handdator

Visa fullständig version : Vinkar Miniförare åt varandra?



HF-Björn
2007-08-02, 10:35
Har ju beställt en ny Mini och är lite nyfiken på hur "trevliga" Miniförare är :) När jag kör min Integrale så vinkas det åt andra trevliga italienare ..
Ni som kör hur är det där ute i landet?

Marcus
2007-08-02, 10:40
Lite till och från :) En bit ut på landet så tycker jag att folk vinkar när man möts, i city så beror det väldigt mkt på vilken typ av förare man möter.

Finns väldigt många kvinnor i 40-50års åldern som ser sura ut när man vinkar till dem, eller helt enkelt inte har en tanke på att man vinkar åt varandra om man kör MINI.

Onebuying
2007-08-02, 10:41
Jag brukar alltid heja när jag möter någon i en MINI. Det är klart att vi som har lite extra god smak när det gäller bilar ska vinka åt varandra. :)

En fråga, HF-Björn: när får du din diesel? Tydligen verkar leveranstiderna vara långa just nu, runt oktober-november! (Ledsen att det blev lite off-topic)

RobertH
2007-08-02, 10:42
Jag vinkar också som en galning. Sällan man får respons av äldre damer som Marcus skriver, men annars så. (Beror ju lite på hur fort man kör också kanske)

KPKalle
2007-08-02, 10:44
Well I always try to wave or flash my lights. Maybe 50/50 response. It also depends on whether the other driver is paying attention to anything other than their mobile or makeup :p

Ashra
2007-08-02, 10:46
Jag vinkar alltid när jag kan. Oftast vinkar de tillbaka. Dock finns det ju alltid personer som inte vinkar tillbaka vilket e synd.

Spicegirl
2007-08-02, 10:50
Jag brukar vinka som en galning, men det är sällan att nån vinkar tillbaka:blink:

HF-Björn
2007-08-02, 11:42
Låter trevligt jag skall minsan hejsa på alla minisar :) Klart att vissa käringar inte är trevliga men dom är ju som dom är :D Jag hoppas få min Diesel levererad i första veckan i September den skall gå i produktion i vecka 32 alltså nästa vecka !! wiii!
edit:Förresten finns det någon trevlig dekal med www.coopersweden.se att fästa på bilen?

Jag brukar alltid heja när jag möter någon i en MINI. Det är klart att vi som har lite extra god smak när det gäller bilar ska vinka åt varandra. :)

En fråga, HF-Björn: när får du din diesel? Tydligen verkar leveranstiderna vara långa just nu, runt oktober-november! (Ledsen att det blev lite off-topic)

RandyPiper
2007-08-02, 14:00
Förresten finns det någon trevlig dekal med www.coopersweden.se att fästa på bilen?


Har för mig att det det var snack om att fixa såna dekaler... kanske redan gjorts ???


Har en bakre skylthållare med www.coopersweden på som jag beställde tillsamans med några andra på forumet.

on topic:

Brukar vinka till och från.

Innanför tullarna är det många brats som kör MINI tyvärr så man får inte räkna med någon vidare respons. Dessutom blir det en helsikes massa människor att hälsa på då man bor i det minitätaste området i Sverige.

Men hälsade iaf på den feta Worksen som brukar stå parkerad utanför mig och han hälsade tillbaka :)

Christian
2007-08-02, 21:18
Håller med..

Äldre damer i 40-60 års åldern innehar ganska många Minis i östra Skåne,,vad jag har sett...


Men när jag kör så vinkas det friskt med hela näven både innanför och utanför fönstret.
Blinkar gör jag sällan, då det uppfattas som polisvarning, har blivit stoppad för det en gång. (skyllde på att jag skulle blinka för att köra om framförvarande bil..)

GT
2007-08-02, 21:59
Everybody waves at me when i am driving!

Its just strange.....................all the people here in Sweden wave with there middle finger:woot:

Sillen
2007-08-02, 22:01
HAHAHAHA:woot: :woot:

JohanH
2007-08-03, 13:51
Har för mig att det det var snack om att fixa såna dekaler... kanske redan gjorts ???


Har en bakre skylthållare med www.coopersweden på som jag beställde tillsamans med några andra på forumet.

on topic:

Brukar vinka till och från.

