handdator

Visa fullständig version : Vad upplever ni som negativt med coopern?



Ashra
2007-04-22, 19:20
Vad har ni upplevt som negativt med eran cooper? vad skjulle ni vilja ändra på?


Personligen tycker jag att expansions kärlet till kylar vatnet är dåligt. Samt Spolar munstyckena.

Det är de enda jag upplevt som negativt med min bil hitills.

Christian
2007-04-22, 19:28
Vad har ni upplevt som negativt med eran cooper? vad skjulle ni vilja ändra på?


Personligen tycker jag att expansions kärlet till kylar vatnet är dåligt. Samt Spolar munstyckena.

Det är de enda jag upplevt som negativt med min bil hitills.




Byt kylarkärl till Forge's då.

Vad är det för fel på munstyckena??

Välj kromat om du vill ändra på munstyckena.


Jag skulle vilja ha en knapp där man kan välja antingen framhjulsdrift eller bakhjulsdrift. :cool:
Finns det på minimania.se???:blink:

alxndr
2007-04-22, 19:36
Byt kylarkärl till Forge's då.
Vad är det för fel på munstyckena??Välj kromat om du vill ändra på munstyckena.


Jag skulle vilja ha en knapp där man kan välja antingen framhjulsdrift eller bakhjulsdrift. :cool:
Finns det på minimania.se???:blink:

Då önskar jag fyrhjulsdrift på min :woot:

RobertH
2007-04-22, 19:41
Byt kylarkärl till Forge's då.
Vad är det för fel på munstyckena??Välj kromat om du vill ändra på munstyckena.


Jag skulle vilja ha en knapp där man kan välja antingen framhjulsdrift eller bakhjulsdrift. :cool:
Finns det på minimania.se???:blink:

Det har du ju redan, fast det är en spak som du för in i läge "R". Testa!

MNS
2007-04-22, 19:52
Skriv tydligt trådnamn!!! Nuvarande säger inget om vad tråden handlar om

David S
2007-04-22, 21:28
1) Att höger fönster inte åker upp automatiskt som det vänstra.
3) 6ans växel borde vara utvarvad annorlunda, över 3k rpm vid "motorvägsfart" gynnar inte min dagliga pendling
4) Att min stereo tillverkades en månad för tidigt för att vara kompatibel me Aux-kabeln.
5) Att man inte kan se hastighet på färddatorn.
6) Att jag inte kan se momentan bränsleförbrukning, kan Toyota så kan väl BMW.

Tror att det är allt faktiskt.

kakan
2007-04-22, 21:53
1) Att vänster fönster inte åker upp automatiskt som det högra.
2) Att folk inte förstår hru dörrarna fungerar när de är låsta
3) 6ans växel borde vara utvarvad annorlunda, över 3k rpm vid "motorvägsfart" gynnar inte min dagliga pendling
4) Att min stereo tillverkades en månad för tidigt för att vara kompatibel me Aux-kabeln.
5) Att man inte kan se hastighet på färddatorn.
6) Att jag inte kan se momentan bränsleförbrukning, kan Toyota så kan väl BMW.

Tror att det är allt faktiskt.

Jag kan se hastighet på min färddator iallafall, vilken årsmodell har du?
Vad är momentan förbrukning? :)

BlastBeat
2007-04-22, 21:56
Vad är momentan förbrukning? :)

Antar att han menar att han vill kunna se hur mycket bensin bilen drar per mil just nu. Många BMWs (alla?) som är utrustade med en extra liten mätare som visar just detta. Det saknar faktiskt jag också på Minin.

David S
2007-04-22, 22:00
Med momentan förbrukning så menar jag precis vad Blast trodde, dvs vad bilen drar i denna sekund. Kanske inte precis i denna sekund, men så att du kan se vad du drar under acc resp under motorvägskörning. Det skulle ju onekligen hjälpa att få ner förbrukningen.
Som svar på digital mätare:
Jag har en 02/03 utan navi. Det kanske är ngt man kan fixa med mjukvaran. Vore skönt att fixa.

RobertH
2007-04-22, 22:22
Jag kan se momentan förbrukning i min färddator. Fast hur skulle det hjälpa till att få ner förbrukningen? När den stiger i taket så har man ju för roligt för att sitta och glo på någon meningslös mätare, haha.

Själv stör jag mig på att aldrig kunna dra ner en ruta utan att behöva putsa den efteråt.

