handdator

Visa fullständig version : Follow-me-home funktion



Schassen
2007-09-05, 20:16
Nån som vet vad det är? Låter som nått man kan ha nytta av när man raggar på krogen.

http://www.blocket.se/vi/13289559.htm?ca=13_s

Helan
2007-09-05, 20:39
ja det är att du kan slå på ljuset på bilen när du går ifrån den och larmar den.
det släcks efter en liten stund!

Helan

Hans-G
2007-09-05, 23:26
...och nyttan med det är alltså att man kan behöva ledljus i mörkret i vissa lägen, t.ex.på en mörk gårdsplan eller i ett mörkt garage.

En annan småhemlig funktion är att MINIns originalstereo kan slås på även sen nyckeln tagits ur tändningslåset och att den då efter några minuter stänger av sig själv.

Måste också nämna att jag fått en och annan förvånad reaktion när jag berättat att handskfacket fungerar som kylskåp när bilen är igång. Inte dumt - fast det har man ju inte haft SÅ stor nytta av den gångna sommarn...

RandyPiper
2007-09-05, 23:35
Måste också nämna att jag fått en och annan förvånad reaktion när jag berättat att handskfacket fungerar som kylskåp när bilen är igång. Inte dumt - fast det har man ju inte haft SÅ stor nytta av den gångna sommarn...


Är det standard ?
Hade jag ingen aning om i såna fall, grymt.

Hans-G
2007-09-05, 23:38
Har man "förvaringspaket", dvs ett handskfack med lucka ska det funka med en kylkanal från AC:n. Och det blir kallt snabbt - en burk eller liten flaska går från rumsvarm till kall på typ en halvtimme.

Ska försöka komma på nån mer hemlis som kanske överraskar en och annan...

Här ett par till:
Att man utifrån kan stänga sidofönster som råkat bli kvar öppna vet väl alla Cooperägare? Vrid nyckeln till höger i dörrlåset och håll kvar i det läget tills rutorna går upp.

Vill man ha parkeringsljus tänt bara på ena sidan så slår man på det med blinkersspaken innan man stänger dörren. Verkar vara nåt som används nere på kontinenten.

MEN - vissa funktioner är inte inkopplade från början på vissa exemplar. Kan lätt aktiveras via verkstans styrdator.

RandyPiper
2007-09-05, 23:39
Har man "förvaringspaket", dvs ett handskfack med lucka ska det funka med en kylkanal från AC:n. Och det blir kallt snabbt - en burk eller liten flaska går från rumsvarm till kall på typ en halvtimme.

Ska testas nästa gång man är ute på äventyr. Måste man ha full kyla i bilen för att det ska bli kallt eller ?

Hans-G
2007-09-05, 23:55
Normal kylning, typ 20 grader om man har ACC, räcker. Kylan till handskfacket gör snabb verkan ändå.

Fler hemlisar är tillagda i mitt förra inlägg.

Förresten så kanske inte alla vet hur man slår på "follow-me-home"-ljuset...?
Ljustutan har den här funktionen när tändningen inte är på.