handdator

Visa fullständig version : Cooperspotting !



RandyPiper
2007-02-17, 16:09
Kanske är det så att vi coopersweden medlemmar möts dagligen ute på vägarna utan att veta om det.

Tänkte vi kunde ha en tråd där vi listar vilka coopers vi möter ute på vägarna så kan man ge sig tillkänna ifall det var en själv som var där just då.

Efter en veckas avhållsamhet var jag tvungen att åka ut och köra lite på måfå , mötte 3 coopers på rutten Stockholm-Sundbybe rg-Solna-Vaxholm-Rindö-Hemmesta-Gustavsberg-Stockholm.

1 Parkerade bakom en DS eller smutsig silver på sturegatan i Sundbyberg.

2 Vid en omkörning precis efter avfarten arninge ( E18 ) mot Vaxholm.

3 En blå Cooper vid slussenbron med nånting uppstickande ur takluckan.

Själv kör jag en DS Cooper S med svarta stripes, men ni ser antagligen bara baken på mig ;)

Fyll gärna på med era iaktagelser :happy:

GT
2007-02-17, 16:32
medium grey ,silver roof , red mirrors , you cant miss it.............or maybe you can:confused:

My wife drives a mini one , pepper white , finish flag door mirrors and interior mirror, black 17" wheels , white roof spoiler . She drives like a loony.:eek:


But we live in GBG .....but if you are in GBG some time and see one of us .............beep beep and then show the fingers:handen: .

minipower
2007-02-18, 08:12
Kanske är det så att vi coopersweden medlemmar möts dagligen ute på vägarna utan att veta om det.

Tänkte vi kunde ha en tråd där vi listar vilka coopers vi möter ute på vägarna så kan man ge sig tillkänna ifall det var en själv som var där just då.

Efter en veckas avhållsamhet var jag tvungen att åka ut och köra lite på måfå , mötte 3 coopers på rutten Stockholm-Sundbybe rg-Solna-Vaxholm-Rindö-Hemmesta-Gustavsberg-Stockholm.

1 Parkerade bakom en DS eller smutsig silver på sturegatan i Sundbyberg.

2 Vid en omkörning precis efter avfarten arninge ( E18 ) mot Vaxholm.

3 En blå Cooper vid slussenbron med nånting uppstickande ur takluckan.

Själv kör jag en DS Cooper S med svarta stripes, men ni ser antagligen bara baken på mig ;)

Fyll gärna på med era iaktagelser :happy:


Skrev innan om frun som blitt omkörd på arningeleden. Det var fel... Var nog du som körde om henne efter Mc D på E18. Hon har en röd/vit.

RandyPiper
2007-02-18, 18:38
Skrev innan om frun som blitt omkörd på arningeleden. Det var fel... Var nog du som körde om henne efter Mc D på E18. Hon har en röd/vit.

Nä ,den dagen var jag inte ute och rastade kojan.
Ska ut en sväng nu däremot, får se om jag får syn på några andra kojor.

TheEngineer
2007-02-22, 20:00
Hallå?!

Någon som känns vid att dom körde en svart MCS
på Solnavägen i riktning mot stan idag vid 1730-tiden? :)

/Magnus

Johan W
2007-02-22, 20:02
Såg en electic blue utanför sibyllagrillen i västberga igår, hade ett coopersweden-medlemskort i ena sidorutan :)

RandyPiper
2007-02-22, 20:04
Hallå?!

Någon som känns vid att dom körde en svart MCS
på Solnavägen i riktning mot stan idag vid 1730-tiden? :)

/Magnus


Är det du som står parkerad mittemot på gatan förresten (birkastan) ?

En grå Cooper S med vitt tak , speglar och stripes.

TheEngineer
2007-02-22, 20:25
Är det du som står parkerad mittemot på gatan förresten (birkastan) ?

En grå Cooper S med vitt tak , speglar och stripes.

Hehe... är jag spottad ikväll?! :o Japp stämmer - jag står parkerad på
Tomtebogatan. Tycker inte att jag känner igen din bil (grå med svarta stripes)
från din avatar?! Håller du också hus i området?

RandyPiper
2007-02-22, 20:52
Hehe... är jag spottad ikväll?! :o Japp stämmer - jag står parkerad på
Tomtebogatan. Tycker inte att jag känner igen din bil (grå med svarta stripes)
från din avatar?! Håller du också hus i området?


Japp bor ungefär mitt emot där din bil står :)
Snygg kärra , spanade långt efter den när jag var ute och handlade mat.

Min bil står i ett varmgarage med tvättmöjligheter uppe på norrbackagatan
Tror det finns lediga platser i det garaget om du är intresserad.

