handdator

Visa fullständig version : För er som kanske inte har sätt detta Bluff företag.



Ashra
2007-07-31, 21:54
I senaste bilsport hade företaget Myspons.se en helsides annons med gratis sponsring för bilägare. De annonserar även på garaget.org. Nu har det visat sig att De tar 700kr för att söka upp en sponsor eller flera åt dig. Sedan lovar de en viss rabbatt. Tex Ridetech som e en av huvud sponsorerna (i självaverket är myspons.se och ridetech samma företag. Erbjuds de 10-15%

Andra sponsorer är ovetande om att de har lovats spons hos dem DÅ de har fått helt andra löften av myspons.
Calle från carbonize.se En av de som står som sponsor blir förbannad när han ser vad myspons har lovat. quote HÅLL ER BORTA FRÅN DEM!!!!!

Detta är inte vad som har avtalats med de olika sponsorerna!
Tänker göra ett inlägg här eftersom vi känner oss lite dragna i skiten!

Kort inledning:
Vi fick ett mail från "MySpons" om en ny site som personer med lite bättre & finare bilar kunde rega sig på.
Denna site skulle fungera så att vi som företag kunde söka runt bland de olika bilar som fanns och var intresserade kring ett djupare sammarbete samtidigt som vi kunde "välja & vraka" och om intresse från oss fanns kuna ge spons avtal.

Nu har vi mer eller mindre blivit mail bombade från personer som har fått "sponsavtal" från oss???? -Vi har inte skickat ut ett enda.

Det MySpons gör är att gräva sin egna grav, jag har försökt att nå på olika sett ägarna men utan lycka, fick viseligen tag på en kille som sa sig vara anställd på myspons tillsammans med 4 till som satt och svarade på de 11.000 mail de hade fått idag????( tror vad jag vill på)!

Det är riktigt olyckligt att dessa personer drar ner alla i skiten!

-Vi kommer göra en polisanmälan i morgon mott ägarna kring MySpons helt eftersom de inte ringer up mig och ger mig en "rimlig" förklaring.
Samtidigt kommer jag åka till Motala för att TA ett lite snack med personerna bakom Ridtech! -Hoppas för deras del att de finns på plats och har svar på tal!

Köra en sådan här BLUF mot unga grabbar & tjejer för snabba pengar är riktigt lågt. -FYFAN mer kan man inte säga.

Hoppas att inga mer köper detta och att de olika medierna tar bort deras annonser.
Hade det varit seriöst så hade det funits en förklaring kring allt redan!

Ni som har gott på detta! -Gör en polisanmälan!

Ni Som har fått "SPONSAVTAL" från oss, skicka ett mail med namn, tel & adress samt "spons mailets text" till mig så ska jag se till att MySpons på ett eller annat sett betalar till backa era pengar!

Calle
Carbonize
calle@carbonize.se

End quote.


Vill bara varna för denna bluff samt be er medela bilintresserade om detta. För mer utförlig information finner ni det på

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=51357&p=1

Tänkte bara att detta kudne vara värt att nämna

Hobbe
2007-07-31, 22:02
Som flera av oss trodde alltså.

Ashra
2007-07-31, 22:03
jo men kan vara bra att sprida ut det =)