handdator

Visa fullständig version : Montering Luftfilter



ola
2007-04-28, 15:54
har monterat dit nytt K&N 69 Luftfilter idag , men när jag tog bort den gamla luftburken satt där något som inte sitter i enligt monteringsanvisningen, någon form av luftkanal till batterilådan från luftburken med en stor fjäderbelastad ventil inne i luftburken... vad har den för funktion? behöver den sitta där ? nu åkte den ut med luftburken, men man vill ju inte pajja något... nån som kan hjälpa med råd?:confused:
jag bifogar bilder.

har nu letat mer och förstått att det förmodligen har att göra med att bilen är en "Cold climate version" som säkert alla svensksålda bilar är , men behöver man den förbindelsen mellan batterilåda och luftburk????? vet ingen?

Ace
2007-04-28, 20:06
Vad fick du betala för KN69? Är sugen på KN 57i men var är det för skillnad?

ola
2007-04-28, 20:53
jag köpte det i usa , betalade typ 150 usd har jag för mig, skillnaden har jag inte riktigt hajat själv.. men k&n 57 ger ingen garanterad effektökning till skillnad från K&n 69 som ger 4 hk till enligt K&N själva.

ola
2007-04-29, 18:01
och nu har jag luskat lite till , det kan vara så att styrboxen som sitter i batterilådan behöver extra kylning, men det är en lastbilsmekaniker som påstår så ... nån som har en åsikt i frågan eller vet om att styrboxarna brunnit upp eller blivit överhettade innan man gjorde den här luftvarianten nån gång förmodligen under modellår 2006????