TheEngineer
2007-02-22, 21:17
Tack! :rolleyes:

Själv bor jag nere på Rörstrandsgatan men där finns det sällan p-platser och känns mer osäkert med alla berusade restaurangbesökare som stöttar sig mot bilarna på gatan... ;) Jag får fortsätta parkera mitt emot dig så kan du hjälpa mig och kasta ett vakande öga på min ögonsten ibland! :D

Om du står i garage så ska man ha tur om man ska få syn på din med andra ord! Har sett en röd MC på Tomtebogatan och en Works-trimmad dark silver också i kvarteret. Trodde först att du ägde nån av dom.

Är nog lite för snål för att ha ett garage... misstänker att det kostar närmare 2000 kr/mån?

RandyPiper
2007-02-22, 21:29
Tack! :rolleyes:

Själv bor jag nere på Rörstrandsgatan men där finns det sällan p-platser och känns mer osäkert med alla berusade restaurangbesökare som stöttar sig mot bilarna på gatan... ;) Jag får fortsätta parkera mitt emot dig så kan du hjälpa mig och kasta ett vakande öga på min ögonsten ibland! :D

Om du står i garage så ska man ha tur om man ska få syn på din med andra ord! Har sett en röd MC på Tomtebogatan och en Works-trimmad dark silver också i kvarteret. Trodde först att du ägde nån av dom.

Är nog lite för snål för att ha ett garage... misstänker att det kostar närmare 2000 kr/mån?

Har också sett den röda, men den works trimmade har jag inte sett.

Min kommer nog stå ute på gatan ibland i vår/sommar så chansen finns nog att se den tids nog.

1750 kr kostar garaget. Kanske blir billigare i slutändan ändå om man slår ihop vanliga parkeringskostnaden (500 kr) + böter. Man får dessutom en mysig känsla i kroppen när man vet att den står inne när det är sånt här väder ute.

fj0
2007-02-22, 21:43
1750kr! :eek:

TheEngineer
2007-02-22, 21:44
Sant, fast jag tar bilen till jobbet varje dag och betalar inte boendeparkeringsavgiften. Dessutom har jag noterat att man i "aldrig" får böter såvida man har ett boendeparkeringsmärke i vindrutan även om man inte betalar avgiften. Tror p-lisorna är för slappa för att orka kolla upp vilka som betalat avgiften via internet (och således inte har boende-p-biljett i bilen).

Förresten - glömde fråga hur du kopplade ihop mig, min bil och min ursprungspost om spotting på Solnavägen...

Nyfiken! :o

TheEngineer
2007-02-22, 21:45
1750kr! :eek:

Dyra kvadratmetrar i innerstaden... :mad:

RandyPiper
2007-02-22, 23:51
Sant, fast jag tar bilen till jobbet varje dag och betalar inte boendeparkeringsavgiften. Dessutom har jag noterat att man i "aldrig" får böter såvida man har ett boendeparkeringsmärke i vindrutan även om man inte betalar avgiften. Tror p-lisorna är för slappa för att orka kolla upp vilka som betalat avgiften via internet (och således inte har boende-p-biljett i bilen).

Förresten - glömde fråga hur du kopplade ihop mig, min bil och min ursprungspost om spotting på Solnavägen...

Nyfiken! :o

Har för mig att jag läst nånstans i ett inlägg där du sa att du bodde på norrmalm. Finns inte så vansinnigt många DS cooper s här så jag kastade bara ut frågan på chans.


1750kr! :eek:


1750 kr är ändå hyfsat "billigt" , finns dyrare garage. Sjukt dyrt med parkering i stan :cry:

Funderade ett tag på att ta bilen till jobbet men ångrade mig när jag såg vad garaget kostade där....

Hobbe
2007-02-23, 00:18
560 kr/mån för inomhusgarage.
Tur att GP inte skyfflas runt på Östermalm :)

minipower
2007-02-25, 16:05
Dyra kvadratmetrar i innerstaden... :mad:

Bodde för några år sedan på Sibyllegatan på Ö-malm. Där kostade det 3400:-/månad.
Var helt tomp sånär som en handigkapp-bil under nätterna. På dagarna -bara sjukt fina BMW, MB & LandRover...

RandyPiper
2007-02-28, 00:14
Trodde jag såg i syne först... men nu står det 2 st DS Cooper s utanför. Den ena är The_Engineers, någon som vill känna sig vid den andra ? Eller kanske den röda cooper s en på Norrbackagatan ?

TheEngineer
2007-02-28, 18:27
Trodde jag såg i syne först... men nu står det 2 st DS Cooper s utanför. Den ena är The_Engineers, någon som vill känna sig vid den andra ? Eller kanske den röda cooper s en på Norrbackagatan ?

