handdator

Visa fullständig version : Eftersnack Södertörn run 6/10



Fredrik
2007-10-06, 16:11
Tack alla som kom till en kul och körglad dag. 15 MINI :D stod på startlinjen i Västerhaninge (varav två GP) och alla hade himla skoj denna regnfria dag.
Värt att nämna är Helan, som hämtade sin bil igår och alltså kom nästan direkt med den till träffen :happy:
Även Ola (gott ljud ur den) kom med sin S-moddade Cooper 8)

Tone ordnade så att solen kom fram periodvis, och trots lite blåst och moln så var det ändå o.k.
Det gick i ett smidigt (lite racigt) bra tempo hela vägen :steering:

Lunchen intogs på Lövhagen, som jag misstänker fick ett litet extra tillskott av gäster denna dag, då ett stort gäng MINIster ramlade in.

Färden hem var lika kul den med skoj körning. Nino i sin GP låg bakom mig en stund, sedan ven det bara till och så var han förbi - vid ett par tillfällen låg Nino så nära att det kändes som att vi kunde tala med varandra 8)

Åter i Västerhaninge skiljdes våra vägar åt - några av oss fortsatte gemensamt på motorvägen :( mot Stockholm, och även då var vi sju stycken i kolonn :D

Det var åter slut på en rolig dag fylld med härlig körning och glada MINIster - vad kan vara bättre ;)



Se post 20 för deltagarförteckning.

JohanH
2007-10-06, 16:37
Kan bara hålla med i vad Fredrik skriver. För mig var det första gången och det var verkligen kul. Tempot var ganska lagom för mig i min nuvarande utvecklingskurva, men misstänker att några andra tyckte det var lite långsamt ibland :p .

I vart fall - mina bilder är här:

http://www.flickr.com/photos/greboviz/sets/72157602290187431/

Ni som vet hur man postar in dessa i forumet - feel free.

/JohanH

Marcus
2007-10-06, 17:09
Kul med så många bilar :)

Man hamnar alltid bakom något sölskaft som inte flyttar förren långt senare, men kul hade vi ju iaf :)

Fredrik körde som en vilde för att inte släppa förbi GPsarna.

MINA
2007-10-06, 17:30
Verkligen roligt att läsa o se lite bilder på er och era bilar.
Det käns nästan som man var med när man kollar på bilderna.
KUL / Hälsningar från Norr:woot:

Helan
2007-10-06, 18:11
det var kul att vara med igen, på banan så att säga! :steering: Synd bara att bromsarna tog slut så jag vart tvungen att lämna er efter Nynäshamn.

Tack för en trevlig dag!

Helan

Ashra
2007-10-06, 18:24
Tack för en kanon dag. Träffade några nya man inte träffat förut vilket var himla skoj. Köringen var grymt skoj. Klonkade till lite på väggarövägen. Har nog en plan för att modda bort den på nästa run med en annan rutt tillbaka mot västerhaninge =) Åter igen tack för en GRYM dag !

Helan ring pean och snacka bromsar. Dem e duktiga och har goa priser.

Fredrik
2007-10-07, 08:31
Lysande bilder, Johan - kul också med bilder på folk - det behövs så det inte "bara" blir bilbilder - kanon :happy: 8)

GT
2007-10-07, 09:26
I was feeling a little sad and lonely , Knowing that there was a mini meet somewhere in the country..............................But then i got the standard phone call ....................................VAR ÄR DU !


Thanks Robert H & Fredrick:woot:

Looked like a cool day.

Ace
2007-10-07, 11:26
Såg verkligen toppen ut! Men det såg ut som om Fredrik och Markus frös lite!
Här i Götlaborg är det alltid sol och värme!
Välkomna på MINI Weekend GBG den 13-14okt förresten! hi hi

Helan
2007-10-08, 07:37
Jag tog inte så många bilder men denna tycker jag blev kul!

KPKalle
2007-10-08, 07:46
Thanks for making it a great day out everyone. Lots of fun and glad you all enjoyed it too :D

Fredrik
2007-10-08, 08:31
Kalle, I think it was a proper "goodbye-run" for you, even though you probably will return from England next summer with your R56 S to join us for some more runs 8)
How about if you brought a couple of MINI-friends to our summer meet next year :D

Fredrik
2007-10-08, 08:33
I was feeling a little sad and lonely , Knowing that there was a mini meet somewhere in the country..............................But then i got the standard phone call ....................................VAR ÄR DU !


