handdator

Visa fullständig version : Russian Convoy and MINI United



KPKalle
2007-05-29, 14:09
I just spoke with Fedor of the Russian group we met last summer. And he told me their plan of dates for their trip down to MINI United. They will pass through Stockholm, Göteborg and then to Copenhagen. So it would be cool if as many as possible of us can make them feel welcome on their journey down.

The details are:


16 Russian MINIs - from Moscow and St Petersburg
18th June - arrive Stockholm around 08.00-09.00 on MS Symphony (Silja Line)
they will stay in Stockholm until about 13.00
18th June - stay the night in Göteborg. Hotel was something like Vadstena I think
19th June - stay the night in Copenhagen
20th June - arrive at MINI United

jakob
2007-05-29, 14:18
Har du en kontakt/email/web-site, så jeg kan skrive til dem?

KPKalle
2007-05-29, 14:32
Jakob, put any questions or whatever you have in this thread http://www.mini2.com/forum/europe/141707-russian-convoy-mini-united.html on MINI2. That's where Fedor (MINI2 user name Hochuva) will be looking ;)

Hans-G
2007-05-29, 18:55
Det blir en hektisk - men rolig - vecka för oss MINI United-deltagare.
:steering:

Först ryssarnas intåg den 18:e; vi ska naturligtvis göra timmarna i Stockholm så minnesvärda som möjligt för dom (det finns ju en rundtur klar, som vi genomförde själva utan rysk medverkan förra året)
Sen vår nerresa till Göteborg den 20:e med ev. Hallandsåsen runt-tur med västsvenskarna
Och så förstås den långa färden ner till Nederländerna den 21:a, där vi samordnar oss med danskarna med Jakob i spetsen för att köra en svensk-dansk konvoj söderut.

Vi har ju redan lagt till onsdagen den 20 juni för en första etapp av nerresan, så att anpassa oss till rysskarnas planer efter ankomsten till Stockholm anser jag är uteslutet - det krävs för mycket extra ledighet för att klara det.

Förhoppningsvis kan några av oss ändå göra oss lediga en stund mitt på dagen den 18:e för att ta emot den ryska konvojen och några timmar senare vinka av dom när dom fortsätter söderut.

GT
2007-05-29, 19:27
Dont forget thursday bannana boat time !

Hans-G
2007-05-29, 19:48
Dont forget thursday bannana boat time !

Paul - Thursday is the day for the trip down Europe, from morning to late. We are arriving in Gothenburg Wednesday.
We have to talk about the program for Wednesday evening later on - maybe we haven't time for the trip but let's discus that with the others in your area
We "fjollträskare" want to be friends with everybody down there, u know :)

RandyPiper
2007-05-29, 20:11
Coolt !
Den karavanen kanske man hakar på, jobbar hemifrån på måndagar men brukar inte komma igång att jobba förrän efter 12 iaf, så man kanske kan pina sig upp och möta upp ryssarna den 18.e, så kommer man hem tills kl 12, lagomt till att börja arbeta om än lite tröttare än vanligt.

LadyBug
2007-06-04, 23:35
from Russia??? wowwww

RandyPiper
2007-06-05, 00:20
from Russia??? wowwww

Well it´s closer than italy ;)

Welcome to the forum !

KPKalle
2007-06-10, 10:02
So who is up for meeting our visitors? I just realised it's a Monday :( But I'm going to try to be there to welcome them at least.

KPKalle
2007-06-15, 07:25
Nobody even going to meet them on the evening of the 18th in Göteborg?

GT
2007-06-15, 11:39
I can !

can you tell them from me that they are more than welcome to come in to Paint WorX and clean there cars and have some coffee.

Best regards

Paul&Madde

Paint WorX

Hans-G
2007-06-16, 20:38
So who is up for meeting our visitors? I just realised it's a Monday :( But I'm going to try to be there to welcome them at least.

Yes, my plans to meet up Monday morning hasn't changed - I will be at a place you decide. Maybe closer to the Silja terminal than in August?