Hehe... ja, den ena var min!
I morse när jag åkte till jobbet hände också nåt oväntat - en MCS DS med silverfärgat tak stod precis till vänster om mig vid rödljuset vid nortull och när vi kom ut på E4 så gled det upp en vit MC från vänster. Osannolikt... trodde nästan CooperSweden hade stämt träff där på E4an :D

KPKalle
2007-03-01, 08:43
I saw two Coopers (could have been Ones) in convoy this morning :cool: About 07.20 driving west past Sollentuna Centrum towards the E4. One was Pepper White and the other a dark colour. Perhaps Royal Grey? Don't ask about roof colour - they were both covered with snow ;)

Either of you two visit this forum?

mrmarsupilami
2007-03-06, 08:24
Såg en röd/röd Cooper S på Värmdöleden imorse som sedan fortsatte på Essingeleden norrgående. Den hade bytt system och Kelleners Sport - logga på bakluckan. Nytvättad och fin var den också! :cool:

Marcus
2007-03-06, 15:27
Hade kanske kunna vara Robin, han har röd med kellerners nu va?

mrmarsupilami
2007-03-06, 15:44
Det var det säkert!

Trodde först att det var du, innan jag såg Kelleners-märket.

Marcus
2007-03-06, 15:53
Min har ovalt utblås bak, bara en pipa alltså :) Inte så många röda med det tror jag...

mrmarsupilami
2007-03-06, 18:08
Min har ovalt utblås bak, bara en pipa alltså :) Inte så många röda med det tror jag...

Kanske inte så många ö h t med det!? :o

Finns det bilder?

Marcus
2007-03-06, 21:43
Petters snart Ex bil, dvs, Daniels Ex bil har det också :)

Det här är hans tror jag

http://www.ferrita.se/admin/upload/20041207151125.jpg

Har inget foto på min än...

kakan
2007-03-07, 16:04
Petters snart Ex bil, dvs, Daniels Ex bil har det också :)

Det här är hans tror jag


Har inget foto på min än...

Snart ex = ska snart sälja bilen .. ?

Marcus
2007-03-07, 16:58
Precis :) Den ligger i annonsdelen ;)

RandyPiper
2007-03-10, 17:10
Ge er till känna.

Blå Cooper S cab (såg ut att vara det, kunde även varit blå med svart tak) vid rondellen mot hemmesta om man kommer från stan.

Röd Cooper på vägen mot rindöfärjan från värmdö hållet. (låg och jagade polaren som luftade bågen så jag kanske puttrade på lite väl snabbt).

Blev lite skakis när jag såg en hovrande polishelikopter några kurvor senare. :blink:

R.O.S
2007-03-10, 17:16
Japp det var jag som körde på värmdöleden med en röd nytvättad Cooper S med Kellners-dekal. Var du den vita cooper S:en som jag körde förbi typ vid nacka forum eller?

Johan W
2007-03-10, 20:39
Japp det var jag som körde på värmdöleden med en röd nytvättad Cooper S med Kellners-dekal. Var du den vita cooper S:en som jag körde förbi typ vid nacka forum eller?

Hörde rykten om att du ska ner en repa till? :)

flyer
2007-03-10, 20:49
Såg en electic blue utanför sibyllagrillen i västberga igår, hade ett coopersweden-medlemskort i ena sidorutan :)
Det var Märy!
Själv hämtade jag en cajunburgare.
Jag har kontoret i Västberga. Så jag kör Åkersberga-Västberga nästan varje dag, suck...

Hobbe
2007-03-10, 21:06
Jag såg en silverfärgad R56 på Kymlingelänken utanför Kista.
Tror jag....GP:n går så snabbt!

Dessutom såg jag en himla massa nya R56 i Solna. Utanför BMW i Solna ;)
Folk verkade provköra som galningar i dag.

kakan
2007-03-11, 15:32
Måste varit fj0 jag såg (hörde :P) komma brölandes vid fridhemsplan idag runt 1-tiden.. ?

Sen såg jag även en ds cooper s med svart tak snurrandes på lilla essingen.. nån på forumet?

Ace
2007-03-11, 15:43
Såg två som provkörde R56 på Möndalsvägen idag. Sen såg jag en gul MCS vid kvarteret Pustervik i Göteborg. Var snabbt framme med en flyer under vindrutetorkaren. Hoppas att han/hon snart dyker upp på forumet.

fj0
2007-03-11, 17:36
Måste varit fj0 jag såg (hörde :P) komma brölandes vid fridhemsplan idag runt 1-tiden.. ?

