handdator

Visa fullständig version : Service Meny!?



HF-Björn
2007-09-14, 18:29
När jag skulle nollställa min trippmätare efter en fulltank så kom jag in i service menyn där jag fick igång ett LCD test bland annat och kollade på vilken dag bilen vart byggd. Det jag gjorde var att hålla inne reset knappen till trippmätaren ett bra tag. Blev lite skraj att man skulle paja nått men det tror jag inte att jag gjorde :D någon som vet någon sida med alla funktioner som finns gömt där? var typ 15 st olika tester.

JockeO
2007-09-14, 18:47
I den här NAM-tråden "Things You Didn't Know About Your MINI" listas flera hundra tips som medlemmar upptäckt på sina bilar:

MINI COOPER :: North American Motoring - Things You Didn't Know About Your MINI (http://www.northamericanmotoring.com/forums/showthread.php?t=61035)

Jag är nästan säker på att jag minns några som beskrivit färddatorns olika "hemliga" lägen och vilken info man kan få fram.
Har t o m för mig att någon beskriver hur man kan programmera fram färddatorfunktionerna på de bilar som endast är levererade med "snikvarianten"...

Nu kan det ju vara så att det man får upp i färddatordisplayen (i varvräknaren) och det man får upp i trippmätarfönstret i hastighetsätaren är helt åtskilda... Men tråden är väldigt lång med massor av bra tips.

Det förmodligen värdefullaste tipset i hela tråden är "post nr 131" som kan spara tusenlappar för MINI-ägare.

/M v h, Jocke O