handdator

Visa fullständig version : Vibrerar när jag startar.



Ace
2007-08-31, 23:44
När jag startar min bil så känns det som om motorn gör ett "kast". Det rycker liksom till i bilen. Och när man står på tomgång med växel i och kopplingen nedtryckt så skackar bilen till lite då och då. Vet någon vad det kan bero på? Är det någon motorkudde som inte mår bra eller? Det skulle väl vara typiskt precis när man bytt bil. Jag skall be Paul titta på det.:???: :???: :???:

GT
2007-09-01, 07:54
We are open today!!!

Ace
2007-09-01, 16:17
Yes! Slapp att åka till en verkstad.
Jag kröp under bilen och tittade när motorn var på tomgång och såg att motorfäste mitten bak var löst! Kände på M10 bultarna (4st) och upptäckte att en saknades och att dom 3 andra satt löst! Fixade en ny och drog åt allihop så nu ar allt ok igen. Ni andra kan ju böja er ner på era MCS och känna om dom är lösa på era bilar också. Den sitter till höger om servofläkten.

ersk
2007-09-01, 19:01
Yes! Slapp att åka till en verkstad.
Jag kröp under bilen och tittade när motorn var på tomgång och såg att motorfäste mitten bak var löst! Kände på M10 bultarna (4st) och upptäckte att en saknades och att dom 3 andra satt löst! Fixade en ny och drog åt allihop så nu ar allt ok igen. Ni andra kan ju böja er ner på era MCS och känna om dom är lösa på era bilar också. Den sitter till höger om servofläkten.


Hur tusan kom du under bilen?

Och.. okej för att minin är snygg o allt men "gå ner på min bil" det vet i tusan, även om det är lördag och allt..

Christian
2007-09-01, 19:07
Hur tusan kom du under bilen?

Och.. okej för att minin är snygg o allt men "gå ner på min bil" det vet i tusan, även om det är lördag och allt..

Domkraft,,,:blink: ,,, ifall det skulle vara någon nytt för dig; så är det när man hissar upp bilen någon decimeter eller så..... ;)

Ace
2007-09-01, 22:39
Domkraft,,,:blink: ,,, ifall det skulle vara någon nytt för dig; så är det när man hissar upp bilen någon decimeter eller så..... ;)

Ersk badar i pengar! Lämnar in bilen för att fylla spolarvätska. Han vet inte att man kan hissa upp den med en domkraft.......Sen kan jag meddela dig Christian att min servofläkt hade ett galler original och det är en -04. Läste något om att du skulle montera ett sådant. Är inte det bara dom tidiga årsmodellerna som behöver det?

Christian
2007-09-01, 22:54
Ersk badar i pengar! Lämnar in bilen för att fylla spolarvätska. Han vet inte att man kan hissa upp den med en domkraft.......Sen kan jag meddela dig Christian att min servofläkt hade ett galler original och det är en -04. Läste något om att du skulle montera ett sådant. Är inte det bara dom tidiga årsmodellerna som behöver det?

min hade också plastgaller... men vi satte dit ett "Cobalt" i rostfritt också..

Hängslen plus livrem. + att det ser snyggt ut. om man gillar att ligga under bilen dvs..

Ace
2007-09-02, 12:54
min hade också plastgaller... men vi satte dit ett "Cobalt" i rostfritt också..

Hängslen plus livrem. + att det ser snyggt ut. om man gillar att ligga under bilen dvs..

:woot: :woot: :woot: Inget jag hade lagt pengar på kanske!

GT
2007-09-02, 18:32
LIAR
:mad:

When you saw my aluminium fan cover at Paint WorX you were like WOOOOOOOOOOOOOOW i want one of those!!!!!! even though you did`nt know what it was:woot:

Ace
2007-09-02, 21:05
LIAR
:mad:

When you saw my aluminium fan cover at Paint WorX you were like WOOOOOOOOOOOOOOW i want one of those!!!!!! even though you did`nt know what it was:woot:

Det var då det......:eek: :eek: :eek:

Ashra
2007-09-03, 14:32
Jag gjorde mitt eget galler i alu !! =)

GT
2007-09-03, 14:34
Jag gjorde mitt eget galler i alu !! =)
Then it should read:
Cooper S 03, Miltek Catback, Ultrik/K&N Open air kit, Dunlop Supersport maxx, 20% tonade rutor, Pioneer DEH-P77MP, Pioneer TS-WX206A, Roesch preformance belägg och Helix motordämpare och my home made cheap ass plate made from a can of baked beans :woot:

Ashra
2007-09-03, 14:38
Custom made väger tyngre en serie tillverkat!

Helan
2008-04-21, 12:32
Lyfter tråden lite! Vår servofläkt har lagt av!

Besiktade bilen i dag och passade på att smita under bilen. Båda fästmuttrarna hade fallit av och fläkten hängde bara på en bulten. fläkten gick väldigt trögt, den lär skurit eller brännt. Behöver en ny! Vet någon vad de kostar?

Helan