Sen såg jag även en ds cooper s med svart tak snurrandes på lilla essingen.. nån på forumet?
http://forum.e46fanatics.com/images/smilies/wavey.gif

KIT
2007-03-11, 17:41
Tror att jag såg dig Marcus när jag var ute och testade nya Freelander 2 på Gärdet, kan det stämma?? Sommarsulorna på?

Marcus
2007-03-11, 17:43
Hehe :) Japp, sommarsulor på!
Var det när jag hade polisen två bilar efter mig? Jag var helt inställd på att jaga Carreran jag hade framför mig, men kollade som tur var backspegeln först :D

KIT
2007-03-11, 18:32
Det stämmer, farbror polisen låg bakom och häckade.....

Ashra
2007-03-11, 18:42
måååånga poilser ute idag !. fan från nynäs till haninge såg jag 9 polis bilar 3 fart kontroller. Tror de ville ha in folk som rastade sina bilar bågar etc =P

Hobbe
2007-03-11, 18:49
Poliskontroller ?
Då har väl Fjo åkt fast i dag igen ? :twisted:

Marcus
2007-03-11, 19:08
Jag kör utan plåt fram, har fortfarande inte borrat hål för regskylten i nya fronten.... Ska försöka dra nån historia om att man måste ha hållare till den fronten, och den har jag beställt på bmw men inte fått än... och så har jag ny skylt med mig bilen :)

Hoppas på att klara mig till den 29e, då får bmw borra åt mig...

fj0
2007-03-11, 19:41
Poliskontroller ?
Då har väl Fjo åkt fast i dag igen ? :twisted:
Nej jag klarade mig. :p

Marcus, borra i fronten? Är du galen eller?! Fram med kardborrebanden/dubbelhäftande tejp pojk!

Martin
2007-03-11, 20:17
fönsterkit eller hur det nu stavas är annars grymt.

RandyPiper
2007-03-11, 22:06
En electric blue som färdades på ekerö , nån som känner vid sig ?

Såg även jag en väldans massa poliser idag.

Vad har hänt med vägen ut förbi drottningholm ? Otroligt många fartkameror och vansinnigt låga hastighetsgränser på en så pass bra väg. :(

Ashra
2007-03-11, 22:09
såg en svart cooper väg 73 mot stockholm. Nån som känner sig träffad?

mrmarsupilami
2007-03-12, 09:40
Japp det var jag som körde på värmdöleden med en röd nytvättad Cooper S med Kellners-dekal. Var du den vita cooper S:en som jag körde förbi typ vid nacka forum eller?

Det var jag i den vita! Kör där varje dag så vi ses kanske fler gånger!? :)

R.O.S
2007-03-12, 14:28
Det var jag i den vita! Kör där varje dag så vi ses kanske fler gånger!? :)

Det gör vi nog absolut! :) Fortsatt god körning!

Nismo32gtr
2007-03-14, 09:31
Mötte en British Racing Green Cooper S på öckeröleden i Göteborg på väg från Torslanda mot Centrum. Mycket fn färg.

Mvh Andreas

Christian
2007-03-15, 09:11
Kör en del i jobbet.

Utanför Anderslöv
Hyper Blue Cooper S med vitt tak.

Väg 9 mellan Svarte-Ystad mötte man en svart mini, ej Fjo, men nästan... *ler*

powernap
2007-03-15, 09:19
en HELVIT (fräscht som f-n btw) på järnvägsleden, halmstad.....hmmm tror minsann jag är själv här på forumet från denna bästkustidyll.........har dock summerat ett 20 tal minizar i stan.
(för alla stockholmare som har sviktande geografiska kunskaper utanför tullarna, så ligger halmstad mitt mellan göteborg och malmö på västkusten) ;)

RobertH
2007-03-15, 09:38
(för alla stockholmare som har sviktande geografiska kunskaper utanför tullarna, så ligger halmstad mitt mellan göteborg och malmö på västkusten) ;)

Det är inga konstigheter:

Allt norr om Täby = Norrland
Allt söder om Tumba = Skåne

Hobbe
2007-03-15, 10:01
...och mellan Täby-Tumba ska man köra med uppvevade rutor, och på kortast möjliga tid för att begränsa lidandet, samt minimera risken att smittas av något farligt.

powernap
2007-03-15, 10:38
...och mellan Täby-Tumba ska man köra med uppvevade rutor, och på kortast möjliga tid för att begränsa lidandet, samt minimera risken att smittas av något farligt.

lol...............

är det månne därför som tv4-vädret alltid har den högsta dagstemperaturen noterad på sverigekartan över 08-området? stiger det nåt giftigt/varmt ur berggrunden i området? eller alstras värmen när människorna försöker tänka? nä, det måste nog vara så att önsketänket tar överhanden........

powernap
2007-03-15, 10:39
Det är inga konstigheter:

Allt norr om Täby = Norrland
Allt söder om Tumba = Skåne

ska det tolkas som att det ÄR sviktande geografiska kunskaper utanför tullarna?

