handdator

Visa fullständig version : Hetaste färgen?



Rasmus
2007-05-21, 15:29
Vilken färgkombo tycker ni är den snyggaste på MININ?
Själv tycker jag bifogad bild är ganska het. Kanske lite vanlig dock?

Fyll på tråden med era favoritfärger på Minin! Den färgkombination som får flest röster beställer jag! ;)

Länk till färgväljaren på Mini.se » (http://www.mini.se/se/sv/mini_cooper_s/index.jsp?content=design_colours.jsp%3FrefType%3Dt easerStandard%26refPage%3D/se/sv/mini_cooper_s/content.jsp)

(obs! Gul räknas inte som en snygg färg i den här tråden!) :twisted: ;)

GT
2007-05-21, 15:51
red white and blue "Rule Britania"

blue body.
white roof , mirrors and wheels.
red (St. Georges) cross on the roof.

BlastBeat
2007-05-21, 16:03
Jag vet inte om färgen finns längre eller om den bara finns på cabbarna (har bara sett den på dem). Men cool blue är riktigt grym!

Rasmus
2007-05-21, 17:04
Jag vet inte om färgen finns längre eller om den bara finns på cabbarna (har bara sett den på dem). Men cool blue är riktigt grym!

Lightning Blue och Laser Blue finns att välja på nya minisarna.
Så här ser dom ut…

Rasmus
2007-05-21, 17:07
Sparkling Silver Metallic är inte heller helt tokig…

BlastBeat
2007-05-21, 17:08
Vore lättare om du skapade en tråd med alla fula fäger, för det finns för många snygga! ;)

Rasmus
2007-05-21, 17:16
Vore lättare om du skapade en tråd med alla fula fäger, för det finns för många snygga! ;)

Hehe! Jag bifogar en bild på en färgkombo som jag aldrig skulle köpa...

Fredrik
2007-05-21, 17:26
Jag röstar på den kombo jag "råkar" ha, Chili Red med Vitt tak, en solklar favvo :handen: ,racig som bara den :handen: :handen: :handen:
Om vi pratar R56 så gillar jag CR/W, Laser Blue med vitt tak eller BRG med vitt tak.
Dessa trenne färger får min röst, även om många andra färger är snygga.

Den absolut sista färgen jag skulle ha på min Mini (t.om. efter gul) är en slags Guldbrun metallic som är hemsk som fanns att tillgå på R50/R53 - däremot gillar jag den nya färgen Sparkling Silver på R56 (som i mitt tycke borde hetat Sparkling Champagne istället :) )

RandyPiper
2007-05-21, 17:28
Tycker de gula ser helt ok ut, alla färger ser bra ut.

Men om jag finge välja en favorit skulle det bli british racing greemn med vitt tak , speglar och stripes.

Rasmus
2007-05-21, 17:40
Men om jag finge välja en favorit skulle det bli british racing greemn med vitt tak , speglar och stripes.
Typ så här (fast med stripes då)... ?

RandyPiper
2007-05-21, 17:42
Typ så här (fast med stripes då)... ?

Exakt !

Grymt snyggt.

Ashra
2007-05-21, 18:37
British racing green med svart tak/speglar

Ace
2007-05-21, 18:58
Datadyslektikern här! Hur sparar man bilden?

BlastBeat
2007-05-21, 19:11
Datadyslektikern här! Hur sparar man bilden?
Vilken bild syftar du på?
Är det dom här på forumet så är det bara att högerklicka och välja spara. Om det är bilderna du genererar på hemsidan så får du ta en PrintScreen med den lilla knappen som heter Prtscr eller något sådant på tangentbordet. Sedan får du klistra in i valfritt bildbehandlingsprogram och sedan spara.

Ace
2007-05-21, 19:58
Vilken bild syftar du på?
Är det dom här på forumet så är det bara att högerklicka och välja spara. Om det är bilderna du genererar på hemsidan så får du ta en PrintScreen med den lilla knappen som heter Prtscr eller något sådant på tangentbordet. Sedan får du klistra in i valfritt bildbehandlingsprogram och sedan spara.

Det fungerar ju inte att högerklicka när bilden är gjord i Flash!

BlastBeat
2007-05-21, 20:00
Det fungerar ju inte att högerklicka när bilden är gjord i Flash!
Precis! Det är då du får använda den andra tekniken jag skrev om. Ta hjälp av PrtScr-knappen.

mrmarsupilami
2007-05-21, 20:04
Jag vet att jag är lite "färgad" ;) men jag är verkligen såld på PW/B! Hittar ingen bra bild på R56 i den kombon förutom från konfiguratorn men däremot denna fina R53 med aerokit och Works-fälgar:
http://img233.imageshack.us/img233/8929/fiveqh8.jpg

Fälgarna ska ju helst vara svarta också :drool:

BlastBeat
2007-05-21, 20:12
Jag vet att jag är lite "färgad" ;) men jag är verkligen såld på PW/B! Hittar ingen bra bild på R56 i den kombon förutom från konfiguratorn men däremot denna fina R53 med aerokit och Works-fälgar:
http://www.mini2.com/forum/attachment.php?attachmentid=116713&d=1149172027

