handdator

Visa fullständig version : Vår-varning!



BlastBeat
2007-04-05, 17:13
Igår när jag rullade in till stan och kände mig sådär häftig som man bara kan göra i en Cooper med takluckan halvöppen en solig dag.
När jag väntade vid det sista rödljuset fick jag plötsligt se detta. Självfallet fiskade jag upp telefonen för att fånga det på bild!
Se och njut! Detta kallar jag ett riktigt vårtecken, någon som har fler trevliga vårbilder?

http://img133.imageshack.us/img133/1586/dsc00249ar0.th.jpg (http://img133.imageshack.us/my.php?image=dsc00249ar0.jpg)
(Bildtext: Fyra blondiner i en Saab-cab.)

fj0
2007-04-05, 17:43
Big pimpin' son. ;)

alxndr
2007-04-05, 17:45
Chicks !! ...

MNS
2007-04-10, 06:09
vår? Gick ut å handlade igår morse å då var allt vitt,vitt vitt... pälsmössan på ;)

Marcus
2007-04-10, 06:47
Förutom snöfallet igår så tycker jag det varit mkt vårvarning här :)

Förra söndagen satt jag på uteserveringar från lunch till middag, blev många öl i solen :D
Och att morgonen inleddes med MINI körning var ju inte helt fel heller :)

Daaoak
2007-04-15, 21:26
Härmed varnas du för ett lurendrejeri som har inträffat flera gånger:
Detta hände mig utanför COOP forum det kan hända dig också!

Så här fungerar tricket:
Två unga tjejer i 18-års åldern kommer fram till din bil under tiden du packar in varor i kofferten. De börjar putsa din vindruta, samtidigt håller deras bröst på att ramla ur deras mycket små t-shirts.

Det är omöjligt att inte titta på och när du därefter erbjuder dem en slant för deras insats så avböjer de. Isället ber de om lift till någonstans i närheten. Du säger självfallet ja och de hoppar in.

När ni så lämnar parkeringsplatsen, börjar de ha sex med varandra i baksätet. Därefter kryper en av dem över till passagerarsätet och börjar tillfredställa dig oralt, medans den andra stjäl din plånbok.

Min plånbok blev stulen förra lördagen, i måndags, två gånger i tisdags, i onsdags och idag igen.


Du är härmed varnad
Daaoak :)

alxndr
2007-04-16, 10:50
Härmed varnas du för ett lurendrejeri som har inträffat flera gånger:
Detta hände mig utanför COOP forum det kan hända dig också!

Så här fungerar tricket:
Två unga tjejer i 18-års åldern kommer fram till din bil under tiden du packar in varor i kofferten. De börjar putsa din vindruta, samtidigt håller deras bröst på att ramla ur deras mycket små t-shirts.

Det är omöjligt att inte titta på och när du därefter erbjuder dem en slant för deras insats så avböjer de. Isället ber de om lift till någonstans i närheten. Du säger självfallet ja och de hoppar in.

När ni så lämnar parkeringsplatsen, börjar de ha sex med varandra i baksätet. Därefter kryper en av dem över till passagerarsätet och börjar tillfredställa dig oralt, medans den andra stjäl din plånbok.

Min plånbok blev stulen förra lördagen, i måndags, två gånger i tisdags, i onsdags och idag igen.


Du är härmed varnad
Daaoak :)

Ska fösöka tänka på det nästa gång jag handlar =)

Kajsa
2007-04-16, 10:57
Men kom igen!!!!
Kan ni inte lämna era små halvsexistiska fantasier någon annanstans?
Ni kanske inte vill ha några tjejer här på forumet, eller?????

Christian
2007-04-16, 15:24
Men kom igen!!!!
Kan ni inte lämna era små halvsexistiska fantasier någon annanstans?
Ni kanske inte vill ha några tjejer här på forumet, eller?????

Det är rätt! Bara på dem!
<om jag inte tar miste så har passagen en sådan chat..:blink:

BlastBeat
2007-04-16, 16:29
För att återgå till den riktiga topicen och fortsätta på vårtemat som jag försökte starta postar jag denna bilden som min syster tog för några veckor sedan.
Utsikten är Karlskrona.

http://farm1.static.flickr.com/210/451066480_b8ea033a46_m.jpg (http://farm1.static.flickr.com/210/451066480_b8ea033a46_b.jpg)
Klicka på bilden för att få den större!

RandyPiper
2007-04-16, 16:36
För att återgå till den riktiga topicen och fortsätta på vårtemat som jag försökte starta postar jag denna bilden som min syster tog för några veckor sedan.
Utsikten är Karlskrona.

Klicka på bilden för att få den större!

Mycket vacker bild, får en att längta tills sommaren.

Är det bara jag som ser en naken kvinnokropp i molnformationerna ? Man ser ju det helt klart, har du photoshoppat ?

BlastBeat
2007-04-16, 16:51
Mycket vacker bild, får en att längta tills sommaren.

Är det bara jag som ser en naken kvinnokropp i molnformationerna ? Man ser ju det helt klart, har du photoshoppat ?
Det har jag faktiskt inte tänkt på! Denna bilden har inte varit i närheten av PS så jag får skylla på fotografen. ;)

Kajsa
2007-04-16, 17:00
Jahapp. Det var tydligen omöjligt att sluta diskutera nakna chicks.

Inte så konstigt att det är så få tjejer som deltar i diskussionerna här på sidan då. (Eller som anmäler sig själva till träffarna.)

Skärpning!!!!

BlastBeat
2007-04-16, 17:14
Jahapp. Det var tydligen omöjligt att sluta diskutera nakna chicks.

Inte så konstigt att det är så få tjejer som deltar i diskussionerna här på sidan då. (Eller som anmäler sig själva till träffarna.)

Skärpning!!!!

Håller med! Jag försökte återgå till topic, men det gick visst dåligt!
Jag tycker att tjejer också ska kunna vara välkomna här på forumet och inte bli avskräckta så fort de ser vad folk skriver! Jag ser många tjejer som kör Mini och jag tycker att det vore kul om de också kunde vara här på forumet, för de är säkert precis lika intresserade av sina bilar som vi killar är!
Vill inte dra massa moralkakor, vill bara att alla ska trivas! :)

Daaoak
2007-04-16, 17:29
Ursäkta mig för skämtet, om vissa tog illa vid sig så var ju det inte meningen.
Utan det skulle ju vara en sedelärande berättelse ur det fiktiva livet och vad som kan hända när fel huvud sköter tänkandet...

