handdator

Visa fullständig version : Milltek monterat !



alxndr
2007-04-04, 21:14
Ja, klockan 13.15 ringer Per och berättar att avasystemen har kommit fram så det var bara att ringa in till kollegan och ta ledigt eftermiddagen ut. Sagt och gjort slänger jag mig i kojjan och bränner upp till jönköping, träffar e grymmt trevlig Per, lastar in systemet för att bränna hem till garaget i Växjö igen.... Började skruva direkt när jag kom hem och 2 timmar senare så sitter det nya catback-systemet på plats... GÖTT MOS !

Får be om ursäkt för den dåliga kvalitén på korten, mobilkamera utöver att jag jag frös och skakade som en blöt hund :woot:

EDIT: Glömde säga att det låter riktigt fint !

RandyPiper
2007-04-04, 21:29
Ja, klockan 13.15 ringer Per och berättar att avasystemen har kommit fram så det var bara att ringa in till kollegan och ta ledigt eftermiddagen ut. Sagt och gjort slänger jag mig i kojjan och bränner upp till jönköping, träffar e grymmt trevlig Per, lastar in systemet för att bränna hem till garaget i Växjö igen.... Började skruva direkt när jag kom hem och 2 timmar senare så sitter det nya catback-systemet på plats... GÖTT MOS !

Får be om ursäkt för den dåliga kvalitén på korten, mobilkamera utöver att jag jag frös och skakade som en blöt hund :woot:

EDIT: Glömde säga att det låter riktigt fint !


Grattis :p

Var det helsystemet eller catback du köpte ?
Känner du nån skillnad i "pigghet" efter ingreppet ?

alxndr
2007-04-04, 21:35
Grattis :p

Var det helsystemet eller catback du köpte ?
Känner du nån skillnad i "pigghet" efter ingreppet ?

Tack :) ...

Köpte catbacksystem, har faktiskt inte kört så mycket men det lilla jag kört så tycker jag att man känner att bilen är piggare. Får ett skönt "blurrande" när man släpper gasen på 1:an och 2:an. Ska ut och dra lite imon efter jobbet innan jag ska tvätta bort allt damm som kom under resan till jönköping ...

kakan
2007-04-04, 22:02
Tack :) ...

Köpte catbacksystem, har faktiskt inte kört så mycket men det lilla jag kört så tycker jag att man känner att bilen är piggare. Får ett skönt "blurrande" när man släpper gasen på 1:an och 2:an. Ska ut och dra lite imon efter jobbet innan jag ska tvätta bort allt damm som kom under resan till jönköping ...

Snyggt! Du får gärna lägga upp nån film sen :D

alxndr
2007-04-05, 07:18
Hehe ska försöka ordna till det ikväll :)

Hobbe
2007-04-05, 12:35
Kul !

Ashra
2007-04-06, 20:04
Nu är mitt på plats också. Tog ca 1time och 20 min men då stötte vi på problem som rostiga skruvar men dem gick at kapa. Nu saknas bara broms beläggen och motordämparen =)

RobertH
2007-04-06, 20:10
Dämparna är äntligen på väg till sverige med United States Postal Service:

The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on April 5, 2007 to expect your package for mailing. This does not indicate receipt by the USPS or the actual mailing date. Delivery status information will be provided if / when available. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

Ashra
2007-04-06, 20:14
bra där Då var det beläggen kvar då ! Sedan är månadens meck klart Däcken e redan på och FY fan vilken skillnad mellan runflat och bra non runflat.

Shadow
2007-04-10, 20:47
Hur låter systemet? Skulle gärna höra ljudet både inifrån och utifrån?

Spänd förväntan...... =)

Ace
2007-04-10, 20:53
Är också sugen på en video...Invändigt och utvändigt....Upp på youtube med den bara!

Ashra
2007-04-10, 21:22
shadow anmäl dig till rundan på söndag så får du höra på det =)

kakan
2007-04-16, 12:33
Hur går det med videon? Är nyfiken :)
Hur många tum är det förresten?

Ashra
2007-04-16, 14:07
kakan kom förbi flygfältet den 28:e Då e jag där då kan du få lyssna "live"

RandyPiper
2007-04-16, 14:14
Lyssnade på det igår på träffen , det lät jävligt skönt. Inte för högljutt men ändå mullrigt värre.

Har bestämt mig för att det ska bli nästa ingrepp på bilen :)

Ashra, vet att jag kanske frågade på träffen men eftersom jag har guldfiskminne frågar jag igen. Har du helsystemet eller catback ?

MNS
2007-04-16, 14:29
cat-back står det längst upp

RandyPiper
2007-04-16, 14:46
cat-back står det längst upp

Jo, fast jag syftade på Ashras avgassystem som jag lyssnade på igår, antagligen var det catback med men man vet aldrig.

Ashra
2007-04-16, 21:52
Jag har cat-back. Glad att du gillade ljudet. Bara ringa per på pean så fixar han till ett system till dig.

Ace
2007-05-15, 16:36
Fick mitt Milltek Cat-back igår. Jag beställde det för 8 dagar sedan. http://www.moss-europe.co.uk Levererat till dörren med TNT. Tyvärr var jag inte hemma när dom kom så jag åkte upp till Landvetter Flygplats och hämtade det.
In med Verktygslådan i bilen och snabbt bort till OKQ8 Gör-det-själv och byta. Det tog en stund. Hade också problem med en av skruvarna alldeles bakom katalysatorn. Den översta var 15mm men den undre hade dom nog satt fel i fabriken. Den blev visst lite rund. Kapade med vinkelkapen istället. Sen var det bara att smälla upp det. Grym finish och grym passform måste jag säga.
Sen var det dags för provtur. Den mullrade dovt och lagom, inte alls störande på något sätt. Det kändes direkt att motorn andades enklare på något sätt. Så nu blir det till att gasa lite extra i sommar. Mycket nöjd måste jag säga. Jag har skrivit det förrut men priset med frakt och snabb leverans för 3450:- måste ju anses ca ett riktigt fynd för ett rostfritt system.