handdator

Visa fullständig version : Problem efter modd?



Schassen
2007-05-24, 07:26
Det ä ju populärt att byta pulley, chippa å åka till kelleners å annat men ä det några som har haft problem med sina bilar efter några sådana moddningar?

powernap
2007-05-24, 07:36
nja problem o problem

enda problemet jag har märkt e att bensinkontot är högre belastat :-)

RobertH
2007-05-24, 07:42
nja problem o problem

enda problemet jag har märkt e att bensinkontot är högre belastat :-)

Hur mycket går det upp ungefär? Min snittar 1,15 FÖRE trim... hua

powernap
2007-05-24, 07:51
hade knappt bilen innan skruvandet började...men idag, mest i stadstrafik har jag lite trubbel att åka under 1,3 kanske inget bra argument för icke cooperägare...men det finns modeller som dricker under halvlitern.....*läs nya dieseln*

tror dock inte att moddsen gör så mycket, men det är fan så mycket roligare med tung högerfot efter skruvande än innan.....min högst personliga åsikt dock.

ska prova snålköra nästa tank och återkomma med pinfärska siffror.

Marcus
2007-05-24, 20:52
Robins rem har ju gått av, men det var nått fabrikationsfel hoss Kelleners, dem stod ju för hela kalaset då också. (Mkt bra service från en trimmare).

Vill du trimma i sverige tycker jag du ska lämna bilen till Mattias på PM Racing om han har tid. Nu har han ju fått arbeta lite med MINI också, min bil var första MININ som rullat in hoss honom.

Om du lämnar där så kan du välja allt du vill ha själv, 15% eller 19%, avgas? racekatt? grenrör? osv.
Det han kommer rekomendera oavsett är GIAC programvara (som är riktigt bra) samt uppgradera spridare. Många trimfirmor struntar i att göra detta eftersom orginal "klarar" trimmen. Men helst ska spridare inte gå på mer än 80% för bästa arbete (vilket dem gör på chippade Audis, MINIs osv).

RandyPiper
2007-05-24, 21:09
Robins rem har ju gått av, men det var nått fabrikationsfel hoss Kelleners, dem stod ju för hela kalaset då också. (Mkt bra service från en trimmare).

Vill du trimma i sverige tycker jag du ska lämna bilen till Mattias på PM Racing om han har tid. Nu har han ju fått arbeta lite med MINI också, min bil var första MININ som rullat in hoss honom.

Om du lämnar där så kan du välja allt du vill ha själv, 15% eller 19%, avgas? racekatt? grenrör? osv.
Det han kommer rekomendera oavsett är GIAC programvara (som är riktigt bra) samt uppgradera spridare. Många trimfirmor struntar i att göra detta eftersom orginal "klarar" trimmen. Men helst ska spridare inte gå på mer än 80% för bästa arbete (vilket dem gör på chippade Audis, MINIs osv).


Har för mig att jag hört talas om den förut i någon tråd och att den var "utbytbar" , dvs man kunde ändra fram och tillbaka mellan original och GIAC inställningarna.

Mappar dom GIAC programvaran eller är det "one for all" som gäller ?
Vad tar dom för tex 15% och GIAC ?

Har kikat in sidan men ser inget om GIAC
http://www.pmracing.se/

Marcus
2007-05-24, 21:15
Fel sida tyvär, finns två st PM Racing...

Matte har ingen hemsida för tillfället, för mkt kunder redan som det är utan hemsida :)

GIAC är förprogrammerat för olika skivor, men sen finjusterar man allt. Exakt hur det fungerar vill jag inte ge mig in på, bättre att nån som kan förklarar.

När man väl har GIAC kan man välja mellan två lägen på våra bilar. Då är det gata eller racebränsle som är valen.

Ace
2007-05-24, 23:49
Någon som kör med Bluefin?
Eller Its Fun-chips?
Nöjd eller besviken?
Har kollat på priset för dom 10 hk som det ger min MC (8 HK MCS, 30 HK MO)
MotorNord tar 4995kr för Bluefin för sin Plug-In som går att återställa till original.
Its Fun tar 2990kr men då måste man åka till STHLM.


Hur funkar MTH-Tuning? Någon som har prisuppgifter?
http://www.mth-minipower.de/index.php?kat=Tuning&lang=en

RobertH
2007-05-25, 07:17
Någon som kör med Bluefin?
Eller Its Fun-chips?
Nöjd eller besviken?
Har kollat på priset för dom 10 hk som det ger min MC (8 HK MCS, 30 HK MO)
MotorNord tar 4995kr för Bluefin för sin Plug-In som går att återställa till original.
Its Fun tar 2990kr men då måste man åka till STHLM.


Hur funkar MTH-Tuning? Någon som har prisuppgifter?
http://www.mth-minipower.de/index.php?kat=Tuning&lang=en

Bluefin från MiniMania: 4500kr