handdator

Visa fullständig version : Inför: Sommar/Sverige-träffen 2007



Marcus
2007-07-29, 18:53
Nu börjar det dra ihop sig, vi är 19st som är inbokade för middag på slottet om jag inte missat nån nu! (Upplys mig isåf!) ;)
Det kommer 11st bilar, och förhoppningvis kommer några fler! :)

Det går att bara komma på middagen på slottet och möta upp oss på dagen, hör av er bara så vi vet!
Läs mer här (http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3579)

Så, här kan vi prata lite om hur vi ska planera resan...
Vilka skall åka karavan dit?
Vad är ni sugna på att göra på lördagen, vi har planerat en sajtsing cruising, fler förslag är välkommna!
Vem dricker mest öl på kvällen om inte Paul kommer?

Vi kommer bo på slottet:
Marcus och Susanne i Röd Mini Cooper S Marcus
Robert och Jessika i RoyalGrey Mini Cooper S Park Lane RobertH och MMJess
Hans G i Mörkblå Mini Cooper S Cab Hans G
Fredrik i Röd Mini Cooper Fredrik
Christian och Jaranya i Blå Mini Cooper S Works Chrille_nr6
Jonas och Eva i DarkGray Mini Cooper S powernap
Karl och Josefina i British Racing Green Mini Cooper KPKalle
Marcus A och flickvän i Dark Grey Mini Cooper S Massachinos
Dan och Anna Bengtsson i blå Mini Cooper S Luc!fear
Johan & Mari Runberger i BritishRacingGreen Mini Cooper S Zagato1


Och fler till middagen:
Robert (ace666) med sin fru
Helan och Maria
Noel med sin fru

Följande personer behöver fortfarande övertalas (om de inte bokat utan att säga det dvs), tror ni vi kan lyckas med det? :p
Mario (Fj0)
Robin (R.O.S)

Luc!fear
2007-07-31, 20:36
Kan någon redigera listan så att man ser vem som är vem?
Tänkte mig att man kunde skriva i "nickname" i anna färg direkt efter namn i listan.
Ni andra kanske vet vem som är vem, men inte jag...

Och alla ni som tvekar...ta tag i era liv...
Ju fler vi är tillsammans, tillsammans, tillsammans...ju fler vi är tillsammans ju gladare vi blir...
Eller nått...

Och sen ett fett gruppfoto att hänga på kontoret:cool:...eller över sängen:p

/Dan

Marcus
2007-08-01, 09:37
Sådär :) Nu ser man vilka det är ;)

Håller med Dan, ryck upp er nu, häng på! :)

Zagato1
2007-08-01, 17:06
Kommer också med! Har bokat rum på Västanå slott.
Kan eventuellt också hjälpa till med att reka lite vägar i området då jag inte bor så långt ifrån.

Johan & Mari Runberger

Marcus
2007-08-01, 17:15
Yey! Kul med mer folk! Skriver genast upp er på listan också :)

Hobbe
2007-08-01, 17:40
Zagatos MINI känner jag igen ;)

Marcus
2007-08-01, 17:45
Det vore ju superbra om du kan hjälpa Fredrik med vägplaneringen så vi får några roliga småvägar att köra lite på.

Fredrik
2007-08-01, 18:06
Kommer också med! Har bokat rum på Västanå slott.
Kan eventuellt också hjälpa till med att reka lite vägar i området då jag inte bor så långt ifrån.

Johan & Mari Runberger

Vad kul, Johan, ni är mer än välkomna!
Jag skulle verkligen uppskatta hjälpen med att hitta lite roliga vägar :happy: - känns lite svettigt att köra drygt 30 mil bara för att reka.

GT
2007-08-01, 19:15
I was told that my room was booked by robert h , but i dont seem to be on the list?

Marcus
2007-08-01, 19:21
I didnt know Paul! Ill sign you on the list then. Great that you are coming!

GT
2007-08-02, 06:02
I didnt know Paul! Ill sign you on the list then. Great that you are coming!

I would double check with Robo!

RobertH
2007-08-02, 12:44
Call me Paulo
--


Hej Robert,

Vi har dessvärre fullbokat 25 - 26/8.

