handdator

Visa fullständig version : Gotland Ring - Intresserade?



Rasmus
2007-07-05, 16:25
I ett par olika "trådar" här på forumet pratas det om körning på Gotland Ring.

Eftersom jag bor på Gotland och kör "rätt" bil ;) så har jag funderat på att dra ihop en liten MINI-träff här på ön, med körning på Gotland Ring i kombination med god mat och dryck och lite andra sköna aktiviteter. Antingen nu på sensommaren/hösten eller nästa vår.

Jag skulle kunna kolla runt med lite kontakter jag har, så att alla CooperSweden-medlemmar får ett bra paketpris på resa, boende och körning på Gotland Ring.

Alternativet är att alla bokar sina egna resor, boendealternativ och bankörning men risken då är att det inte blir så värst organiserat :)

Hur många här är intresserade?
Svara gärna på "pollen"! :)

Länk till Gotland Ring: http://www.gotlandring.com/

// Rasmus

Hobbe
2007-07-05, 16:50
Ta gärna redan på vad som gäller om någon sätter sin bil i räcket så att det inte blir någon otrevlig överraskning för den drabbade.
Om det är allmänhetens körning så kan säkert arrangören Gotland Ring kontaktas för att få svar på detta.
Troligen är allt "på egen risk".

Nu finns det ju inte mycket att köra in i på GR, men information är alltid bra ;)

Rasmus
2007-07-05, 16:59
Ta gärna redan på vad som gäller om någon sätter sin bil i räcket så att det inte blir någon otrevlig överraskning för den drabbade.
Om det är allmänhetens körning så kan säkert arrangören Gotland Ring kontaktas för att få svar på detta.
Troligen är allt "på egen risk".

Nu finns det ju inte mycket att köra in i på GR, men information är alltid bra ;)
Jag känner en kille som kör racetaxi på Gotland Ring. Ska höra med honom om vad som gäller.

Blir vi tillräckligt många så kan vi kanske boka hela banan istället för att köra på allmänhetens körning. "Coopers Only"! :D

Återkommer!

Marcus
2007-07-05, 17:17
Vill helst veta hur det är med försäkringar, men kör oavsett.

Detta blir ju inget allmänt event på det sättet att många inte är interesserade av bankörning, så jag tycker inte att det konkurrerar så mkt med sommarträffen.

Få ihop tillräkligt många för att hyra banan vore bäst. Bara det finns nån som har huvudansvaret på banan så arrangörerna inte blir slutgiltigt ansvariga för allt.

powernap
2007-07-05, 18:30
drägel :-)

mrmarsupilami
2007-07-05, 19:39
Hoppas verkligen detta blir av!

Frejkan
2007-07-05, 21:15
Detta blir ju inget allmänt event på det sättet att många inte är interesserade av bankörning, så jag tycker inte att det konkurrerar så mkt med sommarträffen.

.


Så forummedlemmar får inte ta egna initiativ, om det skulle konkurrera med arrangemang som en del är inblandade i? En fråga bara.

Rasmus
2007-07-05, 21:57
Har kollat lite nu med mina "kontakter" och fått svar på ett par frågor. Mer utförliga och korrekta svar kan jag få när banans ägare/chef är tillbaka från sin Greklandsemester. Det är han i nästa vecka.

Att hyra banan är ganska dyrt och kostar cirka 20.000 kr, men enligt uppgift så kan man få bättre pris om man är en klubb/förening som kör. Detta ska jämföras med att det kostar mellan 600 - 800 kr att köra på allmänhetens körning. Är man ett par bilar blir det inte så himla mkt dyrare att hyra banan helt och hållet. Och då får man ju köra mer också!

Ju tidigare man är ute med sin bokning desto bättre pris/avtal kan man göra, så det mest rimliga är kanske att köra en racehelg till våren? Då är även boende, resor osv. billigare än under högsäsongen (sommaren) på Gotland.

Angående försäkring så får man skriva på ett avtal där man godkänner att Gotland Ring inte bär ansvar för din bil eller vad som händer med den när du kör. Sätter man Coopern i en vägg (finns dock inte så mkt att köra in i) så är det upp till föraren och förarens försäkringsbolag att lösa problemet. Alla är införstådda med det hoppas jag? :handen:

Mer info ang. vad som ingår när man hyr banan och hur länge man får hyra den osv. kommer så snart jag vet mer!

