handdator

Visa fullständig version : Fälla ner baksätets ryggstöd - problem



Edde
2007-09-05, 21:19
Tjena

nu vet jag inte om mekanismen för att fälla ner ryggstödet på mini cabriolet och vanliga minin är densamma men jag antar det...

det är så att jag inte kan fälla ner ena ryggstödet alls... drar i handtaget så jag nästan bryter av den men det går inte... har hittat en två metallpinnar i baksätet som jag inte alls vet var de ska sitta... trodde det var från cabställningen men börjar undra om de kanske är källan till att ryggstödet inte går att fälla ner... ingen annan som haft samma problem och vet hur man kan fixa det på egen hand?

stroy
2007-09-05, 21:28
Hej, har precis köpt min men jag har också problem med att mitt passagerarsäte. Jag har dock inte lokaliserat problemet. Såg ikväll att det tex saknas en skruv som håller stolen i golvet. Verkar vara något vajsing överhuvudtaget med stolen. Dessutom är det ett rejält "glapp" i ryggstödet. Nästan som en gungstol.

Edde
2007-09-05, 22:40
Hej, har precis köpt min men jag har också problem med att mitt passagerarsäte. Jag har dock inte lokaliserat problemet. Såg ikväll att det tex saknas en skruv som håller stolen i golvet. Verkar vara något vajsing överhuvudtaget med stolen. Dessutom är det ett rejält "glapp" i ryggstödet. Nästan som en gungstol.

ok men du menar passagerarsätet eller hur? på baksätet menar jag... det som om haken som inte vill släppa....även fast jag drar i spaken från bagaget... inte så ofta jag fäller baksätets ryggstöd men märkte det nu när jag var tvungen att lasta en massa flyttkartonger...

Hans-G
2007-09-05, 23:11
Hoppas du inte har missat LÅSEN upptill på ryggstöden bak på cabben...? Utan att ha vridit om nyckeln där får du inte ner dom.

Edde
2007-09-06, 06:12
Hoppas du inte har missat LÅSEN upptill på ryggstöden bak på cabben...? Utan att ha vridit om nyckeln där får du inte ner dom.

=) näe... har de alltid i öppet läge... men verkstan kan juh ha låste ena... har juh inte kollat iofs... var så mörkt vid tillfället men dte tror jag inte... har för mig att den var rätt trög att öppna tidigare oxå

Hans-G
2007-09-06, 20:32
Det var kanske fräckt att fråga som jag gjorde, men man måste ju ge sina Cooper-kamrater alla möjligheter att lösa sina problem innan man överlåter dom på ställen där taxametern börjar ticka så fort man kommer innanför garagedörren...
Jag har båda mina ryggstöd normalt låsta, eftersom jag rätt ofta parkerar korta stunder med cabben nere och inte vill ha påhälsning i bagaget. Visserligen är larmet effektivt, men...

Såg förresten i din signatur hur mycket du kört. Min, som är jag fick i slutet av april -05 (fick och fick, förresten ;)), har snart gått 3000 mil, fast jag kör ju inte på vintern.

Edde
2007-09-16, 12:45
Såg förresten i din signatur hur mycket du kört. Min, som är jag fick i slutet av april -05 (fick och fick, förresten ;)), har snart gått 3000 mil, fast jag kör ju inte på vintern.

Ja nu har den gått över 5200 mil =) det är nu man börjar märka småstrul med bilen! =) är det inte någom som har en sprängskiss över hur låsningsmekanismen funkar till baksätet på mini cooper cab? eller en länk till nån sida vad som helst! vill juh kunna lasta stora saker i bilen... går juh inte om jag bara kan fälla ner en sida! =(