handdator

Visa fullständig version : Utrustning



Dooper
2007-08-31, 20:36
Ni som kör mini redan vad för utrustning kan ni rekomendera?
Är lite sugen på att utrusta bilen mer men vad har man nytta av?
Just nu ser listan ut så här:
Xenon, stora stereo(Boost eller vad den heter), chili paketet,multifunktions ratt.
Jag gillar inte riktigt panorama tak så något sånt blir det inte, men jag funderar lite på att beställa orginal navigator, va har ni för erfarenheter av den? E det något annat jag helt missat att beställa till?

tack för hjälpen

Ashra
2007-08-31, 21:14
Ska du satsa på stereo ska du gå på harman kardon eller eftermontera för jag hade boost i min och var långtifrån nöjd :-)
Xenon e trevligt. Chili paket e också ett väldigt bra paket.

Rasmus
2007-08-31, 21:18
Siktpaketet är också nice, då får du automatiska vindrutetorkare, eluppvärmd framruta, automatisk avbländare på backspegeln!

Panoramatak var jag skeptisk till i början men nu skulle jag inte vilja vara utan. Det ger bilen rymd och ljus! Kör du Panoramatak tycker jag du ska ta antrasit (?) svart innertak. Riktigt fint och sportigt!

Multifunktionsratt är ett givet val då det även ger farthållare.

Xenon, skulle inte vilja vara utan!

JockeO
2007-08-31, 21:34
Slår också ett slag för siktpaketet. Så skönt att slippa fippla med torkarintervallen beroende på hastighet och mängd regn. Och att ej längre bli bländad av högre bilar i tunnlar och bilköer.
Det enda som kan kännas avskräckande för det är att det tydligen inte helt ovanligt med stenskott i den upprättstående vindrutan, då ju eluppvärmd vindruta med regnsensor blir dyrare att byta då de flesta försäkringsbolag har procentuell glassjälvrisk. Men, här i stockholms län har de flesta försäkringsbolag enats om att det lönar sig att fixa rutan i tid. Så om man har högst tre stenskott som alla är mindre än en 5-krona så är självrisken 0 kronor för lagning av stenskott. (Har länsförsäkringar och har pratat med Carglass om detta.) Vet ej hur det ligger till i ditt län, men helt klart värt att kolla upp.

/M v h, Jocke O

Rasmus
2007-08-31, 21:55
En sak jag önskar att jag hade i min bil... armstöd!

GT
2007-09-01, 07:59
En sak jag önskar att jag hade i min bil... armstöd!

GUB VARNING:wheelchair:

JohanH
2007-09-01, 12:18
Ska du satsa på stereo ska du gå på harman kardon eller eftermontera för jag hade boost i min och var långtifrån nöjd :-)
Xenon e trevligt. Chili paket e också ett väldigt bra paket.

Harman Kardon finns inte för R56. Jag beställde "hifi-paketet" som har fler högtalare och ett slutsteg. För mina modesta krav var det perfekt.

/JohanH

JohanH
2007-09-01, 12:19
GUB VARNING:wheelchair:

Armstöd i en sportbil - kom igen. Gubbigt är bara förnamnet - ska du inte ha träimitation också :woot: ...

ola
2007-09-01, 13:16
En sak jag önskar att jag hade i min bil... armstöd!

köpte det och det är det enda jag ångrar , hade det i min audi och tyckte inte jag kunde vara utan , men ett skitplaststöd som kostade alldeles för mycket pengar och nu bara är irriterande...

race-chick
2007-09-01, 14:02
En sak jag önskar att jag hade i min bil... armstöd!

Mini är race och då skall man ha båda händerna på ratten. Raceposition! :drive:

Rasmus
2007-09-01, 16:06
Hehe, jag kanske ska tillägga att jag har kört långkörning på totalt 400 mil med min MINI och då hade det onekligen varit nice med armstöd. Nu, när jag kör som en buse, är det skitsamma :D

Luc!fear
2007-09-01, 18:39
Skippa GPS!!!
Har en MCS Works med gps -05:a.
Har även en "lös" GPS MIO, mycket mycket bättre med en lös.
Lättare & billigare att uppdatera.
Lägg pengarna på något annat...
Siktapaket saknar jag...
Panoramatak tycket jag är skitbra.
Xenon likaså
Chilli & curry ger mycket för pengarna.

Rasmus
2007-09-01, 19:02
Chilli & curry ger mycket för pengarna.

Curry-paketet verkar inte finnas kvar i den formen den fanns innan R56. Innan jag köpte min bil så fick jag en massa offerter från olika bilfirmor och där fanns aldrig "Curry" med. Det rörde sig istället Chili-paketet och till det en massa "lös utrustning".

Dooper
2007-09-01, 21:19
ok tack för alla tips! De paket som finns idag e Peppar och Chili!
Jag har redan extrautrustat bilen för 31 tkr. men då blir det siktpaketet och eventuelt panorama också(Beror lite vad dom tar fr det).

Fan vad krångliga Minis kataloger är, jag hittar inga bilder på panorama, är det någon som har någon bra bild på både panorama, glastaklucka och andra varianter så jag kan få klart för mig själv vilket som e vilket!

Tack på förhand

Marcus
2007-09-01, 22:42
Tror nog att det bara finns en taklucka och det är panorama.
Värt att veta om våra luckor jämfört med en vanlig taklucka i tex Audi A4/A6 är att tack vara MINIs aerodynamik (eller brist på sådan iom våran rakt uppstående framruta), kan köra upp mot 100km/h utan att det vibrerar/blåser överdrivet i bilen med båda rutorna nere och takluckan öppen helt.
Halv-cab på sommaren mao! Jag älskar min taklucka, enda skälet att inte ha en skulle vara för att spara vikt om man vill köra snabbt på bana!

Dooper
2007-09-01, 23:54
ok, jag tror jag beställer en sån på måndag om det inte e för dyrt. Jag tror inte jag behöver spara på vikt känns ju inte riktigt som att dieseln är byggd för bana. tack för tipset!

Luc!fear
2007-09-02, 18:23
Beg. bilar med panorama har högre andrahandsvärde.
Dessa bilar är mer eftertraktade..

Dooper
2007-09-03, 09:45
Så nu e utrustningen klar,
Chili paket, xenon, mini boost, mini hifi högtalare, siktpaket, panorama. Pepparwhite med svart tak oh svarta backspeglar plus svarta stripes på huven. En ganska komplett bil tycker jag det blir, sen slutade notan på 230 tkr och då har jag inte köpt vinterdäck än:o
Nu får det gärna bli v 45:p :D

Rasmus
2007-09-03, 10:20
Så nu e utrustningen klar,
Chili paket, xenon, mini boost, mini hifi högtalare, siktpaket, panorama. Pepparwhite med svart tak oh svarta backspeglar plus svarta stripes på huven. En ganska komplett bil tycker jag det blir, sen slutade notan på 230 tkr och då har jag inte köpt vinterdäck än:o
Nu får det gärna bli v 45:p :D

Låter som bra val! Och snygg blir den också!

Luc!fear
2007-09-03, 19:04
Håller med R.E...
den blir snygg...

Dooper
2007-09-06, 17:45
Ja den borde bli snygg :D ska köpa 18 tums fälgar till sommaren sen med, det kan ju också hjälpa utseendet:cool:

Freddo
2007-09-06, 18:55
Skulle jag vara du skulle jag definitivt skippa hi-fi paketet. Du kan få mycke bättre eftermarknadsgrejer för mindre pris.. Det är inte bra alls orginal tyvärr.
Långt från h/k i tidigare modeller.