Rasmus
2007-07-05, 22:03
Här kan ni se min polare när han kör sin pimpade Alfa på Gotland Ring. Ni ser även hur banan ser ut och är uppbygd:
http://youtube.com/watch?v=Trm0Kdf5rRQ

Det är första åket för säsongen för honom, så kolla lite längre in i filmen när han fått upp farten :)

RandyPiper
2007-07-06, 01:50
Här kan ni se min polare när han kör sin pimpade Alfa på Gotland Ring. Ni ser även hur banan ser ut och är uppbygd:
http://youtube.com/watch?v=Trm0Kdf5rRQ

Det är första åket för säsongen för honom, så kolla lite längre in i filmen när han fått upp farten :)

Fan vad skön den banan ser ut !

Var ligger banan nånstans ? I närheten av Slite ?
Blev iaf riktigt sugen på att köra den så man kanske borde hänga på det här eventet ifall det blir av.

Rasmus
2007-07-06, 09:21
Fan vad skön den banan ser ut !

Var ligger banan nånstans ? I närheten av Slite ?
Blev iaf riktigt sugen på att köra den så man kanske borde hänga på det här eventet ifall det blir av.

Banan ligger några mil norr om Visby. Det tar cirka 30 min att köra dit i en Skoda. Med Coopern tar det 15 min! :D

Såklart du ska hänga på?!

Marcus
2007-07-06, 10:18
Så forummedlemmar får inte ta egna initiativ, om det skulle konkurrera med arrangemang som en del är inblandade i? En fråga bara.

Nu ska vi inte vara sånna... Var mest en allmän fundering, tänkt förhoppningsvis skippar inte fler sverigeträffen bara för att vi kör lite bana i mitten av sommarn oxå.

Christian
2007-07-06, 14:29
Kan nog dyka upp ifall det blir av i vår.

RandyPiper
2007-07-06, 14:31
Kan nog dyka upp ifall det blir av i vår.

Våren 2008 ?

Marcus
2007-07-06, 14:33
Men nått lite mindre planerat måste vi väl endå kunna styra redan i sommar?

Marcus
2007-07-06, 14:38
Kollade videon nu, ser ju superkul ut!

Verkar vara riktigt ordentliga avåkningsmarginaler oxå eller? Är ju en fördel när det är oförsäkrat.

ola
2007-07-06, 14:41
det är allmännhetens körning den 10e augusti så då ska jag dit o prova :-) rapport följer..

Marcus
2007-07-06, 14:48
Ska du ner med ett gäng då ola, är det alfagrejer som gäller?

Christian
2007-07-06, 14:53
Våren 2008 ?

ja... innan går ej.

Pengar växer ej på träd.

Rasmus
2007-07-06, 14:55
Våren 2008 ?

Är det för långt fram i tiden?
Om man ska hyra banan och förhandla pris, samt se till så att ni "fastlänningar" får billigt (och bra) boende så är det nog inte högsommar som gäller. Om man tar det under våren så kan det bli ett attans bra och väl planerat event! :)

Christian
2007-07-06, 14:59
Är det för långt fram i tiden?
Om man ska hyra banan och förhandla pris, samt se till så att ni "fastlänningar" får billigt (och bra) boende så är det nog inte högsommar som gäller. Om man tar det under våren så kan det bli ett attans bra och väl planerat event! :)

Jag håller med dig.


Du ska bara höra hur svårt "de" har för att kunna träffas bakom Sibyllakiosken hemma i fjolltr--- oj.. Stockholm. ;)

Rasmus
2007-07-06, 15:01
Kollade videon nu, ser ju superkul ut!

Verkar vara riktigt ordentliga avåkningsmarginaler oxå eller? Är ju en fördel när det är oförsäkrat.

Exakt, det är bra avåkningsmarginaler! Akta vindkraftverken bara! ;)

Om du kollar 4 minuter in i videoklippet, som jag länkade till lite tidigare, så ser ni hur en bil precis har kört av banan.

Marcus
2007-07-06, 17:23
Haha, undrade varför det stod en bil parkerad där :)

Marcus
2007-07-06, 17:24
Jag tycker att vi kan planera ett stort event till våren 2008, men jag hade gärna åkt ner och kört på banan 1 dag eller två redan i augusti om några fler vill åka då...

Hobbe
2007-07-06, 19:41
4-5/8 ska vi till Ring Knutstorp Marcus ;)

Rasmus
2007-07-06, 20:32
Jag tycker att vi kan planera ett stort event till våren 2008, men jag hade gärna åkt ner och kört på banan 1 dag eller två redan i augusti om några fler vill åka då...

