handdator

Visa fullständig version : Tändstift



Klas Rombäck
2007-04-21, 23:05
Har letat på flera utlänska sidor om tändstift till min bil och hittat att det verkar vara NGK BKR7EIX-11 man ska använda, men varför köpa -11 om man ändå ska knacka ihop dom till 0,8mm för -11 står ju för 1,1 mm, det finns ju samma stift utan -11 och det borde ju vara 0,7-0,8mm ??? :confused:

Vad använder ni för stift i era bilar ??
Det verkar ju vara en hel vetenskap det här med tändstift.:???:

// Klas

RobertH
2007-04-21, 23:09
Du kanske ska tillägga att du är ute efter kallare stift än original, dvs för 19% remskiva :D

Klas Rombäck
2007-04-21, 23:13
Du kanske ska tillägga att du är ute efter kallare stift än original, dvs för 19% remskiva :D


Ursäkta det glömde jag, tack för påminnelsen, börjar på att bli lite trött.
Kom på en annan sak också angående remmen, visst ska du till konkörningen?
Kan du ta med remmen ditt ?

RobertH
2007-04-21, 23:16
Tror inte jag hinner få hem den faktiskt, men jag kanske kan lösa det på ett annat sätt. Återkommer!

Klas Rombäck
2007-04-25, 13:04
Hej!

Jag hade hoppats på att få svar från någon, är med i flera forum angånde Yamaha och har man ställt en fråga så brukar man få flera svar inom någon timme och jag hade ju hoppats att det här forumet också skulle fungera så men som ni ser så har bara en person svarat på flera dagar, men det löste sig ändå, det vart Denso IK22 stift för på hemsidan som RobertH rekommenderade så stod det rätt så mycket om tändstift, Tack Robert:D

// Klas

RobertH
2007-04-25, 13:06
Inga problem, skönt att det löste sig :D

Christian
2007-04-25, 16:25
Hej!

Jag hade hoppats på att få svar från någon, är med i flera forum angånde Yamaha och har man ställt en fråga så brukar man få flera svar inom någon timme och jag hade ju hoppats att det här forumet också skulle fungera så men som ni ser så har bara en person svarat på flera dagar, men det löste sig ändå, det vart Denso IK22 stift för på hemsidan som RobertH rekommenderade så stod det rätt så mycket om tändstift, Tack Robert:D

// Klas

Hej.
Kanske inte så konstigt eftersom vi typ aldrig byter tändstift i våra bilar.
Antingen gör vi det själva och då blir det rek av verkstadskille. Eller så görs det av verkstaden vid service, och då blir det ju så att man inte vet något om det i slutändan.

Många har säkert läst din fråga, men väldigt få kan svara på den. Därav få svar. Ingen mening med att skriva i tråden om man inte kan.

Däremot är Robban duktig på mycket.

//Christian

Klas Rombäck
2007-04-25, 21:23
Hej.
Kanske inte så konstigt eftersom vi typ aldrig byter tändstift i våra bilar.
Antingen gör vi det själva och då blir det rek av verkstadskille. Eller så görs det av verkstaden vid service, och då blir det ju så att man inte vet något om det i slutändan.

Många har säkert läst din fråga, men väldigt få kan svara på den. Därav få svar. Ingen mening med att skriva i tråden om man inte kan.

Däremot är Robban duktig på mycket.

//Christian

Då ber jag så mycket om ursäkt för mitt senaste inlägg, för jag trodde :eek: att många av er meckade med era egna bilar och motorer, själv så har jag rivit isär flera bil och mc motorer samt jobbat som VM meck i 3 år för en kille som körde enduro, men det här med special tändstift är alltid svårt, oftast så får man lika många olika svar som man har frågat, så därför skrev jag frågan om tändstift för att jag skulle slippa uppfinna hjulet igen. Jag hade beställt stift från RobertH men dom skulle inte hinna hem i tid för troligen så ska min bil mappas om i helgen och då ville jag utesluta tändnings problem redan från början. Hoppas ingen tog illa upp för mitt senaste inlägg för så var inte tanken.

Mvh/ Klas

Johan W
2007-04-25, 21:38
Jagade runt lite och kollade förut efter stift, dom som används i worksen är
NGK BKR7EQUP
part nr. 12120031708

vanliga cooper S har
NGK BKR6EQUP

Alltså ett snäpp kallare i Worksen och det kanske kan vara något :)

powernap
2007-04-26, 07:36
Jagade runt lite och kollade förut efter stift, dom som används i worksen är
NGK BKR7EQUP
part nr. 12120031708

vanliga cooper S har
NGK BKR6EQUP

Alltså ett snäpp kallare i Worksen och det kanske kan vara något :)

flyt eller ihärdigt läsande på forumet.....skulle just till o köpa stift men kliade mig i huvudet...vilka ska man ha....o där kom svaret....bugar o bockar ödmjukast

Klas Rombäck
2007-04-26, 08:42
flyt eller ihärdigt läsande på forumet.....skulle just till o köpa stift men kliade mig i huvudet...vilka ska man ha....o där kom svaret....bugar o bockar ödmjukast

Jag köpte Denso IK22 för dom har 1st bygel vid elektroden medans NGK BKR7EQUP har 4st byglar och det jag hittade på forumsidor är att man rekommenderar att man har ca 0,7-0,8mm mellanrum och det är ju omöjligt att få till på dom stiftena som har 4:a byglar. Hade själv en SAAB 9000 turbo tidigare och den fixade jag till motorn på men den gick orent så fort jag fick upp lite laddtryck och då pratade jag med en kompis som kör rally och han sa att standard så är stiftena 1,1mm men knacka ihop dom till 0,7mm och efter det så gick bilen klockrent.

Mvh/ Klas

powernap
2007-04-26, 09:18
hoppas o tror på works-gubbarna

RobertH
2007-04-26, 16:40
Superdeal!

En ny uppsättning NGK Iridium IX-stift för pulleytrimmade Cooper S, beteckning: BKR7EIX

Pris: 550kr (ord.pris 736kr)


Affären görs med fördel på konbanan på lördag, men jag kan även skicka dem. Först till kvarn!

J©KE
2008-09-26, 12:07
[QUOTE=RobertH;29199]Superdeal!

En ny uppsättning NGK Iridium IX-stift för pulleytrimmade Cooper S, beteckning: BKR7EIX

Pris: 550kr (ord.pris 736kr)
Tja!!
Kan du fixa stift till bra pris?

Kongo
2008-09-27, 07:57
Vet du om att det där är ett år gammalt??

Köp härifrån istället http://www.sparkplugs.co.uk/ Billigare dessutom

Kan ju säga att jag har köpt därifrån utan problem och snabb leverans :)