Christian
2007-04-22, 23:02
1) Att vänster fönster inte åker upp automatiskt som det högra.
2) Att folk inte förstår hru dörrarna fungerar när de är låsta
3) 6ans växel borde vara utvarvad annorlunda, över 3k rpm vid "motorvägsfart" gynnar inte min dagliga pendling
4) Att min stereo tillverkades en månad för tidigt för att vara kompatibel me Aux-kabeln.
5) Att man inte kan se hastighet på färddatorn.
6) Att jag inte kan se momentan bränsleförbrukning, kan Toyota så kan väl BMW.

Tror att det är allt faktiskt.

Du har en "gammal" Mini cooper, jag har -06 och där åker V fönster upp av sig självt, däremot inte höger.
Är dörrarna låsta efter att du stängt av bilen också? Annars har MINI satt dit en knapp där man kan öppna upp dörrarnas lås. Tipsar bara.
Då kör du för fort på 6ans växel. (eller så bör du välja välja tåget ;))
Byt stereo.
Gammal Mini igen,
fortfarande för gammal för sådana nymodigheter.


psss.......kolla på blocket.se:Hacking: efter en ny...:happy:

David S
2007-04-23, 06:28
Va fan Crille, sluta kosta mig pengar. Och jag kör inte alls för fort. Bilen är konstruerad av BMW, de om några borde veta om att 150 är en ganska bra snitthastighet på motorvägar. Angående fönstret så blandade jag ihop dem. Jag menar att det högra inte åker upp automatiskt.

GT
2007-04-23, 07:48
You all should have bought a GP !!!!!!!!!!

there is absolutly nothing wrong with it.

You dont need to see how fast you are going ................when the rear loses traction ...................thats top speed.:woot:

Hobbe
2007-04-23, 09:28
Själv stör jag mig på att aldrig kunna dra ner en ruta utan att behöva putsa den efteråt.

Samma för mig, och många andra.
Enligt MINI2 nyligen så fixar BMW/MINI detta gratis genom att byta ut tätningslisten.
Värt att prova ;)

Hobbe
2007-04-23, 09:29
Jag kan klaga på att MINI:n väger för mycket (även GP:n).
Rensa ut all bling och bekvämlighet.

powernap
2007-04-23, 09:41
spolarvattenbehållaren
aerodynamiken (den blir så smutsig på bakrutan omedelbums)

*instämmer med ovanstående om rutorna*

Marcus
2007-04-23, 10:39
Hobbe; har du nån länk till det där med tätningslisten? Bra att ha med lite bakgrundsinfo innan man åker till bmw och vill ha ny list :)

David, kolla med Ted på http://www.matarservice.se
Han brukar kunna fixa det mesta med orginalelektronik.

(Bland annat installera widescreen navi från nya A8 i gamla RS4 [helt omöjligt enligt Audi], samt detsamma i M5 från 7-serien [även detta helt omöjligt, fast enligt bmw]).

MrCooper
2007-04-23, 12:43
Jag stör mig också på det med rutan. Har för mig att jag läst någonstans att BMW kunde fixa detta på något sätt. Frågade dem på BMW Göteborg om detta och enligt dem så fanns det inget de kunde göra.

Vore bra om det finns några "bevis" för att detta har odnats på andra ställen så att man kan gå tillbaka till dem och få det fixat.

ola
2007-04-23, 13:11
:mad: jag stör mig mest på att det är en katt djä*el som i helgen gått upp på motorhuven, lämnatr tydliga tassavtryck men halkat och repat höger flygel fortsatt över taket och kasat ner och repat vänsterbakflygel!!:mad: :-x :furious:

Freddo
2007-04-23, 13:28
Ja rutorna störde jag mig också på nå vansinnigt.
Dom har löst det på nya iaf å bra är väl det.. Borde ju gå att göra nåt åt.

moraldrutt
2007-04-23, 15:40
jag stör mig på att det knirrar och knarrar om inredningen på min -03:a

David S
2007-04-23, 16:15
jag stör mig på att det knirrar och knarrar om inredningen på min -03:a
Det beror på en av två saker
1) Du varvar inte tillräckligt/ har original-avgassystem
2) Du har igång stereon för lågt
:p

Marcus
2007-04-23, 18:14
Knarrar gör det nog i alla våra bilar.

Min knarrar mkt från förarsidans bakhögtalare, samt från "pelarna" i mittkonsolen.

Enligt Robert så kunde man få bort knarr i mittkonsolen genom att se till att alla skruvar är ordentligt åtdragna.

RobertH
2007-04-23, 18:32
Knarrar gör det nog i alla våra bilar.

Min knarrar mkt från förarsidans bakhögtalare, samt från "pelarna" i mittkonsolen.

