handdator

Visa fullständig version : åka ifrån polisen



powernap
2007-09-18, 08:05
enligt denna film så är det inte sååååå svårt....

*hör polisen: han åker ifrån oss ju*

YouTube - Lotus omega vs Swedish cops (with sound) (http://www.youtube.com/watch?v=bHbAu9uaqKk&mode=related&search=)

Marcus
2007-09-18, 08:23
Kompissen började rejsa med en civil saab som kom upp snabbt bakifrån och pressade honom på motorvägen. Sen började det tyvärr blinka hejvillt om saaben, men då gick det redan i 160+ för oss. Full gas, kommer upp till vmax spärren alldeles för snabbt, dock innan saaben nått 200 antagligen. Två motorvägskurvor senare syns han inte i backspegeln alls och vi åker av motorvägen innan nån bil kommer ikapp. Parkerar och andas ut.

Rejsa inte med saabar och volvos oavsett om de pressas eller inte!

Och moraliskt rätt eller fel vet jag inte, jag körde inte! Annars gick det ung. som vilket spontanrejs på motorvägen som helst, förutom att man inte släppte av innan man kommit av motorvägen.

Marcus
2007-09-18, 08:28
Tillägger ett utkast från konversationen i bilen.

- Fan, haha, Saaben pressar mig, han vill rejsa, hehehe, nu får han smaka amg.

- Hej d......vafan, det börjar blinka!

- Ska jag gasa?

*Kör! (säger kartläsaren)

Rasmus
2007-09-18, 11:24
Rejsa inte med saabar och volvos oavsett om de pressas eller inte!
Vore ju synd att låta såna gubbilar få köra om ostraffat. Skicka reg.numret till Vägverket SMS innan det ska rejsas med Volvo och SAAB så får ni svar direkt om det är polis eller gubbe :handen:

När jag körde söderut från Umeå så dök det upp en SAAB 9-5 i baken på mig. Han pressade hårt varpå min tjej drog iväg ett SMS till Vägverket med bilens reg.nummer. Fick tillbaka att bilen var reggad på Agria Djurförsäkringar. Bara å stämpla! Bye bye SAAB :D

ravestream
2007-09-18, 12:21
spelar ingen roll om det är saab eller volvo, dom kör diverso olika nu. och även en del stylade kärror.

powernap
2007-09-18, 12:27
Vore ju synd att låta såna gubbilar få köra om ostraffat. Skicka reg.numret till Vägverket SMS innan det ska rejsas med Volvo och SAAB så får ni svar direkt om det är polis eller gubbe :handen:

När jag körde söderut från Umeå så dök det upp en SAAB 9-5 i baken på mig. Han pressade hårt varpå min tjej drog iväg ett SMS till Vägverket med bilens reg.nummer. Fick tillbaka att bilen var reggad på Agria Djurförsäkringar. Bara å stämpla! Bye bye SAAB :D

hör hemma i "race-tråden" hehe....

mini vs agria 1-0

Christian
2007-09-18, 22:12
spelar ingen roll om det är saab eller volvo, dom kör diverso olika nu. och även en del stylade kärror.


Även Ford och Renault.,

Ace
2007-09-20, 00:07
spelar ingen roll om det är saab eller volvo, dom kör diverso olika nu. och även en del stylade kärror.

Kör snuten stylat? Vi vill se bilder!!:woot: :woot: :woot:
Förresten kör inte du V40 2.0T -02?
Gör som jag gjorde. Byt till en Cooper! (Men nu har jag bytt till Cooper S)

powernap
2007-09-21, 12:01
Kör snuten stylat? Vi vill se bilder!!:woot: :woot: :woot:
Förresten kör inte du V40 2.0T -02?
Gör som jag gjorde. Byt till en Cooper! (Men nu har jag bytt till Cooper S)

VEM kör ovlov?