Thanks Robert H & Fredrick:woot:

Vi bryr oss om våra polare, även om klockan är 22.30 på lördag kväll ;)

ola
2007-10-08, 08:51
det var hur kul som helst att åka MINIRUN :-) , jävlar vad man fick rycka o slita i växellådan för att försöka hålla tempot med alla S, Works och GP... och nu tyckte ungarna att det var kul för första gången att åka på MINI-träff - nu när det gick lite fortare. ser framemot nästa gång, kanske hinns med nån gång till innan vintern?

Helan
2007-10-08, 09:17
Ola det är nog ingen här som är omöjlig på en runda till i höst! :D

Fredrik
2007-10-08, 09:24
En tur till före kung Bore kommer ska vi nog hinna med - någon som känner sig manad att bestämma datum och körväg denna gång?

Jag tycker också vi kan ta en "Winter run" men kanske i lugnare tempo om det skulle vara snö eller is, vi får se vad som händer.

Helan
2007-10-08, 09:36
Winter run! hmmm får nog ta och bestämma oss om Mr Cooper skall ställas undan i vinter eller ej! :confused:

Fredrik
2007-10-08, 09:39
Oavsett om man ställer undan klenoden eller ej finns ju alltid möjligheten att åka med som co-pilot ;)
En winter-run kommer att bli av, även om jag så ska köra den själv :woot:

ola
2007-10-08, 09:40
förslag 27e eller 28e oktober?

Fredrik
2007-10-08, 09:46
Här följer en lista på vilka som var med den 6/10 (skulle postats i första tråden, men nu missar väl alla det - lägger den här istället ;) )

KPKalle - Cooper
Hobbe - GP
Nino - GP
RobertH - Cooper S
JohanH - R56 Cooper S
Ashra - Cooper S
Fredrik - Cooper
KIT - R56 Cooper S
Hans-G - Cooper S Cab
Ola - Cooper
Stefansportivo - Cooper S
Helan - Cooper S
Jocke25 - Cooper s
Marcus - Cooper S
TheEngineer - Cooper S

8)

Ashra
2007-10-08, 12:27
Här följer en lista på vilka som var med den 6/10 (skulle postats i första tråden, men nu missar väl alla det - lägger den här istället ;) )

KPKalle - Cooper
Hobbe - GP
Nino - GP
RobertH - Cooper S
JohanH - R56 Cooper S
Ashra - Cooper S
Fredrik - Cooper (i hemlighet dröms det om en cooper s. Försöker motarbeta det oundvikliga)
KIT - R56 Cooper S
Hans-G - Cooper S Cab
Ola - Cooper
Stefansportivo - Cooper S
Helan - Cooper S
Jocke25 - Cooper s
Marcus - Cooper S
TheEngineer - Cooper S

8)


Editerade listan =)

Helan
2007-10-08, 12:30
HEHE! :woot:

ola
2007-10-08, 12:38
Editerade listan =)

Fredrik! gör det inte... då är det ju bara jag kvar sen (nästan) ;)

Fredrik
2007-10-08, 12:52
Jag bjuder ut mig till högstbjudande....:woot:

Marcus
2007-10-08, 12:57
Ps ps. Åk till tyskland och hämta hem en fullsmetad MINI Cooper S Works Challenge. Finns en med 5000mil till salu för 230 000kr, med worksstkolar, kolfiber och HarmanKardon.

Fredrik
2007-10-08, 12:58
Fast det är klart, Nino fick ju jobba lite i GP:n för att komma förbi :woot: - kanske skulle behålla min Cooper ;)

Fredrik
2007-10-08, 13:00
Ps ps. Åk till tyskland och hämta hem en fullsmetad MINI Cooper S Works Challenge. Finns en med 5000mil till salu för 230 000kr, med worksstkolar, kolfiber och HarmanKardon.

Hmm, en Challenge, betyder det att den är strippad på inredning så ungarna får hålla sig i JCW-vingen :woot:

Ashra
2007-10-08, 13:00
Ola det ryktas ju om att du ska investera i en ny motor snart =)

RandyPiper
2007-10-08, 13:01
Missade körningen eftersom det skulle köras i ottan, men jag fick delta via mobiltelefon med RobertH i ett par minuter. Han svarade och slängde sedan undan mobilen så jag fick lyssna på hans motroljud ett par minuter. Borde inte det räknas ?