Med vänlig hälsning

Maria
Västanå Slott
--

I have reserved this for you:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2f/Nammatjknoydart.jpg/300px-Nammatjknoydart.jpg

Christian
2007-08-02, 20:18
13-14 st...


inte många om man jämför med antalet medlemmar i Coopersweden...

Zagato1
2007-08-03, 19:26
Rekat lite vägar i Jönköpingsområdet idag. Med utgångspunkt från Ducati klubbens oumbärliga karta (som ju visar roliga vägar) har jag hittat en rutt från Jönköping över Husqvarna-Lekeryd-Haurida-Vireda-Örserum-Gränna-Västanå slott.
Ca. 6 mil mestadels riktigt roliga vägar. Fredrik, tror du det kan vara en lämplig sträcka att köra på lördagen?

/Johan

Marcus
2007-08-03, 19:34
Jag tror iaf absolut det! :)
Vi får planera så att det klaffar med tiden oxå.
Hur lång tid ung. tar körningen? Vi kommer ju ner till lunch, men sen vill man väll hinna till slottet till 18 ung och tvätta bilarna på nån mack innan dess.

Zagato1
2007-08-03, 20:09
Rundan jag körde idag var bara 6 mil, så även med något stopp och tvättning så bör det inte vara några problem med tiden. För er som kommer långväga ifrån bör ni definitivt också passa på att besöka Gränna stad och ladda upp med lite polkagrisar.

/Johan

Luc!fear
2007-08-04, 06:18
Jag undrar var exakt vi skall utgå ifrån i Jönköping.(bensinmack, köpcenter-parkering eller liknanade)
Måste ju finnas plats till 20-25bilar.
Kan lägga in detta i MicroSoft autoroute och få en karta på hela "rutten".
Vilken tid vi skall starta är också av vikt så dom flesta av oss måste planera resan dit också.
Själv har vi ca 20mil dit.
/Dan

Zagato1
2007-08-04, 17:13
Förselår parkeringen utanför Severins Möbler som samlingsplats. Den är tillräckligt stor och lätt att hitta eftersom den ligger i direkt anslutning till E4:an. Sväng av E4:an vid Kinnarps Arena och Elmia och ta höger i första rondellen. Samt höger direkt in på parkeringen. Går inte att missa!

/Johan

Luc!fear
2007-08-04, 21:27
quote=Zagato1;35171]Förselår parkeringen utanför Severins Möbler som samlingsplats. Den är tillräckligt stor och lätt att hitta eftersom den ligger i direkt anslutning till E4:an. Sväng av E4:an vid Kinnarps Arena och Elmia och ta höger i första rondellen. Samt höger direkt in på parkeringen. Går inte att missa!

/Johan[/quote]'
Andra förslag?ok för mig...
/Dan

Marcus
2007-08-05, 09:30
Fungerar för mig, har ingen aning om hur det ser ut där så! :D

Fredrik
2007-08-06, 07:05
Johan, ett utmärkt förslag på både väg och samlingsplats. Som lite utomsocknes är det lite svårt att veta var det finns lämpliga sådana, men dett blir kanon. Tack för din hjälp och tid du lagt ner :happy:

Ace
2007-08-06, 23:24
Är det för sent att ringa och boka middagen?
Har ju sålt min MC idag och jag hoppas att jag har ny bil till träffen.
Vill inte boka ännu. Kanske kan åka med Paul?

Marcus
2007-08-10, 12:11
Snart är det dags!

Verkligen inte för sent, se bara till att boka nu! Du får gärna ringa till slottet och anmäla att vi blir två utöver de som bokat rum till middagen :)

powernap
2007-08-10, 14:40
blir det aktiv körning under träffen?

*handskar o skor o hjälm??*

Christian
2007-08-10, 15:55
blir det aktiv körning under träffen?

*handskar o skor o hjälm??*

Försök du det...

Ska du åka ensam i bilen eller har du tjejen med dej??

Marcus
2007-08-10, 16:31
Detta blir nog mer socialt :) Får väl köra träff + bankörning tills nästa år, fast då drar det ju iväg lite mer kostnadsmässigt förståss.

powernap
2007-08-11, 20:38
Försök du det...

