handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Bilen är konstig efter montering av Alta CAI



Alex
2007-10-05, 21:42
Hej.

Har stått o meckat med mitt Alta CAI som jag hämtade idag i ett par timmar.
Efter mycket slit och ett "par" svordomar så är det äntligen klart. Trodde jag ja.

Ivrig satte jag mig i bilen och vred om nyckeln. Bilen startar men tomgången är väldigt låg och efter några sekunder dör den! Testat några gånger men samma sak hela tiden. Gasen reagerar extremt segt. Tänkte att jag skulle fortsätta imorgon så gick ut för att stänga huven. Nehe den går inte att stänga på förar sidan :mad:

Ingenting har gått som jag velat. Någon som vet vad som är fel?
Någon som kanske råkat ut för samma sak? :(

Mvh..

Ashra
2007-10-05, 22:00
hmm kan du råkat komma åt tändhattarna när du stått böjd över motorn?

RandyPiper
2007-10-05, 22:13
Är ju en del kontakter man tar bort när man installerar... själv glömde jag sätta dit en kontakt vid fronten efter installationen, då betedde sig min bil ungefär så. Så kolla att alla kontakter sitter som de ska.

Lyser det nån indikationslampa?

Ashra
2007-10-06, 08:15
glad att jag köpte roberth kittet 15min instalaltion behöver inte röra några kontakter =P

Alex
2007-10-06, 17:30
Tjoho.

Nu är allt som det ska.. Vet inte vad som var fel men jag tog bort alla kontakter från ECU:n och (-) från batteriet igen och pluggade in allt och då funkade allt perfekt :S Motorlampan lös för mig med men tredje gången jag starta bilen var den släckt.

Huven gick hur bra som helst att stänga, tror det va jag som var lite trött och irriterad igår kväll när jag stod där i mörkret :D

Ljudet från filtret är helt underbart :D att ha stereon igång när man är ute och gasar kommer inte på tal längre :D

MVH

powernap
2007-10-06, 18:51
Tjoho.

Nu är allt som det ska.. Vet inte vad som var fel men jag tog bort alla kontakter från ECU:n och (-) från batteriet igen och pluggade in allt och då funkade allt perfekt :S Motorlampan lös för mig med men tredje gången jag starta bilen var den släckt.

Huven gick hur bra som helst att stänga, tror det va jag som var lite trött och irriterad igår kväll när jag stod där i mörkret :D

Ljudet från filtret är helt underbart :D att ha stereon igång när man är ute och gasar kommer inte på tal längre :D

MVH

welcome to the dark side :handen: