handdator

Visa fullständig version : Thailand



Fredrik
2007-04-03, 18:43
Ja, då är man back in Svedala igen. Tre härliga och varma veckor senare är det faktiskt skönt att vara hemma igen.
Lite kort om mina Mini-äventyr:
Innan vi for tog jag kontakt med New Mini Society i Thailand (som den Thailändska klubben heter), ambitionen var att försöka vara med på någon träff, men tid fanns helt enkelt inte, tyvärr.
Besök deras hemsida (mycket står på Thai, men de har fina bilder, bl. a på en Pepper White som jag tror har Oricari-front?)
Jag och min tålmodiga hustru for in en dag till Bangkok (med hyrd bil med chaufför, kostnad för en hel dag inkl bensin, vägtullar, parkering mm - 600 kr :eek:, samma pris som det kostar Stockholm-Arlanda hyr du en vanlig personbil med driver för :)
Väl därinne besökte vi ett antal gallerior, den lyxigaste av dem, Siam Paragorn, hade alla kända designermärken, samt en avdelning där de sålde bilar :D Vad sägs om följande hög: Lamborghini Murcielago och Gallardo, Ferrari 430 Spyder, Bentley Continental GT, Aston Martin DB9, ett antal Porschar samt några BMW.
I BMW´s monter frågade jag en dam om Mini-försäljningen låg nära. Svaret löd att vi skulle ta Sky-train tåget en station bort och gå ner en tvärgata.
Min hustru är en ängel, i trettiotregradig fuktig värme med mängder av avgaser kämpade vi oss fram på den hårt trafikerade gatan.
Just när jag började misströsta, såg jag Mini-symbolen på ett hus och jublade, men.... de hade flyttat till andra delen av stan tre dagar före vi kom dit!!! Den idiotiska bilassistenten hade givit oss fel adress :mad:
Då var inte Fredrik god att tas med, det vill jag lova, Djävlar i havet och Sjöfolk på land :mad: :mad: :mad:
Vi hade ändå en trevlig dag och åt inne i tidigare nämnda galleria på The Oriental Hotel´s egna servering som drevs av Hotellet och dess kockar (för er som inte vet - The Oriental i Bangkok ligger konstant i toppen av olika omröstningar av världens bästa hotell - bo där, och du får din egen butler).
När vi skulle fara därifrån såg jag en exakt kopia av min Cooper, kul, men då blev längtan efter Trigger lite svår :sad:
Såg ett antal till, ca tio st, men i Bangsaen såg jag bara en Gul Cooper.

Senare, tillbaka i Bangsaen där vi bodde, hittade jag en radiostyrd Mini Cooper, samt ett par småbilar, varav en svart i skala 1:87 med Svenska flaggan på taket!!!
Jag samlar lite Mini-modellbilar och har ett drygt tiotal nu, men just att den hade svenska flaggan var extra kul. Hade de haft fler än en hade jag köpt hela lagret (fint gjord, tror jag betalade 40:- för den), för att konkurrera med Robban och sälja grejor ;)
Undrar ni om något, drop a line below :)

Johan W
2007-04-03, 22:53
Siam Paragon är kul, gick igenom Siam Paragon (300.000m2), Pantip Plaza (elektronik) samt MBK på en dag.. Slutade med benhinneinflamation för min del :(

Var ni på akvariet under Paragon? Jäkligt coolt :)

För er som undrar kan man läsa lite här :)
http://www.thailandresor.se/shopping/

Fast jag klarar mig utan Bankok, lite för mkt puls där ;)

Får se om det blir en Thailandsresa senare i år eller nästa år kanske, sköter datorer/nätverk åt Thai Airways så dom tjatar att man ska åka ;)

Fredrik
2007-04-04, 06:42
Tyvärr hann vi inte med akvariet, det fanns så mycket att se.
Vi klarade oss från någon skada förutom myggbett, så det är väl o.k.

Om du åker Johan så ligger det nya Mini-stället på Ekamai Soi 7 (Soi betyder tvärgata) i ett nybyggt eget hus som vi bara såg en teckning av i fönstret där det förkunnades att "hit hade försäljningen flyttats" tre dagar tidigare!