RobertH
2007-03-15, 10:46
ska det tolkas som att det ÄR sviktande geografiska kunskaper utanför tullarna?

Nej inte alls. Vi tycker bara att det är onödigt att skilja bönder från bönder :o

powernap
2007-03-15, 10:56
Nej inte alls. Vi tycker bara att det är onödigt att skilja bönder från bönder :o

vill gärna informera dig, samt uppdatera dina bristande kunskaper i det geologiska ämnet oxo, när du ändå nämner yrkesgruppen bönder, för att ge några exempel:

mjölk:
kommer inte från icabutiken, det är en kossa som producerar denna nödvändiga dryck

öl:
basråvaran i denna ädla dryck är malt, malt är s.k mältat korn och tillverkas genom att korn, från sädesslaget korn, läggs i blöt tills det precis börjar gro. På ölspråk kallas det för stöpning och gnoning, denna dryck kommer inte heller från systembolaget som märks

RobertH
2007-03-15, 11:00
vill gärna informera dig, samt uppdatera dina bristande kunskaper i det geologiska ämnet oxo, när du ändå nämner yrkesgruppen bönder, för att ge några exempel:

mjölk:
kommer inte från icabutiken, det är en kossa som producerar denna nödvändiga dryck

öl:
basråvaran i denna ädla dryck är malt, malt är s.k mältat korn och tillverkas genom att korn, från sädesslaget korn, läggs i blöt tills det precis börjar gro. På ölspråk kallas det för stöpning och gnoning, denna dryck kommer inte heller från systembolaget som märks

Jahaja. Bra skörd i år annars? :cool:

Martin
2007-03-15, 11:22
Den infon kan du säkert läsa mer om här http://www.slu.se/

powernap
2007-03-16, 07:51
3 st på gemensam parkering, 2 cooper och 1 "S"
har dom micro-mini-träff utan mig i vårsolen??

var på väg med lillstumpan till skolan, o när jag passerade igen på väg till jobb så var dom borta :(

efterlysning utfärdas m a o, hör av er, här eller i PM

Marcus
2007-03-16, 13:56
Ola, körde du ner förbi slottet idag vid 14.15 snåret? Isåf såg jag din fräcka omkörning efter Gallerian... :)

ola
2007-03-16, 15:57
Ola, körde du ner förbi slottet idag vid 14.15 snåret? Isåf såg jag din fräcka omkörning efter Gallerian... :)

stämmer nog det , men har redan glömt den omkörningen.... :cool:

Ashra
2007-03-17, 07:01
Jag var hur nära som helst för en böter igår. Körde firma bilen rakt in i en polis kontroll. Visade sig att nån hade roat sig med att skrapa bort skattemärket. nyaste som satt på plats för från maj 06. De släppte mig med en varning dock

Marcus
2007-03-17, 21:23
Jag såg mrmarsupilami idag iaf!
Värmdö marknad. Möttes precis i början av området, körde en blå dodge durango :)

mrmarsupilami
2007-03-17, 22:48
Jag såg mrmarsupilami idag iaf!
Värmdö marknad. Möttes precis i början av området, körde en blå dodge durango :)

Synd att du inte hade MINI:n, då hade jag känt igen dig! Får hålla utkik efter en Durango också fr o m nu :)

Jag kan inte ha sett vidare kry ut... Hela familjen ligger hemma i vinterkräksjuka och jag blev utsänd efter proviant. Jag som tänkt rekonda bilen och sätta på sommarhjulen i helgen :(

BlastBeat
2007-03-17, 23:53
Var ute och finkörde lite nu ikväll och just som jag höll på att smita före vid en väjningsplikt ser jag att det är en mini som kommer och ställer mig på bromsen och han gör samma sak. I god mini-anda höjde jag självfallet handen och lämnade företräde. Han vinkade glatt och spetade på som tusan. Jag ville såklart inte vara sämre och hakade på. Så körde vi så bakom varandra ett tag genom stan tills våra väger tyvärr skiljdes. Så bra som han drog på under 70-sträckan borde han helt klart vara en värdig CooperSweden-medlem ;) Tråkigt att han inte hittat hit - ännu!

Marcus
2007-03-18, 00:10
Ajdå, men jag såg bara bilen, så det är lungt :)
Fast kanske lika bra att du inte satte på sommardäcken, ska ju bli kallt igen nu :(

Ashra
2007-03-18, 07:23
Det e bara en myt. Det får inte bli kallt igen !