Ska du åka ensam i bilen eller har du tjejen med dej??

tjejen med så det blir aktiv körning ;-) hon kan väl ta sin ridhjälm eller nåt....brum brum....o nåt åksjukepiller

Christian
2007-08-12, 10:09
tjejen med så det blir aktiv körning ;-) hon kan väl ta sin ridhjälm eller nåt....brum brum....o nåt åksjukepiller

åksjukepiller:lol::lol::lol::lol:

ridhjälm eller nåt:hihi::hihi::hihi:

powernap
2007-08-13, 07:58
hoppas på att möta upp några sydlänningar på E4, o då blir det aktiv körning oavsett om man vill eller ej......

Fredrik
2007-08-18, 14:42
Nu är det dags för årets stora träff med Minister samlade från hela vårt avlånga land. Här nedan följer ett program med cirkatider, vi kan vid träffens start diskutera om någon har några förslag till ändringar.

Lördag 25/8:
Kl.12.00 Samling vid mötesplatsen som är parkeringen utanför Severins möbler i Jönköping: sväng av E4 vid Kinnarps arena /Elmia, håll höger i första rondellen och höger in på parkeringen.
Kl.12.30 Avfärd - kolonnkörning genom Jönköping, alternativt drar vi ut direkt på den väg Johan (Zagato1) arbetat fram: Jönköping-Huskvarna-Lekeryd-Havrida-Vireda-Örserum-Gränna-Västanå Slott. En möjlighet är att spara denna till söndagen - om detta kan vi tillsammans fatta beslut vid starten.

Kl.14.00 Fikapaus (kanske i Gränna, nere vid hamnen är det vackert).

Kl.15.30 Biltvätt (här har jag ingen idé om vart den ska äga rum, någon med bättre lokal kännedom kanske har ett bra förslag här)?
Kl.16.30 Avfärd mot slottet.
Kl.17.00 Ankomst Västanå Slott, där gruppfotografering vidtar, både med och utan Mini-besättning.
Kl.19-19.30 Middag, därefter följer samkväm i salongerna, baren är öppen så man inte behöver vara törstig. Fria aktiviteter resten av kvällen.

Söndag 26/8:
Kl.08.30 ca Frukost.
Kl.10.00 Avfärd. Här får vi ta ett gemensamt beslut om vi ska fara på den roliga vägen Johan föreslagit igen (om vi nu inte körde den på lördagen kör vi den givetvis nu), eller om vi ska testa apex på några andra vägavsnitt.

Kl.12.00 Lunch - här får slumpen styra, vi ser vart vi är och vad vi vill ha - i Gränna finns det ju lite restauranger, om vi nu är i närheten av det.

Kl.13.00 Vi fortsätter en liten tur till, alternativt skiljs vi åt och här finns det (om intresse finnes) möjligheter för en samkörningsgrupp på väg hem att stanna till och göra egna aktiviteter, besöka någon lokal sevärdhet eller så (för Stockholmare: kanske Flygvapenmuseet i Linköping?), valet är fritt.


LET`S MOTOR :steering: 8)

Marcus
2007-08-18, 18:35
Kanon!

RobertH
2007-08-18, 20:08
Kan vi få en halvtimme att presentera föreningen?

Fredrik
2007-08-19, 06:20
Absolut, det har vi talat om - vad sägs om före middagen, i baren, eller ska vi ta det just vid ankomsten. Annars finns ju möjligheten att ta det efter middagen, när alla är mätta och belåtna.

Fredrik
2007-08-19, 06:24
Jag lurar på det här med lunch på lördagen. En fundering jag har är om vi skulle ha ätit när vi träffas för att kunna maximera körningstiden tillsammans.

Det är väldigt trevligt att äta lunch tillsammmans, men ska vi rassla in på en restaurang, beställa, äta och betala tror jag det går minst en timme, så frågan jag slänger ut (och alltså hoppas få respons på) är om ni tycker att vi ska börja med att äta tillsammans?

Christian
2007-08-19, 11:33
Börja med att äta vid själva 12.00 snåret låter ok...
Och sen avfärd. På rolig väg..

Fikapausen vid 14 tar väl inte 1,5 timme..? eller?
Sen biltvätt. (låter kul förvisso)
Men inte stoppar man min cooper i en skrap-automat.

Fler ideér??

