handdator

Visa fullständig version : Saknaden av en Mini...



alxndr
2007-06-26, 22:48
... är oehört tuff.

Börjat att köra lite hojj men det är faktsikt roligare att åka mini måste jag säga, får nog fundera över det här.

Kör just nu runt i en bil som knappt går framåt och är svajjjigare än en lastbåt, vajre gång man ser en mini glida förbi så tänker man " om man ändå kunde få åka med en bit "

Bläääää får nog åka upp till BMW och spana lite imon :handen:

Fredrik
2007-06-27, 06:37
Vi sade ju det till dig, Alex - gör nu det enda rätta och åk och spana på en Mini idag!

alxndr
2007-06-27, 08:32
Vi sade ju det till dig, Alex - gör nu det enda rätta och åk och spana på en Mini idag!

Jag vet, skulle ha lyssnat :rolleyes:

Sitter faktiskt och smygtittar lite på blocket.se hela dagarna :)

Ashra
2007-06-27, 09:02
vi försökte varna dig =) Du hade en av de bättre bilarna också =P

alxndr
2007-06-27, 09:06
Jag vet, skit är det :) ... tittar blocket men jag tycker inte det finns någon cooper som riktigt skriker efter mig men det dyker nog upp :)

Freddo
2007-06-27, 09:20
Hehe, oväntat :)

Ja lite samma här, sitter man i sin R56 cooper och möter en R53 MCS så tänker man tillbaks å ångrar sig..ja faktiskt. Letar blocket efter en som passar mig. Så snart är jag nog tillbaks där jag me..

alxndr
2007-06-27, 10:53
Hehe, oväntat :)

Ja lite samma här, sitter man i sin R56 cooper och möter en R53 MCS så tänker man tillbaks å ångrar sig..ja faktiskt. Letar blocket efter en som passar mig. Så snart är jag nog tillbaks där jag me..

Hehe :) ... får hoppas att vi inte letar efter likadana MCS :woot:

Ashra
2007-06-27, 11:06
04:an med kellners trimmet då Dock behöver du lacka om den eftersom den e gul =P

Freddo
2007-06-27, 11:35
04:an med kellners trimmet då Dock behöver du lacka om den eftersom den e gul =P

Ja den verkar grym.. Tycker gul/svart är riktigt schysst.

Dock verkar den inte ha så mycke utrustning.
Själv vill jag nämligen ha en som har så gott som allt.. navi eller chronopak:et kan jag vara utan men annars vill iaf jag ha det mesta..
Motusbil har en electricblue/vit som har all utrustning jag vill ha.. dock är den just electricblue, känns lite tråkigt att ha en precis likadan som den förra.

Novation har även en checkmate som är så gott som fullsmetat med utrustning. Men 226000...njaa.

Lär väl iofs försöka sälja iväg min först.

Ashra
2007-06-27, 11:45
Annars e det mobile.de och importera finns några riktigt snygga där nere för vettiga pengar. =)

Freddo
2007-06-27, 11:48
Ja absolut gör det det..fast så mycke billigare vet jag inte.
Vad kostar det att importera på ett ungefär om man åker ner själv?

Ashra
2007-06-27, 12:00
Uj jag vet att det finns någon på forumet som gjort det flertalet gånger hoppas han ser detta och lämna kommentar.

Betan
2007-06-27, 12:29
Hej Freddo: Ny på forumet men kan svara hyffsat på importfrågan mellan 5000-10000 kr beroende på hur smidigt du kan komma undan flyg och direkt veta var du ska hämta bilen blir med tur billigt men bila ner görs oftast, bensin, båtar, hotell, skyltar (trafikförsäkring)och öl på vägen hem blir där runt.
Tyvärr brukar det vara svårt att pruta på plats när man kommer ner så bra pris direkt är bäst.
kostnad för reg besiktning i sverige runt 2000 kr sist jag gjorde det 2005.Men skrotningsavgiften på 1500 är väll bortagen från 1 juni?

alxndr
2007-06-27, 16:17
Freddo: jag diggar faktiskt inte GUL så mycket, gillade electric blue som faen men är som du säger att när man haft en kan man knappast köpa en till :D

Betan: Växjö ?!?! Vad kör du för coooooper !=?!?=!

