handdator

Visa fullständig version : Torkarblad?



Sanna
2007-05-13, 10:29
Jag såg att det fanns en tråd om torkarblad men jag undrar om det är någon som kommit fram till vilket blad som funkar?

Hämtade min mini igår och är helt såld! Fattar inte varför jag sitter i soffan och surfar när jag borde åka omkring ute på stan....rädd för att det blir regn kanske ;)

Kajsa
2007-05-13, 14:58
Hej! Kul med någon mer tjej här! Vad blev det för mini? Jag har själv haft min i en månad och har redan kört lite drygt 200 mil, och jag har ändå försökt hålla igen!

Marcus
2007-05-13, 17:23
Jag körde upp en halv tank för bara nöjeskörning idag... Min MINI sammarbetar inte med växthus effekten :(

Men kul var det :)

Jag tror mina torkarblad är från bmw, definitvt inte bäst eller billigast.

Fredrik
2007-05-13, 17:24
Välkommen i gänget, Sanna!
Jag bytte torkarblad häromdagen, köpte först OKQ8 och den modell som det stod det skulle vara till Mini, allt enligt en skylt om vilka som passade till vad.
Köp inte dem :mad:, jag gick tillbaka med mina, de torkade urdåligt i mitten av rutan, bladet gick inte ner ordentligt mot rutan. Mackkillen sade att jag var den förste som hade kommit tillbaka med torkarblad - jag sade att jag har en speciell bil :woot:
Jag skaffade Champion på Statoil istället (ena torkaren 45cm, den andra 48 cm), mycket bättre! Baktorkaren däremot kan vara knepig att hitta, jag har fått köpa den på BMW´s reservdelsavdelning.
Lycka till!

fj0
2007-05-13, 21:02
Grattis och välkommen!

Jag kör på Statoils, dom fungerar bra och var inte blodigt dyra. :)

RobertH
2007-05-13, 22:15
Jag köpte mina i England :banghead:

GT
2007-05-13, 22:16
Welcome To The Darkside

Marcus
2007-05-13, 22:27
Det Robert ville komma fram till var att;

- Han trodde att han gjorde en bra deal när han köpte sina lyxiga torkarblad med vinddeflektor från england
- Han inte tänkte på att engelsmännen inte bara kör på vänster (happy Paul?) sida, deras bilar är spegelvända också, inklusive åt vilket håll torkarna går.

;)

RobertH
2007-05-13, 22:31
http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/em/020105/020105_emMO3.gif

GT
2007-05-13, 22:40
Det Robert ville komma fram till var att;

- Han trodde att han gjorde en bra deal när han köpte sina lyxiga torkarblad med vinddeflektor från england
- Han inte tänkte på att engelsmännen inte bara kör på fel sida, deras bilar är spegelvända också, inklusive åt vilket håll torkarna går.

;)

if you wana preach about talkin s**t in threads then put banter online and we can talk about it, and dont hide out here throughing in quick comments about Englishmen and what side of the road we drive on !;)

"BANTER"

Fredrik
2007-05-14, 08:07
Jag köpte mina i England :banghead:


Jag håller med gubben i slutet av textraden ovan.

Kajsa
2007-05-14, 08:27
Hahahaha. Köpa spegelvända torkare, det låter ju helkorkat, m.a.o. något som jag definitivt kommer göra av misstag. :)

RobertH
2007-05-14, 08:31
Du kan få köpa mina billigt!



Fast jag plockade loss gummit och satte på mina gamla. Funkade lika bra det.

Kajsa
2007-05-16, 14:41
Jag körde upp en halv tank för bara nöjeskörning idag... Min MINI sammarbetar inte med växthus effekten :(

Men kul var det :)

Jag tror mina torkarblad är från bmw, definitvt inte bäst eller billigast.

Är det inte just det den gör? Samarbetar med växthuseffekten alltså. :cool:

Marcus
2007-05-16, 16:09
hehehehehe, u go me :)

Så sant...

Ace
2007-05-21, 18:33
Jag såg att det fanns en tråd om torkarblad men jag undrar om det är någon som kommit fram till vilket blad som funkar?

Hämtade min mini igår och är helt såld! Fattar inte varför jag sitter i soffan och surfar när jag borde åka omkring ute på stan....rädd för att det blir regn kanske ;)


Välkommen hit! När får vi se en bild av din fina bil då?