Dessutom var jag med på eftersnacket på krogen.. Skriv upp mig på den där listan nu, så jag kan försova mig från nästa träff med gott samvete.

Fredrik
2007-10-08, 13:06
Missade körningen eftersom det skulle köras i ottan, men jag fick delta via mobiltelefon med RobertH i ett par minuter. Han svarade och slängde sedan undan mobilen så jag fick lyssna på hans motroljud ett par minuter. Borde inte det räknas ?

Dessutom var jag med på eftersnacket på krogen.. Skriv upp mig på den där listan nu, så jag kan försova mig från nästa träff med gott samvete.

Randy, om du organiserar en tur någon gång kan vi ju alltid träffas senare, typ 23.59 eller så ;)

RandyPiper
2007-10-08, 13:12
Randy, om du organiserar en tur någon gång kan vi ju alltid träffas senare, typ 23.59 eller så ;)

Eller så kan vi ta en kvällstur innan läggdags.... vad sägs om 04:00, är det tidigt nog ?

ola
2007-10-08, 13:37
Ola det ryktas ju om att du ska investera i en ny motor snart =)
tyckte jag hängde med ganska bra :-) så jag håller mig ett tag ,
men har faktiskt hittat en S-topp - men det behövs väl en hel del mer prylar än topp och kompressor för att det ska bli en komplett motor..

Ashra
2007-10-08, 13:39
Paul kan nog ge dig exakt info på vad du behöver =P

KPKalle
2007-10-08, 15:33
Kalle, I think it was a proper "goodbye-run" for you, even though you probably will return from England next summer with your R56 S to join us for some more runs 8)
How about if you brought a couple of MINI-friends to our summer meet next year :D
It was a goodbye run ... and I couldn't have hoped for as many people/cars. Such a great turn-out :cool:

And we should post something up on MINI2 to get some interest going for the summer meeting. Especially when we have a better idea of when and where ;)

stefansportivo
2007-10-08, 19:18
Det var jättekul att få hänga med från Västerhaninge till Nynäshamn, häftigt att det gick att hålla den snabba takten med alla bilar runt småvägarna i skogen.
Extra plus i kanten för alla trevliga människor:)

Marcus
2007-10-08, 21:49
Var det ni som blev kvar i Nynäs? Ashra åkte ju tillbaka och letade efter er men gav upp så vi åkte vidare iaf. :)

Då kanske vi har löst vårat lilla mysterium iaf! :p

J©KE
2007-10-08, 22:02
KPKalle - Cooper
Hobbe - GP
Nino - GP
RobertH - Cooper S
JohanH - R56 Cooper S
Ashra - Cooper S
Fredrik - Cooper (i hemlighet dröms det om en cooper s. Försöker motarbeta det oundvikliga)
KIT - R56 Cooper S
Hans-G - Cooper S Cab
Ola - Cooper
Stefansportivo - Cooper S
Helan - Cooper S
Jocke25 - Cooper s
Marcus - Cooper S
TheEngineer - Cooper S

J©KE - S (ja gjorde ju en blixtvisit i er fina NYVAXADE mini-parad med min skitiga mellan Solna och Södermalm)

stefansportivo
2007-10-09, 06:11
Om du menar mig så åkte jag med till Ösmo och hoppade sedan av där, så det var inte jag som var kvar i Nynäs.


Var det ni som blev kvar i Nynäs? Ashra åkte ju tillbaka och letade efter er men gav upp så vi åkte vidare iaf. :)

Då kanske vi har löst vårat lilla mysterium iaf! :p

Fredrik
2007-10-09, 06:28
J©KE - S (ja gjorde ju en blixtvisit i er fina NYVAXADE mini-parad med min skitiga mellan Solna och Södermalm)

Just det ja, även om det var en kort visit var du ju ändå med en sväng (sorry, Jocke), så totalt var vi 16 MINIS :happy:

Marcus
2007-10-09, 09:47
Om du menar mig så åkte jag med till Ösmo och hoppade sedan av där, så det var inte jag som var kvar i Nynäs.

Ok :) Visste inte vilken som var vilken av de två silvriga. Då är mysteriet fortfarande olöst :p Vem stannade kvar vid cafét och varför? :D

Fredrik
2007-10-09, 09:57
Jag undrar om inte det var Jocke25 som stannade kvar på Lövhagen.

Ashra
2007-10-09, 09:58
Kanske kan stämma.