handdator

Visa fullständig version : The MINI spirit / MINI livsstil..



Fredrik
2007-09-13, 08:19
Har funderat en del på vad "The MINI spirit" eller "MINI livsstil" som det talas om ibland egentligen innebär - är det en urban livsstil, en fri människa som gör vad han/hon vill med hjälp av sin MINI, eller vad?

Innebär det att man kan vara helt uppslukad av MINI och det mesta har att göra med det, eller att man inte kan sitta hemma utan bara vill ut och köra!

Det skulle vara skoj att se vad du tycker att det är.

mrmarsupilami
2007-09-13, 08:36
Det är en smart marknadsförings-strategi för att få unga och 30- eller 40-årskrisiga män/kvinnor (som vill känna sig unga) att köpa en MINI

Fredrik
2007-09-13, 08:37
Ja, jag har då rakt gått på det, "and I am proud to admit it"!

mrmarsupilami
2007-09-13, 08:40
Ja, jag har då rakt gått på det, "and I am proud to admit it"!

Dito! :D

Helan
2007-09-13, 08:47
"Döh" ...:D

Marcus
2007-09-13, 12:45
Hehe, marknadsföring som vi tagit till nästa steg helt utan hjälp från BMW :p

powernap
2007-09-13, 13:18
Hehe, marknadsföring som vi tagit till nästa steg helt utan hjälp från BMW :p

BMW kanske vill ta efter ;-)

mrmarsupilami
2007-09-13, 14:57
Hehe, marknadsföring som vi tagit till nästa steg helt utan hjälp från BMW :p

BMW borde finansiera Coopersweden med sin marknadsföringsbudget!!

Johan W
2007-09-13, 15:03
Bavarian Marknadsförings Werke :P

Fredrik
2007-09-13, 15:10
BMW borde finansiera Coopersweden med sin marknadsföringsbudget!!

Ja, det har jag påtalat ett tag, vi är ju faktiskt ett lysande marknadsföringsverktyg för MINI.

Vi får se vad som händer när vi blir förening.

mrmarsupilami
2007-09-13, 15:26
Ja, det har jag påtalat ett tag, vi är ju faktiskt ett lysande marknadsföringsverktyg för MINI.

Vi får se vad som händer när vi blir förening.

De brukar tyvärr inte vara så intresserade av sånt. Se bara vad som hände med BMWPower.nu och BMWM5.com, de blev istället anklagade för att använda namnet "BMW" utan tillåtelse och blev tvungna att byta namn. Det skedde iofs för några år sen, de kanske har mognat och insett internets potential vid det här laget...

JohanH
2007-09-13, 20:39
Juridiskt så får man ha en fansite så länge som den inte är i kommersiellt syfte med användning av annans varumärke. Nu vet jag inte vad BMWPower.nu och BMWM5.com gjorde, men vi bör få använda Mini som del av domänadressen. Sen skadar det ju inte att ha bra relationer med BMW iofs..

Johan W
2007-09-13, 20:54
BMW Power började väl sälja prylar typ muggar och annat och det var då BMW blev lite putta har jag för mig

Hobbe
2007-09-13, 22:06
BMW borde finansiera Coopersweden med sin marknadsföringsbudget!!

Vad har du att erbjuda då ?
Gör en presentation, och sälj in den hos BMW Group Sverige.
"There's no such thing as a free lunch".
Tyvärr tror många att det bara är att sträcka ut handen.

Eftersom jag träffar BMW Group Sverige med jämna mellanrum så vet jag att BMW Group Sverige skulle uppskatta att träffa Coopersweden, och gärna diskutera framtida aktiviteter , men bollen har legat hos Coopersweden, och samlat damm under väldigt lång tid.
Handlingskraft har ju aldrig varit detta forums starka sida.
Tills nyligen.

Marcus och/eller Robban kommer att bli inbjudna inom kort såsom interimrepresentanter för den nybildade föreningen när BMW-klubbarna träffar BMW Group Sverige om så önskas.

Som officiellt erkänd MINI-klubb blir det inga problem att använda MINI, eller liknande i klubbnamnet, på forumet, eller på eventuell klubbregalia (tröjor etc).

BMW-klubbarna har ett riktigt bra samarbete med BMW Group Sverige.
Allt stöd vi får uppskattas mycket.

Bollen ligger fortfarande hos Coopersweden.

Mycket off-topic, men jag började inte utan försökte enbart informera.

Back to topic !

mrmarsupilami
2007-09-14, 08:20
Vad har du att erbjuda då ?
Gör en presentation, och sälj in den hos BMW Group Sverige.
"There's no such thing as a free lunch".
Tyvärr tror många att det bara är att sträcka ut handen.

Eftersom jag träffar BMW Group Sverige med jämna mellanrum så vet jag att BMW Group Sverige skulle uppskatta att träffa Coopersweden, och gärna diskutera framtida aktiviteter , men bollen har legat hos Coopersweden, och samlat damm under väldigt lång tid.
Handlingskraft har ju aldrig varit detta forums starka sida.
Tills nyligen.