Innanför tullarna är det många brats som kör MINI tyvärr så man får inte räkna med någon vidare respons. Dessutom blir det en helsikes massa människor att hälsa på då man bor i det minitätaste området i Sverige.

Men hälsade iaf på den feta Worksen som brukar stå parkerad utanför mig och han hälsade tillbaka :)

Jag brukar vinka så ofta jag kan.

En historia dock om Mini-lojalitet. För er som kör i Sthlm är nog detta ställe ganska välkänt. Hamnade i fel fil på väg norr ut vid Wennergren center. Skulle ut i högerfilen. Kollade i höger backspegel samtidigt som jag blinkade för att svänga in i den packade högerfilen. Samtliga bilar bara körde förbi och släppte inte in mig. Såg dock ganska långt bak en Cooper S och sade till min fru (som är den som fick in oss på Mini-spåret från början) att "den där Minin längre bar släpper säkert in oss". Så sant som det var sagt - en blinkning från Minin och vi var inne i filen.

Sen vinkade vi till varandra när han blåste förbi i sin S (hade fortfarande bara den röda som syns till vänster då).

/Johan

Zeb
2008-06-09, 21:58
hmm, jag har vinkat till alla cooprar jag sett i halmstad men ingen som har vinkat tillbax å då har det varit blandat med förare. allt från unga 18 åriga töser till gamla gubbar på 60 bast.
Ska nog installera en fet siren å blå ljus :D

oftopic: jäkligt bra tuta i minin :)

rogeraberg
2008-06-09, 22:41
Som tidigare har sagts i tråden - de som vet att de kör Mini vinkar. De som bara kör "en bil" vinkar inte. Mini Cab-förare vinkar alltid ;)

Zeb
2008-06-10, 11:22
aha! men akn inte hålla med om cabbarna. mött 2 st som inte vinkat. men kan bero på den ekonomiska statusen, vad vet jag.

powernap
2008-06-10, 13:15
aha! men akn inte hålla med om cabbarna. mött 2 st som inte vinkat. men kan bero på den ekonomiska statusen, vad vet jag.

jag vet en av cabbarna som du menar, hon den surkartan VÄGRAR vinka.....

Ace
2008-06-10, 16:58
Jag vinkar aldrig på M2-bilarna*.

*Stor bostadsmäklare i Göteborg med en massa MINI leasingbilar.

Rausner
2008-06-10, 17:25
Jag tvekar över att vinka till andra minis, man måste se på personen å dem flesta som kör verkar så sura tycker jag :S Vissa unga flickor brukar dock vinka glatt från sina coopercabbar ;)

Luc!fear
2008-06-10, 17:33
oftopic: jäkligt bra tuta i minin :)
Är på väg ut ur en rondell, då komer en kille i 12-13års ålder cyklande mot trafiken rakt emot mig samtidigt som han tittar åt sina kompisar på trottoaren helt ovetande om att jag kommer emot honom..."testar" tutan...Killen blir så rädd att jag tror han skall köra omkull...!
Hans kompisar & min dotter och hennes kompis som sitter i MINIn skrattar så dom håller på att dö....:woot::woot::woot:
Tror han numera är lite mer försiktig i trafiken...

David S
2008-06-10, 22:49
Jag brukar vinka till andra S:ar och de brukar alltsom oftast vinka tillbaka. Många One /Cooper körs ju av folk som kanske inte är just Mini-entusiaster..ehrm, tanter och unga flickor :)

taskmört
2008-06-12, 21:02
Lite till och från :) En bit ut på landet så tycker jag att folk vinkar när man möts, i city så beror det väldigt mkt på vilken typ av förare man möter.

Finns väldigt många kvinnor i 40-50års åldern som ser sura ut när man vinkar till dem, eller helt enkelt inte har en tanke på att man vinkar åt varandra om man kör MINI.

Det DÄR var det värsta jag hört. :handen: Jag brukar vinka glatt så fort jag ser en Mini. INTE EN ENDA har hejat tillbaka. Mestadels män, och yngre gossar...Men jag ger inte upp, nån gång får man väl ett leende eller vink tillbaka.
Men medleålders kvinnor kanske har oförtjänt dåligt rykte- jag lovar, jag är inte ute efter era kroppar-jag är lyckligt gift och har inga baktankar med mitt beteende, Så vinka gärna tillbaka nån gång

46-åringen :-)

taskmört
2008-06-12, 21:07
så verkar grabbaran ha lite förutfattade meningar om medleålders kvinnor, surkärringar, och allt vad det nu kan heta.
Stavas fördomar?