Kan vi leva i harmoni nu? ;)
Daaoak

RandyPiper
2007-04-16, 17:46
Jahapp. Det var tydligen omöjligt att sluta diskutera nakna chicks.

Inte så konstigt att det är så få tjejer som deltar i diskussionerna här på sidan då. (Eller som anmäler sig själva till träffarna.)

Skärpning!!!!

Sorry mitt inlägg om molnformationer var menat som ett harmlöst skämt. Hoppas du inte tog illa upp.

Kanske vårt snack avskräcker tjejer från forumet :confused:
Så det är bra att du säger till, vore kul med med tjejer på forumet.

Christian
2007-04-17, 17:16
För att återgå till den riktiga topicen och fortsätta på vårtemat som jag försökte starta postar jag denna bilden som min syster tog för några veckor sedan.
Utsikten är Karlskrona.

http://farm1.static.flickr.com/210/451066480_b8ea033a46_m.jpg (http://farm1.static.flickr.com/210/451066480_b8ea033a46_b.jpg)
Klicka på bilden för att få den större!

Är inte det uppe från vattentornet och fikastället över stan??
Eller är jag i fel stad ?

BlastBeat
2007-04-17, 17:58
Är inte det uppe från vattentornet och fikastället över stan??
Eller är jag i fel stad ?

Du är i helt rätt stad och på helt rätt ställe!
Ett ganska klassiskt ställe att ta sina bil-bilder på. Har man inte en bild på sin bil från denna platsen har man ingen bil. ;)
Kul med någon som känner till min lilla stad också! :D

Christian
2007-04-17, 19:36
Du är i helt rätt stad och på helt rätt ställe!
Ett ganska klassiskt ställe att ta sina bil-bilder på. Har man inte en bild på sin bil från denna platsen har man ingen bil. ;)
Kul med någon som känner till min lilla stad också! :D


Har varit där uppe med tjejen, förra sommaren när vi tältade i skärgården.

Bra utsikt. Inget folk så man har utsikten för sig själv...ibland ;)
Hyffsat fik.

Var förresten inne på BMW i Karlskrona också. tror jag... Och när man gick in där så blev det samma service som inne i Kristianstad. Obefintlig. Kanske pga åldern.

Inne i K-stad trodde de inte att jag skulle ha en MINI, så jag fick inte ens någon offert trots att jag bad om det.

(Därför blev det BMW i Solna istället)

BlastBeat
2007-04-17, 19:50
Har varit där uppe med tjejen, förra sommaren när vi tältade i skärgården.

Bra utsikt. Inget folk så man har utsikten för sig själv...ibland ;)
Hyffsat fik.

Var förresten inne på BMW i Karlskrona också. tror jag... Och när man gick in där så blev det samma service som inne i Kristianstad. Obefintlig. Kanske pga åldern.

Inne i K-stad trodde de inte att jag skulle ha en MINI, så jag fick inte ens någon offert trots att jag bad om det.

(Därför blev det BMW i Solna istället)

Är man där mitt på dagen en fin sommardag kan det vara ont om parkeringar. Men är man där lite senare på kvällen/natten är det bara sånna som du och jag (som försöker imponera på tjejer ;)).

Servicen här ute på BMW är som sagt obefintlig. Inte ovanligt att hela säljarkåren sitter och äter när man kommer in och de avbryter minsann inte lunchen för att hjälpa någon heller, nej du. Finns dock en kille i verkstaden som verkar ganska hemma på Mini, creds till honom! Enda anledningen att åka till BMW är att köpa motorolja, men nu har jag slutat med det också, internetbeställning från Tyskland är bättre! :)

Jag har blivit direkt påhoppad en gång där ute en gång. Det var när vi var fem stycken 18-åringar som beundrade den nya Z4:an. Men om det var för att han ville hjälpa till eller om han ville att vi skulle gå vet jag dock inte. :woot:

Christian
2007-04-17, 21:33
&#196;r man d&#228;r mitt p&#229; dagen en fin sommardag kan det vara ont om parkeringar. Men &#228;r man d&#228;r lite senare p&#229; kv&#228;llen/natten &#228;r det bara s&#229;nna som du och jag (som f&#246;rs&#246;ker imponera p&#229; tjejer ;)).

Servicen h&#228;r ute p&#229; BMW &#228;r som sagt obefintlig. Inte ovanligt att hela s&#228;ljark&#229;ren sitter och &#228;ter n&#228;r man kommer in och de avbryter minsann inte lunchen f&#246;r att hj&#228;lpa n&#229;gon heller, nej du. Finns dock en kille i verkstaden som verkar ganska hemma p&#229; Mini, creds till honom! Enda anledningen att &#229;ka till BMW &#228;r att k&#246;pa motorolja, men nu har jag slutat med det ocks&#229;, internetbest&#228;llning fr&#229;n Tyskland &#228;r b&#228;ttre! :)

Jag har blivit direkt p&#229;hoppad en g&#229;ng d&#228;r ute en g&#229;ng. Det var n&#228;r vi var fem stycken 18-&#229;ringar som beundrade den nya Z4:an. Men om det var f&#246;r att han ville hj&#228;lpa till eller om han ville att vi skulle g&#229; vet jag dock inte. :woot:

hahaha Precis som i Kristianstad!!!!
D&#228;r finns en kille (Jimmy Palm) tror jag, och hans grej &#228;r att s&#228;lja endast BMW, han kan inte MINI s&#229; mycket men &#228;r socialt intresserad. Han &#228;r det ende som h&#228;lsar och fr&#229;gar om man vill n&#229;got.

N&#228;r jag tittade p&#229; den nya R56'an (i arbetskl&#228;der,typ snickarbyxor) s&#229; kom det in en f&#246;rs&#228;ljare och sa rent ut att den bilen &#228;r alldeles f&#246;r dyr f&#246;r en s&#229;n som mig!

D&#229; gav jag honom en s&#229;n j*vla utsk&#228;llning s&#229; det h&#246;rdes i hela hallen, och n&#228;mde givetvis min p&#228;rla som stod med huven mot skyltf&#246;nstret.
(m&#229;ste jag s&#228;ga att han blev generad och gick d&#228;rifr&#229;n med svansen mellan benen)

RandyPiper
2007-04-17, 22:23
Haha , känner igen det där "arbetarföraktet" på BMW, de verkar tror att man är fattig ifall man inte har kostym.

