag och RobertH suttit och skissat på förslag fram och tillbaka. Jag skickade över 8 st skisser till Robban och efter ett gäng ändringar och grävandes i garderoben efter Pantone-skalor, presenterar vi tillsammans ETT alternativ i två enkla varianter! :handen:

Den som inte gillar detta får hojta till så lägger vi in fler ;)


Clubman då??

HF-Björn
2007-10-13, 08:23
Riktigt snyggt speciellt den vänstra varianten me like!

Förslag från Rob & Raz!

Nu har jag och RobertH suttit och skissat på förslag fram och tillbaka. Jag skickade över 8 st skisser till Robban och efter ett gäng ändringar och grävandes i garderoben efter Pantone-skalor, presenterar vi tillsammans ETT alternativ i två enkla varianter! :handen:

Den som inte gillar detta får hojta till så lägger vi in fler ;)

ola
2007-10-13, 10:45
Förslag från Rob & Raz!

Nu har jag och RobertH suttit och skissat på förslag fram och tillbaka. Jag skickade över 8 st skisser till Robban och efter ett gäng ändringar och grävandes i garderoben efter Pantone-skalor, presenterar vi tillsammans ETT alternativ i två enkla varianter! :handen:

Den som inte gillar detta får hojta till så lägger vi in fler ;)

snygga!!

numberone
2007-10-13, 12:29
Här är två tidigare version av mitt förslag. Kommmentera gärna vad ni gillar/ogillar med dem..

/Daniel

numberone
2007-10-13, 16:02
Lite ändrad..

Hobbe
2007-10-13, 18:25
#1,

Ett snyggt förslag !

RandyPiper
2007-10-13, 19:36
Snygga förslag..... väntar med spänning på fler bidrag och en poll.

Luc!fear
2007-10-14, 08:10
Vore bra att veta när ni drar igån omröstningen...
Jag vill också komma med något bidrag...
Önskar minst vecka 42 innan omröstningen drar igång...ok?
/Dan

RobertH
2007-10-14, 12:25
Okej, vi kan väl säga söndag 21/10 då!

TheEngineer
2007-10-14, 20:54
Jag gillar det högra förslaget - enkelt, stilrent och ger ett seriöst intryck!

http://coopersweden.se/attachment.php?attachmentid=993&d=1192231691


Förslag från Rob & Raz!

MiKE
2007-10-15, 16:16
Ett par förslag till från mig!

//MiKE

MiKE
2007-10-15, 16:56
//MiKE

GT
2007-10-15, 18:35
What about this????

1015

Darkfool
2007-10-15, 18:38
oohh...Vikings!! Swedish Power! :hehe:

Marcus
2007-10-15, 20:07
Dagens Vinnare!

Paul har vunnit rätten att motivlacka hela sin GP efter sitt förslag :)

Christian
2007-10-15, 20:33
What about this????

1015

I vote for this one!!!

BlastBeat
2007-10-15, 21:18
Jag skissade ihop några förslag nu ikväll.
Hoppas att bildstorleken inte orsakar några problem.
Kommentarer, tips och idéer på förbättringar vore grymt! Tack!
http://www.filipjohansson.se/nmcs.jpg

RandyPiper
2007-10-15, 21:25
Schyssta bilder, självklart ska det vara den med dubbla pipor :)

Marcus
2007-10-15, 22:03
Gillade bakifrån profilen. Såg lite ballt ut :)

Ashra
2007-10-15, 22:07
blastbeat de var riktigt snygga !

Helan
2007-10-16, 11:44
Jag gillar förslagen i inläggen 27 & 49.

I inlägg 49 gillar jag det längst ned mest!

Bra jobbat alla!

Helan

Ace
2007-10-16, 12:00
Har en polare som jobbar på Forsman&Bodenfors http://www.fb.se (sveriges största reklambyrå och bästa?). Skall se vad han kan hitta på. Jag sa att jag bjuder på några kalla för besväret.

KIT
2007-10-16, 15:42
Kan man inte göra något i stil med denna, snyggt att göra en badge av!

http://i49.photobucket.com/albums/f266/SwedeSpeed05/CROC.jpg

Hobbe
2007-10-16, 15:49
Ingen dum ide´KIT.
Fast det kommer att bli slagsmål om färgen på MINI:n.
Den svart/röda färgen i bakgrunden kan vi göra gul/blå.