David S
2008-06-12, 21:48
Empirism taskmört. Inget mer än så. De som faktiskt vinkar är män som kör Cooper S. De som vinkar tillbaka är män som kör Cooper S. Iaf för mig, dock är det knappast statistiskt säkerställt.

RandyPiper
2008-06-12, 23:01
Empirism taskmört. Inget mer än så. De som faktiskt vinkar är män som kör Cooper S. De som vinkar tillbaka är män som kör Cooper S. Iaf för mig, dock är det knappast statistiskt säkerställt.

Exakt..

Det är lättare att hälsa på någon som man tror kommer hälsa tillbaka.
Så det är säkert ren slöhet bara när folk inte vinkar.

David S
2008-06-13, 00:17
Jag har vanan att hälsa på iaf alla MCS jag möter, men det är förvånansvärt få som hälsar tillbaka eller som faktiskt själva hälsar om jag nu missar det. Har aldrig blivit hälsad på av ngn i en MC eller One. Min bil kanske är så ful att ingen vill hälsa? :)

...men Ann, nu när jag vet att du är där ute så komemr jag hälsa på varenda Mini jag möter när jag är i Grödinge! :p

Luc!fear
2008-06-13, 06:17
Jag hälsar alltid...(om jag hinner se mötande bil i tid...)
Jag till och med råkar hälsa ibland när jag sitter i firmabilen :) (en wv transporter...)
Jag hälsar på alla MINI, även den gamla modellen...MINI som MINI.

Fredrik
2008-06-13, 07:16
Jag hälsar alltid...(om jag hinner se mötande bil i tid...)
Jag hälsar på alla MINI, även den gamla modellen...MINI som MINI.

WORD!!!

Zeb
2008-06-14, 11:28
Bra då är vi iallfall några som vinkar :)

själv är jag uppe i gbg nu, får se om jag ser några coopisar :D
Tycker själv att halmstad börjar krylla ac minisar. Vart man än är så ser man en cooper :)

MiKE
2008-06-14, 13:10
hmm, jag har vinkat till alla cooprar jag sett i halmstad men ingen som har vinkat tillbax å då har det varit blandat med förare. allt från unga 18 åriga töser till gamla gubbar på 60 bast.
Ska nog installera en fet siren å blå ljus :D

oftopic: jäkligt bra tuta i minin :)

Då får du, jag och Powernap hälsa på varandra då!

Väldigt få hälsar på mig med :( Kanske beror på att bilen är stripad.
Jo, en medelålders kvinna brukar hälsa på mig. Hon var den första jag och frugan mötte när vi hade hämtat bilen i GBG. Dök upp på Maxi flygstadens parkering. Hon vinkade glatt. Kanske för att hennes bil oxå är röd! :D


//MiKE

powernap
2008-06-14, 13:28
Klart Vi Vinkar......

Zeb
2008-06-15, 20:34
Klart Vi Vinkar......

självklart! Jag vinkar alltid.

Var i gbg idag å vinkade på en cooper med stripes. trode det skulle vara en glad mini driver. Men det visade sig vara en tråkig kostym nisse som såg ut som ett frågetecken när jag vinkade glatt :p

MiKE & Powernap: Vi får ta ett micro-mini möte nån dag :)

Ashra
2008-06-15, 21:19
Jag hejjar på alla mini jag ser gamla, nya s,one etc.

Flesta hejjar tillbaka, Har lite olika vink taktik ibland e det helysen handen upp eller handen ut genom rutan beror på vilket jag anser smidigast för situationen =P

Christian
2008-06-15, 22:23
Handen ut genom rutan om den är nere är min favorit!!

Limited Edition
2008-06-15, 22:27
Handen ut genom rutan om den är nere är min favorit!!

Särskilt nu på sommaren, jobbigt att behöva ta ner rutan och hinna hälsa annars... iofs så kör man inte med dom nere så ofta är man har acc :/

Christian
2008-06-15, 22:34
Jo, om det är 25+ ute !! ;)

Limited Edition
2008-06-15, 22:43
Jo, om det är 25+ ute !! ;)

säger bara öresundsträffen..

Monchhichi
2008-06-17, 21:03
Handen ut lr en blink-blink med helljusen!