En polare var och kikade på bilar på BMW i solna för några år sedan, han gick väl omkring i slitna jeans och någon gammal tröja eller liknande fick ingen service alls. När väl säljaren kom fram sa han att han nog borde kika på bilar i en annan prisklass för den där var bara för människor som tjänade mer än 50 k i månaden. Polaren tjänar rätt bra så han sa bara åt killen att han skulle ha bilen. (han borde bett att få köpa av någon annan säljare bara för att jävlas).

Nåt liknande hände en annan polare som handlade en båge där nyss.

Sist jag och några kamrater var inne och kikade på bilar så var det fan omöjligt att få någon som helst service.

Christian
2007-04-17, 22:29
Helst ska man dessutom vara 23 och kika lite som ett barn i bilarna.

Det finns ingen säljare som säljer något om man inte frågar.

alxndr
2007-04-17, 22:52
Läst lite i era inlägg och måste säga att jag håller med till fullo, helt sjukt att man ska behöva visa upp bilnycklen till sin egen bil för att man ens ska få titta på de nya bilarna ... Har en polare som ville köpa nya 335an, blev nekad provkörning pga hur han var klädd så han drog till tyskland och hämtade en veckan efter iställe...

Tråkigt men sant :)

Johan W
2007-04-21, 20:06
Skönt att man har bra kontakt med handlaren då man inte ens behöver håva fram körkortet för provkörningar :)

Marcus
2007-04-21, 20:23
Gäller som sagt att lära känna lite handlare :)

Ang 335an, polarens farsa ville ha en cab till sommarn. Men BMW i sverige kan inte få fram någon, de kan inte ens leverera till alla 9st som beställt (BMW i solna), dem får bara 7st bilar.

Går man däremot till vilken importfirma som helst så har dem inge problem att fixa hem fabriksnya från tyskland.

Är det inte nått fel i bmw's system då???

MNS
2007-04-21, 20:52
Vet många försäljare som är mer eller mindre snorkiga när det gäller provkörning eller bara prata pris men blev riktigt förvånad när jag knallade in på bmw i solna när jag kollade på m3:an år 2001. kom dit bakis med solbrillor, t-shirt å slitna jeans. stog å kollade lite på den och efter ca 2 min kommer en säljare å frågar om jag behöver hjälp (visade sig vara försäljnings chefen) skickade mig till en säljare direkt som utgick ifrån att jag hade 380k å lägga på en bil istället för att utgå i från att jag inte hade pengarna

RobertH
2007-04-21, 22:00
Gäller som sagt att lära känna lite handlare :)

Ang 335an, polarens farsa ville ha en cab till sommarn. Men BMW i sverige kan inte få fram någon, de kan inte ens leverera till alla 9st som beställt (BMW i solna), dem får bara 7st bilar.

Går man däremot till vilken importfirma som helst så har dem inge problem att fixa hem fabriksnya från tyskland.

Är det inte nått fel i bmw's system då???

Fast bilar nyare än 1 år eller mindre än 600mil får man väl betala moms på när de kommer till Sverige? = inte speciellt lönsamt..?

Dooper
2007-08-11, 04:48
hahaha Precis som i Kristianstad!!!!
Där finns en kille Patrik tror jag, och hans grej är att sälja endast BMW, han kan inte MINI så mycket men är socialt intresserad. Han är det ende som hälsar och öppnar käften och frågar om man vill något.

När jag tittade på den nya R56'an (i arbetskläder,typ snickarbyxor) så kom det in en försäljare och sa rent ut att den bilen är alldeles för dyr för en sån som mig!

Då gav jag honom en sån j*vla utskällning så det hördes i hela hallen, och nämde givetvis min pärla som stod med huven mot skyltfönstret.
(måste jag säga att han blev generad och gick därifrån med svansen mellan benen)

Verkar som vi har råkat ut för samma kille, jag var inne där i februari kollade på ngn begagnad saab, var nog också jobbe klädd.. så jag frågade en försäljare om bilen och snubben börjar prata med mig som om jag vore ett barn, jag frågar iallafall om jag får provköra bilen, som svar får jag, "Du grabben, den här bilen har du inte ekonomi till" priset låg på typ 150000. så jag sa till han jag har nog bättre ekonomi än hantror. men han envisades med att jag inte fick provköra och sa att de inte var hållbart för en person som mig.. så jag blev irriterad och började fråga han hur fan han tänkte att han skulle sälja saker som man inte fick provköra.. då hade han inte tid med mig mer sa han.. veckan efter rullade jag in igen med min nyinköpta fulltutrustade s60 t5, pratade med en annan försäljare om en bil till min polare(han var skit trevlig). när jag går runder själv å kollar så kommer han fram till mig och undrar om han kunde hjälpa mig med ngt (var inte jobbe klädd då) tänkte ok han känner inte igen mig, så jag frågar lite om saaben igen, jan pratar en massa om bilen sen frågar han mig vad jag kör nu, pekar på min s60 sen säger jag till han att det inte e så intressant med saaben, den passar inte min ekonomi.. då känner han igen mig och skäms lite, sen går han ut till receptionen utan att säga ett ord mer till mig!
Jävla snubbe! men han jobbar inte där längre, så man slipper han om man skulle gå in där nu!

Christian
2007-08-11, 10:27
Verkar som vi har råkat ut för samma kille, jag var inne där i februari kollade på ngn begagnad saab, var nog också jobbe klädd.. så jag frågade en försäljare om bilen och snubben börjar prata med mig som om jag vore ett barn, jag frågar iallafall om jag får provköra bilen, som svar får jag, "Du grabben, den här bilen har du inte ekonomi till" priset låg på typ 150000. så jag sa till han jag har nog bättre ekonomi än hantror. men han envisades med att jag inte fick provköra och sa att de inte var hållbart för en person som mig.. så jag blev irriterad och började fråga han hur fan han tänkte att han skulle sälja saker som man inte fick provköra.. då hade han inte tid med mig mer sa han.. veckan efter rullade jag in igen med min nyinköpta fulltutrustade s60 t5, pratade med en annan försäljare om en bil till min polare(han var skit trevlig). när jag går runder själv å kollar så kommer han fram till mig och undrar om han kunde hjälpa mig med ngt (var inte jobbe klädd då) tänkte ok han känner inte igen mig, så jag frågar lite om saaben igen, jan pratar en massa om bilen sen frågar han mig vad jag kör nu, pekar på min s60 sen säger jag till han att det inte e så intressant med saaben, den passar inte min ekonomi.. då känner han igen mig och skäms lite, sen går han ut till receptionen utan att säga ett ord mer till mig!
Jävla snubbe! men han jobbar inte där längre, så man slipper han om man skulle gå in där nu!

