handdator

Visa fullständig version : Röda gummimattor, någon?



stroy
2007-08-30, 08:25
Snart..snart.. så rattar jag min egen MCS.
Den är röd med vita stripes och jag funderade på om inredningen blev lite roligare med de där originalgummimattorna nu när vintern närmar sig. Såg att man kunde få dem röda? Tänkte mest höra om någon har bild på det där?

JockeO
2007-08-30, 08:31
http://www.blocket.se/vi/7549209.htm?ca=11_s

/ M v h, Jocke O

Rasmus
2007-08-30, 08:37
http://www.blocket.se/vi/7549209.htm?ca=11_s

/ M v h, Jocke O

OK för mattorna men spana in träimitationen i panelen! Fi satan! :o

stroy
2007-08-30, 09:04
tack för länken!
hmm ..ser lite plastigt ut. .inte så upp-piggande som jag först tänkt mig.

Frejkan
2007-08-30, 13:35
Ser inte ut vara i samma färg som din röda bil är i. Men färgerna kan ju bli fel på bilden. Gummimattor är ju annars lite trist. Men i Mini så tillför de lite tuffhet i inredningen.

JockeO
2007-08-30, 14:06
Ser inte ut vara i samma färg som din röda bil är i. Men färgerna kan ju bli fel på bilden. Gummimattor är ju annars lite trist. Men i Mini så tillför de lite tuffhet i inredningen.

Håller med Frejkan om färgåtergivning på bilder...
Kan bli lite hur som helst, så färger bör kollas upp på plats.

Hade bl a inget större intresse för Electric Blue då jag letade efter min bil.
På bilder såg det inget vidare ut. Dessutom varierar bilderna på t ex Blocket enormt i återgivning... Från nästan ljusgrön till babyblå.
Det var först i verkligheten jag upptäckte hur klockren den färgen var i min smak. (Hade liksom de flesta siktat in mig på en mer diskret färg; grå etc...)
Nu när min EB står bredvid en DS MCS som stått på min gata ett par år, ångrar jag mig inte!
Försöker inte påtvinga någon min smak gällande färgval, utan bara rådet att ge färgval på bilar eller detaljer en chans att ses live.

/M v h, Jocke O

Ace
2007-08-30, 19:56
Kan meddela att folk vrider nacken av sig när jag kommer med min electric blue. Betydligt mer än när jag hade cosmos black. (svart metallic) Och jag kan inte tro att det är luftintaget i huven som gör den stora skillnaden.

Fredrik
2007-08-31, 12:54
Precis som för Ace kan jag berätta att huvuden vänds "en masse" på stan också när en Chilli Röd/vit Cooper med vita bonnetstripes kommer glidande, och det som är trevligt är att många ler. När en Ferrari kommer och glider står folk och är långa i plåten, men med Minin ler folk - jag föredrar det senare. "MINI always brings a smile to your face, either driving it or just looking at one passing on the street".

När vi körde ner från Stockholm i karavan var det en svart Saab 9-5 där en av baksätespassagerarna gjorde tummen upp när de gled förbi mig, det kändes bra!

De röda gummimattorna är hemska!

JohanH
2007-08-31, 13:08
Precis som för Ace kan jag berätta att huvuden vänds "en masse" på stan också när en Chilli Röd/vit Cooper med vita bonnetstripes kommer glidande, och det som är trevligt är att många ler. När en Ferrari kommer och glider står folk och är långa i plåten, men med Minin ler folk - jag föredrar det senare. "MINI always brings a smile to your face, either driving it or just looking at one passing on the street".

Jag kan intyga det. Vår röda gjorde ett mycket större intryck än den nya som är BRG. Nu köpte vi BRGn ny så vi hade ju kunnat välja chilli röd, men det bar emot och kändes taskigt mot Uffe (den röda - reg nr UHF så det blev självklart att den skulle heta det) att bara slänga ut honom med badvatten för en nästa identisk nyare modell och BRG är en gammal favoritfärg.

Union Jack på innerbackspegeln gör ju sitt till iofs och folk brukar kolla in den - men inte lika mycket som med den röda.

/JohanH

stroy
2007-08-31, 20:28
Klart det ska vara färg på den här bilen.. Jag vill bli glad när jag ser den och jag vill se folk smajla när jag kör förbi.

Och idag köpte jag min. Röd med vita stripes! Bilder kommer..

GT
2007-09-01, 08:01
just Say "no" To Red Mats!!