Zagato1
2007-06-27, 18:29
Trodde väl att du skulle sakna bilen alxndr. Vill i alla fall att du ska veta att den kommit till ett gott hem. Är precis färdig med lackbehandling, nu står den så nyputsad och fin i garaget att jag inte vill ta ut den i regnet!

Hälsning
Johan

GT
2007-06-27, 18:48
Just so you guys know i saw a MCS JCW in yellow , plastic painted and check roof in Holland ..........it looked FANTASTIC! we even saw a MCS JCW R56 in yellow with aero kit and full JCW stylad it was evil YELLOW OR ORANGE IS THIS YEARS COLOUR.

I have never seen a mini in orange, but it looks soooooooooooo coooooool !!!!

MrCooper
2007-06-27, 19:08
Så du saknar bilen säger du? :)

Kan intyga att den gula R56:an som Paul nämner var riktigt fräck och då är jag inte så mycket för gul på MINI.

Ace
2007-06-27, 21:23
Kit blev helt knäckt när han såg att "Den Gula Worksen" hade kofiberhandtag bak och kolfiber nere vid utblåset! Han har inte det på sin. Men det kommer nog snart, eller hur Kit?

Ashra
2007-06-27, 22:03
det e e bara sälja hojen och jaga upp en cooper S och köpa.

alxndr
2007-06-28, 07:35
Trodde väl att du skulle sakna bilen alxndr. Vill i alla fall att du ska veta att den kommit till ett gott hem. Är precis färdig med lackbehandling, nu står den så nyputsad och fin i garaget att jag inte vill ta ut den i regnet!

Hälsning
Johan

Härligt härligt johan ! Saknar allt bilen så man nästan håller på att bli galen, spanar och spanar på blocket men hittar inget som faller i smaken riktigt... Har börjat spana lite på R56:an men var ute och provkörde den precis när den släpptes och blev faktiskt lite missnöjd ?!

Någon annan som upplevt det ?!

GT
2007-06-28, 09:17
I thought the R56 was great!!!!! the only 2 things that piss*e me off was ;

1: its too big
2: The turbo runs out of power at 5800rpm

the fact that the fantastic sound of the compressor is gone is not that much of a let down imo.

Freddo
2007-06-28, 09:20
Nja det är väl både och, R56:an är ju inte lika rå som den gamla..fast det är schysst skjuts i S:en.
Jag som bytte till en R56 Cooper upplever ju bara en mer sofistikerad komfortbil än min förra S, å det är väl skönt ibland, tyckte man iaf i början men suget efter kompressorvinandet blir mer å mer påtagligt.

Sen sitter man heller inte lika skönt i R56:an, mycke högre sitthöjd än den gamla.

Ashra
2007-06-28, 10:25
kompressor ljudet e ju den ljuvaste muskiken !

Betan
2007-06-28, 11:42
Alxndr:En sliver med svart tak Affären blev klar idag satsade på en cooper S pga den där vinande saken under huven:) Ska ut och köra lite nu i det halvtråkiga vädret....

alxndr
2007-06-28, 12:02
Alxndr:En sliver med svart tak Affären blev klar idag satsade på en cooper S pga den där vinande saken under huven:) Ska ut och köra lite nu i det halvtråkiga vädret....

Grattis måste jag få säga då ! ... hoppas jag hittar en med så får vi sticka ut och gasa lite på växjö´s gator sen :handen:

race-chick
2007-06-28, 21:21
Kit blev helt knäckt när han såg att "Den Gula Worksen" hade kofiberhandtag bak och kolfiber nere vid utblåset! Han har inte det på sin. Men det kommer nog snart, eller hur Kit?


ja just det kit.. Vad är din kolfiber? :D

Betan
2007-07-01, 20:26
Alxndr: Självklart får det bli en runda i minisarna då, håller utkik här på forumet när du handlat dig en!!

Ace
2007-07-02, 21:15
ja just det kit.. Vad är din kolfiber? :D

Nu har jag kolfiber(look) men inte Kit! hi hi

KIT
2007-07-02, 21:25
Knäckt är bara förnamnet....har iallafall kolfiberspeglar.....
Blir nog kolfiberlook till att börja med (bröllop vankas i helgen...)

GT
2007-07-02, 21:29
Ask for kolfiber as a wedding present:woot:

KIT
2007-07-02, 21:35
Good idea! The wedding cake is going to be covered in it though!