En annan anekdot var när jag nu skulle hämta min bil i torsdags. Åkte in med en jobbarkompis i vanliga sommarkläder.
Började titta lite på de nya bilarna eftersom försäljarna var upptagna. Efter ett tag kom en försäljare fram och frågade om vi ville titta lite närmre på någon bil. -Nej tack, blev vårt svar. (Då får man tillbaka från honom, -jasså? Vad gör ni då här??!)

Snacka om att bli irriterad.

Sen kom Jimmy fram och "räckte" över bilnycklarna till min bil.:D OCH DÅ blev den andre försäljaren skamsen. Han vände och "gick med svansen mellan benen.":eek:

Men att få höra av en försäljare, "Vad gör ni då här?" ,sånt är inte bra..:(

Ace
2007-08-12, 15:34
Jahapp. Det var tydligen omöjligt att sluta diskutera nakna chicks.

Inte så konstigt att det är så få tjejer som deltar i diskussionerna här på sidan då. (Eller som anmäler sig själva till träffarna.)

Skärpning!!!!

Det är bra att du ryter till Kajsa! fattade inte det roliga med COOP-historien alls! Hu är det i Helsingborg förresten? Var där i förgår och köpte min något beg. Cooper S.

Jimmy.Palm
2007-09-23, 06:53
Verkar som vi har råkat ut för samma kille, jag var inne där i februari kollade på ngn begagnad saab, var nog också jobbe klädd.. så jag frågade en försäljare om bilen och snubben börjar prata med mig som om jag vore ett barn, jag frågar iallafall om jag får provköra bilen, som svar får jag, "Du grabben, den här bilen har du inte ekonomi till" priset låg på typ 150000. så jag sa till han jag har nog bättre ekonomi än hantror. men han envisades med att jag inte fick provköra och sa att de inte var hållbart för en person som mig.. så jag blev irriterad och började fråga han hur fan han tänkte att han skulle sälja saker som man inte fick provköra.. då hade han inte tid med mig mer sa han.. veckan efter rullade jag in igen med min nyinköpta fulltutrustade s60 t5, pratade med en annan försäljare om en bil till min polare(han var skit trevlig). när jag går runder själv å kollar så kommer han fram till mig och undrar om han kunde hjälpa mig med ngt (var inte jobbe klädd då) tänkte ok han känner inte igen mig, så jag frågar lite om saaben igen, jan pratar en massa om bilen sen frågar han mig vad jag kör nu, pekar på min s60 sen säger jag till han att det inte e så intressant med saaben, den passar inte min ekonomi.. då känner han igen mig och skäms lite, sen går han ut till receptionen utan att säga ett ord mer till mig!
Jävla snubbe! men han jobbar inte där längre, så man slipper han om man skulle gå in där nu!


Läser detta forum regelbundet med stort intresse men blir lite fundersam över det du skriver, om hur du blivit behandlad hos oss, och känner mig tvungen att kommentera det hela..

För det första har klädseln absolut ingen betydelse för hur mycket uppmärksamhet en kund får i hallen. Eftersom vi tidigare haft agenturen för Nissan och då hade mycket King Cab/Navara-kunder så är "arbetsklädsel" (vad nu detta är, kostym är väl också "jobbeklädsel"?) inget som är ovanligt för oss.
Även när det gäller BMW och Mini så är det inte enbart kunder med kostym och dräkt som är spekulanter, även om detta är en vanlig uppfattning. Därmed kan jag med gott samvete hävda att "arbetsklädda" inte ratas vid besök hos oss.

Vidare så är vi samma personalstyrka på säljsidan sedan hösten 2005 så den försäljare som behandlat dig såsom du beskrev, vid intresset av SAABen, är fortfarande kvar. Inte så svårt att ta fel på oss, vi är tre stycken plus försäljningschefen..

Sen vad det gäller provkörningar så är det du beskriver, om att inte få provköra, något som går stick i stäv med hur vi brukar göra.
Mot uppvisande av giltigt körkort nekas sällan/aldrig en spekulant provkörning, (av vilken anledning skulle man göra det?) oavsett om det är en ny BMW eller en begagnad Mazda.

Tyvärr känns det som, när man läser trådar om bilförsäljare på olika forum, att det verkar vara helt okej att vräka ur sig både det ena och det andra om yrkeskategorin och mycket brukar bli en "höna av en fjäder".

Jag själv har tidigare aldrig arbetat som bilförsäljare utan är en stor biltok som varit aktiv i klubbverksamheter av alla de slag (speciellt i BMW-kretsar), läser det mesta om bilar på nätet och i tidningar och som fick chansen att börja sälja bilar ur favoritmärkena BMW/Minis sortiment för två år sedan.

Tidigare när man bara var en entusiast, som gav sig ut i bilhallarna och kikade på bilar och förundrades över hur dåligt pålästa och upptagna bilförsäljare ibland kunde vara, besitter numera en större insikt i hur det fungerar.
Detta ständiga flöde av förändringar/nyheter/uppgraderingar i branschen har även en fantast svårt att ta till sig samt allt "runtomkring" en bilaffär gör att man ibland, som kund, kan se säljare som är helt uppslukade av något på en datorskärm, förmodligen med ett knivigt affärsförslag där ramavtal och en massa förbehåll skall synkas, som en annan kund önskar få tillsänt sig och inte ett nonchalant allmänt surfande och ignorerande av de som finns i hallen...

Ser fram emot en fortsatt diskussion kring ämnet! :)

Jimmy.Palm
2007-09-23, 07:07
Har varit där uppe med tjejen, förra sommaren när vi tältade i skärgården.

Bra utsikt. Inget folk så man har utsikten för sig själv...ibland ;)
Hyffsat fik.

Var förresten inne på BMW i Karlskrona också. tror jag... Och när man gick in där så blev det samma service som inne i Kristianstad. Obefintlig. Kanske pga åldern.

Inne i K-stad trodde de inte att jag skulle ha en MINI, så jag fick inte ens någon offert trots att jag bad om det.

(Därför blev det BMW i Solna istället)


Christian:

Fick du aldrig något affärsförslag från Thomas?

Jag minns när du var inne och kikade på Mini de första gångerna då jag pratade med dig vid ett par av de tillfällena.