Enligt Robert så kunde man få bort knarr i mittkonsolen genom att se till att alla skruvar är ordentligt åtdragna.

Robbans recept för en tyst bil:

1st konstig torxmejsel eller liknande verktyg som passar i skruven.
Dra åt alla skruvar som sitter i sidan på pelarna.
Klart

Hobbe
2007-04-23, 19:08
Robbans recept för en tyst bil:



Mitt recept:
http://www.rd.com/images/tfhimport/2002/20020101_Which_Should_I_Buy_page003img001.jpg

Christian
2007-04-23, 22:33
Ja rutorna störde jag mig också på nå vansinnigt.
Dom har löst det på nya iaf å bra är väl det.. Borde ju gå att göra nåt åt.



Det går enligt en elkille på mitt jobb. Det är ett litet relä och ev ett motstånd som skall bytas.
Det skall inte vara några problem säger han, om inte det hade varit så förbannat lite med utrymme i min Mini (enligt honom ja..) +ett elschema.

Var elektroniken sitter vet han inte då ha äger en Ford mustang.-..blä.

Fredrik
2007-04-24, 07:16
Instämmer, rutorna är ett litet gissel, det blir till att putsa när rutorna hissats upp.
En annan sak är att backen kan vara lite knepig att få i ibland.
Annars är det en fantastiskt underhållande bil, den roligaste och sportigaste jag haft :D

Edde
2007-04-24, 08:05
Att cabben knirrar å knarrar, gnekar å gnakar ibland (aldrig i nerfällt läge dårå) =)
...att backväxeln inte åker i utan att man måste köra fram en bit...
att bakrutan (hela baken) blir skitig så fort man kör ut från tvätthallen
att det rinner ner vatten på sätet när man öppnar dörren...
att folk inte kan vänta på att man har stängt av motorn å då öppna dörren... att man inte kan se låtnamn på cd-spelaren, att handskfacket inte går att öppna om man råkat fylla hela utrymmet med grejer och nån grej har hamnat i låsmekanismen...

kommer säkert mera saker men detta är egentligen småproblem som man kan leva med! =)

jenzino
2007-04-24, 10:27
Märkte igår att ACn har ett extremt högt elsurrande ljud. vad göras?

RandyPiper
2007-04-24, 12:58
- Knirrande interiör.
- Spaken för att öppna motorhuv på fel sida.
- Handsfacket öppnar sig ibland.
- Dåligt med avlastningsutrymmen för småprylar.
- Blir lätt skitig baktill.
- Samlas skit innanför sidorutan som smetas ut.

RobertH
2007-04-24, 13:14
- Knirrande interiör.
- Spaken för att öppna motorhuv på fel sida.
- Handsfacket öppnar sig ibland.
- Dåligt med avlastningsutrymmen för småprylar.
- Blir lätt skitig baktill.
- Samlas skit innanför sidorutan som smetas ut.

Nu är inte jag den som gör reklam (:D) men den här grejen är verkligen ultimat för småprylsproblemet.
http://www.minimania.se/shop/insats-till-handskfack-p-162.html

Det var min första och, hittills, bästa modd.

RandyPiper
2007-04-24, 15:29
Nu är inte jag den som gör reklam (:D) men den här grejen är verkligen ultimat för småprylsproblemet.
http://www.minimania.se/shop/insats-till-handskfack-p-162.html

Det var min första och, hittills, bästa modd.

Kanske blir en sån så småningom, men det är lite jobbigt att behöva öppna handsfacket för att komma åt snuset och andra småprylar som man vill åt frekvent.



Denna produkt har vi i vår demobil - kom gärna fram och titta om vi ses på stan.


Affärerna verkar gå så pass bra att du håller dig med en ren demobil som någon anställd kör runt på stan.

Dags att sänka priserna ;)

Christian
2007-04-24, 15:33
Kanske blir en sån så småningom, men det är lite jobbigt att behöva öppna handsfacket för att komma åt snuset och andra småprylar som man vill åt frekvent.



Affärerna verkar gå så pass bra att du håller dig med en ren demobil som någon anställd kör runt på stan.

Dags att sänka priserna ;)

Påskrean uteblev.

RobertH
2007-04-24, 15:53
Kanske blir en sån så småningom, men det är lite jobbigt att behöva öppna handsfacket för att komma åt snuset och andra småprylar som man vill åt frekvent.



Affärerna verkar gå så pass bra att du håller dig med en ren demobil som någon anställd kör runt på stan.

Dags att sänka priserna ;)

Har du inte upptäckt att gummigrejen framför växelspaken är perfekt att lägga 5st dosor i? De sitter som berget och du har dem inom räckhåll hela tiden!

