handdator

Visa fullständig version : plattfall ...



alxndr
2007-03-20, 20:51
http://www.expressen.se/motor/1.602244

BlastBeat
2007-03-21, 08:08
Lowrider?

powernap
2007-03-21, 08:16
äntligen en bil som är lägre än fj0............asg...........

*önskar dock inte att han tar upp jakten, vore synd på hans fina bil*

fj0
2007-03-22, 22:38
äntligen en bil som är lägre än fj0............asg...........

*önskar dock inte att han tar upp jakten, vore synd på hans fina bil*
Haha, min bil ska sänkas lite till faktiskt. :)

Frejkan
2007-03-23, 15:20
Händelsen har kommenterats på hundkojeforumet www.hundkoja.com med glädjerop eftersom det var en BMW. Fånigt tycker jag.

BlastBeat
2007-03-23, 15:23
Händelsen har kommenterats på hundkojeforumet www.hundkoja.com med glädjerop eftersom det var en BMW. Fånigt tycker jag.

Tråkigt att inte ens miniägare kan hålla ihop. Verkar vara något slags klasskrig, tråkigt.

Johan W
2007-03-23, 18:07
Händelsen har kommenterats på hundkojeforumet www.hundkoja.com med glädjerop eftersom det var en BMW. Fånigt tycker jag.

Verkar bara vara Svenskarna som är så surskalliga (förutom några undantag)
Engelsmännen har jag tagit till sig nya Minin kan man säga ;)

Frejkan
2007-03-23, 19:36
Verkar bara vara Svenskarna som är så surskalliga (förutom några undantag)
Engelsmännen har jag tagit till sig nya Minin kan man säga ;)


Precis! Det är jättesorgligt! Jag har haft min Austin Cooper -67 i 23 år och jag tycker att det är sorgligt att även innan nya MINIn kom att det var splittring mellan Mini Club Sweden och Mini Seven Club. Men det hat som en del av urhundkoja-entusiasterna känner inför nya MINIn tycker jag är rent av barnsligt. Kanske är det min bakgrund på den politiska vänsterkanten som gör att jag tröttnat på människor som är hatiska mot det som egentligen ligger rätt nära det de själva gillar. Där har det ju ofta varit så att det är den som är närmast som man är mest emot. Att man förökar sig genom delning är ett annat gemensamt drag mellan motorklubbar och vänstersekter...

Hans-G
2007-03-23, 20:01
Håller med helt och fullt.

När jag fått min första nya Cooper våren 2002 fick jag via min mamma kontakt med en av Mini Seven Clubs styrelseledamöter, som bodde granne med morsan. Han hade ju uppmärksammat min bil, och hon (och även jag) hans vackra nyrenoverade 60-tals koja, så han fick förstås via henne reda på att jag på 60-talet också hade en Morris Cooper S 1071 cc. Faktum är att jag en kort tid också var medlem i Mini Seven Club.

Det ena gav det andra, så jág blev ombedd att skriva om båda bilarna i deras tidning (han var en av redaktörerna) och levererade både artikel och bilder till denne Olle i klubbens lokal på Valhallavägen i samband med att dom hade ett styrelsemöte. Några av dom som var där var klart intresserade av min nya MINI, och kom ut och tittade lite närmare när mötet var slut, medan några inte ens bemödade sig att passera min Chiliröda pärla, utan gick demonstrativt åt ett annat håll... Surkart.:x

Jag fick i alla fall en chans att sprida lite MINI-propaganda i deras tidning "The Mini Times". Men Mini Seven Club tröttnade jag snabbt på - med den attityden...

Frejkan
2007-03-23, 20:10
Håller med helt och fullt.

När jag fått min första nya Cooper våren 2002 fick jag via min mamma kontakt med en av Mini Seven Clubs styrelseledamöter, som bodde granne med morsan. Han hade ju uppmärksammat min bil, och hon (och även jag) hans vackra nyrenoverade 60-tals koja, så han fick förstås via henne reda på att jag på 60-talet också hade en Morris Cooper S 1071 cc. Faktum är att jag en kort tid också var medlem i Mini Seven Club.

Det ena gav det andra, så jág blev ombedd att skriva om båda bilarna i deras tidning (han var en av redaktörerna) och levererade både artikel och bilder till denne Olle i klubbens lokal på Valhallavägen i samband med att dom hade ett styrelsemöte. Några av dom som var där var klart intresserade av min nya MINI, och kom ut och tittade lite närmare när mötet var slut, medan några inte ens bemödade sig att passera min Chiliröda pärla, utan gick demonstrativt åt ett annat håll... Surkart.:x

Jag fick i alla fall en chans att sprida lite MINI-propaganda i deras tidning "The Mini Times". Men Mini Seven Club tröttnade jag snabbt på - med den attityden...

I senaste numret har jag också lyckats få in en bild på nya MINIn genom att skriva om min senaste vända till Nürburgring. ;-).
Även om problemet är extra stort när det gäller Mini i Sverige så är tendenserna ofta detsamma inom många märkesklubbar.

Christian
2007-04-22, 23:21
Skulle ta en kundvagn på Ica idag när en man vänder sig om och kommenterar min bil för sin fru. (inte till mig alltså:evil:)

Man-Ser du den där hundkojjan?
Kvinnan-ja, var det inte en sån som vi hade innan barnen föddes?
M-nej, vår var mycket mindre och mycket bättre!
K-ja, tänk vad de kan hitta på nuförtiden.

Förbannad:mad: genom hela butiken snodde jag åt mig allt jag skulle ha och trängde mig också genom kön.:x

Slängde in de tre kassarna i bagaget och kopplade ur DCS och gjorde en rivstart därifrån.:buttrock:

Fredrik
2008-01-24, 13:13
Skulle ta en kundvagn på Ica idag när en man vänder sig om och kommenterar min bil för sin fru. (inte till mig alltså:evil:)

Man-Ser du den där hundkojjan?
Kvinnan-ja, var det inte en sån som vi hade innan barnen föddes?
M-nej, vår var mycket mindre och mycket bättre!
K-ja, tänk vad de kan hitta på nuförtiden.

Förbannad:mad: genom hela butiken snodde jag åt mig allt jag skulle ha och trängde mig också genom kön.:x

Slängde in de tre kassarna i bagaget och kopplade ur DCS och gjorde en rivstart därifrån.:buttrock:

Christian, har du lugnat dig ännu :blink:

Christian
2008-01-24, 20:06
Christian, har du lugnat dig ännu :blink:

haha...

det där var ju jätte längesen....


Och svaret: Nej.