handdator

Visa fullständig version : Sänkningsfjädrar !?



alxndr
2007-03-08, 11:53
Har en liten fråga ang fjädrar ...

Sitter samma typ av fjädrar på en "vanlig cooper" som på en cooper S ...

Har varit i kontakt med Lesjöfors, de har fjädrar till cooper men inte några speciella till S:en ...

Funkar eller Funkar inte ?!

// ALex

EDIT: Märkte att jag kanske skrkivit lite luddigt, frågan är alltså om någon vet om det är samma fjädrar på s:en och den vanliga coopern?!

Alternativt om det finns något annat bra fjäderföretag som har fjädrar eller om och var man kan köpa schyssst coilovers till bra priser ?!

Stacke
2007-03-08, 14:50
Någon som kör med H&R-fjädrar? Det finns tydligen 2 olika varianter till Minin; 30mm samt 35mm hårdare avstämt. Kan lösa dessa vid intresse. ;) fast det finns säkert billigare alternativ (H&R ligger runt 1700-2000)

MNS
2007-03-08, 16:48
Vanliga coopern med sportchassie + är samma som s:ens medans standard på copern skilljer sig ifrån deras dock så är det samma fjädrar till dom båda det som skiljer är ett datum som jag ej mins nu

alxndr
2007-03-09, 08:23
Om det är någon mer än jag som är intresserad så verkar det vara samma fjädrar på cooper och cooper S från -02 ... Pratade lite med Einbach imorse och enligt dem så är det enligt ovan.

//Alex

BlastBeat
2007-03-09, 08:25
Vanliga coopern med sportchassie + är samma som s:ens medans standard på copern skilljer sig ifrån deras dock så är det samma fjädrar till dom båda det som skiljer är ett datum som jag ej mins nu

Hur vet man om man har sportchassie eller inte?

alxndr
2007-03-09, 08:30
Hur vet man om man har sportchassie eller inte?

Det ser du i dina papper där de spec. utrustningen... annars så känner du det när du kör ;)

MNS
2007-03-09, 19:14
Hur vet man om man har sportchassie eller inte?

Kollar på höjden om den är suv hög eller bara auv låg ;)

Nä det ska stå på orginal specen men sänkfjädrarna är samma oavsett vad man har konstigt nog dock så är datumet 02/03 feb 2003 alltså. vet inte vilken förändring dom gjorde då men e väl nog det enda man behöver ha koll på