Vet också att Thomas slet med ditt affärsförslag då du hade mycket på din önskelista, färgade tändkablar, bland annat. :)

Det som förvånar är att detta aldrig hamnade hos dig och det som förvånar ännu mer är att du, som kund, inte hörde av dig efteråt om varför det aldrig kom något förslag?
Med vetskap om hur fel det kan gå, både med "snigelpost" och E-mail så kan ju det vara en orsak till att du aldrig fick något förslag..
Om jag är i kontakt med ett företag som lovar höra av sig, och detta inte gör det, brukar jag ta kontakt igen för att se vad som hänt innan jag låter "bilan falla" över dem..

Vi arbetar med provisionsbaserad lön så vi är intresserade av att sälja bil till dig som kund!

Jimmy.Palm
2007-09-23, 07:20
hahaha Precis som i Kristianstad!!!!
Där finns en kille (Jimmy Palm) tror jag, och hans grej är att sälja endast BMW, han kan inte MINI så mycket men är socialt intresserad. Han är det ende som hälsar och öppnar käften och frågar om man vill något.

När jag tittade på den nya R56'an (i arbetskläder,typ snickarbyxor) så kom det in en försäljare och sa rent ut att den bilen är alldeles för dyr för en sån som mig!

Då gav jag honom en sån j*vla utskällning så det hördes i hela hallen, och nämde givetvis min pärla som stod med huven mot skyltfönstret.
(måste jag säga att han blev generad och gick därifrån med svansen mellan benen)

Christian:

Jag är inte anställd för att enbart sälja BMW. Det är ingen av oss...

Däremot råkar jag ha mitt kontor mitt ibland de nya BMW-bilarna.
Vad det gäller mitt kunnande om Mini så vet jag inte hur du bedömer det men det finns garanterat många här på detta forumet som har större kunskaper om hur man meckar med sin Mini till exempel..
Kan väl säga som så, att det är jag som åker Mini som tjänstebil hos oss... :) Cooper D och ibland S.. ;) ..och jag helsåld på bilarna!

Vem av oss talade om för dig att R56:an är alldeles för dyr för dig?
Jag, Thomas eller Kim? Jag tar i så fall gärna ett snack med vederbörande.
Denna av oss, lär ju komma ihåg en sådan utskällning i så fall.

Din pärla har jag stått och kikat på vid något tillfälle, fin! :happy:

Jimmy.Palm
2007-09-23, 07:29
Helst ska man dessutom vara 23 och kika lite som ett barn i bilarna.

Det finns ingen säljare som säljer något om man inte frågar.


Christian:

Jag kan inte annat än förvånas över din uppfattning om oss som säljare.

Jag säljer, gladeligen, bil och har gjort till de som är under 23, varför skulle jag/vi inte göra det?? Eller har jag fattat saken fel?

Hur menar du med "Det finns ingen säljare som säljer något om man inte frågar."?
Det ligger väl lite i sakens natur att man har en kommunikation säljare/köpare?

PS. Jag har fortfarande ditt telefonnummer sparat, som du gav mig angående att du gärna visar upp din bil ifall jag/vi har en kund som är nyfiken på en JCW-bil.. :) Det är väl dock lite tunt med den typen av kund nu eftersom det är R56:an som gäller men jag hör av mig ifall det skulle bli aktuellt! DS

Jimmy.Palm
2007-09-23, 07:38
Läst lite i era inlägg och måste säga att jag håller med till fullo, helt sjukt att man ska behöva visa upp bilnycklen till sin egen bil för att man ens ska få titta på de nya bilarna ... Har en polare som ville köpa nya 335an, blev nekad provkörning pga hur han var klädd så han drog till tyskland och hämtade en veckan efter iställe...

Tråkigt men sant :)

alxndr:

Som säljare tycker jag också att det verkar helt sjukt att man ska behöva "visa upp bilnycklen till sin egen bil för att man ens ska få titta på de nya bilarna ..."
Är detta verkligen vad som hänt?
En försäljare krävde alltså att polaren skulle visa upp dessa?:confused: :blink: Eller är det spekulationer?

Och dessutom blev "nekad provkörning pga hur han var klädd så han drog till tyskland och hämtade en veckan efter iställe..."
Var detta också något som försäljaren uttryckligen hävde ur sig??

Jimmy.Palm
2007-09-23, 07:42
Gäller som sagt att lära känna lite handlare :)

Ang 335an, polarens farsa ville ha en cab till sommarn. Men BMW i sverige kan inte få fram någon, de kan inte ens leverera till alla 9st som beställt (BMW i solna), dem får bara 7st bilar.

Går man däremot till vilken importfirma som helst så har dem inge problem att fixa hem fabriksnya från tyskland.

Är det inte nått fel i bmw's system då???


Marcus:

Det kan man tycka men det handlar om tilldelningar, kvoter, till olika länder.

Man förväntar sig, förmodligen, att sälja fler bilar i Tyskland än vad man gör i Sverige samt att vi är ett ganska liiiitet land vad det gäller cabförsäljning.
Därför prioriteras vi, säkerligen, ner jämfört med Tyskland, England, USA och så vidare...

Jimmy.Palm
2007-09-23, 07:57
nu har jag uppdaterat mitt förra inlägg med rätt namn också.

Den försäljare som jag tyckte var otrevlig heter något i stil med Tomas Svedborn, tyvärr men sant.


En annan anekdot var när jag nu skulle hämta min bil i torsdags. Åkte in med en jobbarkompis i vanliga sommarkläder.
Började titta lite på de nya bilarna eftersom försäljarna var upptagna. Efter ett tag kom en försäljare fram och frågade om vi ville titta lite närmre på någon bil. -Nej tack, blev vårt svar. (Då får man tillbaka från honom, -jasså? Vad gör ni då här??!)

Snacka om att bli irriterad.

Sen kom Jimmy fram och räckte över bilnycklarna till min bil. OCH DÅ blev den andre försäljaren skamsen. Han vände och gick med svansen mellan benen.

Men att få höra av en försäljare, "Vad gör ni då här?" ,sånt är inte bra..


Christian:


Jag tror att Thomas Svederborn, som han egentligen heter, skulle uppskatta att få reda på, direkt utav dig, vad som gör att du tycker han är otrevlig.

Detta är ju ett bra sätt att förändra attityderna mellan er som kunder och vi som försöker sälja bilar till er! Betydligt lättare att gå direkt till källan och reda ut det hela än att ta det på ett forum som jag vet att han inte läser...