Fredrik
2007-08-19, 18:40
Nej Chrille, fikapausen ska inte ta en och en halv timme, vi fortsätter efter pausen är över :) . Vi får se vart vi är någonstans.
Vart biltvätten ska äga rum vet jag inte, jag tror de flesta av oss inte nyttjar automattvätt, och frågan är om Västanå Slotts ledning blir glada på oss om vi ställer oss och tvättar framför slottet - jag tror vi måste finna en gemensam lösning på detta - det kan ju bli vissa logistikproblem om tolv bilar ska tvättas exakt samtidigt. Detta kan ju vara något vi diskuterar vid 12 när vi träffas.

Marcus
2007-08-19, 18:50
Borstfri maskintvätt?

Fredrik
2007-08-19, 18:54
Ja, ibland när det kniper kör jag borstfritt, vi kan ju ta ett snack om det när vi träffas - utanför Gränna precis vid E4 finns en Statoil, men jag vet inte om de har en borstfri tvätt.

Ace
2007-08-19, 19:24
Om jag och "GT" dyker upp så hade vi önskat att åkturen är på lördag. Åker tillbaka till Göteborg på kvällen.
Ang. tvätt så måste det väl finnas något typ "Kärcher Clean Park" med högtryckstvättar att tillgå i Jönköping. Är det ingen som bor där som skall med?

Ace
2007-08-19, 19:37
Adress: VÄTTERLEDEN
Postnr: 56393
Ort: GRÄNNA
Tel: 036-52230
Fax: 036-52054
E-post: info@vatterleden.se

Karta: http://213.131.154.29/starcus/jsp/preem/std/show.jsp?id=36120

Stationstyp: Bemannad
SÅIFA-anläggning: Nej

Service
Bemannad, Alltid öppet, Livsmedel, Fastfood, Restaurang, Biltillbehör, Film & Musik, Spel Svenska spel, Gör det själv
Drivmedel
Bensin 95, Bensin 96, Bensin 98, Diesel ACP

Fredrik
2007-08-20, 06:56
Det har du rätt i Ace, om det kommer folk som bara ska vara med och köra dyker de antagligen upp på lördagen, vilket gör att vi nog satsar på turen Johan (Zagato1) föreslagit den dagen, men om det är en himla rolig väg kan vi ju veva den ett varv till på söndagen.
Biltvätten tar vi ett snack om på plats när vi träffas vid 12.

Marcus
2007-08-20, 10:56
Ska ni äta middag med oss då Robert? Jag ska ringa till slottet senast i morgon och se till att alla får plats och mat!

Ace
2007-08-20, 16:04
Jag skall prata med "GT" nu på Måndagsträffen. Tanken var väl att vi skulle äta middag med er. Har du något pris på det? Läste något om 495:- på deras hemsida. Jag återkommer ikväll med mer info.

KPKalle
2007-08-21, 08:42
Is the list of people coming up to date on the first post?

Marcus
2007-08-21, 10:11
Nu är den det!

Fredrik
2007-08-21, 11:25
Snart är det dags, kära Minister 8)
Om ni vill medverka på dagen, skriv gärna en rad så vi vet om ni kommer.

Om ni vill vara med på middagen måste vi få besked om detta, så vi inte står utan kuvert på kvällen. Se första posten i tråden.

Helan
2007-08-22, 07:06
Vilka kommer och kör med oss utan att vara med på middagen?

Zagato1
2007-08-22, 08:29
Lite kommentarer till ovanstående.
Vi kommer att ha gott om tid. Rundan som jag rekade är drygt 6 mil så den bör väl inte ta mycket mer än en timme att köra. Fikapaus i Gränna hamn låter som en bra idé. Det finns två stora bensinmackar ute vid E4:an vid Gyllene Uttern där man väl borde kunna tvätta bilarna. Finns tid/intresse för ytterligare körning så är vägen mot Tranås (väg 133) ganska rolig, även gamla E4:an norrut från Gränna mot Ödeshög är trevlig. Har dock inga förslag på "rundor" utan då får man väl improvisera eller vända och köra samma väg tillbaka. Ett annat alternativ om det blir tid över är väl att checka in på hotellet lite tidigare och ta en öl i baren!

