handdator

Visa fullständig version : problem med digitala visaren för mätarställningen



DrPepper
2007-09-14, 07:05
Hej,

har fått ett litet problem med min nyinköpta (begagnade) Mini Cooper -02. Det digitala fönstret i hastighetsmätaren som visar mätarställning och trippmätare har börjat fladdra något, ungefär som om det vore glapp. Till en början var det periodvis, men nu är det konstant. Har pratat med verkstaden hos Novation i Uppsala och Molin bil i Sundsvall och de misstänker att det beror på kombisystemet och att detta eventuellt måste bytas ut. I övrigt är det inga fel på elektroniken men just detta är ju ett mycket irriterande fel. Vill gärna höra erfarenheter och förslag från er sida innan jag beger mig på en långtur till närmaste verkstad som kan hjälpa mig. Någon som har erfarenhet av detta?

Mvh Kjell

Christian
2007-09-15, 23:09
Nej, men jag har tagit bort hela enheten. Sitter fast med två skruvar och sen en clips kontakt.


Kanske kan prova att byta ut den först med någon annans MINI...??
(värt ett försök kan jag tycka..)men jag vet inte.

Ace
2007-09-18, 18:37
Vanligt problem på BMW (och MINI kanske). Var i Tyskland på en firma när frugans bror fixade sin BMW 540 med det felet. Det tog 45min och kostade 150 Euro. Han bytte inget utan gjorde någon typ av omprogramering. BMW i Göteborg ville ha 8-9000:- för det!