Andreas (Randy Piper) might come as well, if he is a bit less tired in the morning than usual...

Ace
2007-06-16, 21:01
Hotel Vadstena har jag aldrig hör talas om.
Kanske svänger förbi Paint Worx på måndag och hälsar på ryssarna.
Om dom är där:)

MrCooper
2007-06-16, 23:39
Hotel Vadstena har jag aldrig hör talas om.
Kanske svänger förbi Paint Worx på måndag och hälsar på ryssarna.
Om dom är där:)

Tja, med tanke på att Vadstena ligger ca 25 mil från Göteborg så kanske det inte är så konstigt. Kan de mena Klosterhotellet i Vadstena eller Hotell & Café Vadstena som bägge ligger i Vadstena?

Hans-G
2007-06-16, 23:51
Att det inte riktigt är klart vilket hotell ryssarna ska bo på i Göteborg kan ju bero på att en britt pratade med en ryss som försökte säga ett svenskt namn. :D
Vi får helt enkelt ta reda på hotellets namn när vi träffar dem i Stockholm och ge er informationen via sajten, så ni vet tills ryssinvasionen kommer några timmar senare...

Kan det vara Hotel Wasa, kanske???

GT
2007-06-17, 08:45
Att det inte riktigt är klart vilket hotell ryssarna ska bo på i Göteborg kan ju bero på att en britt pratade med en ryss som försökte säga ett svenskt namn. :D
Vi får helt enkelt ta reda på hotellets namn när vi träffar dem i Stockholm och ge er informationen via sajten, så ni vet tills ryssinvasionen kommer några timmar senare...

Kan det vara Hotel Wasa, kanske???

And what does that meen Hans?

Britts and the komi`s have allways comunicated well:woot:

Ace
2007-06-17, 11:02
Tja, med tanke på att Vadstena ligger ca 25 mil från Göteborg så kanske det inte är så konstigt. Kan de mena Klosterhotellet i Vadstena eller Hotell & Café Vadstena som bägge ligger i Vadstena?

Jag tror inte dom skulle övarnatta i Vadstena! Men dom kanske skulle ragga på några nunnor där vem vet.....

Jag tror också det är Hotel Wasa som ligger på Viktoriagatan? Det är min gissning.

Marcus
2007-06-17, 16:59
Så, vilka åker för att möta dem imorgon? Och vilken tid? Kanske kan komma förbi.

GT
2007-06-17, 18:10
What time in GBG ? Where in GBG ? and what day in GBG?

Ace
2007-06-17, 19:08
Kan inte Fedor(Ryss-MINIn) regga sig på forumet så vi vet vad som gäller!
KPKalle...Vad gäller för i morgon? Hade varit kul att träffa ryssarna i GBG.

Hans-G
2007-06-17, 19:43
Jag SMSade Kalle nyss. Hoppas han har tillfälle att svara.


Edit: Tre timmar senare inget livstecken från Kalle. Fast det kanske ger sig imorgon bitti - för den som är morgonpigg... :zzz:

KPKalle
2007-06-18, 04:03
Jag SMSade Kalle nyss. Hoppas han har tillfälle att svara.


Edit: Tre timmar senare inget livstecken från Kalle. Fast det kanske ger sig imorgon bitti - för den som är morgonpigg... :zzz:
Kalle left his phone at work on Friday :( And also it's broken - I can't read the display ...

KPKalle
2007-06-18, 04:06
The first post has all the time details I know. And without my phone I don't know how I can contact them.

Hans, you can only try meeting the ferry. Ask them what time they will get to Göteborg and let the guys know here.

Hans-G
2007-06-18, 07:33
Jag åker till terminalen vid 9.30 ca

Skrev jag vid halvnio.

Och nu, strax efter tolv, är jag hemma igen efter att ha tagit emot 16 ryska bilar i Värtahamnen i Stockholm, snackat lite, kollat lite bilar och sen lett dem ut ur stan (fast de hade ju Nüvi 660 allihop, så det var rätt lyxigt med en ledarbil :)).

