handdator

Visa fullständig version : Frågor på Multiratt och stereo



stroy
2007-08-24, 10:21
Hej, har varit i köpartagen länge men blivit förhindrada av de mest konstiga ursäkter. Men nu är jag igång igen :-)

Jag undrar över multiratt på tex 03:or Det är två avlånga knappar (tuta?) och under dem är det två andra knappar. Vad styr man med de knapparna? Till skillnad från de lite nyare modellerna där det sitter som en "diamanat" av knappar på båda sidorna.

Sen, stereo.. Jag är ingen hifi-nörd men värdesätter en bra stereo högt. Vilken av originalstereorna är bra, verkar finnas lite olika modeller. Boost, harman kardon osv, och vilken får man då förmodligen byta ut (jag vet, hyffsat subjektiv fråga.. men jag prova att slänga ut den ändå)

Ace
2007-08-24, 10:34
Har inte multiratt så jag vet inget om den. Jag hade RadioBoost i min förra MINI och den tyckte jag var OK. Bra ljud men inget riktigt bastryck. På min nuvarande MCS har jag H/K och det är riktigt bra tryck i den. Inget du åker till bilstereo-tävlingar med kanske men så det räcker och blir över för en vanlig dödlig.

Har du några objekt på gång som du har varit och tittat på eller?
Jag var och tittade på några nere i Halland/Skåne och den som såg bäst ut var den här: http://www.blocket.se/vi/12523388.htm?ca=15_s
Den är lite dyr kanske men den var i princip som ny!

RandyPiper
2007-08-24, 10:48
Sitter 3 knappar under på båda sidor av "gamla" multiratten.

Mitten till höger väljer source (fm,cd,osv), volymen sköter man med knapparna runt den.

Upp/ner knapparna under vänstra sidan kan man byta låt med eller spola(byta radiokanal,tuna). Mittenknappen aktiverar katapultstolen.

JohanH
2007-08-24, 10:48
Jag undrar över multiratt på tex 03:or Det är två avlånga knappar (tuta?) och under dem är det två andra knappar. Vad styr man med de knapparna? Till skillnad från de lite nyare modellerna där det sitter som en "diamanat" av knappar på båda sidorna.


Jag hade en 03:a. Ratten före faceliften har två ekrar medan efter har den tre (och "diamanten"). De avlånga knapparna är tuta. De två knapparna under är farthållaren. Om jag kommer ihåg rätt är "on/off" samt "reset" på vänster sida och "+" och "-" på höger sida.

Det är nästan en bättre lösning än diamanten som jag har på min 07:a.

Köp, köp, köp!! :)

/Johan

stroy
2007-08-24, 13:19
...
Jag var och tittade på några nere i Halland/Skåne och den som såg bäst ut var den här: http://www.blocket.se/vi/12523388.htm?ca=15_s
Den är lite dyr kanske men den var i princip som ny!
...

Ja, som jag ser det just nu är det den finaste under 200' Men det är lite för mycket för mig.
Är lite nyfiken på den här http://www.blocket.se/vi/11380774.htm?ca=22_s
Men jag är mycket tveksam till chippade bilar. Särskilt importerade. Jag vet inte vad jag ska tro. Dock så gillar jag den färgcombon ursinnigt. Antingen den eller den blåa. Jag var faktiskt förbi där för ett tag sedan och spanade in den. Såg väldigt fin UT i alla fall. Körde den inte för den var såld just då.. men det har ju ändrat sig.
Har ni kommentarer på den så shoot!

Sillen
2007-08-24, 13:29
Haja (heja på skånska) Eslöv!!
:)

Fredrik
2007-08-24, 15:19
Ja, som jag ser det just nu är det den finaste under 200' Men det är lite för mycket för mig.
Är lite nyfiken på den här http://www.blocket.se/vi/11380774.htm?ca=22_s
Men jag är mycket tveksam till chippade bilar. Särskilt importerade. Jag vet inte vad jag ska tro. Dock så gillar jag den färgcombon ursinnigt. Antingen den eller den blåa. Jag var faktiskt förbi där för ett tag sedan och spanade in den. Såg väldigt fin UT i alla fall. Körde den inte för den var såld just då.. men det har ju ändrat sig.
Har ni kommentarer på den så shoot!

Var den såld och sedan inte såld? Är det något fel på den månne (denna har ju varit till salu väldigt länge)? Den fanns hos en annan bilhandlare förut, tror jag, och nu har den hamnat hos denna. Någon som känner till något om just denna bil?

stroy
2007-08-24, 15:32
Jag fick story om det av bilhandlaren. Tydligen var de två innan och sedan splittade de upp företaget och den här killen startade en ny firma. Tog med sig bilen därifrån. något sådant.

Ja, den var såld då till en kille utomlands. Säljaren själv var mycket skeptisk och bad mig avvakta men eftersom han hade fått löfte om köp så kunde han inte mer än vänta. Köpet gick väl inte igenom.

Men precis som du säger har den varit till salu länge..

stroy
2007-08-24, 16:16
Pratade precis med säljaren igen...

Den hade tydligen stått strömlös ett tag och då hade airbaglampan tänts varpå han hade tagit den till diagnos på BMW och där de sagt att det är något som kan hända då. Det hade inte varit några problem.

Jag har själv en lysande airbag-lampa på min Golf-GTI som däremot beror på en ledning under stolen med glapp vilket skulle bli hiskeligt dyrt att byta.

Kan någon här konfirmera hans story. har det hänt för er?

stroy
2007-08-24, 16:54
snabba ryck... jag svarar mig själv lite!

Jag kommer att åka dit imorgon och kolla, gillar jag vad jag ser och vi kan kommma överrens om ett bra pris slår jag kanske till. Ikväll ska jag dock iväg på ett litet jippo. Om någon vänlig själ är uppe och vill ge en hyffsat okunnig bilkille lite tips på vad jag ska kika på imorrn så bara fire-away. Så jag har något i bakfickan imorrn..

ajöken.

Johan W
2007-08-24, 16:55
Vet att när jag bytte stolarna i min bil tändes självklart airbag-lampan, var tvungen att åka till BMW för att nolla datorn när jag bytte tillbaka (räckte inte med att koppla ur batteriet för att nolla)

Ashra
2007-08-24, 17:58
Ace666 var väl på någe ställe där nere där han köpte sin som hade 3-4st minis?

Ashra
2007-08-24, 21:43
OBS kollade just på annonsen. Såg att de satt ner den nu 159tusen !

Hoppas du hinenr läsa detta innan du åker och kollar på den.

stroy
2007-08-24, 21:47
jadå, det har jag sett.. Men det är inte priset jag behöver hjälp med. Är väl inte förhandlare för ingenting.
det är bilkvalité jag behöver hjälp med!

Ashra
2007-08-24, 21:59
Hmm tar några vanliga fenomen så får andra fylla på. När du kör bilen prova bromsa vibrerar ratten? om ratten vibrerar så börjar bromsarna ta slut. innan för dörren sitter det en tjock gummi list lyft på den och kolla om du ser någe rost. Kolla service boken Fullservad Extra oljebyte eftersom den e trimmad? Däck mönster alltid bra att kolla. Det var det jag kunde komma på hoppas någon annan kan fylla på lite.

stroy
2007-08-25, 16:33
OJ...
Vilken kul bil! Jag tror jag måste köpa..