handdator

Visa fullständig version : Dekaler till Mini United



RobertH
2007-02-26, 22:32
För att få lite klarhet i dekalfrågan så gör jag min första poll. :D

MrCooper
2007-02-27, 08:16
Årtalet får gärna stå med!
Kan man få den i lagom storlek för sidobakrutorna? :o

RobertH
2007-02-27, 08:18
Tänk på döda vinkeln nu! :D

Vi kanske ska satsa på något i storleken 1,5-2dm diameter för valfri placering dörr eller ruta.

Årtal tänkte jag nog som obligatoriskt längst upp, så jag håller med dig.

MrCooper
2007-02-27, 08:28
Tänk på döda vinkeln nu! :D

Finns ju klistermärken man kan se igenom ;)
Misstänker att de sticker lite i pris dock.

KIT
2007-02-27, 11:38
2007
MINI United Tour
Cooper Sweden


kanske?

TheEngineer
2007-02-27, 22:17
2007
MINI United Tour
Cooper Sweden


kanske?

Det tycker jag var ett bra förslag på text!

Däremot gillar jag inte den där blågula "skölden"!!! Jag tycker det är snyggare
med en geometriskt ren cirkel som Noel föreslog från början, fast kanske lite gult
och blått eller nått.

fj0
2007-02-27, 22:28
Ha vad ni vill, jag ska iaf. ha dessa! :lol:





http://img521.imageshack.us/img521/5848/2nutscopytg4.jpg

Ace
2007-03-20, 20:23
Skall vi inte trycka ett klistermärke med inspiration av liknande snitt?

TheEngineer
2007-03-20, 20:41
Skall vi inte trycka ett klistermärke med inspiration av liknande snitt?

Det tycker jag är ett bra idé! Här är mitt formuleringsförslag:

"SUPERCHARGED DRIVE TO MINI UNITED 2007 IN AMSTERDAM"

Kanske brutet på två rader...

Hobbe
2007-03-20, 20:56
Supercharged Swedes and a drunk Englishman visiting: Where's the Red Light District ?

RobertH
2007-03-20, 21:49
Skall vi inte trycka ett klistermärke med inspiration av liknande snitt?

Kul att du säger det, jag gjorde nämligen en sån skiss förut också. Ska se om jag hittar den.

RobertH
2007-03-20, 22:11
http://www.extence.se/miniunit3.jpg

Kanske lite diskriminerande mot de som inte kör MCS förstås...

Hobbe
2007-03-20, 22:12
Kanske lite diskriminerande mot de som inte kör MCS förstås...

Finns det MINI:sar utan kompressor ? :o :o :o :o :o :o :o :o :o

RobertH
2007-03-20, 22:18
Ja, Paul har en!

(Eller kanske Madde egentligen men vem räknar. Hon kör ju bättre ändå så hon borde få GP´n)

Hobbe
2007-03-20, 22:22
http://www.extence.se/miniunit3.jpg



No R56 welcome in other words :handen:

RobertH
2007-03-20, 22:35
Don´t kill the messenger!!

Hans-G
2007-03-21, 23:33
Men hallå, vi får inte glömma att det ska framgå att vi som kör ner tillhör Cooper Sweden. :!:
Annars är designen rätt ok, även om den är lånad...

Ace
2007-03-22, 21:29
http://www.extence.se/miniunit3.jpg

Kanske lite diskriminerande mot de som inte kör MCS förstås...


Byt ut kompressortramset mot CooperSweden så blir det perfekt.

KIT
2007-03-22, 22:00
Håller med och även "in" före amsterdam...

RobertH
2007-03-22, 22:23
http://www.extence.se/slask/run_final.jpg

Ace
2007-03-23, 06:09
http://www.extence.se/slask/run_final.jpg

Alt.2 är bäst. Fast jag hade föredragit svart botten.
Går det inte att få in MINI-loggan på något diskret ställe också?

jakob
2007-03-23, 07:47
Jeg har fået lavet dem i 60 cm og 30 cm brede - :0)

114

RobertH
2007-03-23, 07:51
Jeg har fået lavet dem i 60 cm og 30 cm brede - :0)

114

Det där är snyggt, vi kan ju göra såna också. Vad tycker folket?

