handdator

Visa fullständig version : Bältesvarnare



ola
2007-03-16, 16:00
undrar om bältesvarnarlampan.. den lyser typ 3-4 sek efter start o slocknar sen, trots att jag inte sätter på mig bältet... ska den göra det? den borde ju lysa så länge man inte har bältet på... eller?:???:

RandyPiper
2007-03-16, 16:04
undrar om bältesvarnarlampan.. den lyser typ 3-4 sek efter start o slocknar sen, trots att jag inte sätter på mig bältet... ska den göra det? den borde ju lysa så länge man inte har bältet på... eller?:???:


Likadant för mig. Men det ska man nog vara glad för. I en del bilar tjuter det och blinkar tills man satt på sig det.

ola
2007-03-16, 16:08
ja, skönt att slippa tjutande o blinkande , men i vissa bilar slutar det att tjuta osv efter en stund o övergår till ett fast sken på lampan , skulle ju va det bästa ...slipper tjutandet men har skenet... inge viktigt.. men varför ha en lampa som ändå slocknar efter 3 sek..

alxndr
2007-03-16, 16:20
Samma här !

R.O.S
2007-03-16, 17:55
undrar om bältesvarnarlampan.. den lyser typ 3-4 sek efter start o slocknar sen, trots att jag inte sätter på mig bältet... ska den göra det? den borde ju lysa så länge man inte har bältet på... eller?:???:

Jag trodde också det var fel på min bältesvarnare. Men jag åkte in till bmw verkstan och de kollade och sa att den skall vara så. De kunde dock inte förklara varför. Lite onödig funktion kanske?

BlastBeat
2007-03-16, 18:02
Kan det inte vara så att den tänds igen när man kör över en viss hastighet? Någon som har testat? Skulle ju kunna vara en funktion för om man bara vill flytta bilen en liten bit utan att behöva ha massa tutande.

ola
2007-03-16, 18:05
nä, så e det inte...

MNS
2007-03-16, 20:10
Mazda rx8 är ett bra exempel på hur det har gått förlångt med bältespåminnaren, kan inte ens ha på bilen åbacka utan att det tjuter som f*n... funktionen är bra att den tjuter men den bör ju inte göra det när man backar eller kör framåt undet 7 km/h i timmen... nee tacka vet jag minin

TheEngineer
2007-03-16, 23:30
undrar om bältesvarnarlampan.. den lyser typ 3-4 sek efter start o slocknar sen, trots att jag inte sätter på mig bältet... ska den göra det? den borde ju lysa så länge man inte har bältet på... eller?:???:

Jag har svaret! :) Bältespåminnare är extrautrustning!