Jag förundras än en gång över det du skriver angående kommentaren "-jasså? Vad gör ni då här??!".
Var detta verkligen vad som sades??
Ursäkta om mina frågor är dryga men jag får inte ihop det då jag inte kan förstå varför det skulle finnas anledning att kommentera det på det viset...

Jag håller dock med om att det inte är en kommentar som hör hemma i en bilhall...

Hobbe
2007-09-23, 09:03
B&#229;de kul och bra att du svarar i tr&#229;den Jimmy.

Utan att k&#228;nna till detta fall:
Kritik mot bilf&#246;rs&#228;ljare blir tyv&#228;rr oftast enkelsp&#229;rig, och myntet har alltid tv&#229; sidor.

Jimmy.Palm
2007-09-23, 09:16
Både kul och bra att du svarar i tråden Jimmy.

Utan att känna till detta fall:
Kritik mot bilförsäljare blir tyvärr oftast enkelspårig, och myntet har alltid två sidor.


Hobbe:


Tack.

Visst är det så och jag vet också att det finns säljare inom alla kategorier som beter så att man häpnar, precis som alla andra branscher.

Dessutom KAN en säljare, gud förbjude, ibland vara ur spår, precis som alla andra eller kanske tappat tålamodet efter att ha varit i kontakt med ett flertal kunder i närtid som inte uppfört sig enligt "regelboken" i vett och etikett :mad: ...detta händer, kan jag tyvärr upplysa om... :(

Nåväl, det är riktigt bra att detta diskuteras tycker jag! :)

ola
2007-09-23, 09:39
ja ibland undrar man om det &#228;r en skr&#246;na det h&#228;r med att kunder avvisas pga kl&#228;dsel , h&#246;rt det s&#229; m&#229;nga g&#229;nger och likafullt &#228;r det ju sin egen motsats att s&#228;ljaren inte skulle vilja s&#228;lja pga kundens kl&#228;dsel utan att ha bel&#228;gg f&#246;r det -- l&#229;ter som en skr&#246;na..

Hobbe
2007-09-23, 09:41
Jimmy,

&#196;ven bilf&#246;rs&#228;ljare &#228;r m&#228;nniskor...
...utom n&#228;r det &#228;r dags f&#246;r mig att byta bil :D
Skojar bara.

En bra relation med den lokala BMW/MINI-&#229;terf&#246;rs&#228;ljaren &#228;r A och O.
Givetvis g&#228;ller det b&#229;da parter.

Nu n&#228;r du har en MINI, och dessutom &#228;r reggad h&#228;r s&#229; kommer du snart att kunna veta allt om MINI. Kanske tom mer &#228;n du vill veta ;)

Dooper
2007-09-23, 10:21
Hej Jimmy!
Tycker det h&#228;r l&#229;ter lustigt. Den killen som inte l&#228;t mig provk&#246;ra han har
inte varit p&#229; Autopartner dom senaste tre g&#229;ngerna jag varit d&#228;r(d&#229; jag best&#228;llde min bil :)) Jag handlande av Thomas och han var kanon p&#229; alla s&#228;tt
att ha med att g&#246;ra, sen n&#228;r thomas var p&#229; semester och jag ringde in varannan vecka f&#246;r att l&#228;gga till utrustning s&#229; fick jag hj&#228;lp av hans kollegor (m&#246;jligtvis du) och &#228;ven de gick j&#228;tte smidigt.
Sen det h&#228;r med att dom hade bytt f&#246;rs&#228;ljare var n&#229;got som jag fick h&#246;ra av min brors kompis som p&#229; n&#229;got s&#228;tt hade praktiserat i verkstaden( k&#228;nner inte killen ,s&#229; s&#229; gott jag vet s&#229; kan han bara snackat dynga) men det l&#228;t som det kunde st&#228;mma d&#229; jag faktiskt inte sett den h&#228;r f&#246;rs&#228;ljaren d&#228;r sen dess.
Summan av kardemumman &#228;r ju att jag kom tillbaka och blev bem&#246;t p&#229; ett bra s&#228;tt som slutade med att jag k&#246;pte bilen, och det &#228;ndrade ju ocks&#229; min syn p&#229; Autopartner i Kristianstad. jag skulle ju aldrig k&#246;pa bilen av en firma som jag k&#228;nde mig obekv&#228;m med. Nu har jag ju inte f&#229;tt min bil &#228;n men &#228;n s&#229; l&#228;nge s&#229; har jag bara goda saker att s&#228;ga om min aff&#228;r med Autopartner.

off topic: &#196;r det du som k&#246;r med en mini cooper s med dekaler(ser ut som f&#246;retagets provbil)? Jag har sett den k&#246;ras n&#229;gra g&#229;nger efter kl 18 och den bilen ser ut att g&#229; r&#228;tt friskt :)

Jimmy.Palm
2007-09-23, 16:47
Hej Jimmy!
Tycker det här låter lustigt. Den killen som inte lät mig provköra han har
inte varit på Autopartner dom senaste tre gångerna jag varit där(då jag beställde min bil :)) Jag handlande av Thomas och han var kanon på alla sätt
att ha med att göra, sen när thomas var på semester och jag ringde in varannan vecka för att lägga till utrustning så fick jag hjälp av hans kollegor (möjligtvis du) och även de gick jätte smidigt.
Sen det här med att dom hade bytt försäljare var något som jag fick höra av min brors kompis som på något sätt hade praktiserat i verkstaden( känner inte killen ,så så gott jag vet så kan han bara snackat dynga) men det lät som det kunde stämma då jag faktiskt inte sett den här försäljaren där sen dess.
Summan av kardemumman är ju att jag kom tillbaka och blev bemöt på ett bra sätt som slutade med att jag köpte bilen, och det ändrade ju också min syn på Autopartner i Kristianstad. jag skulle ju aldrig köpa bilen av en firma som jag kände mig obekväm med. Nu har jag ju inte fått min bil än men än så länge så har jag bara goda saker att säga om min affär med Autopartner.

off topic: Är det du som kör med en mini cooper s med dekaler(ser ut som företagets provbil)? Jag har sett den köras några gånger efter kl 18 och den bilen ser ut att gå rätt friskt :)


Dooper:

Ja, det är helkonstigt! Vi är samma styrka på företaget som vi varit sen hösten 2005... :)

Jodå, det var jag som tog hand om, åtminstone en av dina förändringar! :D

Vad det gäller "off topic" så är det säkert jag. Jag växlar mellan den och Cooper Diesel beroende på tillgång. Och jodå, körglädjen utnyttjas så fort tillfälle ges, oavsett diesel- eller bensinpållar! :hihi:

Jimmy.Palm
2007-09-23, 16:54
Jimmy,

Även bilförsäljare är människor...
...utom när det är dags för mig att byta bil :D
Skojar bara.

