handdator

Visa fullständig version : Stripes från RobertH



Sillen
2007-07-26, 20:56
Fick mina stripes idag. :p
Ringde direkt till min dekalfilmskille (långt ord).
Ska boka upp en tid och en hall att vara i. Kan knappt vänta.
Så fort vi har fått på dem på huven så kommer det lite bilder på vad som hänt med min bil hittills.

Den som väntar.......

Hoppas att alla som beställde kommer att lägga in bilder sina bilar.

RobertH
2007-07-26, 20:59
Schysst, såg dom bra ut?

Var ute och slutjusterade min montering idag. Blev riktigt bra faktiskt, men så tog det sin tid också. Mina var dock inte utskurna för rätt längd, scoop osv. så det var lite svårare. Men vanliga strajps borde en kunnig montera på 15 min inkl. förtvätt. Hoppas det blir bra!

Sillen
2007-07-26, 21:03
Jag har inte hunnit plocka upp dem än! Ska göra det imorgon.

Ace
2007-07-27, 10:01
Schysst, såg dom bra ut?

Var ute och slutjusterade min montering idag. Blev riktigt bra faktiskt, men så tog det sin tid också. Mina var dock inte utskurna för rätt längd, scoop osv. så det var lite svårare. Men vanliga strajps borde en kunnig montera på 15 min inkl. förtvätt. Hoppas det blir bra!

Så nu är det inte någon original-Park Lane längre? Dom stripesen gillade du inte eller?

RobertH
2007-07-27, 11:12
Så nu är det inte någon original-Park Lane längre? Dom stripesen gillade du inte eller?

Det har aldrig suttit några stripes på min så länge jag har ägt den. Den modellen är helt okej, men lite tråkigt att köra samma som alla andra :D

RandyPiper
2007-07-27, 22:16
Är det checkmate som har huvstripes då?

Står en checkmate utanför på gatan här utan huvstripes.

Har för mig att det är såna här stripes original på Park Lane, iaf enligt en katalog jag har som ligger och skräpar.

http://www.autogaleria.pl/fotografie/mini/mini_cooper_s_checkmate_2005_01.jpg

Det där ser ifs ut som någon sorts hybrid mellan parklane och checkmate.

Ace
2007-07-27, 22:17
Står en checkmate utanför på gatan här utan huvstripes.

Har för mig att det är såna här stripes original på Park Lane, iaf enligt en katalog jag har som ligger och skräpar.

http://www.autogaleria.pl/fotografie/mini/mini_cooper_s_checkmate_2005_01.jpg

Det där ser ifs ut som någon sorts hybrid mellan parklane och checkmate.


Exakt det var den huvstripen jag menade!
Såg en annan checkmate utan den.

RobertH
2007-07-27, 22:19
Ja det där är park lane originalstripes. Ska ha suttit på min också såg jag i specen från fabrik, men någon har väl slitit bort dem. Jag har ju inte Park Lane-texten ovanför sidoblinkerserna heller.

Sillen
2007-08-05, 19:44
Här kommer bilderna.

RobertH
2007-08-05, 20:01
Snyggt! Nöjd?

Sillen
2007-08-05, 20:04
Mycket nöjd!

GT
2007-08-05, 20:05
Looks COOOOOOOOOL

GT
2007-08-05, 20:06
Now you will get good money for it when you buy your cooper S:woot:

Sillen
2007-08-05, 20:07
Nag nag :)
It will come (in about 2 years).

RobertH
2007-08-05, 23:10
Nu är du kändis!

http://www.minimania.se/shop/klassiska-stripes-kanter-p-253.html

Sillen
2007-08-06, 07:43
Gött, inga problem!

stroessel
2007-08-06, 08:35
Ja det där är park lane originalstripes. Ska ha suttit på min också såg jag i specen från fabrik, men någon har väl slitit bort dem. Jag har ju inte Park Lane-texten ovanför sidoblinkerserna heller.

Innan jag plockade hem min bil från Tyskland så påstådde dom att det var "Park Lane-paket" på den. Dock har jag ingen cd-växlare och ingen klima utan bara vanlig AC. Dock är det automat och helläder.
Inga stripes och inga Park Lane-dekaler på sidoskärmen.
Kan det vara Park Lane iaf? jag är skeptisk...

RobertH
2007-08-06, 08:39
Innan jag plockade hem min bil från Tyskland så påstådde dom att det var "Park Lane-paket" på den. Dock har jag ingen cd-växlare och ingen klima utan bara vanlig AC. Dock är det automat och helläder.
Inga stripes och inga Park Lane-dekaler på sidoskärmen.
Kan det vara Park Lane iaf? jag är skeptisk...

Park Lanepaketet skiljer sig rätt så drastiskt mellan 05 och 06 tror jag. Alla 06 PL har samma färgkombo (Royal grey + silvertak), instegslister Park Lane, dekaler på sidorna, instrumentpanel i kolfiberlook, krompaket, kromade backspeglar. Det är säkert något mer som jag glömt.

Jag är osäker på vad som ingick i PL-paketet före 06..