handdator

Visa fullständig version : Siktpaket



sehlis
2007-07-19, 17:09
Jag är sugen på en Cooper D och kollar vilka tillbehör som skulle vara intressant vid beställning.
Ser då att "Siktpaket" finns som tillval. Är det samma lösning som Ford använder med värmetrådar i framrutan ?

Rasmus
2007-07-19, 17:44
Ja, det är värmetrådar i framrutan. Även automatisk avbländning på backspegeln och automatiska vindrutetorkare med regnsensor ingår. Den sistnämnda är för övrigt grymt skön att ha i bilen och rekommenderas varmt!

Onebuying
2007-07-19, 18:50
Jag är också inne på att köpa en Cooper D (se separat tråd) och är i samma tankar som du, vilken utrustning man ska köpa.

På den Cooper S som jag har idag har jag Siktpaket och det är faktiskt inte alls dumt! Har aldrig behövt skrapa vindrutan, isen smälter på max ett par minuter när det är vinter. Regnsensorn har antagligen utvecklats på den nya MINI:n, på min finns bara "på/av", det går alltså inte att ställa in känsligheten på regnsensorn på den. Men det kanske går på nya modellen.

Så jag kan rekommendera paketet, även om det inte är det högst prioriterade om jag ska köpa en Cooper D. Lycka till med dina köpplaner!

Henrik