Ace
2007-03-18, 08:18
Är det så att man får ha vilka däck som helst på vintern om väglaget tillåter det?(Torrt) Är det 1 April som gäller för sommardäck annars? Så man kan chansa och låta bilen stå om det mot all förmodan skulle bli minus eller komma snö.

Hans-G
2007-03-18, 11:30
Yepp, vinterdäck krävs bara när det är vinterväglag mellan 1 december och 31 mars. Är det barmark och plusgrader och inte väntas bli halt får man köra med sommarsulor. Dubbat får man börja använda 1 oktober och sista dag det är tillåtet med dom är 30 april - om det inte är vinterväglag eller väntas bli det efter 30 april, för då är dubbade vinterdäck tillåtna dom dagarna.

(Nu är det "bara fyra veckor kvar tills jag får hämta ut min pärla ur vinterförvaringen. Jisses vad tiden går sakta när man längtar...)

Christian
2007-03-19, 19:26
Hagel o snö i vårruset här i Skåne ikväll....


J*vla blåst!!!

men men...
snart dags för lackbehandling och sommarsulor.

RandyPiper
2007-03-19, 21:42
Hagel o snö i vårruset här i Skåne ikväll....


J*vla blåst!!!

men men...
snart dags för lackbehandling och sommarsulor.


Vad för slags lackbehandling hade du tänkt dig ?

Är lite nyfiken eftersom jag själv lurar på att kanske ta en ditec behandling.
Eller så blir det bara att tvätta och vaxa bilen,har inte bestämt mig om jag ska bränna månadens överskott på lackbehandling eller trim.


Här är det pissväder med, har sett så mycket minis på senare, men jag har inte kört så mycket i helgen. Ska snart iväg till MAX och svulla lite burgare, kanske stöter på någon på vägen.

Christian
2007-03-21, 21:41
Vad för slags lackbehandling hade du tänkt dig ?

Är lite nyfiken eftersom jag själv lurar på att kanske ta en ditec behandling.
Eller så blir det bara att tvätta och vaxa bilen,har inte bestämt mig om jag ska bränna månadens överskott på lackbehandling eller trim.


Här är det pissväder med, har sett så mycket minis på senare, men jag har inte kört så mycket i helgen. Ska snart iväg till MAX och svulla lite burgare, kanske stöter på någon på vägen.

Jag fick pris på Ditec i Kristianstad, lackbehandling 2900:- + ev höjning beroende på bilens nuvarande kondition.

Men sen ville jag ha glastec och beklädnadsskyddet också, och då "sprang det iväg" sa han och "då blir det dyrt för en sån liten bil"

"Idiot" tänkte jag! Tror du typ att pengar är ett problem???!

4900 eller nått sånt skulle de ha för allt.

Sen körde jag ju till Stockholm för någon vecka sen och på vägen hem så körde vi förbi Vittsjö, och där låg Diomondbrite Jewelultra,,,tror att det heter så..
6 års garanti.

Och så jag stannade vi utanför och detta va runt elva på kvällen, killen som bodde ovanför kom ner och vi snackade ett tag och så blev det pris på 3500 för allt, lack,glas,beklädnad, tvättning,städning inkl lagning av mitt lilla stenskott.

Så jag beställde det för någon vecka sen och ska dit nästa vecka...

Marcus
2007-03-21, 21:53
Med eller utan moms? :)

Christian
2007-03-21, 21:56
Med eller utan moms? :)

Med.

Kundpris.

Marcus
2007-03-21, 21:57
Riktigt bra isåf! :) Trevligt ;)

Christian
2007-03-21, 22:04
hittade denna utanför huset

RandyPiper
2007-03-22, 00:35
Jag fick pris på Ditec i Kristianstad, lackbehandling 2900:- + ev höjning beroende på bilens nuvarande kondition.

Men sen ville jag ha glastec och beklädnadsskyddet också, och då "sprang det iväg" sa han och "då blir det dyrt för en sån liten bil"

"Idiot" tänkte jag! Tror du typ att pengar är ett problem???!

4900 eller nått sånt skulle de ha för allt.

Sen körde jag ju till Stockholm för någon vecka sen och på vägen hem så körde vi förbi Vittsjö, och där låg Diomondbrite Jewelultra,,,tror att det heter så..
6 års garanti.

Och så jag stannade vi utanför och detta va runt elva på kvällen, killen som bodde ovanför kom ner och vi snackade ett tag och så blev det pris på 3500 för allt, lack,glas,beklädnad, tvättning,städning inkl lagning av mitt lilla stenskott.

Så jag beställde det för någon vecka sen och ska dit nästa vecka...

Off topic:

Ringde till ditec i sthlm tidigare idag.. de skulle ha 4000 för behandlingen. Trodde de alla hade samma pris. Fast han kanske räknade med lite repor och stenskott eftersom det är en 03:a.

