handdator

Visa fullständig version : På vilken axel bromsar handbromsen?



ersk
2007-08-18, 13:24
På vilken axel bromsar kryckan, fram eller bak, tänkte åka ut och testa lite hårnålskurvor med hjälp av kryckan hehe, så jag tänkte jag skulle fråga föst så den inte bromsar i fram. :handen:

Go helg!

RobertH
2007-08-18, 13:29
Bromsar bak :D

Bästa sättet att få ställ på coopern är dock att viktfördela. Långsamt knyck åt ena hållet, sedan snabb sväng åt andra hållet. Kompensera med gas. Det kan underlätta att sätta t.ex. två mindre tjejer i baksätet första gångerna för att få in tekniken.

RobertH
2007-08-18, 13:34
Feint Drift
Requires a feel for the balance of a car and needs you to sense the shockwave of swing as it flows through the car. Coming up to a right hand bend you steer to the left. Then as the back of the car moves left you steer to the right, the back of the car loses traction and starts to drift, then you countersteer and catch the drift. This is a popular technique and is often combined with other techniques, like the clutch kick, to help break the rear traction. Practice this one in large open areas.

ersk
2007-08-18, 13:41
Tack!
Tjejen är inte hemma så jag får fylla två barbaras och lägga i baksätet (hoppas ingen ser mig) dags att åka! :woot:

RobertH
2007-08-18, 13:44
Lycka till!

Och kom ihåg - däck är en förbrukningsvara!

ersk
2007-08-18, 13:51
Dessa däck rullar sista sesongen så jag tar mig all rätt i världen :)

RobertH
2007-08-18, 20:10
Alla däck rullar för sista säsongen, om man inte slänger på en ny uppsättning i oktober möjligen :D