En bra relation med den lokala BMW/MINI-återförsäljaren är A och O.
Givetvis gäller det båda parter.

Nu när du har en MINI, och dessutom är reggad här så kommer du snart att kunna veta allt om MINI. Kanske tom mer än du vill veta ;)

Hobbe:

:mad: :D

Visst är en bra relation klockren.

Man tjuvläser ju både här, autopower och rejsa utan att vara speciellt aktiv så det fastnar skojigheter hela tiden! :D

Christian
2007-09-23, 20:42
Christian:

Fick du aldrig n&#229;got aff&#228;rsf&#246;rslag fr&#229;n Thomas?

Jag minns n&#228;r du var inne och kikade p&#229; Mini de f&#246;rsta g&#229;ngerna d&#229; jag pratade med dig vid ett par av de tillf&#228;llena.

Vet ocks&#229; att Thomas slet med ditt aff&#228;rsf&#246;rslag d&#229; du hade mycket p&#229; din &#246;nskelista, f&#228;rgade t&#228;ndkablar, bland annat. :)

Det som f&#246;rv&#229;nar &#228;r att detta aldrig hamnade hos dig och det som f&#246;rv&#229;nar &#228;nnu mer &#228;r att du, som kund, inte h&#246;rde av dig efter&#229;t om varf&#246;r det aldrig kom n&#229;got f&#246;rslag?
Med vetskap om hur fel det kan g&#229;, b&#229;de med "snigelpost" och E-mail s&#229; kan ju det vara en orsak till att du aldrig fick n&#229;got f&#246;rslag..
Om jag &#228;r i kontakt med ett f&#246;retag som lovar h&#246;ra av sig, och detta inte g&#246;r det, brukar jag ta kontakt igen f&#246;r att se vad som h&#228;nt innan jag l&#229;ter "bilan falla" &#246;ver dem..

Vi arbetar med provisionsbaserad l&#246;n s&#229; vi &#228;r intresserade av att s&#228;lja bil till dig som kund!


N&#228;&#228;men hej p&#229; dej Jimmy!
V&#228;lkommen, alltid trevligt med BMW/MINI f&#246;rs&#228;ljare. D&#229; har vi fler att fr&#229;ga n&#228;r det verkligen &#228;r n&#229;got Vi inte kan. :D

H&#228;r kommer n&#229;gra svar p&#229; dina fr&#229;gor. Ska f&#246;rs&#246;ka s&#229; gott jag kan ialf.
F&#246;rst och fr&#228;mst s&#229; kan jag passa p&#229; att urs&#228;kta mig f&#246;r d&#229;ligt valda ord i f&#246;reg&#229;ende inl&#228;gg. Har t&#228;nkt en del p&#229; det, och det var helt enkelt s&#229; att det var en d&#229;lig dag..=d&#229;liga inl&#228;gg.

Men men..
Here we go:
Pratade ju f&#246;rst med dig om MINI men vet inte/kommer ej ih&#229;g, varf&#246;r jag sen blev h&#228;nvisad till Thomas..

Nej, jag fick aldrig n&#229;gon offert fr&#229;n Thomas. Kanske inte hans fel, han sa till mig n&#228;r jag ringde honom att han inte fick tag p&#229; n&#229;gon i Stockholm eftersom de hade semester, S&#229; det var v&#228;l d&#228;rf&#246;r det tog tid. Jag har f&#246;r mig att jag v&#228;ntade 2 eller 3 veckor p&#229; svar fr&#229;n honom (jag hade ju ingen br&#229;dska ju) Men efter en del telefonsamtal till b&#229;de honom och receptionen, f&#246;r att fr&#229;ga om offert s&#229; tog jag saken i egna h&#228;nder.

Jag ringde upp BMW i Stockholm, troligtvis huvudkontoret. De h&#228;nvisade mig till BMW/MINI i Solna. D&#228;r fick jag prata med en kille p&#229; en g&#229;ng. Jens F&#228;sth.
Och p&#229; en g&#229;ng h&#246;rde jag att han visste vad han pratade om.(han s&#228;ljer Bara MINI om jag inte minns fel)
Samma dag gav jag honom samma &#246;nskem&#229;l p&#229; bilen som jag gett till Thomas, och efter tv&#229; timmar tror jag blev jag uppringd av Jens d&#229; han sa att han skickat mail till mig ang&#229;ende n&#229;gra fr&#229;gor och prisid&#233;.
-Det gick snabbt t&#228;nkte jag.
Och sen fl&#246;t det bara p&#229;.
2-3 dagar senare s&#229; var bilen best&#228;lld.

En sak som Jens gjorde bra, och som inte var irriterande var att han ringde upp mig flera g&#229;nger per dag, kanske 2-4 ggr f&#246;r att fr&#229;ga hur jag ville ha det.
F&#228;rg, material, extra saker mm..

Hoppas att det r&#228;ckte som svar..

Hur som helst. Trevligt att du kom med fr&#229;gor.
//Ch

Christian
2007-09-23, 21:03
Christian:

Jag är inte anställd för att enbart sälja BMW. Det är ingen av oss...

Däremot råkar jag ha mitt kontor mitt ibland de nya BMW-bilarna.
Vad det gäller mitt kunnande om Mini så vet jag inte hur du bedömer det men det finns garanterat många här på detta forumet som har större kunskaper om hur man meckar med sin Mini till exempel..
Kan väl säga som så, att det är jag som åker Mini som tjänstebil hos oss... :) Cooper D och ibland S.. ;) ..och jag helsåld på bilarna!

Vem av oss talade om för dig att R56:an är alldeles för dyr för dig?
Jag, Thomas eller Kim? Jag tar i så fall gärna ett snack med vederbörande.
Denna av oss, lär ju komma ihåg en sådan utskällning i så fall.

Din pärla har jag stått och kikat på vid något tillfälle, fin! :happy:

Ok, synd att jag fick den uppfattningen då annars hade jag nog köpt den av dig.
Du har en sjysst utsikt från ditt fönster...:woot:
Och nej, ditt kunnande kan jag inte bedömma. Det var fel av mig att skriva så.
Men ibland hos några BMW/MINI återförsäljare så känns det som om BMW/MINI försäljare vill sälja BMW först och främst.. (kanske pga högre provision?:???: )
Jag har dock bara varit inne hos Förenade bil i Malmö, Theanders Bil i Lund, BMW i Karlskrona, BMW i Göteborg , JK Paulssons Bil i Helsingborg eller något sånt...
Och på det sättet uppfattas första intrycket negativt ifall man vill ha en MINI, (försäljaren låter kanske okunnig..??)

