handdator

Visa fullständig version : Cooper S works ! :)



alxndr
2007-04-25, 16:29
Nu är den gröna faran min, efter en trevlig affär med martin i måndags så gled jag hemåt Växjö i coopern som jag tycker är en av de snyggaste jag sätt! ...

Har för ett tag sen sökt intensivkurs till MC-kort men de sa att det var fullt så jag var inställd på att ta det nästa sommar istället ... Nu ringde de idag onsdag och medelar att det blivit ett avhopp och att jag har fått platsen!

Problemet är att jag antagligen blir tvungen att sälja min nyinköpta cooper för att ha råd med mc-kort och MC ... KUL när man köpt ny bil 2 dagar innan, taaajjjming or NOT !

AJa bilen är grymm så jag får ta en funderare :)

RobertH
2007-04-25, 17:12
Vavavavavad är det du säger? Sälja?

Ace
2007-04-25, 17:21
Vad skall du med MC-kort till när du har lagt vantarna på en av Sveriges finaste.....?

Hobbe
2007-04-25, 17:37
Worksen ska du behålla. Den är perfekt. Sälj allt annat.

Om du dristar dig till att sälja den så kommer en hel svärm av argsinta MINI:sar till Växjö.... :handen:

RobertH
2007-04-25, 17:39
Vad ska man med knuttar till när man har hobbar?

Klart du ska stanna i gänget!

Hobbe
2007-04-25, 17:45
Jag har mina kontakter nere i Skåne.
En grön lada med många svarta skinnvästar :rolleyes:

MNS
2007-04-25, 18:32
Grattis till en av dom finaste mcs :) Låter lite synd å sälja redan men jag e ju själv en hoj nörd (ännu så länge) så för mig är det ett naturligt val...även om jag tycker du ska vänta med kortet tills du har pengarna

RandyPiper
2007-04-25, 19:04
Det ena utesluter inte det andra, du får inte sälja en sån vacker Cooper. Tänk om den hamnar i fel händer ?

Martin
2007-04-25, 19:38
Vad e det jag läser alex ??? sälja ? nä nä nä, då hade du aldrig fått köpa den :smile:
Gick resan bra tillbaka ?

Marcus
2007-04-25, 20:09
Hoj är nog kul, men Coopern kommer ge dig mer glädje oftare.

Chans att få tag på en sån fin till bra pris kommer inte ofta, tror garanterat att du ångrar dig ifall du säljer den.

Tips. Njut av Minin den här sommarn nu när du gjort så stor grej och bytt bil osv. Ta MC kort nästa sommar när du har råd med både och, eller när du verkligen kännt efter :)

Jag ångrar iaf inte att jag sitter i min MCS när man jagar motorcyklar på landsbyggds småvägarna, även om motorcyklarna kan dra ordentligt på rakorna så svänger vi bättre än dem flesta MC-förare :)

alxndr
2007-04-25, 21:11
Martin: resan gick kanon hem till växjö, gick som 1000:an på småvägarna från höör och hem... tråkigt med alla fartkameror bara :(

Har varit ute och rastat den på små vägarna runt växjö ikväll och satan var den går, får nog överväga detta med MC-kort lite till =)

Sitter och jobbar med mc-försäkringar hela dagarna så trycket ifrån arbetskamraterna är stor på att ta mc-kort menmen än så länge är jag mini-ägare och en stolt sådan =)

alxndr
2007-04-25, 21:12
Hoj är nog kul, men Coopern kommer ge dig mer glädje oftare.

Chans att få tag på en sån fin till bra pris kommer inte ofta, tror garanterat att du ångrar dig ifall du säljer den.

Tips. Njut av Minin den här sommarn nu när du gjort så stor grej och bytt bil osv. Ta MC kort nästa sommar när du har råd med både och, eller när du verkligen kännt efter :)

Jag ångrar iaf inte att jag sitter i min MCS när man jagar motorcyklar på landsbyggds småvägarna, även om motorcyklarna kan dra ordentligt på rakorna så svänger vi bättre än dem flesta MC-förare :)

Fick du mitt PM marcus ?!

RobertH
2007-04-25, 21:27
Förresten, tror aldrig vi fått svar på frågan vad Kelleners gör med motorn när de får in en som redan är Workstrimmad?

Fredrik
2007-04-26, 06:54
Alex, våga bara sälja bilen, då får du epitetet "mannen som byter bilar som en ann´byter kalsonger", och det vill du väl inte ;)

Syns på lördag, ska bli riktigt kul att se ditt nyförvärv :)

Ashra
2007-04-26, 11:02
Grattis som fan !

Och säljer du kommer du ha ett helt gäng arga minister på besök =P
Hoj e överskattat. Man kan köra Mindre än halva året =(

ola
2007-04-26, 11:14
Martin: resan gick kanon hem till växjö, gick som 1000:an på småvägarna från höör och hem... tråkigt med alla fartkameror bara :(

Har varit ute och rastat den på små vägarna runt växjö ikväll och satan var den går, får nog överväga detta med MC-kort lite till =)

Sitter och jobbar med mc-försäkringar hela dagarna så trycket ifrån arbetskamraterna är stor på att ta mc-kort menmen än så länge är jag mini-ägare och en stolt sådan =)

Gör som jag kör MINI varannan vecka och hoj varannan vecka. på så sätt blir det ju MC varje vecka , haha

BlastBeat
2007-05-02, 07:45
Hur vågar du? :mad:

http://www.blocket.se/vi/11791623.htm?ca=22_s

Ashra
2007-05-02, 07:54
skärpning. skit i mc kortet. bilen e fan så mycket roligare än en MC!

GT
2007-05-02, 11:36
Tuff one mate!!!!

Dr Gixxer
2007-05-02, 12:24
skärpning. skit i mc kortet. bilen e fan så mycket roligare än en MC!


Nej för tyyyysan ;) , skaffa kortet men vänta med att köpa hoj tills nästa år, Cooper e ju riktigt kul, det lilla jag provkört än så länge, men en fet sporthoj är oxå riktigt elakt och roligt. Så köper du hoj nästa år och behåller Coopern :woot:

fj0
2007-05-02, 15:16
Köp hoj nästa år så lever du lite längre. ;)

xrayspex
2007-05-02, 20:09
Själv bytte jag från MC (2-hjuling) till MCS (4-hjuling) och har inte ångrat mig en sekund. Mini är inte bara roligare utan även mer praktisk!

Marcus
2007-05-02, 20:25
Jag vet inte hur majoriteten resonerar, men jag hade aldrig sålt min bil för att skaffa hoj. Hade sett till att pengarna för både och fanns istället om det var möjligt :D

Hellre ha ett fordon jag kan njuta av både när solen skiner, och när det regnar, blåser och är kallt. Om jag bara skall ha ett dvs :)

MNS
2007-05-02, 20:34
Hellre ha ett fordon jag kan njuta av både när solen skiner, och när det regnar, blåser och är kallt. Om jag bara skall ha ett dvs :)

Det är därför den står avställd på vintern? ;)

Men visst förstår jag en del att mc lockar, jag personligen har ju valt mc före bil eller jag har haft enkel bil för att transprtera mig i mer eller mindre och haft värsting hojar 3 sommrar, så jag förstår han men i dag skulle jag ha väntat med hoj kortet och haft kvar bilen även om det inte var pga av det jag sålde min, var ju tyvär tvingad att sälja

Marcus
2007-05-02, 20:49
Jag skrev aldrig nått om minusgrader, snö och salt.
Jag räknar allt under 15-20 grader som kallt!