Fredrik
2007-10-16, 15:49
Lysande KIT :happy: 8) , tycker själv att det ungefär är så en riktig klubblogga ska se ut (skissar på något liknande själv, får se om jag får till något eller ej). Det blir kanonsnyggt att ha något liknande som dekal på bilen, i fönster eller på kaross. Bra att du hittade den bilden och lade in den här!

Fredrik
2007-10-16, 15:52
http://i49.photobucket.com/albums/f266/SwedeSpeed05/CROC.jpg

Kan vi inte bara ta denna och försvenska den, som Hobbe föreslår - jag tycker att det var det bästa förslaget hittills, en kanonsnygg klubblogga!

Istället för Chili Red owners club står det runt om "New MINI Club Sweden" med MINI´s font - om vi sedan blir en officiell klubb är det lätt att lägga till MINI-vingarna 8)

minipower
2007-10-16, 15:55
Jag tycker inte vi skall använda oss av några färger förutom svart och vitt.
Skulle aldrig i livet smälla på ett gul/blått klistermärke på frugans röd/vita kärra.
Håll det hyfsat neutralt tycker jag. Finns många här som lägger ner stora dollars på lack mm.

Sen tycker jag att vi skall försöka anspela lite på det "gamla" arvet. tex med checkerrutigt eller liknande.

Om det skulle bli tex ett märke som är vitt i botten med svart text/bild så gör gärna märket ellips-format eller runt så ser det inte så "billigt" ut. Rektangulärt ser ut som ett Bingolottomärke... :rolleyes:

Fredrik
2007-10-16, 16:23
http://i49.photobucket.com/albums/f266/SwedeSpeed05/CROC.jpg


En variant kan ju vara att göra det svart/vitt, blir billigare och mer neutralt i förhållande till vad man har för färg på bilen, men sedan återstår frågan - ska det avses att sättas på karossen eller i någon ruta - personligen skulle jag inte vilja klistra på några saker på bilens lackering (undantag: MINIs originalprylar såklart :mrgreen:), så jag röstar helt klart för en fönstervariant, om det nu skulle vara någon skillnad på detta.
Fönsterdekal = klistret på framsidan av loggan för fäste innanför rutan = ingen stöld av ball klubbdekal ;)

ola
2007-10-16, 16:24
Kan vi inte bara ta denna och försvenska den, som Hobbe föreslår - jag tycker att det var det bästa förslaget hittills, en kanonsnygg klubblogga!

Istället för Chili Red owners club står det runt om "New MINI Club Sweden" med MINI´s font - om vi sedan blir en officiell klubb är det lätt att lägga till MINI-vingarna 8)

tröjtryck, dekaler, brodyr osv kommer tyvärr inte bli bra med "foto" i mitten... det är för komplicerat mönster..

Fredrik
2007-10-16, 16:29
tröjtryck, dekaler, brodyr osv kommer tyvärr inte bli bra med "foto" i mitten... det är för komplicerat mönster..

Aha, bra input Ola. Kanske en förenkling då med den runda bilden och en MINI i profil med karosslinjerna då, kan det vara något (dags för Photoshopsproffsen- jag tillhör inte dem).

RobertH
2007-10-16, 16:58
Ola har rätt, alla vektoriserade förslag kommer att favoriseras i den stora finalen på söndag när röstningen börjar.

Jag ser dock inga större problem i att vektorisera KITs logga rent tekniskt, så om någon orkar så är det fullt möjligt.

Fredrik
2007-10-16, 17:28
Hoppas någon kan ta sig tid till det, jag har ingen aning om hur man gör, skulle det gå att lösa är det nog min favorit.

Fredrik
2007-10-17, 06:45
Fru GT till vänster och GTs mamma till höger...

Tack för upplysningen, Hobbe :happy:

Marcus
2007-10-17, 10:10
Som sagt, om någon orkar vektorisera ChiliRed Ownersclub så är den en bra bas för en logga.

Annars är R.E. och Robbans förslag bäst hitils tror jag. Även om färgerna får diskuteras.

ola
2007-10-17, 10:26
Som sagt, om någon orkar vektorisera ChiliRed Ownersclub så är den en bra bas för en logga.