Hans-G
2007-03-23, 19:27
Båda varianterna har ju mycket MINI i sig - jag tror inte att själva märket har så stor betydelse för uppmärksamheten, men det är ju snyggt. Annars är väl en viktig sak att folk kan uppfatta texten - att den går att se på lite håll och när vi kör genom bebyggda områden (kanske också av bilister vi kör om :)) Det talar lite för Robbans fyrkantiga förslag, som har plats för stor text.

Och så är det ju det här med copyright och sånt också när det gäller märket - fast dom kanske inte är lika känsliga hos generalagent och återförsäljare längre? Den typiska MINI-fonten har dom väl inte bråkat om att vi använt

Edit: Glömde tillägga att man ju i de fyrkantiga varianterna kan flytta ner "2007" till efter "Amsterdam" så går texten in på tre rader och tar mindre plats. Då kan stickern istället göras lite större.

Ace
2007-03-25, 20:08
Tycker att klistermärket skall vara lite bredare, lite mer rektangulärt.
Sen kör MINI oftast med punkt efter sina meningar.
Om man söker lite på http://www.mini.com så får man lite inspiration.
Jag kanske är helt insnöad men jag tycker att MINI verkligen har lyckats med det konceptet att dom är konsekventa med den stilen på det mesta.
Sen är det väl inte till Amsterdam vi skall utan Zandvoort.

Hälsningar Mr Petnoga

Hans-G
2007-03-25, 21:21
MINI United skriver själva Amsterdam i en del av sin PR för eventet. Och för att få allmogen att fatta vad det handlar om är det nog bäst att det står Amsterdam.
Hälsningar Mr Inte Fullt Så Petnoga.

PS Håller annars med ace-Robban om att MINI har ett lysande koncept för all kommunikation. Det syntes inte minst inne på festivalområdet på MINI United 2005. Och idén med punkten snor vi förstås. :)

RobertH
2007-05-31, 11:52
Nu är det tajt med tid. Det känns långsökt att vi kommer komma överens om någon variant i tillräcklig tid före avresan för att hinna skicka till tryck.

Jag kommer iaf stripa bilen med de dekaler som vi fick i startpaketet, men lägga till en svensk flagga. Typ så här:

http://www.extence.se/slask/miun.jpg

Om någon vill haka på det konceptet så säg till så kan jag i alla fall försöka fixa flaggorna.

Ace
2007-05-31, 18:20
Jag kör också med Starterkitets streamer i bakrutan (Tydligen förbjudet i Danmark men hur lång tid tar det att köra igenom? hi hi)
Ingen som vågat dunka på det redan? Är lite sugen.

jakob
2007-06-07, 09:33
Sådan kommer min til at se ud :)

MrCooper
2007-06-07, 09:41
Nu är det tajt med tid. Det känns långsökt att vi kommer komma överens om någon variant i tillräcklig tid före avresan för att hinna skicka till tryck.

Jag kommer iaf stripa bilen med de dekaler som vi fick i startpaketet, men lägga till en svensk flagga. Typ så här:

http://www.extence.se/slask/miun.jpg

Om någon vill haka på det konceptet så säg till så kan jag i alla fall försöka fixa flaggorna.

Jag tar gärna en flagga om du kan fixa fram en.

Hälsningar

Ace
2007-06-07, 18:43
Jag tycker ochså vi kompletterar med svensk flagga.
Sen undrar jag hur det fungerar på plats. Skall vi stå parkerade brevid varandra inne på området? Då skulle man ju haft en skylt eller liknande med CooperSweden kanske?

Hans-G
2007-06-08, 00:34
Jag tycker ochså vi kompletterar med svensk flagga.
Sen undrar jag hur det fungerar på plats. Skall vi stå parkerade brevid varandra inne på området? Då skulle man ju haft en skylt eller liknande med CooperSweden kanske?

