handdator

Visa fullständig version : Asfalteringsklister



powernap
2007-05-15, 15:36
Körde som vanligt för fort och kom in på en räfflad vägbana mitt i centrum som dom skulle lägga ny asfalt på.

Det var nåt svart kläggigt klister som asfalt tydligen läggs på för att vidhäftning ska bli så optimal som möjligt (funkar även fint på billack)

Hur f-n får man bort klistret?

Provat med de mesta i tvättväg och börjar få slut på ideer, alkaliskt, surt, petrokemiskt allt möjligt.............nån som varit ut för nåt liknande?

*önskar inte få svar från GT "repaint the car" utan lite mer verklighetsanknutet*

Hela baken och sidorna bakom hjulen ser för jävliga ut

RobertH
2007-05-15, 16:50
Har du testat den gröna genomskinliga flaskan som heter asfaltslösare? Brukar finnas på mackar och den är grym.

GT
2007-05-15, 19:17
Go in to a paint shop and ask them if you can buy a little bit of silicone anserfriser. we use it just before we paint the cars.

NOT THINNER!!!!!!!

KIT
2007-05-15, 22:42
Ring till VV och säg att de måste ersätta dig med att återställa bilen. Har de inte förvarnat är de ersättningsskyldiga!!!!

greven
2007-05-16, 05:00
Håller med RobertH. Jag använde asfalt lösare.

Tvätta bilen som vanligt, spreja på asfaltlösare på drabbade områden, vänta en stund, ta en svamp eller liknande och "arbeta" på fläckarna.

Jag rörde bara svampen lätt fram och tillbaka så lossnade det direkt.

Lycka till

powernap
2007-05-16, 06:11
tack för svaren

fixade det hela igår med nåt som heter BUTCHER SPEEDBALL från hygienteknik....grannar e bra att ha :-) (hugaligen vilket namn på en produkt)

KIT....det fanns skyltar....det gick dock lite snabbt förbi dessa

GT....no thinner no cry......