handdator

Visa fullständig version : Bilder: Visa era motorutrymmen!



Marcus
2007-05-03, 14:26
Kul att se hur era luftfilter, intercoolers, stag, eller bara puts (eller oputs) ser ut :D

Här är mitt bidrag:

http://www.ovden.se/coopersweden/motor.jpg

Vem hinner bli tvåa i tråden? :D

Christian
2007-05-06, 11:09
Och här kommer mitt...

http://www.ovden.se/coopersweden/motor2.jpg

Stort?? Näääää... Det är bara till för er som har svårt med synen..

http://www.coopersweden.se/imagehosting/615463dac3f94edf.jpg

TheEngineer
2007-05-06, 17:27
Bling bling! ;)

Marcus
2007-05-06, 17:38
Tror nästan du skulle behöva lite avfettning + högtryck där chrille :p

BlastBeat
2007-05-06, 17:42
Tror nästan du skulle behöva lite avfettning + högtryck där chrille :p

Haha, varför kan du inte bara erkänna att du tog dig i kragen och tvättade av ditt motorum här om dagen och nu försöker du starta en tråd där du vill att folk ska visa sina motorrum fast egentligen vill du bara visa ditt eget! :p :soffa:

Marcus
2007-05-06, 18:19
Hehe, nä, ville inte visa att mitt var så rent och fint, ville se bilder på andras som oxå, och förhoppningsvis inspirera någon att fixa till lite i sitt eget :p

Tvättade det för två veckor sedan, och för en vecka sedan (lite) och sedan samma dag som jag fotade :D

Tvättar jag bilen ordentligt får motorn lite puts även om det bara är lätt avtorkning. Gillar att ha det rent... :p

BlastBeat
2007-05-06, 18:56
Hehe, nä, ville inte visa att mitt var så rent och fint, ville se bilder på andras som oxå, och förhoppningsvis inspirera någon att fixa till lite i sitt eget :p

Tvättade det för två veckor sedan, och för en vecka sedan (lite) och sedan samma dag som jag fotade :D

Tvättar jag bilen ordentligt får motorn lite puts även om det bara är lätt avtorkning. Gillar att ha det rent... :p

Har man en så fin bil ska man självklart hålla den fin också! :)

powernap
2007-05-07, 09:36
kärran e hos farbror doktorn idag, ska fota lite OM den blir klar under dagen annars dyker här upp lite bilder senare, skoj initiativ, kanske utöka med detaljbilder på hjulhus och avgas finurliga lösningar för GPS med gömda sladdar o sånt oxo?

RobertH
2007-05-07, 09:58
Tror nästan du skulle behöva lite avfettning + högtryck där chrille :p

Aldrig högtryck i motorrummet väl :D

Fredrik
2007-05-07, 10:11
Avfettning, jag trodde motorn med dess alla komponenter skulle vara just - fettig :confused:

Om motorn skulle vara i akut behov av motorolja men sådan inte står att finna, gör som Bosse bildoktorn skulle sagt: "skynda in i närmsta ICA-butik och köp en ask Bregott och lägg på motorblocket så kan du fräsa fram i tio mil till" :rolleyes:

Marcus
2007-05-07, 11:34
Bara på rätt ställen förståss!!!
Lite avfettning på plasten över hjulhusen, och på plåtkanterna där skit fastnar. Sen högtryck där. Över själva motorn skall man hålla stort avstånd med sprutan, ska bara spraya snällt över så det rinner bort lite.

Exakt hur man ska göra får vi väl fråga en rekondare.

Christian
2007-05-07, 19:59
Tror nästan du skulle behöva lite avfettning + högtryck där chrille :p

Har aldrig tvättat under huven. ;)

Jo,,en gång. 1 vecka innan jag körde upp till Uppsala. Mest för att jag hade kört i en massa lerpölar och sprätt!!