Marcus och/eller Robban kommer att bli inbjudna inom kort såsom interimrepresentanter för den nybildade föreningen när BMW-klubbarna träffar BMW Group Sverige om så önskas.

Som officiellt erkänd MINI-klubb blir det inga problem att använda MINI, eller liknande i klubbnamnet, på forumet, eller på eventuell klubbregalia (tröjor etc).

BMW-klubbarna har ett riktigt bra samarbete med BMW Group Sverige.
Allt stöd vi får uppskattas mycket.

Bollen ligger fortfarande hos Coopersweden.

Mycket off-topic, men jag började inte utan försökte enbart informera.

Back to topic !

Mitt inlägg var ytterst ironiskt menat, skulle kanske förtydligat det. Det är en lång väg från att ha ett bra samarbete med BMW till att de skulle finansiera ett entusiastforum. Det är t ex fd BMWM5.com ett bra exempel på...

mrmarsupilami
2007-09-14, 08:24
Förresten, är det Fredrik på Coopersweden de menar med "Dynamiske Fredrik"?
http://www.di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007\09\08\246868&words=dynamiske&SectionID=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudnyheter

:D

Fredrik
2007-09-14, 08:50
Förresten, är det Fredrik på Coopersweden de menar med "Dynamiske Fredrik"?
http://www.di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007\09\08\246868&words=dynamiske&SectionID=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudnyheter

:D

:lol: lysande Jens, det mesta stämmer med undantag för att jag är singel och sneglar på partier utanför riksdagen, samt att jag inte bor i innerstaden.
Annars överensstämmer allt, t.om att jag inte väljer Volvo - hustrun och jag har valt en A6 Avant som tjänstebil till hustrun (lev. i november :( ).

Fredrik
2007-09-16, 17:12
Inga fler som vill skriva om detta ämne?
Jag tänkte att Hans-G som har varit med mycket och som är en Minist med stort M kanske ville skriva vad han kommit fram till, men även ni andra som varit med ett tag. Jag tror att många tänker på detta, men är osäkra på vad det betyder, så för att hjälpa alla frågvisa - skriv ner vad du tycker eller tror 8)

Christian
2007-09-16, 17:29
Tänker på bilen varje dag. Även om det inte används av någon anledning.

Johan W
2007-09-17, 11:57
Vad har du att erbjuda då ?
Gör en presentation, och sälj in den hos BMW Group Sverige.
"There's no such thing as a free lunch".
Tyvärr tror många att det bara är att sträcka ut handen.

Eftersom jag träffar BMW Group Sverige med jämna mellanrum så vet jag att BMW Group Sverige skulle uppskatta att träffa Coopersweden, och gärna diskutera framtida aktiviteter , men bollen har legat hos Coopersweden, och samlat damm under väldigt lång tid.
Handlingskraft har ju aldrig varit detta forums starka sida.
Tills nyligen.

Marcus och/eller Robban kommer att bli inbjudna inom kort såsom interimrepresentanter för den nybildade föreningen när BMW-klubbarna träffar BMW Group Sverige om så önskas.

Som officiellt erkänd MINI-klubb blir det inga problem att använda MINI, eller liknande i klubbnamnet, på forumet, eller på eventuell klubbregalia (tröjor etc).

BMW-klubbarna har ett riktigt bra samarbete med BMW Group Sverige.
Allt stöd vi får uppskattas mycket.

Bollen ligger fortfarande hos Coopersweden.

Mycket off-topic, men jag började inte utan försökte enbart informera.

Back to topic !

Vi hade diskussioner tidigare med BMW group, dock var intresset rätt svalt från deras sida då, detta p.g.a. nystartad sida och inte så många medlemmar.
Dock har ju detta ändrats och sidan har bevisligen levt kvar ett tag också, dock är kanske Coopersweden mer mogna nu för att återuppta diskussionen eller vad tror ni andra?

Fredrik
2007-09-17, 12:10
Johan, ibland kan det vara svårt med seriositeten i dina inlägg - detta har inget att göra med dig, utan den lilla dansande bananen längst ned - jag stirrar bara på den när du skriver inlägg, och läser knappt något av det du skriver :woot: ;) 8)

Skämt åsido, nu när vi är på gång med en förening kommer vi (äntligen) att ta en diskussion med BMW Group Sverige om detta (exakt tidpunkt ej klar ännu), mer info kommer i ärendet.

En idé jag fick häromdagen vore ju (om vi nu får till ett samarbete) att vid en presentation av en ny modell (ex.vis Clubman) skulle Cooper Sweden kunna ställa upp med ett antal bilar och köra en parad med den nya aktuella premiärmodellen i karavanen rakt igenom stan några varv - snacka om marknadsföring om ett tjugotal MINI kom rullande, inklusive den nya ("titta där, mitt i karavanen var det ju den nya modellen").
Detta var bara en i raden av alla mina hjärnspöken :shock: , vi får se vad som händer.

Ähum, just det.......Topic!!