Demobilen har jag betalat själv. MiniMania har dock sponsrat bilen med en demoinsats till handskfacket. Den senare är snart avbetald, några order till från er så..:D

RobertH
2007-04-24, 15:53
Påskrean uteblev.

Påskharen också. Tänka sig :o

sam820921
2007-04-30, 13:42
Tycker att bilen låter en hel del i kupen när man cruisar på motorvägen. Det hela kommer ju inte bli bättre av att jag ska köpa lågprofildäck snart. :D

David S
2007-04-30, 14:02
Tycker att bilen låter en hel del i kupen när man cruisar på motorvägen. Det hela kommer ju inte bli bättre av att jag ska köpa lågprofildäck snart. :D Jag körde tio mil i 70-80 % av bilens toppfart. Då kan vi prata om vägljud, utan stereo på så blir man död i skallen väldigt fort.

Marcus
2007-05-01, 09:58
Ni kan få åka med i min bil så kommer ni tycka att era bilar är knäpptysta sen ;)

fj0
2007-05-02, 15:56
Ni kan få åka med i min bil så kommer ni tycka att era bilar är knäpptysta sen ;)
I see your raise and raise you twenty! :lol:

GT
2007-05-02, 17:56
I see your raise and raise you twenty! :lol:

:woot:

Christian
2007-05-02, 21:25
I see your raise and raise you twenty! :lol:

Jag kan intyga att Fj0's bil låter mest...(kan det ha något med avgassystemet att göra?? ;) )

Kajsa
2007-05-02, 21:45
Har du inte upptäckt att gummigrejen framför växelspaken är perfekt att lägga 5st dosor i? De sitter som berget och du har dem inom räckhåll hela tiden!

Demobilen har jag betalat själv. MiniMania har dock sponsrat bilen med en demoinsats till handskfacket. Den senare är snart avbetald, några order till från er så..:D


Vad ohändiga ni är! Det är ju bara att köpa sig lite egen plexi alt. fanér eller nåt + lite superlim och sen göra sin egen lilla insats. Det ska jag göra. Då kan manju göra facken som man vill dessutom. (Fast jag ska självklart inte ha snusfack och sånt shit, utan fack för en massa TJEJGREJER...moahahahaha) :handen: :handen: :handen:

MNS
2007-05-02, 21:51
Vad ohändiga ni är! Det är ju bara att köpa sig lite egen plexi alt. fanér eller nåt + lite superlim och sen göra sin egen lilla insats. Det ska jag göra. Då kan manju göra facken som man vill dessutom. (Fast jag ska självklart inte ha snusfack och sånt shit, utan fack för en massa TJEJGREJER...moahahahaha) :handen: :handen: :handen:

Jo det funkar ju också iof problemet är bara när man ska ta bort dom 2 "pelarna"

MNS
2007-05-02, 21:52
gaaahh hatar denna sida snart....påminner mig ju bara om en viss bil. bläää...någon som vill ha en gsxr 1000 + pengar i mot en cooper?

RobertH
2007-05-02, 22:14
Vad ohändiga ni är! Det är ju bara att köpa sig lite egen plexi alt. fanér eller nåt + lite superlim och sen göra sin egen lilla insats. Det ska jag göra. Då kan manju göra facken som man vill dessutom. (Fast jag ska självklart inte ha snusfack och sånt shit, utan fack för en massa TJEJGREJER...moahahahaha) :handen: :handen: :handen:

Vad ska vi med arkitekter till när man kan rita sitt eget hus på baksidan av en kartong och bygga det med plexiskivor och lite fanér + superlim. :D

För att det inte blir lika bra?

/Muttrar miniprylsförsäljaren

Kajsa
2007-05-03, 08:17
Vad ska vi med arkitekter till när man kan rita sitt eget hus på baksidan av en kartong och bygga det med plexiskivor och lite fanér + superlim. :D

För att det inte blir lika bra?

/Muttrar miniprylsförsäljaren

Hehe... jo det låter som en bra idé. :D
Det skulle jag vilja se... :)

Marcus
2007-05-05, 16:37
gaaahh hatar denna sida snart....påminner mig ju bara om en viss bil. bläää...någon som vill ha en gsxr 1000 + pengar i mot en cooper?

Tur att du inte var med på liscens körningen på mantorp då :) Vet nån som hade riktigt kul i sin cooper där :handen:

MNS
2007-05-06, 23:04
Tur att du inte var med på liscens körningen på mantorp då :) Vet nån som hade riktigt kul i sin cooper där :handen:

hmmmm.... muttrar*************