Annars är R.E. och Robbans förslag bäst hitils tror jag. Även om färgerna får diskuteras.

även om den vektoriseras så är den tyvärr omöjlig att göra en snygg brodyr på om det är aktuellt med broderade tröjor, väskor, kepsar osv... pga fotot

Edde
2007-10-17, 10:38
här kommer mitt lilla bidrag som gjordes på en kafferast! teckensnitten kan väl ändras till ett mer Mini-likt ett...

*en till*

Ace
2007-10-17, 11:19
Polarn på Forsman hade svårt att hinna till den 21:e.
Men nu har vi ett gäng förslag så det skall nog bli bra.
Synd att jag är så kass på Photoshop annars hade jag
dominerat med min 5:a i Bild! :)

ola
2007-10-17, 13:13
här kommer mitt lilla bidrag som gjordes på en kafferast! teckensnitten kan väl ändras till ett mer Mini-likt ett...

samma här...
även om den vektoriseras så är den tyvärr omöjlig att göra en snygg brodyr på om det är aktuellt med broderade tröjor, väskor, kepsar osv... pga fotot

numberone
2007-10-17, 21:10
Här kommer ett nytt förslag..

Darkfool
2007-10-17, 21:14
nice work!

Fredrik
2007-10-18, 07:46
Här kommer ett nytt förslag..

Snyggt, Daniel, den gillar jag!
Om vi skulle få aukorisation av MINI att använda MINIsymbolen kan ju den placeras på bilen 8)

Rasmus
2007-10-18, 11:34
Här kommer ett annat alternativ…

http://kunder.se/coopersweden/NMCS03.gif

ola
2007-10-18, 13:11
Här kommer ett annat alternativ…

http://kunder.se/coopersweden/NMCS03.gif

svensk nationalromantik a la midsommar i dalarna :-)

JohanH
2007-10-18, 13:14
Här kommer ett annat alternativ…

http://kunder.se/coopersweden/NMCS03.gif

Den är riktigt snygg, men jag skulle personligen föredra den utan svansen samt att NEW MINI CLUB var mer prominent än SWEDEN.

[Rasmus - jag har inte glömt, har dåligt samvete och ska försöka fixa senare idag. Förlåt]

Sen gillade jag BlastBeats också - stiliserade och snygga.

/Johan

Rasmus
2007-10-18, 13:14
svensk nationalromantik a la midsommar i dalarna :-)

Japp! Svenskt så det förslår, men funkar nog fint i S/V också.
Vore kul om man fick till en logo där man känner att det "svänger" lite när man kör MINI…

Luc!fear
2007-10-20, 17:44
Här kommer ett nytt förslag..
En av dom bästa förslagen.
Dock tycker jag att hela formen på bilen alt. texten "MINI" skall synas.
Om sen bilen eller texten skall ligga främst vet jag inte...
Jag skulle gärna se logan i lite färger också, det blir förståss billigas att trycka svart/vitt men vi lever i en värld av färg, eller hur?
Jag skall se om jag själv hinner skapa ett förslag, frugan får hjälpa mig...
/Dan

Ace
2007-10-20, 19:39
27:an i rött och blått o vitt (Union Jack-färgerna!).......Man kan ha webadressen som en diskret stripe längst ner på dörren. http://www.lohen.co.uk/Images/Downloads/Lohen-Desktop2-800x600.jpg I lohen-stil kanske.....(istället för Lohen då!)Fixar du det R.E.?

MINA
2007-10-21, 12:06
Jag skissade ihop några förslag nu ikväll.
Hoppas att bildstorleken inte orsakar några problem.
Kommentarer, tips och idéer på förbättringar vore grymt! Tack!
http://www.filipjohansson.se/nmcs.jpg

BlastBeats är det klart bästa förlaget (det längst ner) Funkar till allt !Dekaler, dokument , tröjor , muggar etc. Hälsn. Martin
Ps. när/hur går omröstningen till Ds.

Ace
2007-10-21, 14:23
Det är söndag idag RobertH! Poll NU!

RobertH
2007-10-21, 15:42
Måste bara klura ut hur det ska gå till. Jag hade ju tippat på max 2-3 bidrag haha.

