handdator

Visa fullständig version : London



Helan
2007-10-11, 09:32
vi har tagit oss till London for att spana in minisar. vi har sett en del men inga lika fina som i coopersweden!! (sorry KPkalle... ;)
vi hittade en trevlig butik i soho som salde trojor med minitryck pa.
nu ska vi ut och shoppa lite till.
so long
helan o maria

Fredrik
2007-10-11, 09:51
London, en härlig stad - jag önskar jag hade vart där - en höjdare 8)

Ta gärna lite bilder och släng in här (på Minis, alltså) :)

KPKalle
2007-10-11, 09:53
... vi har sett en del men inga lika fina som i coopersweden!! (sorry KPkalle... ;)...But I have one in both countries ;) :p

Ashra
2007-10-11, 09:55
och köp många presenter till bilen !!

Fredrik
2007-10-11, 10:12
På Regent Street 78 ligger en F1-shop med en massa race-godis.
Missa inte Hamley´s toy store (i fem våningar) med en massa grejor, de har garanterat MINI modellbilar i olika storlekar på bilavdelningen :drool:

Fredrik
2007-10-11, 11:17
På 70 Park Lane (gatan som går från Marble Arch, liksom Oxford Street) ligger en av de större MINI dealers som finns i England, enligt Kalle.

GT
2007-10-11, 11:26
BASTERD!

Helan
2007-10-11, 20:28
tackar for tipsen. vi har redan varit pa hamleys, dar fanns en hel del modellbilar men de var rackarns dyra..
mini dealern och F1 shopen undersoks imorgon :) (innan mamma mia som maria har tvingat med mig pa..... ;)

JohanH
2007-10-11, 20:36
Jag hatar musikaler, verkligen - det är bastarden mellan teater och musik - inget av det gör artisterna särskilt bra. Men - när jag och H bodde i London så var min mor på besök och vi gick på Mamma Mia. Nu vet jag inte vad du kommer tycka - men det var verkligen bra. Särskilt hur de lyckats göra texterna passa in så väl i handlingen. Enligt H som är ABBA-kännare så hade de gjort en (1) ändring av någon text - inte mer. Ni kommer att ha kul. Sen finns det schyssta pubar i närheten av teatern också.

/Johan

Helan
2007-10-11, 20:39
vi vet! :)

Helan
2007-10-14, 19:59
Nu har vi kommit hem från London!

Mamma Mia var riktigt bra och rolig! ;)

Här är några minisar vi fångade på bild. missade några och har några med mobilkameran! den snyggaste blev tyvärr med mobil kameran och i dålig vinkel!
(mobilkamera bilderna kommer imorgon)
De 2 första bilderna är på en fin vit sak innanför grindarna på Buckingham Palace. rekorderlige parkering med lagom bevakning. beväpnade vakter!
De övriga såg vi på stan. Den sista är fredriks nya MCS! Jo det är faktisk sant han har köpt ny nu! Jag passade på att köpa en till mig själv med! Det är ändå bilbane kväll på fredag! ;)


Håll tillgodo!

Helan
2007-10-16, 12:01
ett par bilder till!

Ace
2007-10-16, 12:09
Den sista i silver var ju lite fräck iaf!
Hur många rolls, bentley, lamborgini, porsche såg ni då?
Jag var där en helg och det kändes som man varit på en
bilmässa när man kom hem.

Helan
2007-10-16, 12:37
Det är synd på den sista att vi inte hade kameran framme! Fick slänga fram mobilen och det var enda bilden vi fick på den! Den var fräck!

Vi såg ett antal av de flesta lyxåken! :o frågan är vad man inte såg!

Helan

JohanH
2007-10-16, 13:08
När jag bodde i London så åkte jag Vespa mellan lägenheten vid Earl's Court och jobbet vid S:t Pauls - c:a 9 km enkel resa. Efter ett tag blev jag lite blind för tuffa bilar. Varje dag såg jag åtminstone tio Ferraris, några Lambos, Bentleys och dyra modeller av andra bilar. Rollsar var väl lite mer ovanliga men ett antal per vecka blev det nog (det stod faktiskt en parkerad på gatan utanför lägenheten, men den räknar jag inte). Porschar var det ingen idé att räkna.

Stockholm börjar bli lite åt samma håll, men ändå ganska långt därifrån. Såg iofs en Audi R8 i går morse i hörnet Artillerigatan/Karlavägen. De är ju inte så vanliga direkt.

/Johan