/Johan

Marcus
2007-08-22, 18:40
Öl i baren tycker jag låter bra, vi kommer nog alla vara trötta efter att ha kört minst 5h bil! :)

Fredrik
2007-08-23, 06:57
Ja, vi har ju kört ett bra tag så det får kanske räcka. Ett barbesök med tillhörande öl är ju aldrig fel :beerchug:

powernap
2007-08-23, 07:20
fick ett konstigt infall att det var just ölen i baren man vigt den aktuella helgen till??? men jag kan ha fel ;-)

Fredrik
2007-08-23, 08:02
Jag tror att det kan ligga något i ditt infall.

Massachinos
2007-08-23, 14:21
hejsan flickor och pojkar!!! När kommer programmet för gränna mötet??? Vet inte när vi skall träffas i Jönköping tacksamm för svar!!!

Fredrik
2007-08-23, 15:24
Läs post #30 på sidan 2 i tråden :)

Ace
2007-08-23, 16:01
Jag skall prata med "GT" nu på Måndagsträffen. Tanken var väl att vi skulle äta middag med er. Har du något pris på det? Läste något om 495:- på deras hemsida. Jag återkommer ikväll med mer info.

Partade just med Paul. Han är sugen på att åka men jag har fortfarande inte bokat middagen. Min fru åker troligtvis inte med. Paul kan ju ta den platsen på middagen iså fall om du Marcus har bokat det för oss. Eller måste jag ringa slottet själv?

ersk
2007-08-23, 17:57
Partade just med Paul. Han är sugen på att åka men jag har fortfarande inte bokat middagen. Min fru åker troligtvis inte med. Paul kan ju ta den platsen på middagen iså fall om du Marcus har bokat det för oss. Eller måste jag ringa slottet själv?

Klockan 5 på en torsdag!! :beerchug: :nana: :drool3: :zzz: :banghead:

Luc!fear
2007-08-23, 19:36
hejsan flickor och pojkar!!! När kommer programmet för gränna mötet??? Vet inte när vi skall träffas i Jönköping tacksamm för svar!!!

Hej Kalmargrabben
Skall du på Sverigerträffen?
Själv bor jag i P-vik
Samköra upp dit?
/Dan

Ace
2007-08-23, 20:45
Klockan 5 på en torsdag!! :beerchug: :nana: :drool3: :zzz: :banghead:

Hi hi hi

Är nog endast med på dagaktiviteterna som det ser ut nu. Drar mot Göteborg vid 20:00.

Hans-G
2007-08-23, 20:50
Hi hi hi

Är nog endast med på dagaktiviteterna som det ser ut nu. Drar mot Göteborg vid 20:00.

Du får ta lyxmenyn och en bubbelvatten på Donkan som ersättning för slottsmiddan! :D

Fast du kanske hinner med en trerätters innan du drar...?

Massachinos
2007-08-24, 09:33
Hej Kalmargrabben
Skall du på Sverigerträffen?
Själv bor jag i P-vik
Samköra upp dit?
/Dan

Tjena Lucifer! självklart skall vi samköra! är dock väldigt dålig på kartan av vårt avlånga land! vad ligger P-vik? hur köra jag dit? du får gärna höra av dig!
ha det gott så länge!!!

Ace
2007-08-24, 10:21
Du får ta lyxmenyn och en bubbelvatten på Donkan som ersättning för slottsmiddan! :D

Fast du kanske hinner med en trerätters innan du drar...?

Vi får se hur det löser sig. Kanske går att sitta ner och ta något lätt fastän vi inte bokat plats? Huvudsaken är att komma med på samlingsbilden utanför. :;)

Helan
2007-08-24, 10:40
Ja bilden är viktig! :)

GT
2007-08-24, 13:18
Partade just med Paul. Han är sugen på att åka men jag har fortfarande inte bokat middagen. Min fru åker troligtvis inte med. Paul kan ju ta den platsen på middagen iså fall om du Marcus har bokat det för oss. Eller måste jag ringa slottet själv?

Sorry Guys ..........but i did say a long time ago that cant make it!:(

Fredrik
2007-08-24, 21:18
I morgon är det dags :banana:

Christian
2007-08-24, 21:19
äsch! Skiter i detta nu!

Nu kör vi va???!!

Måste man vänta till imorgon???????!

Fredrik
2007-08-25, 05:51
GENTLEMEN (and Ladies), START YOUR ENGINES :steering: :banana: 8) ,
TODAY IS THE DAY, YAAY!