handdator

Visa fullständig version : Vilken färg ska jag välja? Ny MINI



andreass
2007-05-31, 19:47
Hej på er alla!

Äger ingen MINI ännu, men är på G. Skall handla mig en diesel är det tänkt och var inne på BMW i Göteborg o testade idag. Riktigt trevligt!!

Detta blir min bruksbil, och jag tror jag hittat en perfekt kombination av storlek, busfaktor och bränsleförbrukning.

Nu några frågor: Vilken färg skall man välja? Det är ju en djungel. Först tänkte jag mig en gräddvit med svart tak, men sen funderar jag på en blå med vitt tak. Tips o ideer?

Om man vill sänka kärran, finns det trevliga fjädersatser?

Mvh Andreas(som annars åker SingelSupra) :D

BlastBeat
2007-05-31, 20:05
Hej på er alla!

Äger ingen MINI ännu, men är på G. Skall handla mig en diesel är det tänkt och var inne på BMW i Göteborg o testade idag. Riktigt trevligt!!

Detta blir min bruksbil, och jag tror jag hittat en perfekt kombination av storlek, busfaktor och bränsleförbrukning.

Nu några frågor: Vilken färg skall man välja? Det är ju en djungel. Först tänkte jag mig en gräddvit med svart tak, men sen funderar jag på en blå med vitt tak. Tips o ideer?

Om man vill sänka kärran, finns det trevliga fjädersatser?

Mvh Andreas(som annars åker SingelSupra) :D
Beror ju på vilken modell du ska köpa (ny eller begagnad). Men eftersom du ska välja helt så antar jag att det blir en 07:a. Det låg en tråd uppe för ett tag sedan om vilken färgkombo som är snyggast, blev många olika svar. :)
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3820

Hurvida det finns fjädrar till nya R56:an kan jag tyvärr inte svara på. Men om det inte finns redan idag lär det inte dröja länge innan det kommer! Finns ju mycket kul till den gamla.

Marcus
2007-05-31, 20:59
Tänkte att diskutionen kunde få fortsätta i en ny tråd! :)

Jag tycker du ska välja gräddvit med svart tak och svarta speglar, finns knappt nån snyggare färgkombination tycker iaf jag :)

Sänkningssatser finns, och det lär bara komma fler ;) Har inte MINI en egen?

RandyPiper
2007-05-31, 21:02
British Racing Green med vitt tak och speglar, snyggt och originellt.

RobertH
2007-05-31, 21:07
Välkommen!

Sänkfjädrar finns, märke Eibach. Sänker mellan 20-25mm runt om.

http://www.lohen.co.uk/shop2/prodimages/LohenEibachsprings.jpg

PM:a mig om du vill ha pris på en sats.

andreass
2007-06-01, 13:01
Ja färgen är nog svårast tror jag.. Den gröna är fin, men hade den funnits i solid version som orginalet så vore det klockrent. Den mörkgråa är riktigt fin och diskret..:p

Frågan är om man skall satsa på ett justerbart(höjd) chassiekit? Jag vill ha den superlåg på sommaren och normalhög på vintern.

Jag kikade inte i bagaget, finns det plats för ett slutsteg?

Mvh Andreass

MNS
2007-06-03, 09:53
Finns inte så jätte många ställbara fjäderben till R56:an ännu men dom som finns och till föregående modeller så sänker dom minst 20 mm i grund och botten så den är LÅG i även i högst läget för vinterkörning

Jo visst finns det plats för slutsteg

andreass
2007-06-03, 18:26
Finns inte så jätte många ställbara fjäderben till R56:an ännu men dom som finns och till föregående modeller så sänker dom minst 20 mm i grund och botten så den är LÅG i även i högst läget för vinterkörning

Jo visst finns det plats för slutsteg



Låter ju utmärkt, har ett McIntosh jag tänkte slänga in. Bör jag välja ngt speciellt audiopaket för att få fler högtalare exv?

MNS
2007-06-03, 18:38
bäst blir det nog och bygga in steget i en trä låda som döljs under bagerumsmattan, jag skulle kört billigaste standard och eftermonterat andra högtalare osv , men i och med att minin har sin inbyggda huvudenhet så blir jag lite osäker... men i vilket fall som helst så kan man ju efter montera lågnivå ut gång om det inte sitter någon/några så ett par nya högtalare + ditt slutsteg rockar bra mkt mer en h&k