Bilder finns här nedan.

Och för er göteborgare - sköt er bättre nu än fjollträsk-08:orna gjorde! Ni har goda chanser! Efter en avstickare till Vadstena (jo, Kalle hade hört rätt :D) fortsätter den ryska konvojen till Hotel Opalen, där dom ska bo. Sen kommer dom att spendera kvällen på Räkan, som dom tydligen tycker är ett superställe(dom har varit där förut).

Tyvärr har jag inget nummer till Fedor, deras färdboss, så ni får sköta kontakterna på chans. Lycka till! (Flera av dom pratar engelska, en del riktigt bra och andra hjälpligt.)

/Hans-G
http://i95.photobucket.com/albums/l149/coopersweden/Hans-G/IMG_2073.jpg
http://i95.photobucket.com/albums/l149/coopersweden/Hans-G/IMG_2074.jpg
http://i95.photobucket.com/albums/l149/coopersweden/Hans-G/IMG_2075.jpg
http://i95.photobucket.com/albums/l149/coopersweden/Hans-G/IMG_2078.jpg
http://i95.photobucket.com/albums/l149/coopersweden/Hans-G/IMG_2079.jpg

Kajsa
2007-06-18, 14:03
Jäklar vilka schyssta dekaler! Ni svennar och semisvennar (GT) som ska dit har väl ännu finare hoppas jag... vi får ju inte bli slagna av ryssarna! ;)

GT
2007-06-18, 14:28
EVERYBODY IN GBG must meet at Paint WorX 19:00

We are going on the hunt for Russians !!

1: Paul "GT"
2: Marcus "GREVEN"
3: ACE666
4:
5:

KPKalle
2007-06-18, 14:41
Cool :cool: And they got Stockholm on the map this time!! Well done Hans ;)

Marcus
2007-06-18, 14:44
Bra jobbat Hans!

Skulle satt mig och åkt in till stan om vi fått nån bekräftelse igår, kändes lite tungt med 1h åt vardera hållet ifall man skulle tajmat lika bra som förra gng de kom (dvs missat dem)...

powernap
2007-06-18, 14:51
skulle vilja ha tidsangivelser om när ni passerar halmstad, så jag kan videofilma från nån bro över E6 o fota o sånt.....gå gärna ut med infon så ni kan ta upp båda filerna o tätt ihop så det blir så läckert som det går, så kommer vi överens om vid vilken bro jag ställer mig

PMa mig för mobilnummer

Frejkan
2007-06-18, 15:01
Snyggt jobbat Hans-G! Och av ryssarna! Vad de är hängivna Mini-fans! Schysst flygande katt med rysk flagga på sidan!

RobertH
2007-06-18, 15:28
Jäklar vilka schyssta dekaler! Ni svennar och semisvennar (GT) som ska dit har väl ännu finare hoppas jag... vi får ju inte bli slagna av ryssarna! ;)

Shit shit shit!!!

Jag som bara laddat med typ 7-8 mindre dekaler av varierat snitt. Hade jag vetat det här så hade jag ordnat med en rejäl uppsättning istället. Dessutom våtmonterade jag "MINI UNITED 2007"-dekalerna så att de blev mjölkiga och fula.

HUR SKA MAN HINNA MATCHA DET HÄR PÅ EN DAG????
:blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink:: blink::blink:

GT
2007-06-18, 16:18
I am on it allready!

Ace
2007-06-18, 16:21
I am on it allready!

Jag kommer bort strax innan 18:00 till din verkstad. Tar med mig MINI UNITED 2007-dekalen.

RobertH
2007-06-18, 16:33
I am on it allready!

GO PAUL GO PAUL

I´ll bring you the special order secret sticker in white. But we need more.