Tror det blir den behandlingen iaf... kanske värt att slita bort stripesen och skaffa nya i samma veva. Alla roliga trim får vänta tills nästa månad :(


On topic:

Såg inte en enda cooper när jag vara ute och nöjeskörde tidigare ikväll.

mrmarsupilami
2007-03-22, 07:07
Off topic:

Ringde till ditec i sthlm tidigare idag.. de skulle ha 4000 för behandlingen. Trodde de alla hade samma pris. Fast han kanske räknade med lite repor och stenskott eftersom det är en 03:a.

Tror det blir den behandlingen iaf... kanske värt att slita bort stripesen och skaffa nya i samma veva. Alla roliga trim får vänta tills nästa månad :(


On topic:

Såg inte en enda cooper när jag vara ute och nöjeskörde tidigare ikväll.

Forts. off topic: Det är ganska stor skillnad mellan olika Ditec-center. Om du ska behandla i Stockholm så är det Jörgen på Stockholms bilvård som gäller. Inte billigast men han kan sin sak.

On topic: Såg inte heller en enda Cooper när jag nöjeskörde igår kväll. Däremot blev jag provocerad av en gammal raggar-Volvo på bensinmacken, han ställde sig bredvid mig och började gasa frenetiskt så att det kom misstänksamma pysljud från hans motor. Tror det betyder "Vill du rejsa?" på raggarspråk :)

RobertH
2007-03-22, 07:33
Forts. off topic: Det är ganska stor skillnad mellan olika Ditec-center. Om du ska behandla i Stockholm så är det Jörgen på Stockholms bilvård som gäller. Inte billigast men han kan sin sak.

On topic: Såg inte heller en enda Cooper när jag nöjeskörde igår kväll. Däremot blev jag provocerad av en gammal raggar-Volvo på bensinmacken, han ställde sig bredvid mig och började gasa frenetiskt så att det kom misstänksamma pysljud från hans motor. Tror det betyder "Vill du rejsa?" på raggarspråk :)

Jag håller med, Jörgen är grym!
Om vi är flera som vill göra behandling hos honom så kanske vi kan få ihop en bra deal. Han brukar inte vara omöjlig!

RandyPiper
2007-03-22, 11:35
Jag håller med, Jörgen är grym!
Om vi är flera som vill göra behandling hos honom så kanske vi kan få ihop en bra deal. Han brukar inte vara omöjlig!

Bara smälla upp en poll och kolla hur många som är intresserade :)
Jag är på iaf.

minipower
2007-03-22, 16:05
Jag var i Milano i helgen.
Och jag måste säga att jag har ALDRIG sett så många mini´s!!!
Det bara vimlar av dom. En grov uppskattning är väl ca 70-80st på en dags prommenad genom shoppingstråken.

Åkte även lite skidor i schweiz under 2dgr och mötte på vägen upp till alperna 4st tradare med nya påväg till Italien. Detta på 2dgr.

Hann tyvärr inte registrera vilka färger eller reg-nr som dom hade så känner ni till att ni var där i helgen, så såg jag er säkert..! :rolleyes:

Marcus
2007-03-22, 19:11
Hehe, aa, bilarna är definitivt vanligare i resten av europa. Finns hur många som helst i sydfrankrike och monaco också. Dock så är Cooper vanligast där, här i sverige tycker jag Cooper S är vanligast.

Fredrik
2007-03-23, 06:48
Rapport fran Thailand (utan prickar):
I Bangsaen dar vi ar har jag sett en original Mini, men mor och far sag tva nya Cooper.
I gar Torsdag var vi i Bangkok, sag ett tiotal Cooper (inga S), flera med stripes :)
Utforligare rapport kommer, bl a om vart forsok till besok hos the local Mini dealer i Bangkok. Stay tuned ;)

BlastBeat
2007-03-29, 19:25
Ok, då var det dags för en rejäl efterlysning i Karlskrona-området.
Jag gör en liten lista så blir det lättare att se.

1. Idag stod det en svart Cooper S vid marinens ingång. Det stod Mr Cap över hela sidan och den var utrustad med vita (18"?) fälgar som såg riktigt bra ut och ett avgassystem som såg ut att ge endel. ;) Tror jag läste Kalmar på den någonstans?
2. En mörkblå Cooper med vita stripes som alltid står på nästan samma ställe som tidigare bil. Mycket fin!
3. En mörkgrön Cooper som stod vid Hoglandspark idag.
4. En mörkgrön Cooper S med vitt tak som står lite var som i stan. Vet att en liknande har hört hemma på Stumholmen, samma åk?
5. Ett stort antal gula Cooprar som man verkar se överallt nu för tiden!
6. Svart Cooper med vitt tak, också den ser man lite överallt.
7. En mörksilver Cooper S med vitt tak och två riktigt kraftiga utblås. Ser ut som en bil som man gärna blir omkörd av! Har dock inte sett den nu på ett tag, har den lämnat stan? :(

Det var mina efterlysningar just nu. Det finns ju hur många Minisar här nere som helst. Kom hit nu! Jag vill inte vara ensam!