JockeO
2007-10-21, 16:21
Måste bara klura ut hur det ska gå till. Jag hade ju tippat på max 2-3 bidrag haha.

Förslag:
Gör en ny - ren - tråd, där du lägger in alla inkomna bidrag med ett nummer framför. så en "poll" där man kan rösta på numret.

På så sätt får alla röstande en mer helhetlig översikt på alla bidrag.


Jag har läst allas synpunkter om färgval/svartvitt, etc...
En önskvärd funktion på denna logga är att kunna ha den placerad i hörnet på framrutan. så att man enkelt och på lite avstånd kan se om man möter en klubbkompis på vägarna. Men kanske kan man istället komplettera den framröstade klubbloggan med ett "årsmärke" i lysande färg, att istället ha i rutan...kanske bara ett runt märke i årets färg, med medlemsnumret och årtalet på..?

/M v h, Jocke O

Rasmus
2007-10-21, 17:18
Tycker ni verkligen att tillräckligt bra bidrag har kommit in för att köra igång en omröstning idag?

Tänk på att en bra logo ska leva i flera år och skapa en hög igenkänningseffekt som flera tusen människor kommer ta del av! Samtidigt ska det vara något som vi alla kan sätta på våra bilar och vara stolta över.

Även om många bra förslag har visats i den här tråden så är det väl inget som direkt känns 100% och ger "wow-känsla". Eller vad säger ni?

Någon här kände en AD på F&B. Om vi ger det lite mer tid så kanske han (eller andra) proffs kan kolla på det?

Fredrik
2007-10-21, 17:19
En önskvärd funktion på denna logga är att kunna ha den placerad i hörnet på framrutan. så att man enkelt och på lite avstånd kan se om man möter en klubbkompis på vägarna.

Helt rätt tänkt, Jocke, det är detta jag efterlyser :happy:
När det gäller design har inte jag kommit på något bättre än de andra, så jag lämnar inget förslag.

Ace
2007-10-21, 18:59
Tycker ni verkligen att tillräckligt bra bidrag har kommit in för att köra igång en omröstning idag?

Tänk på att en bra logo ska leva i flera år och skapa en hög igenkänningseffekt som flera tusen människor kommer ta del av! Samtidigt ska det vara något som vi alla kan sätta på våra bilar och vara stolta över.

Även om många bra förslag har visats i den här tråden så är det väl inget som direkt känns 100% och ger "wow-känsla". Eller vad säger ni?

Någon här kände en AD på F&B. Om vi ger det lite mer tid så kanske han (eller andra) proffs kan kolla på det?

Det ligger något i det. Skall höra med min F&B-polare i veckan.
Jag sa till honom att det var deadline idag så han släppte det. Men vi kan vänta lite.

RobertH
2007-10-21, 19:48
Okej, då väntar vi lite med röstningen!

ola
2007-10-21, 20:03
fast inte för länge , trist med långbänk.....

xrayspex
2007-10-22, 01:30
Även om vi skall vänta med omröstningen kan du väl starta en ny tråd med enbart förslagen så man kan jämföra enkelt?

Christian
2007-10-23, 16:52
Tycker också att vi kan vänta lite..

Fler förslag med wow-känsla behövs...

Vi har ju klarat oss hittils....

Luc!fear
2007-10-23, 16:58
Jag hann inte inmed något bidrag...(arbetar dubbla pass den veckan också...
Tidigas mitten av nästa vecka kan ni vänta på något förslag ifrån mej...
Bättre att vänta på fler förslag, Loggan skall leva i många år framöver...
/Dan

BlastBeat
2007-10-27, 10:39
Här kommer ännu ett biddrag från mig:
http://www.filipjohansson.se/nmcs2.jpg

Ace
2007-10-27, 14:00
Här kommer ännu ett biddrag från mig:
http://www.filipjohansson.se/nmcs2.jpg

Den var fin. Kanske utveckla det med hastighetsmätare och vingarna ännu mer.

BlastBeat
2007-10-27, 15:19
Eftersom det var snack om att vi inte fick komma för nära den riktiga loggan så "vågade" jag inte det riktigt. Men jag ska se vad jag kanske kan göra.