Härligt att du kör Cooper iallafall!! Det var trevligt att höra!!
Då kanske du har tid ev att åka med oss någon gång ifall tid finnes. Läs i "Evenemang"tråden.

Om R56an: Vet inte vem det var, det var inte du såklart och inte Thomas, Kim känner jag inte. Utskällning var ett starkt ord som jag använde, det var väl mer som en uppmaning att så kan man inte säga till ev kund.. Man kan ju inte veta om den är för dyr för någon? Jag hade ju redan en. ps..ni har mycket luft och dålig akustik i bilhallen ;) ,+där var ingen mer än jag där inne just då..som kund alltså..

Sen en sak; Tack: Autopartner för att jag fick provköra nya R56 på er "MINI"dag.

Det var trevligt utan att jag behövde köpa den.;)

Hoppas att man kan göra samma sak när nya Clubman kommer till stan... ?:cool:

(Tack!, men min pärla har blivit ännu snyggare nu.. läs min signatur under texten så kan du se vad som är tillagt på den nu.)

//Ch

Christian
2007-09-23, 21:18
Christian:

Jag kan inte annat än förvånas över din uppfattning om oss som säljare.

Jag säljer, gladeligen, bil och har gjort till de som är under 23, varför skulle jag/vi inte göra det?? Eller har jag fattat saken fel?

Hur menar du med "Det finns ingen säljare som säljer något om man inte frågar."?
Det ligger väl lite i sakens natur att man har en kommunikation säljare/köpare?

PS. Jag har fortfarande ditt telefonnummer sparat, som du gav mig angående att du gärna visar upp din bil ifall jag/vi har en kund som är nyfiken på en JCW-bil.. :) Det är väl dock lite tunt med den typen av kund nu eftersom det är R56:an som gäller men jag hör av mig ifall det skulle bli aktuellt! DS


hehe,. det jag lite syftade på är att:
Är man 18-23, så är det kanske så att man har tagit körkort nyss...?
Så då vill man in och köpa sig en fin bil..Kanske en tuff M3..?:cool:
Man är oerfaren,,ny på området; säljare/köpare alltså tittar man på/i bilarna som ett litet barn..

Frasen- "Det finns ingen säljare som säljer något om man inte frågar." sa en kompis till mig när vi åkte upp till Solna för att hämta min bil.

Han syftade då på att; en säljare säljer säkert en bil till dig. Men Du som köpare måste sen fråga om saker etc extra utrustning mm..

Man måste ha en dialog köpare/säljare, tycker jag.

Just det,,JCW..0706390332 ifall någon vill,, eh...titta..?

//Ch

Christian
2007-09-23, 21:23
Hobbe:


Tack.

Visst är det så och jag vet också att det finns säljare inom alla kategorier som beter så att man häpnar, precis som alla andra branscher.

Dessutom KAN en säljare, gud förbjude, ibland vara ur spår, precis som alla andra eller kanske tappat tålamodet efter att ha varit i kontakt med ett flertal kunder i närtid som inte uppfört sig enligt "regelboken" i vett och etikett :mad: ...detta händer, kan jag tyvärr upplysa om... :(

Nåväl, det är riktigt bra att detta diskuteras tycker jag! :)


Tycker också detta är bra, att det kan diskuteras på en bra nivå..
Alla kan vi göra fel, köpare och säljare. Allt kan missuppfattas, man kan ta fel på personer, blanda ihop äpplen med päron helt enkelt..

Christian
2007-09-23, 21:41
Christian:


Jag tror att -----, som han egentligen heter, skulle uppskatta att få reda på, direkt utav dig, vad som gör att du tycker han är otrevlig.

Detta är ju ett bra sätt att förändra attityderna mellan er som kunder och vi som försöker sälja bilar till er! Betydligt lättare att gå direkt till källan och reda ut det hela än att ta det på ett forum som jag vet att han inte läser...

Jag förundras än en gång över det du skriver angående kommentaren "-jasså? Vad gör ni då här??!".
Var detta verkligen vad som sades??
Ursäkta om mina frågor är dryga men jag får inte ihop det då jag inte kan förstå varför det skulle finnas anledning att kommentera det på det viset...

Jag håller dock med om att det inte är en kommentar som hör hemma i en bilhall...


Ärligt, så kommer jag inte ens ihåg något otrevligt om Thomas, inte idag iallafall. Kan hända att det var något jag kände för ett års sedan..? men det tror jag inte.

"-jasså? Vad gör ni då här??!", det kommentaren kom när jag skulle hämta ut min bil efter ett garanti ärende på verkstaden, ca 17.45..
(kan också vara så att vi tog det på fel sätt...)

"En bra relation med den lokala BMW/MINI-återförsäljaren är A och O.
Givetvis gäller det båda parter." Som Hobbe sa.
Instämmer.

Men,,,,,,,,,,,, Jag vet inte du Jimmy om jag vågar lämna min bil på verkstan hos er igen..
Vad säger du? är det säkert?

Jag skulle byta A-stolparna på bilen eftersom det hade blivit sprickor i dem. (fråga mig inte varför det fanns sprickor, det vet i katten..)

Jag lämnade in bilen, fick ingen lånebil- men det visste jag i förväg. (det skulle ju bara ta en dag..)

Dagen efter så ringde verkstan och sa att den var klar. Bra tänkte jag!
Tid för oljeservice också sa han, bara 150 mil kvar..
Det tar vi efter jag har varit i Jönköping, sa jag tillbaka.
Vad kostar en service då??
1900:- sa han.

Åkte in med en jobbarkompis..17.45...

Dagen efter så kikade jag i serviceboken...skulle leta efter: vad som görs vid service.

Då såg jag att jag hade en stämpel på motoroljeservice sidan!!:blink: :blink: :blink:

Ringde verkstan den dagen och kollade med dem.. Och jodå, de hade gjort service.
Fel enligt dem. De hade redan gjort den när han frågade mig om jag ville göra den. Utan hans vetskap.

men men.. Du ska få en bra rabatt sa han.

07-07-25 gjordes garantiarbetet.. Gratis såklart.
07-08-24 fick jag räkningen på 1702:-

ja, jag vet. DET är också rabatt......