Låter bra! Allmänhetens körning är ju öppet och där kan man nog köra skiten ur bilen några gånger när andan faller in, så satsar vi på att hyra banan i april och drar då ihop ett stort jäkla gäng Coopers! Hela bildäck på Gotlandsbåten ska vara full med MINIS våren 2008 ;)

alxndr
2007-07-10, 15:17
Ser ut att vara en riktigt skojjsig bana :handen:

ola
2007-07-14, 23:07
Ska du ner med ett gäng då ola, är det alfagrejer som gäller?

nä ska dit ändå på bröllop och det ligger granne med gotland ring så tänkte köra med Minin om det inte är så att tjejen framhärdar med att åka alfa till gotland pga packningens storlek...

ola
2007-07-14, 23:08
Är det för långt fram i tiden?
Om man ska hyra banan och förhandla pris, samt se till så att ni "fastlänningar" får billigt (och bra) boende så är det nog inte högsommar som gäller. Om man tar det under våren så kan det bli ett attans bra och väl planerat event! :)

kan ordna billigt boende alldeles i närheten av ringen för ca 15 pers i småstugor...

Luc!fear
2007-09-07, 15:00
Polaren från Malmö kör Opel Speedster.
Han och några polare var på gotland ring.
Här är en länk på en video som dom lagt upp.
http://videos.streetfire.net/video/wm/a6e94f65-2ad1-4a6a-917a-999f011c2559.htm
Det får bli till våren...(men planering i tid är bra)

Luc!fear
2007-09-07, 15:18
En annan rolig video:
race MINI cooper beats modied 911C2 - Car Videos on StreetFire (http://videos.streetfire.net/video/e2ac4c12-bb65-4ba2-a612-0c7f6efa24c5.htm)
/Dan

J©KE
2007-09-08, 14:40
Hur många här är intresserade?
Svara gärna på "pollen"! :)

Hej!
Jag har kört med mini på Gotland 3 gånger och man blir som FRÄLST!!!
Skulle kunna skriva flera sidor om hur kul det är, hur fin banan är, hur fort man kan köra mini på den osv...
Jag har vart där både vår och höst och är på väg dit igen tänkte jag i oktober, men det är klart att det vore GRYMT om det blev i form av en mini-träff :D

Man kan bo billigt på vandrarhemmet i Lärbro och gruppris på färjan borde inte vara några problem.

Jag har nog lite OnBoard-videos om någon är intresserad.

Om det blir av i höst bjuder ja alla som kör på en Ringen-dekal (som en del av oss redan har)

J©KE

RobertH
2007-09-08, 15:05
Jag är sugen som fan, men det har ju varit snack om en större träff där till våren också. Sen har vi ju Rasmus, vår egen festfixare på ön!

Marcus
2007-09-08, 15:16
Det blir nog lite trångt om tid att styra upp en CooperSweden grej i höst, men vi kan ju alltid dra ihop 3-4 MINIsar som åker ner tillsammans.
Jag vill bara få mina R-däck först.

Vad går en resa och hotell på?

powernap
2007-09-10, 08:47
tyckte i somras att vi kunde styra upp nåt i höst...men nu är hösten här och det känns lite stressigt med happenings till höger o vänster...

gillar tanken på att förlägga coopersweden.se summer meet 2008 på gotland ring på VÅREN så alla kan planera och att vi kan slå de 14 som var i gränna på 2007 års meet......

J©KE
2007-09-10, 10:04
gillar tanken på att förlägga coopersweden.se summer meet 2008 på gotland ring på VÅREN så alla kan planera och att vi kan slå de 14 som var i gränna på 2007 års meet......[/QUOTE]

Bra idé!
Visby är ju sååååååå mycket softare på våren innan alla idioter kommer dit.

Rasmus
2007-09-10, 11:44
tyckte i somras att vi kunde styra upp nåt i höst...men nu är hösten här och det känns lite stressigt med happenings till höger o vänster...

gillar tanken på att förlägga coopersweden.se summer meet 2008 på gotland ring på VÅREN så alla kan planera och att vi kan slå de 14 som var i gränna på 2007 års meet......

Låter som en mycket bra idé!
Och vill nån komma ner hit innan och köra privat så finns jag här, bara å höra av er! :)