handdator

Visa fullständig version : Första besiktningen



Spicegirl
2007-10-10, 15:16
Var på besiktning i dag för första gången med min pärla. Herregud så noga han var:eek:
Varningstriangel brukar dom ju bara vilja se att den ligger i bagaget, men nä han ville se att den var i helt skick och gick att fälla ut, så där stod jag och fifflade lite med det.
Sen skulle det kollas att dragkroken gick att montera av, att den inte hade rostad fast. Inga problem, det gjorde jag såklart.
Hade ingen spolarvätska på Hade ingen aning heller att det var ett krav på besiktning :confused:
Lyktorna var på tok fel Lyste helt upp och ner:D , men han bad mig bara om jag kunde vara duktig att ordna till det.
Så det gick ju såsett riktigt bra:D

Ace
2007-10-10, 18:58
Kommer du på lördag eller?

Marcus
2007-10-10, 19:09
Om jag sitter och kör ner hela vägen från Fjollträsk så måste du komma Anja! :)

Darkfool
2007-10-10, 19:22
word!

Ashra
2007-10-10, 21:08
min ska besiktas runt juli för första gången. Man får se hur det går. Våran besiktnigns station här nere är milt sagt intressant.

Spicegirl
2007-10-11, 11:54
Kommer du på lördag eller?

Ja jag tänkte i alla fall försöka muta någon att vara barnvakt så jag kan komma.
Roligt att träffa hela Minigänget ju:)
Nu är jag lite dåligt uppdaterad, när träffas vi lördag?

Spicegirl
2007-10-11, 11:58
Om jag sitter och kör ner hela vägen från Fjollträsk så måste du komma Anja! :)

Ja det förstår jag, då har jag inga ursäkter
Jap jag måste ju åka med, för det skulle ju kännas tråkigt att sitta sen och läsa här på sidan om allt roligt ni har gjort som man då har missad:confused:
Kommer att försöka vara med på lördagen, för bankörning är jag alldeles för feg för.
Kanske kommer jag ut och tittar på när ni andra kör :)

Spicegirl
2007-10-11, 12:01
min ska besiktas runt juli för första gången. Man får se hur det går. Våran besiktnigns station här nere är milt sagt intressant.

Ja det är ju det som är så konstigt, för det verkar inte vara helt klara riktlinjer där, vilket ju är totalt fel.
Du får göra som jag gör när jag åker på besiktning med en bil.
Ta på dig kort kort och höga klackar, ju dårligare skick på bilen, ju kortare kjol;)

ola
2007-10-11, 12:22
Ja det är ju det som är så konstigt, för det verkar inte vara helt klara riktlinjer där, vilket ju är totalt fel.
Du får göra som jag gör när jag åker på besiktning med en bil.
Ta på dig kort kort och höga klackar, ju dårligare skick på bilen, ju kortare kjol;)

så då var det inte bilen besiktningsmannen dröjde sig kvar kring nu senast då? ... ;-)

Spicegirl
2007-10-11, 12:45
så då var det inte bilen besiktningsmannen dröjde sig kvar kring nu senast då? ... ;-)

Ja du Vem vet;)