Fälgarna ska ju helst vara svarta också :drool:
Jag håller helt klart med dig! Fick jag välja färg idag skulle jag ta en PW/B alternativt en hel PW. Sen ett par svarta fälgar på det, ojoj! Bilden du visade var grym, hade han haft ett par andra/svarta fälgar hade den varit komplett!:cool:

Rasmus
2007-05-21, 20:51
Jag gillar också PW med svart tak och detaljer. MEN... jag har sån färg på bilen jag kör idag, en Smart ForTwo, och vill nog förnya mig lite när jag byter bil :P

BlastBeat
2007-05-21, 20:55
Isf hade jag utan tvekan valt mörkblå med vitt tak/speglar/fälgar. Kaxigt men sjukt jobbigt att hålla rent. ;)

Hans-G
2007-05-21, 22:59
Precis! Det är då du får använda den andra tekniken jag skrev om. Ta hjälp av PrtScr-knappen.

Vad många missar när man ska ta en bild av skärmen är att samtidigt trycka ner Control (Ctrl)-knappen och Print Screen (PrtScr, eller vad den nu kan heta).
Det går sen utmärkt att ladda in bilden (och även göra beskärningar) i "Paint"-programmet, om man inte har skaffat sig ett annat bildbehandlingsprogram. Gå där in under "Redigera" och klicka på "Klistra in" så dyker skärmdumpen upp.

Det blev kanske lite off-topic det här, men en liten datakurs kan väl aldrig skada...

För att lägga till lite on topic, så måste jag tillstå (inte så oväntat, kanske) att jag är svag för blått, men gillar även den chiliröda, både med vitt och svart tak. Hade ju en röd med svart tak och glaslucka som första nya MINI, därefter en electric blue S och ja, vad jag har nu framgår ju tydligt här till vänster. Den är jag väldigt glad i, men jag skulle gärna byta dom gråa twin spoke-fälgarna jag har till svarta.

Andra favvisfärger är den mörka silvermetallicen - fast dom olika silvervarianterna var ju så förtvivlat vanliga i hela bilvärlden ett tag - och den vita med svart tak.

Marcus
2007-05-21, 23:11
Vit eller Röd med Svart tak
Röd med vitt tak och vita speglar
Helt BRG eller Marinblå.

Dessa kombinationer tycker iaf jag om :)

David S
2007-05-22, 09:51
jag gillar de gråa och svarta bilarna. Min fina EB kallar alla för babyblå :)

RasmuS
2007-05-23, 20:36
dark silver ska det vara :D som min hehe

TheEngineer
2007-05-23, 22:08
dark silver ska det vara :D som min hehe

Yep! Dark Silver med vitt tak och vita stripes. Pricken över i är sedan två rejsingdekaler med nr 17 på sidorna... ;)

Rasmus
2007-05-23, 22:41
Yep! Dark Silver med vitt tak och vita stripes. Pricken över i är sedan två rejsingdekaler med nr 17 på sidorna... ;)

Me like alot!! :D

andreass
2007-05-31, 20:23
Hmm.. jag lurat på antingen en blå med vitt tak och stripes eller en vit med svart tak o svarta stripes. Svååårt val! Blir troligtvis svarta fälgar och sänkning på det..

Mvh Andreass

BlastBeat
2007-05-31, 20:25
Ska du ha svarta fälgar tycker jag att du ska ha den vita. Men blå med vitt är inte heller dåligt, beror ju lite på vilken attityd man vill att bilen ska få..?

xrayspex
2007-06-08, 14:25
Yep! Dark Silver med vitt tak och vita stripes. Pricken över i är sedan två rejsingdekaler med nr 17 på sidorna... ;)

Får väl slänga på några siffror jag med då;)

Onebuying
2007-07-30, 23:07
Hmm.. jag lurat på antingen en blå med vitt tak och stripes eller en vit med svart tak o svarta stripes. Svååårt val!
Mvh Andreass

Andreas, jag funderar på att köpa en ny Cooper D och ställs inför samma val... Bilen jag provkörde idag var Pepper White med svart tak, grymt snygg! Har aldrig gillat vita bilar men den här kombinationen var riktigt läcker. Frågan är om den kommer vara snygg länge, för vit är väl en modefärg på bilar just nu?

Min första tanke var en blå med vitt tak, men nu blir jag osäker... som någon skrev, grymt svår att hålla ren. Och silvermetallic med svart tak är inte heller dum.

Hmm... :)

hottast
2007-07-31, 10:23
Hyper blue, med vitt tak och vita speglar. Nerlackad och vita trösklar..Skitsnyggt.
Finns bilder på paint worx....

Spicegirl
2007-07-31, 11:05
Verkar vara många som inte tycker om gult, men det är min favofärg.
Med svart tak ska det vara.
Syns verkligen i trafiken med

Marcus
2007-07-31, 12:49
Är inte superförtjust i gult, men har sett några MCS på northamericanmotoring.com som är tokfräna med svart tak och svarta stripes osv.

Kenneth
2007-07-31, 13:18
Tycker de gula ser helt ok ut, alla färger ser bra ut.

Men om jag finge välja en favorit skulle det bli british racing greemn med vitt tak , speglar och stripes.

Enig!

JohanH
2007-07-31, 17:11
Typ så här (fast med stripes då)... ?

Och precis så ser min ut :-)