Jag tror att det blir svårt att hålla ihop gänget hela tiden - vi har olika viljor och måste få utrymme för dom också. Men det klart att vi kan försöka komma i samlad tropp åtminstone vid starten varje dag. Åker man iväg och kommer tillbaka senare riskerar man att hamna ganska långt ifrån evenemangsområdet om det blir mycket bilar, och det lär det bli. Det finns också risk att vi - även om vi kommer flera på rad - blir anvisade plats på olika ställen, där det uppstått luckor.

Var vi skulle placera en skylt eller banderoll är ett annat problem. Folk kommer säkert att gå omkring och kolla på alla bilar, så det är en bra idé att ha en skylt eller liknande. Men hur ska man få upp den så att den syns? Kanske nån har någon idé? :?:

Ace
2007-06-08, 17:20
Minns att jag såg bilder i nått gammalt nummer av GoMini från evenemanget MINI In The Park. Där hade dom bara en pappskiva spikad på en eller två träpinnar ner i marken. Dom stog parkerade på gräs iofs. Lite svårt om det är en asfaltsparkering.
Vi får spåna fram något bra.
Kom med ideer bara....!

TheEngineer
2007-06-09, 23:23
Jag tar gärna en flagga om du kan fixa fram en.

Samma här! Tar gärna också en flagga.

Fredrik
2007-06-10, 06:15
Hemma hos mig finns sedan en tid den mycket eleganta CooperSweden-banderollen som ursprungligen kommer från Johan Wagréus. Jag fick (låna) den av Frejkan, är det något ni kan använda på United tro?
Den är av kraftig plast med metallöglor i varje hörn, så den går nog att få upp mot ett staket eller med hjälp av två stadiga träpinnar.
Loggan är inte exakt som den vi använder nu i huvudet på vår site, det är den gamla varianten med S:et i Sweden utformat som S:et på Cooper S.

Jag tar med den idag (om jag nu kör Hasses tur) så kan han bestämma om han vill ta med sig den som bagage om ni nu skulle få bra parkeringsplatser tillsammans.

Ace
2007-06-10, 16:54
Hemma hos mig finns sedan en tid den mycket eleganta CooperSweden-banderollen som ursprungligen kommer från Johan Wagréus. Jag fick (låna) den av Frejkan, är det något ni kan använda på United tro?
Den är av kraftig plast med metallöglor i varje hörn, så den går nog att få upp mot ett staket eller med hjälp av två stadiga träpinnar.
Loggan är inte exakt som den vi använder nu i huvudet på vår site, det är den gamla varianten med S:et i Sweden utformat som S:et på Cooper S.

Jag tar med den idag (om jag nu kör Hasses tur) så kan han bestämma om han vill ta med sig den som bagage om ni nu skulle få bra parkeringsplatser tillsammans.


Bättre än inget.
P.S Jag gillade den gamla loggan bättre. hi hi

RobertH
2007-06-18, 21:46
Lyckades tyvärr bara fixa fram två flaggor så här i sista minuten. Ska åka runt och kolla på lite mackar i morgon efter såna "S"-märken till er i gulblått. Kan inte lova något dock. Vi får se vad Paul kokar ihop!

RobertH
2007-06-19, 10:31
Okej! Jag har två sverigeflaggor över, ca 15x10 cm.

Om någon har en uppsättning "MINI UNITED 2007" över så byter jag gärna eftersom jag trots min pedanta läggning lyckades klanta till monteringen av dessa. Annars är det först till kvarn får först hyvla av Robban två sverigeflaggor.

GT
2007-06-19, 16:00
Well??????
331

GT
2007-06-19, 18:01
ACE666`s car is now ready............where is NOEL??????
332

333

334

335now he owns a mini cooper S:woot:

MrCooper
2007-06-19, 22:54
ACE666`s car is now ready............where is NOEL??????


Vill också ha, kommer imorgon!!! :woot:

Fredrik
2007-06-20, 06:24
Well??????
331


Nice, Paul - when we spoke yesterday I haven´t seen it, but this was super :)

GT
2007-06-20, 07:08
va ä det för sid blinkers? dom va riktigt snygga

Ser mcs llikadana ut bakom s,et?

MCS ??????? MCS JCW GP to be exact!!!!!

yes it does

MrCooper
2007-06-20, 10:38
Tackar Paul!

Nu känner vi (jag och MrCooper) oss redo :woot: