handdator

Visa fullständig version : Fan vad deppigt! Parkeringsbucklor



Kajsa
2007-04-29, 21:51
Jävlar vad förbannad jag blev idag. Var så himla seriös och åkte och köpte bilshampoo och vax och skinn och allt sånt där. Såg riktigt fram emot att få putsa på pärlan lite.

Men när jag sköljt av den inför tvätt upptäckte jag två parkeringsskador på förardörren, en buckla, totalt typ 5 cm i diameter och en liten liknande bredvid. De hade antagligen kommit till vid samma tillfälle av nån slarvig jävel (som jag i nuläget skulle vilja döda!):mad: :mad: :mad:

Fyfan vad deppigt, har ju inte haft bilen en månad.
Så nu är det väl bara att skrapa ihop de sista korvörena som finns kvar efter handpenningen och lämna in den. Eller, borde jag vänta för att gardera mig ifall något liknande händer om tre veckor igen? Jag vet inte hur jag ska göra.

Och ska jag lämna in den till BMW? Eller ska jag gå till nån annan firma? Vad blir billigast?

RobertH
2007-04-29, 21:58
Du bor ju i Göteborg! Ring Paul och gråt så ska du se att han kan lösa det smidigt.

Han heter "GT" här på forumet och är världsmästare på lackering i allmänhet och MINI-lackering i synnerlighet!

Johan W
2007-04-29, 22:28
Är det lackskada eller bara buckla? Är det bara en buckla kan det vara värt att kolla med http://www.cardent.se/ också

Kajsa
2007-04-29, 23:05
Det är mest en buckla.. Men lite skrap på lacken också, dock tillräckligt lite för att man borde kunna fixa det själv, typ likt stenskott-fixning...

Frejkan
2007-04-30, 12:25
Förvånansvärt djupa repor kan ju putsas bort av proffs.

Kajsa
2007-04-30, 13:11
Nu är tid bokad hos GT. Känns jättebra. Så nästa vecka blir det fix, sedan är den som ny igen.

RobertH
2007-04-30, 13:22
Perfekt det är ju den enda lackfirman i Sverige som har en GP som lånebil! :woot:

sam820921
2007-04-30, 13:50
Jag sympatiserar med dig. Samma sak händer mig två dagar efter jag hade hämtat min splitternya cooper. Gick till BMW och de riktade bucklan. Kostade typ 300 kr. men det ingen storbuckla och den behövdes inte omlackeras

Kajsa
2007-04-30, 22:12
Som lånebil får jag ha mini one. Helt okej, men jag kommer sakna coopern, och de där extra 25 hk...
Tur att jag inte lånar GP:n, hade nog inte kommit tillbaks i ett stycke då...hehe

Tror bucklan är för stor för att bara riktas , tyvärr. Måste varit en jävla smäll den där elakingen slog i min dörr med. Eller, rättare sagt två smällar. Idioten har bucklat två bucklor bredvid varandra.

GT
2007-05-01, 20:32
Dont worry be happy:woot: