handdator

Visa fullständig version : Byta tempgivare? Någon som vet hur man gör?



Ace
2007-07-06, 12:17
Var på BMW Group Göteborg idag för att min elfläkt i motorn vägrar stänga av sig. Mekanikern sa att det var tempgivaren som behöver bytas. Någon som har haft samma problem? Kan man fixa det själv eller? Någon som isf vet hur man går till väga? Fick tid först den 13 augusti, lite segt att köra med det hela sommare.

/R-ace666

RobertH
2007-07-06, 12:22
Har aldrig gjort det på en MINI, men det brukar vara en enkel operation på 2-10 minuter. Ska kolla lite om jag hittar MINI-specifik info..

Ace
2007-07-06, 12:41
Dig kan man lita på! Gillar snabba svar. Skall kolla lite på MINI2 om jag hittar något. Vad kan tempmätare heta på engelska?

RobertH
2007-07-06, 12:58
Mätare heter "Temp gauge".. men det är nog inte det ordet du ska söka på. Men testa att söka efter "temp fan" så får du upp massa resultat. Hittade 4-5 relevanta svar direkt, men inget just om hur man byter.

Tror nog det enklaste är att åka och köpa den på BMW, öppna huven, leta upp den och byta. I värsta fall får du väl åka till "The old speckled hen" på Worx och låta honom fixa det precis som allt annat :D:D

Klas Rombäck
2007-07-19, 08:53
Mätare heter "Temp gauge".. men det är nog inte det ordet du ska söka på. Men testa att söka efter "temp fan" så får du upp massa resultat. Hittade 4-5 relevanta svar direkt, men inget just om hur man byter.

Tror nog det enklaste är att åka och köpa den på BMW, öppna huven, leta upp den och byta. I värsta fall får du väl åka till "The old speckled hen" på Worx och låta honom fixa det precis som allt annat :D:D

Här kommer en spräng skiss som jag hittade på BMW:s sida, det är tydligen en dubbel temp givare för annars brukar det sitta en för motor styrningen och en för temp givaren men på Cooper är det tydligen samma.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=RE31&mospid=48020&btnr=11_3086&hg=11&fg=15

// Klas