GT
2007-06-18, 17:04
MORE ! MMmmuuuUUUHHHHHhhaaaAAAA ( evil laugh )

GT
2007-06-18, 17:58
Noel Where Are You ??????

MrCooper
2007-06-18, 19:23
Hemma och tar hand om tvillingarna...

Hans-G
2007-06-18, 21:41
Otur att ni göteborgare fick fel information av mig om ryssarnas hotell, men jag är övertygad om att dom sa Scandic Opalen till mig. Kanske de gick på uppgifterna på Scandics hemsida, där alla hotellen är bokningsbara och det lätt kan ske förväxlingar. Hoppas ni hittade dom till sist, åtminstone på restaurang Räkan.
Vi ses på onsdag.l

GT
2007-06-18, 22:11
WE found them!

And i managed to get there phone numbers.

GT
2007-06-18, 22:19
322

323

324

325

326

Hans-G
2007-06-18, 23:12
Nice to see some pix from your evening! Looks like you had a good time.
But I must say that you Paul are brighter than your pictures. :woot:

OK I asked for the ugly hammer, so I have brought it for you to use.
:uglyhammer:

Hans-G
2007-06-18, 23:41
skulle vilja ha tidsangivelser om när ni passerar halmstad, så jag kan videofilma från nån bro över E6 o fota o sånt.....gå gärna ut med infon så ni kan ta upp båda filerna o tätt ihop så det blir så läckert som det går, så kommer vi överens om vid vilken bro jag ställer mig

PMa mig för mobilnummer

Antar att du menar vår färd ner från Göteborg mot Holland torsdag. Jättebra att någon kan dokumentera vår framfart! Vi passerar väl vid 9.15-9.30-tiden, om vi har kommit iväg i tid, dvs kl 8.

Mig kan du nå på 070-569 10 70. PM:a eller maila mig gärna ditt mobilnr.
hans-g@telia.com

/Hans-G

GT
2007-06-19, 06:26
Nice to see some pix from your evening! Looks like you had a good time.
But I must say that you Paul are brighter than your pictures. :woot:

OK I asked for the ugly hammer, so I have brought it for you to use.
:uglyhammer:

I have the cannon 350d eos and cant take good pics?

you will have to show me how when you come!

powernap
2007-06-19, 07:11
Antar att du menar vår färd ner från Göteborg mot Holland torsdag. Jättebra att någon kan dokumentera vår framfart! Vi passerar väl vid 9.15-9.30-tiden, om vi har kommit iväg i tid, dvs kl 8.

Mig kan du nå på 070-569 10 70. PM:a eller maila mig gärna ditt mobilnr.
hans-g@telia.com

/Hans-G

har mailat dig.....

Kajsa
2007-06-19, 08:07
Ojojoj vad många ryssar och dekalklädda minis det var!
Tack förresten för skjutsen Robert!

powernap
2007-06-19, 11:59
halloj hollandtravelers

ni kommer att bli förevigade i den lokala blaskan:
-------------------------------------------------------------------
Hej!

Vi skulle gärna skicka ut en av våra fotografer också. Har du möjlighet att förmedla en kontakt - alternativt slå oss en signal när de närmar sig?

Många hälsingar

Cicki Gustafsson, HP


Cicki Gustafsson
Nyhetschef
Hallandsposten
301 81 HALMSTAD
------------------------------------------------------------------

så håll nu ihop o ha nytvättade bilar :-)

--------------------------------------------------------------------
förfrågan från tidningen:
finns möjlighet till en 5 minuters bensträckare i halmstad (150 km söder om göteborg) så blir det ett fett reportage (marknadsföringstekniskt helrätt??)

Ace
2007-06-19, 17:00
Ojojoj vad många ryssar och dekalklädda minis det var!
Tack förresten för skjutsen Robert!

Det var så lite så. Skulle ju ändå den vägen, (nästan...!).
Får se om jag hinner slänga upp mina ryss-bilder ikväll. Men nu drar jag till Paul och klistrar bilen full med stickers. På sidorutan iaf.