RobertH
2007-03-29, 20:04
Det kan vi slå! Marcus och jag har sett 25 MINI ikväll :D

RandyPiper
2007-03-29, 20:14
Det kan vi slå! Marcus och jag har sett 25 MINI ikväll :D

Jaså ni var ute och satte upp flyers :)

Jag har printat ett par jag med som jag tänkte dänga upp på vägen hem från jobbet om jag ser nån mini, får väl se om ni redan varit i mina stråk då antar jag.

Marcus
2007-03-29, 20:20
Hehe, berätta om du sett nån av våra flyers :) Tyckte vi gjorde ett bra jobb, 25 bilar är inte dåligt på en kväll ;)

RandyPiper
2007-03-29, 22:05
Hehe, berätta om du sett nån av våra flyers :) Tyckte vi gjorde ett bra jobb, 25 bilar är inte dåligt på en kväll ;)

Inget vidare... fick syn på 2 st Coopers från Stureplan till Birkastan och då tog jag ändå en kringlande promenad på småvägar för att stöta på så många bilar som möjligt. Ingen av dom var lappade iaf.

Den ena var The Engineers som stod precis utanför på gatan, han vet nog redan om det här antar jag men han fick en ändå ;)

TheEngineer
2007-03-29, 23:07
Den ena var The Engineers som stod precis utanför på gatan, han vet nog redan om det här antar jag men han fick en ändå ;)

Hehe... :p Jag har inte sett nån flyer. Då måste jag ha fått den alldeles nyligen?! Jag har nämligen varit och tvättat bilen ikväll och var inte tillbaka förrän vid 2230 ungefär. Men som sagt jag funderar på att haka på på söndag!

RandyPiper
2007-03-29, 23:10
Hehe... :p Jag har inte sett nån flyer. Då måste jag ha fått den alldeles nyligen?! Jag har nämligen varit och tvättat bilen ikväll och var inte tillbaka förrän vid 2230 ungefär. Men som sagt jag funderar på att haka på på söndag!

Kom hem vid 23 ungefär , flyern sitter på vindrutan :)

Lade märke till att bilen var skinande ren, har du kört någon lackbehandling på bilen, den såg ut som ny. Vilken årsmodell har du ?

TheEngineer
2007-03-29, 23:22
Kom hem vid 23 ungefär , flyern sitter på vindrutan :)

Lade märke till att bilen var skinande ren, har du kört någon lackbehandling på bilen, den såg ut som ny. Vilken årsmodell har du ?

Ok, då kollar in flyern i morrn på väg till jobbet! :)

Jepp jag lackbehandlade den i höstas på Ditec på Sankt Eriksgatan vid Vanadisplan. Vet inte om det gör så stor skillnad men lite enklare att göra ren i alla fall efter behanlingen! Kul att du tycker den ser ny ut! Den har produktionsmånad 2005 09.

RandyPiper
2007-03-29, 23:41
Ok, då kollar in flyern i morrn på väg till jobbet! :)

Jepp jag lackbehandlade den i höstas på Ditec på Sankt Eriksgatan vid Vanadisplan. Vet inte om det gör så stor skillnad men lite enklare att göra ren i alla fall efter behanlingen! Kul att du tycker den ser ny ut! Den har produktionsmånad 2005 09.

Vad kostade Ditec behandlingen ? Har funderat på att göra en med.
Märkte du nån större skillnad före och efter i glansen på lacken eller blev det bara enklare att tvätta den ?

TheEngineer
2007-03-29, 23:56
Vad kostade Ditec behandlingen ? Har funderat på att göra en med.
Märkte du nån större skillnad före och efter i glansen på lacken eller blev det bara enklare att tvätta den ?

Det blev lite bättre lyster. Tror det kostade dryga 3000 kr. Man slipper vaxa och krångla - det räcker med schampoo, vilket jag tycker är en fördel.

Då får man kanske förmånen att se din bil på söndag om vi båda orkar upp... ;)

Marcus
2007-03-30, 00:01
Nu känns det som att den här cooperspotting tråden har gjort sitt, eller vad säger ni! Starta en ny tråd om rekond om vi ska jämföra olika priser och kvalite, är nog fler som är interesserade! :)