handdator

Visa fullständig version : Polisens katt och råtta lekar



RandyPiper
2007-04-05, 00:15
MINI suget tog överhanden ikväll/natt så jag blev tvungen att åka ut en liten sväng.

Körde ut på nynäsvägen och låg i en ganska moderat hastighet (150kh/h på 110 väg) med tanke på omständigheterna. Ingen trafik och torr vägbana, klockan var väl närmare 24.

Svängde av mot tungelsta och gasade på lite vid avfarten när jag ser en misstänkt volvo i backspegeln. Den hade jagat ikapp mig precis innan jag tog avfarten och nu låg den i bakhasorna. Såg att det var en polisbil så det blev till att sakta ner till 70 och fisköra en bit innan jag svängde av in i något bostadsområde, polisen följde efter.

Åkte runt en bra stund i 30 km/h inne i något bostadsområde, svängande än hit än dit med blinkersen i högsta hugg. Polisen gav sig aldrig utan de följde efter. Efter en lång stund så gav de plötsligt upp och stannade.

Frågan är om det är vanligt att de håller på och fånar sig sådär. De följde uppenbarligen efter min bil. Kanske hoppades de på att jag skulle gasa på någonstans så de kunde bötfälla en ? Ingen aning om vad de pysslade med egentligen. Antingen kan de väl stoppa en direkt och kolla körkortet eller kan de ge fan i att trakassera folk genom att förfölja dom. Det var ganska uppenbart att jag visste att polisbilen var efter så vad pysslade de med egentligen ?


Någon annan som upplevt att polisen håller på sådär ? :confused:

Kanske var en lugn natt och de passade på att beundra MINIns tilltalande former.

powernap
2007-04-05, 10:49
*tror på det sistnämnda*

Marcus
2007-04-05, 18:43
Japp, dem har sett att du kört för snabbt och väntar på möjlighet att bötfälla dig.

Sen när de tröttnar brukar de stanna dig iaf, du hade väl tur :)

Dem försökte få mig att erkänna att jag kört för snabbt, trots att dem inte hunnit filma. Avist. :uglyhammer:

alxndr
2007-04-05, 19:16
Blev tagen i 180km i lördagskväll, klarade mig med att blåsa lite i alkomätaren... var 2 snälla polistjejer som jag får tacka för min tur :)

RobertH
2007-04-05, 19:54
Blev tagen i 180km i lördagskväll, klarade mig med att blåsa lite i alkomätaren... var 2 snälla polistjejer som jag får tacka för min tur :)

Vilken otrolig tur!

Christian
2007-04-05, 23:05
Blev tagen i 180km i lördagskväll, klarade mig med att blåsa lite i alkomätaren... var 2 snälla polistjejer som jag får tacka för min tur :)



Vad gjorde du???

Bjöd dem på middag på söndagen eller?????!! :woot:

alxndr
2007-04-05, 23:09
Vad gjorde du???

Bjöd dem på middag på söndagen eller?????!! :woot:

Hehe ne men skulle kanske gjort det, den ena var en riktigt hottie :) ... kan säga att man hade hjärtat i halsgropen när de slår på sirrenerna bakom, stannar bilen och de kommer fram i lyser en i ansiktet med en ficklampa och börjar säga "vi körde i 170km och kom inte ifatt dig, hur fort gick det?" ....

puuh, körkortet kvar så konbanan med coopergänget räddad :woot:

Marcus
2007-04-07, 22:16
Hehe ne men skulle kanske gjort det, den ena var en riktigt hottie :) ... kan säga att man hade hjärtat i halsgropen när de slår på sirrenerna bakom, stannar bilen och de kommer fram i lyser en i ansiktet med en ficklampa och börjar säga "vi körde i 170km och kom inte ifatt dig, hur fort gick det?" ....

puuh, körkortet kvar så konbanan med coopergänget räddad :woot:

Det är då man ska svara "va?! kör ni inte snabbare än så?" -"det här är mitt saktaste" :handen:

alxndr
2007-04-08, 00:10
Det är då man ska svara "va?! kör ni inte snabbare än så?" -"det här är mitt saktaste" :handen:

Hehe ja eller något i stil med, skulle precis slänga i 3:an när jag såg er i bakspegeln :)

fj0
2007-04-08, 13:05
Been there done that. :lol:

Christian
2007-04-09, 01:20
Been there done that. :lol:
did not get at t-shirt...